Προς την Κοινοπραξία Ολυμπία Οδός Α.Ε.
Κύριοι,
Χθες το βράδυ ολοκλήρωσα ένα επαγγελματικό ταξίδι, χρησιμοποιώντας τον (κατ’ ευφημισμό) αυτοκινητόδρομο, που έχετε αναλάβει να επισκευάσετε, από την Αθήνα ως την Πάτρα και πίσω.
Αναγκάστηκα να πληρώσω τσουχτερά διόδια, για να κινηθώ σε έναν από τους χειρότερους (αν όχι τον χειρότερο) δρόμο της Ενωμένης Ευρώπης, που έχει διαχωριστική νησίδα, μόνο σε ένα μικρό τμήμα, από την Ακράτα, ως το Αίγιο - και είναι γεμάτος από πινακίδες προειδοποίησης για τα συνηθέστατα τροχαία δυστυχήματα. Σα να μην έφτανε το προηγούμενο χάλι του, έχετε περιορίσει την κυκλοφορία μόνο σε μια λωρίδα σε ιδιαίτερα μεγάλα τμήματα, για λόγους έργων - με αποτέλεσμα η κίνηση να είναι ακόμα πιο δύσκολη και κουραστική για τον οδηγό, κάτι που ενισχύει ακόμα περισσότερο τον κίνδυνο ατυχήματος, παρά τα μέτρα ασφαλείας.
Ολοκλήρωσα το ταξίδι μου με τον χειρότερο δυνατό τρόπο: Με μια ουρά χιλιομέτρων από τα Μέγαρα ως τα διόδια της Ελευσίνας, μια κοινή Κυριακή του χεμώνα χωρίς ιδιαίτερα μεγάλη έξοδο - που δεν οφειλόταν μόνο στη συσώρρευση των αυτοκινήτων, όπως θα θέλατε να δικαιολογηθείτε. Φτάνοντας στα διόδια, διαπίστωσα, όπως και οι άλλοι οδηγοί, οτι ένα όχημα σας είχε κλείσει την λωρίδα ασφαλείας (shoulder), ενώ είχατε αποκλείσει ταυτόχρονα ΚΑΙ την αριστερή λωρίδα, γιατί είχατε ασφαλτοστρώσει την είσοδο των διοδίων από την αντίθετη κατέυθυνση - και μάλλον περιμένατε να “κρυώσει”. Αποτέλεσμα ήταν το γνωστό φινόμενο του “λαιμού μπουκαλιού” - να συνωθούνται δηλαδή τα αυτοκίνητα 4 λωρίδων σε 2 και να δημιουργείται συμφόρηση και το ταξίδι να επιμηκυνθεί κατά πάνω από μία ώρα.
Προλαβαίνω τη δικαιολογία σας οτι “έπρεπε να γίνει η επισκευή και η ταλαιπωρία ήταν αναπόφευκτη”, λέγοντας σας οτι οποιοσδήποτε μηχανικός ξέρει οτι μπορείς να προγραμματίσεις ένα έργο έτσι ώστε να περιορίσεις την ταλαιπωρία του κοινού, σε μέρες αιχμής όπως είναι η επιστροφή στην Αθήνα, Κυριακή βράδυ. Θα μπορούσατε ανέτως να είχατε αρχίσει το μικρό αυτό έργο Δευτέρα και να είχε τελειώσει πριν το Σαββατοκύριακο. Φαίνεται όμως οτι, είτε για λόγους κακού προγραμματισμού, είτε για κάποιον λόγο μείωσης του κόστους που δεν μπορώ να γνωρίζω, αδιαφορήσατε για τους (υποχρεωτικούς) πελάτες σας. Αν πρόκειται για ζήτημα κόστους, σας υπενθυμίζω οτι το κόστος διέλευσης αυξήθηκε κι άλλο πρόσφατα - ενώ η κακή σας οργάνωση οφείλει να μην επιβαρύνει εμάς.
Δεν έχω προσχωρήσει (ακόμα) στο κίνημα των πολιτών που αρνείται να πληρώσει διόδια. Ωστόσο, θεωρώ απαράδεκτη τη χρέωση μου αναλογικά με τις υπηρεσίες που παρέχετε και σας ζητώ να μου επιστρέψετε, με συμψηφισμό, όσα χρεώθηκαν στο e-pass μου, από 26/2 ως 28/2/2010.
Η φωτό είναι από το www.alertpedia.com και το εξώφυλλο από τη wikipedia
To post συνοδεύεται από τη μεγαλύτερη επιτυχία του "αναρχικού" βρετανικού συγκροτήματος των Chumbawamba, γνωστών και ως "Τσάμπα - γουάμπα"...
1.3.10
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
10 σχόλια:
Ειλικρινά, πιστεύετε ότι θα σας απαντήσουν;
Με τους όρους που έχουν πάρει την εργολαβία θα ζητήσουν και τα ρέστα: "Μα τι λέτε κ. Δούκα! Πληρώνετε για να δουλεύουμε!"
Αγαπητέ το ζούμε το μαρτύριο χρόνια τώρα, εφόσον έχοντας ως προορισμό το πανέμορφο Διακοφτό, ανεβοκατεβαίνουμε εκτός από την Κακιά Σκάλα (που "φτύσαμε αίμα μέχρι να τελειώσει) και τη σκάλα του μαρτυρίου που λέγεται πλέον "Ολυμπία Οδός". Το "κράτος των εργολάβων" καλά κρατεί, αλλά το οργανωμένο κράτος κάποια στιγμή εκτός από τα οικονομικά πρέπει να κοιτάξει και αυτά τα προβλήματα, που δεν επηρεάζουν μόνο την τσέπη και την ψυχική μας υγεία, αλλά θέτουν σε κίνδυνο και την ζωή μας την ίδια. (Για το θέμα των διοδίων στη διάθεσή σας)
@ANGELOS: Να μου απαντήσουν μπορεί. Να με αποζημιώσουν, το βλέπω χλωμό. Αλλά πρέπει κάποτε να μάθουμε να διαμαρτυρόμαστε σε αυτή τη χώρα. Δεν θα ήταν διαφορετικό, αν έστελναν μια τέτοια επιστολή, 5 χιλιάδες άνθρωποι; Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τη δύναμοι που έχουμε ως ενωμένοι πολίτες...
@navarino-s: Να χρηματοδοτήσω (ως χρήστης) το νέο δρόμο. Αλλά αφού βάλουν ένα σημαντικό κεφάλιο, φτιάξουν το δρόμο, μου παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες - κι ας εισπράττουν μετά επί 30 χρόνια.
@Ευάγγελος: Δεν αδικώ καθόλου όσους αρνούνται να πληρώσουν διόδια...
Πιστεύω πάντως ότι πιο αποτελεσματικό μέτρο, πέρα από 5.000 επιστολές, θα ήταν όντως 5.000 οδηγοί που αρνούνται να πληρώσουν διόδια. Το μόνο που τους καίει είναι η οικονομική χασούρα, όχι η γραφειοκρατική μανούβρα. Εδώ η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε. είχε προβλέψει θέσεις εργαζομένων που δικαιολογύσαν τηλεφωνικά ή γραπτά την εταιρεία σε οδηγούς που της καταλόγιζαν ευθύνες γα ατυχήματα. Στην επιστολή θα κολλήσουν;
@k1: Ίσως έχετε δίκιο. Να το πω ανάποδα: Όταν δεν διαμαρτύρεται και κανείς, τότε ούτε γάτα, ούτε ζημιά...
Εμείς έχουμε προσχωρήσει στο "κίνημα αντιρρησιών καταβολής διοδίων" :-)
Αν αρνηθείς να πληρώσεις, κατεβαίνει ο επόπτης διοδίων και σου δίνει να υπογράψεις ένα έντυπο που τιτλοφορείται "Αδυναμία (sic) καταβολής διοδίων" - για τον πλήρη τίτλο δεν είμαι σίγουρη, αλλά για το "αδυναμία" είμαι απολύτως βέβαιη, γιατί το διαγράψαμε και το διορθώσαμε σε "αντίρρηση" και συμπληρώσαμε το σκεπτικό μας (είναι ακριβώς αυτά που αναφέρει το post σου, Προκόπη).
Το περασμένο καλοκαίρι χρειάστηκε να ανεβοκατεβούμε τη διαδρομή αυτή δυο φορές μέσα σε μια βδομάδα. Το ενδιαφέρον είναι ότι, κρίνοντας από τον αύξοντα αριθμό των δύο εντύπων που υπογράψαμε, στο διάστημα αυτό της μιας βδομάδας, είχαν αρνηθεί να υπογράψουν περίπου 300 άτομα. Δεν είναι πολλοί σε σχέση με τους χιλιάδες που πλήρωσαν, αλλά δεν είναι και λίγοι! Οργάνωση και συντονισμό θέλει για να ακουστούμε, γιατί είναι θέμα αξιοπρέπειας πια να μην ανεχόμαστε αυτόν τον δρόμο - όμως πώς; Καμιά ιδέα;
Μαρία
Σ' αυτή τη χώρα το μονοπώλιο συνεπάγεται και ασυδοσία. Δύσκολα θα υπάρξει ουσιαστική αλλαγή χωρίς άνωθεν πίεση. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι πρέπει να σιωπούμε.
Παρεμπιπτόντως, περιμένω εναγωνίως τα post σας για να δω με τι θα τα συνοδεύσετε μουσικά. Να φανταστώ ότι το σημερινό γκαζιάρικο των Chumbawamba αντικατοπτρίζει τα νεύρα σας την Κυριακή το βράδυ; :-)
Τα Σ/Κ χρεώνουν τα μεροκάματα διπλά Προκόπη.
Σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία 1999/62 η είσπραξη διοδίων στην Ε.Ο. Πατρών-Κορίνθου θεωρείται παράνομη, καθώς το συγκεκριμμένο τμήμα του οδικού δικτύου δεν πληρεί τις προϋποθέσεις κλειστού αυτοκινητόδρομου. Το θέμα το έχει φέρει αρκετές φορές στη δημοσιότητα ο νομάρχης Αχαϊας. όμως, φαίνεται πως για την κεντρική διοίκηση η Ελλάδα είναι μέλος της Ε.Ε. όποτε τη συμφέρει και όποτε δεν τη συμφέρειδεν εφαρμόζονται οι κανονισμοί και οι οδηγίες... Όσο για την προπληρωμή των διοδίων πριν ολοκληρωθεί έστω κι ένα χλμ του υπο κατασκευή αυτοκινητόδρομου, υπεύθυνος είναι ο Σουφλιάς, αυτός παραχώρησε με νόμο το δικαίωμα στην κοινοπραξία και να αυξήσει τις τιμές και να προεισπράττει τα τέλη των διοδίων.
Δημοσίευση σχολίου