tag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post9162912885249630365..comments2023-06-23T15:11:43.011+03:00Comments on your painted smile: Μια πρόταση για ν' ανασάνει η Αθήνα...Prokopis Doukashttp://www.blogger.com/profile/02651923945942377353noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-88459091346714801252010-06-25T13:44:33.858+03:002010-06-25T13:44:33.858+03:00Η "φυλή" αντιδρά σε θετικές λύσεις σχετι...Η "φυλή" αντιδρά σε θετικές λύσεις σχετικά χαμηλού κόστους.Yank_ohttps://www.blogger.com/profile/14232324419358386226noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-78948186221821899472010-06-25T11:36:45.778+03:002010-06-25T11:36:45.778+03:00@Sue: Ναι, η συνέπεια στη συντήρηση είναι ένα άλλο...@Sue: Ναι, η συνέπεια στη συντήρηση είναι ένα άλλο μεγάλο μας πρόβλημα...<br /><br />@Γεράσιμος: Δεν έχω πάει στη Μαδρίτη, μόνο στη Βαρκελώνη. Ωραία θα είναι κι αυτή... :-)<br /><br />@Yank_o: Εννοείτε οτι η "φυλή" των αντιδημάρχων αντιδρά σε οτιδήποτε θετικό όπως αυτό, αν κατάλαβα καλά; Ή το ανάποδο; <br /><br />@TNS: Α, ωραία, χαιρομαι που απαντάτε ο ίδιος - και γίνεται συζήτηση, την οποία εγώ δεν μπορώ να στηρίξω. Κι εγώ πάντως θεωρώ οτι χρειάζόμαστε όλο το πράσινο που μπορούμε να αποκτήσουμε...Prokopis Doukashttps://www.blogger.com/profile/02651923945942377353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-60877938577619141142010-06-25T10:33:51.854+03:002010-06-25T10:33:51.854+03:00Κύριε Δούκα, νόμιζα ότι η πρότασή μου ήταν σαφής ω...Κύριε Δούκα, νόμιζα ότι η πρότασή μου ήταν σαφής ως προς τη σκοπιμότητα και τη μεθόδευσή της, αλλά φαίνεται ότι έκανα λάθος, γι’ αυτό επιτρέψτε μου μερικές διευκρινίσεις με βάση τα σχόλια που βλέπω στο blog. <br />Το παράδειγμα της ρυμοτομίας του Παπάγου με διαδρόμους από άσφαλτο και από χώμα είναι παλιό όσο και άγνωστο, είχε δε υλοποιηθεί όταν ακόμη ο Τρίτσης σπούδαζε στην Αμερική. Ο Sraosha διαχωρίζει το συγκρότημα της Αθήνας σε ‘εντεύθεν’ και ‘εκείθεν’ με όρια την Αθηνών-Λαμίας και την Σταυρού-Ελευσίνας (υποθέτω ότι λέγοντας ‘Αγία Παρασκευή’ εννοεί την Ελευσίνα). Προσωπικά δεν θα χαρακτήριζα κανένα από τα εντεύθεν ή εκείθεν τεταρτημόρια ως «μια χαρά μεγαλούπολη» -και δεν νομίζω ότι αυτό είναι μόνο δική μου άποψη. Οι θερμικές συνέπειες της έλλειψης πρασίνου στο Λεκανοπέδιο έχουν γίνει αντικείμενο επιστημονικών μελετών, που αποτιμούν σε βαθμούς Κελσίου αυτό που βιώνουν όλοι οι Αθηναίοι σε ιδρώτα. Τα πάρκα της Αθήνας σίγουρα χρειάζονται φροντίδα και επέκταση όπως και οι συγκοινωνίες της, αλλά αυτό είναι άσχετο με την πρότασή μου, η οποία αφορά τη διάχυση του πρασίνου ΑΝΑΜΕΣΑ στα οικοδομικά τετράγωνα –ας το πούμε ‘Αποκέντρωση Πρασίνου’. Η ανάγκη αυτή προκύπτει από το ότι η θερμική επιρροή ενός πάρκου έχει μικρή εμβέλεια. Για παράδειγμα, το Πεδίο του Άρεως ανακουφίζει μόνο τα διπλανά τετράγωνα της κοντινής Κυψέλης, και το ίδιο συμβαίνει με όλους τους άλλους πνεύμονες πρασίνου, π.χ. Λυκαβηττός, Άλσος Παγκρατίου, Άλσος Άρη Αλεξάνδρου Υμηττού, κ.λπ. Επιπλέον, τέτοιοι πνεύμονες είναι μικροσκοπικοί ή και ανύπαρκτοι σε πολλές πυκνοδομημένες περιοχές της Αθήνας, όπως στη Καλλιθέα, τον Άγιο Δημήτριο, ή το Περιστέρι. Η εικόνα της Αθήνας στο Google Earth αρκεί για να πείσει ότι η φράση «Αφήστε το σούπερ έξτρα πράσινο για το Βερολίνο και το Σίδνεϋ» είναι σαδομαζοχιστική υπερβολή. <br />Τα πράσινα δώματα που λέει ο Ανώνυμος είναι ενδιαφέρουσα λύση, αλλά με αρκετά πρακτικά προβλήματα όπως αναφέρεται σύντομα στην πρότασή μου. Το κυριότερο είναι ότι οι ταράτσες βρίσκονται 10-20 μέτρα ψηλά και έτσι δεν προσφέρουν σκιά και δροσιά στο έδαφος όπου κινούμαστε. Επιπλέον σκοντάφτουν στις ίδιες ιδιοκτησιακές αγκυλώσεις που δεν επέτρεψαν να αξιοποιηθούν οι πίσω ακάλυπτοι με το ‘Ενεργό Οικοδομικό Τετράγωνο’ του Τρίτση. <br />Νομίζω ότι η athinovio είναι απαισιόδοξη: Πολλοί δρόμοι έχουν αρκετό πλάτος για να δεχτούν πάνω από μία σειρά δέντρων, κάτι που βλέπουμε σε κεντρικές οδούς με δέντρα και στα δύο πεζοδρόμια. Οι πράσινες λωρίδες του Παπάγου πάντως έχουν πλάτος 12-15 μέτρα μεταξύ κτιρίων.<br />Το παράδειγμα της Ρήγα Φεραίου στον Βόλο που αναφέρει η Sue είναι ενδιαφέρον, αλλά διαφορετικό από την πρότασή μου, η οποία αφορά τη δημιουργία πάρκων και όχι τσιμεντοστρωμένων πεζόδρομων ούτε οδών ήπιας κυκλοφορίας. Ας επαναλάβω ότι το να ξηλώσουμε την άσφαλτο και να αφήσουμε το χώμα ελεύθερο έχει τέσσερα (4) σημαντικά πλεονεκτήματα που δεν παρουσιάζουν οι γνωστές εφαρμογές: ελάχιστο κόστος υλοποίησης, μείωση της μάζας της ασφάλτου ή του μπετόν που απορροφά και επανεκπέμπει θερμότητα, συγκράτηση των ομβρίων, ελεύθερη ανάπτυξη βλάστησης πέρα από τα δέντρα.<br />Νομίζω ότι μια βόλτα στη Νέα Περιοχή του Παπάγου θα δείξει απτά τα δυνατά οφέλη από την εφαρμογή της ιδέας.TNShttps://www.blogger.com/profile/14553257418407010471noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-90178098906573906182010-06-25T10:08:56.813+03:002010-06-25T10:08:56.813+03:00Προκόπη καλημέρα. Είμαι συγκοινωνιολόγος και θυμάμ...Προκόπη καλημέρα. Είμαι συγκοινωνιολόγος και θυμάμαι από τον καιρό που σπούδαζα τέτοιες προτάσεις αλλά και τις εφαρμογές τους (στην Ελλάδα δειλά). Η περιορισμένη υλοποίηση τέτοιων και άλλων μέτρων traffic calming στη χώρα μας πιστεύω ότι σχετίζεται πρωτίστως με την κυριαρχία, στους πολλούς μικρούς δήμους, της "φυλής" των επιτήδειων αντιδημάρχων, που αρνούνται να δεχτούν παρεμβάσεις μικρού κόστους (και μικρής μίζας). Το γιατί κυριαρχούν αυτοί οι "τύποι" είναι μια μεγάλη συζήτηση, που έχει να κάνει με (ελλιπή) παιδεία αλλά και σκοπιμότητες και ίσως θεσμικό πλαίσιο.Yank_ohttps://www.blogger.com/profile/14232324419358386226noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-74163538889412834242010-06-24T17:38:31.523+03:002010-06-24T17:38:31.523+03:00Θυμήθηκα τις λεωφόρους της Μαδρίτης με τα μακρόστε...Θυμήθηκα τις λεωφόρους της Μαδρίτης με τα μακρόστενα διαχωριστικά πάρκα μεταξύ των δυο κατευθύνσεων (που ενίοτε φιλοξενούσαν μέσα στο πράσινο και ωραιότατα καφεμπαράκια)... :-)gerasimoshttps://www.blogger.com/profile/06106849713388805562noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-16762881306990710402010-06-24T16:27:05.786+03:002010-06-24T16:27:05.786+03:00Θα ήταν πράγματι ανακουφιστικό για την Αθήνα (και ...Θα ήταν πράγματι ανακουφιστικό για την Αθήνα (και επιπλέον αισθητική παρέμβαση)ένα τέτοιο σχέδιο. Είναι εφαρμόσιμο αλλά χρειάζεται αυστηρό συντονισμό και συνέπεια ΚΑΙ πρέπει και οι ίδιοι οι κάτοικοι να το δεχτούν ΚΑΙ να υπάρχει συνεπής φροντίδα από τον δήμο. Εμείς εδώ έχουμε ένα γραμμικό πάρκο (βλ. http://www.diki.gr/museum/EL/city/routes.asp?building=06&route=3)από τα μέσα του '90 το οποίο αφ' ενός μεν ένα μεγάλο κομμάτι του δεν έχει ολοκληρωθεί (ίσως και να έχει γίνει τροποποίηση στα αρχικά σχέδια, δεν ξέρω ακριβώς) αφετέρου έχει μετατραπεί σε έξοχο πάρκινγκ αυτ/των, εκτός του ότι είναι γενικώς απεριποίητο - χθες μία φίλη μου έλεγε πως βγήκε και καθάριζε η ίδια τους θάμνους μπροστά στο σπίτι της.Sue G.https://www.blogger.com/profile/15144921710764136592noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-18624430235847387472010-06-24T14:02:21.993+03:002010-06-24T14:02:21.993+03:00@papousk: Ειλικρινά, δεν ξέρω αν η πρόταση είναι ε...@papousk: Ειλικρινά, δεν ξέρω αν η πρόταση είναι εφαρμόσιμη. Θεωρώ όμως οτι πολλά πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν - κι οτι σίγουρα κερδίζουμε όταν ακονίζουμε το μυαλό μας...<br /><br />(κι όταν διώχνουμε νοοτροπίες "περί βελανιδιών" - εγώ ζηλεύω και θέλω τρελλά να πάω στη Στοκχόλμη)Prokopis Doukashttps://www.blogger.com/profile/02651923945942377353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-4330139908276006452010-06-24T12:54:11.531+03:002010-06-24T12:54:11.531+03:00κ.Δούκα,δεν ξέρω αν το σχέδιο είναι κάλο & εφα...κ.Δούκα,δεν ξέρω αν το σχέδιο είναι κάλο & εφαρμόσιμο,ξέρω όμως ότι δεν θα εφαρμοστή ΠΟΤΕ όπως και τόσα άλλα.Ευτυχώς υπάρχει το You Tube και βλέπουμε τη κάνουν (αυτοί)......που τρώγανε βελανίδια όταν εμείς....μπλα μπλα μπλα...<br />http://www.youtube.com/watch?v=gEv12li9hyI&feature=relatedpapouskhttps://www.blogger.com/profile/10394064205812279323noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-62593830273089262052010-06-24T12:26:19.784+03:002010-06-24T12:26:19.784+03:00@athinovio: Ναι, κι αυτό λίγο είναι; :-)@athinovio: Ναι, κι αυτό λίγο είναι; :-)Prokopis Doukashttps://www.blogger.com/profile/02651923945942377353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-20818065066965702792010-06-24T12:08:53.296+03:002010-06-24T12:08:53.296+03:00Πολύ ενδιαφέρον!
Μιλάμε βέβαια για μία γραμμή δέντ...Πολύ ενδιαφέρον!<br />Μιλάμε βέβαια για μία γραμμή δέντρων στη μέση του δρόμου, αφού οι περισσότεροι δρόμου δεν έχουν αρκετό χώρο για περισσότερα, εκτός αν πρόκειται για κυπαρίσσια. Για πραγματικά αλσύλια με σειρές των 2 ή 3 δέντρων θα έπρεπε να κλειστούν οι πιο φαρδείς δρόμοι.athinoviohttps://www.blogger.com/profile/07663474587770514053noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-7305051797873743402010-06-24T01:17:56.861+03:002010-06-24T01:17:56.861+03:00Τολμηρό μεν το σχέδιο, αλλά πραγματοποιήσιμο! Μακά...Τολμηρό μεν το σχέδιο, αλλά πραγματοποιήσιμο! Μακάρι να υλοποιηθεί όχι μόνο στην ΑΘήνα, αλλά σε κάθε ελληνική τσιμεντούπολη. Πριν 5 χρόνια είχα ακούσει στο ραδιόφωνο έναν περιβαλλοντολόγο να λέει πως αν κάθε ταράτσα οποιουδήποτε κτηρίου τη γεμίζαμε με λουλούδια, η μέση θερμοκρασία θα έπεφτε 2 βαθμούς κελσίου. Ας αρχίσουμε από τα πιο απλά λοιπόν, γιατί η αλήθεια είναι πως δε μας παίρνει άλλο να παίζουμε με το περιβάλλον και κατ'επέκταση με την υγεία μας και με την ποιότητα ζωής.<br /><br />ΕΛΕΝΑ(BlondeElena)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-62524745283027943332010-06-24T00:16:43.118+03:002010-06-24T00:16:43.118+03:00Υ.Γ. Πάντως, λίγο έξτρα πράσινο δεν θα μας έβλαπτε...Υ.Γ. Πάντως, λίγο έξτρα πράσινο δεν θα μας έβλαπτε - ειδικά εδώ στο κέντρο, που το φαινόμενο της "θερμικής νησίδας" είναι ανυπόφορο στους καύσωνες...Prokopis Doukashttps://www.blogger.com/profile/02651923945942377353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-16443979590748285812010-06-24T00:14:03.449+03:002010-06-24T00:14:03.449+03:00@Sraosha: Εγώ δεν φέρνω κανένα προηγούμενο, όλο το...@Sraosha: Εγώ δεν φέρνω κανένα προηγούμενο, όλο το κείμενο με bold δεν είναι δικό μου, είναι του συγγραφέα/αρχιτέκτονα. Απλώς το αναπαράγω.<br /><br />Δεν είμαι σε θέση να σας απαντήσω επί της ουσίας, δεν είμαι πολεοδόμος ή αρχιτέκτονας, ούτε θυμάμαι τις προτάσεις του Τρίτση. Μου φάνηκε μια καλή πρόταση και την αναπαράγω. Πάσα κριτική δεκτή - αλλά μην βαράτε τον πιανίστα, απλώς παίζει... :-)Prokopis Doukashttps://www.blogger.com/profile/02651923945942377353noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-104114171083975981.post-30868382125699666332010-06-24T00:08:00.925+03:002010-06-24T00:08:00.925+03:00Θυμάμαι ξεκάθαρα ότι αυτή ήταν μια πρόταση του Τρί...Θυμάμαι ξεκάθαρα ότι αυτή ήταν μια πρόταση του Τρίτση, στο προεκλογικό του προσπέκτους την παραδειγμάτιζε στα Κάτω Πατήσια. "Να σπάσει η άσφαλτος και να βγει το χώμα έξω", έλεγε. Μετά ήρθαν τα φτηνά αμάξια του Μητσοτάκη και μετά τα αγροτικά του Κολωνακίου. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία, που λέμε και στο Αμέρικα.<br /><br />Επίσης, κύριε Δούκα, είναι κωμικό να δίνετε ως προηγούμενο του Παπάγου, όπου κυριαρχεί η μονοκατοικία ή η έιτιζ πανταχόθεν ελεύθερη πολυκατοικία με πιλοτί.<br /><br />Η Αθήνα (και μιλάω για το συγκρότημα εντεύθεν της Αθηνών Λαμίας και του πάλαι Σταυρού Αγίας Παρασκευής) είναι μια χαρά μεγαλούπολη. Αυτό θα φανεί καλύτερα μόλις φροντιστούν τα πάρκα της (και το Ελληνικό, γκουχ), αποκτήσει επαρκείς συγκοινωνίες (που πήγε η σχεδιαζόμενη γραμμή 4-Πέταλο, οέο;) και απαλλαγεί από το περίπου το 1/3 των αυτοκινήτων της. Αφήστε το σούπερ έξτρα πράσινο για το Βερολίνο και το Σίδνεϋ.Sraoshahttps://www.blogger.com/profile/12286368577729004683noreply@blogger.com