8.11.10

Οι εκλογές της απόρριψης

Είναι αδιαμφισβήτητο οτι αυτός ο πρώτος γύρος των εκλογών ήταν “οι εκλογές της απόρριψης”.

Για το ΠΑΣΟΚ ήταν μια καθαρή ήττα, που θα μπορούσε όμως να ήταν χειρότερη, δεδομένου του μνημονίου, των σκληρών μέτρων και της πολεμικής που αναπτύχθηκε στο δημόσιο διάλογο. Ενδεχομένως η υψηλή αποχή εκφράζει ένα ενδιάμεσο στάδιο απόρριψης, λίγο ακόμα παραπάνω χρόνο - μια προειδοποίηση οτι την επόμενη φορά θα ψηφιστεί με φανατισμό ο αντίπαλος, “για τιμωρία”.


Κάπως λοιπόν, “έσωσε την παρτίδα” το ΠΑΣΟΚ. Οι ψηφοφόροι του “συμμαζεύτηκαν”, ο Δημαράς (όπως κι ο άλλος “αντάρτης”, ο Καλούδης στο Ιόνιο) δεν πέρασε στο β’ γύρο, ο Σγουρός προηγείται, αν και με πολύ χαμηλό ποσοστό. Η συντριβή αποφεύχθηκε, όπως και για τη Νέα Δημοκρατία, που δεν έζησε την απόρριψη Κικίλια από τον α’ γύρο. Το ίδιο και οι πρόωρες εκλογές.

Όμως, οι Νεοδημοκράτες δεν δικαιούνται να πανηγυρίζουν. Με - πανελλαδικά - ελάχιστες παραπάνω ψήφους από τις εσωκομματικές τους εκλογές (+ δεύτεροι στην Πελοπόννησο και εκτός β' γύρου στην Κρήτη από τη Ντόρα) , δεν μπορούν να θριαμβολογούν, γιατί το μήνυμα αγγίζει και αυτούς, όσες περιφέρειες κι αν πάρουν. Καμμία καθαρή νίκη από τον α’ γύρο δεν επετεύχθη, ούτε καν του μέχρι πρότινος “άνετου” Ψωμιάδη - πόσο μάλλον του Γκιουλέκα και του Κακλαμάνη.

Ειδικά ο τελευταίος μάλλον “ζεματίστηκε” από το χαμηλό ποσοστό, που κυμαίνεται, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, στο 35%. Θεωρητικά, οι Αθηναίοι μπορούν να ανατρέψουν το προβάδισμα του, αν πάρουν απόφαση να τον διώξουν, μειώνοντας και την αποχή από το θηριώδες 58%.

Ιδιαίτερα ανησυχητικό μήνυμα: Εκλογικό κέντρο στην Αθήνα έβγαλε 20% τον υποψήφιο της Χρυσής Αυγής - και σε όλη την Αθήνα ξεπερνάει το 5% (προσοχή, όχι του ΛΑΟΣ, αυτός στηρίζει Κακλαμάνη). Εξοργιστικά υψηλό ποσοστό και "σκληρό μάθημα" - απόρροια μιας ακροδεξιάς πολιτικής, που είναι πάντοτε η πιο ικανή στο να οξύνει τα προβλήματα, αντί (δήθεν) να τα λύνει.

Πόσοστό-έκπληξη πετυχαίνει ο ανεξάρτητος “ποδηλάτης” Γιώργος Αμυράς (7-8%), που αναμένεται να στηρίξει Καμίνη από αύριο. Καίριο ερώτημα που παραμένει, η στάση των ψηφοφόρων της υπόλοιπης αριστεράς: Θα στηρίξουν Καμίνη για να εκδιωχθεί ο Κακλαμάνης ή θα προτιμήσουν να στηρίξουν “αντιμνημονιακά” τον δεύτερο, με την ψήφο τους ή την αποχή;


Στην περιφέρεια Αττικής ο προερχόμενος εκ του “λαϊκού ΠΑΣΟΚ” και “συνασπισμικός” Μητρόπουλος δεν δείχνει να πηγαίνει άσχημα με 6% (δεδομένης και της πολυδιάσπασης στο χώρο - και με το 2% του Αλαβάνου). Ωστόσο, οι εκτιμήσεις Τσίπρα για διψήφια ποσοστά αποδείχθηκαν, όπως είναι φυσικό, ουτοπικές. Το 4% του Ψαριανού κρίνεται ιδιαίτερα αξιοπρεπής πρώτη εμφάνιση της Δημοκρατικής Αριστεράς.

Αυτό που θριάμβευσε στην Αττική (και γενικώς) ήταν το ΚΚΕ, με 5 μονάδες περισσότερες από το 10,5% των βουλευτικών εκλογών (εδώ φάνηκε και η σημασία των προσώπων - ο Παφίλης είναι οτι πιο "ελκυστικό" έχει το ΚΚΕ, ενώ δεν μπορεί να πει κανείς το ίδιο για τις επιλογές ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας). Με πανελλαδικό ποσοστό να διαμορφώνεται γύρω στη μια μονάδα επάνω σε σχέση με το 2009, μπορεί να υπερηφανεύεται οτι είναι ο μοναδικός καθαρός νικητής των εκλογών αυτών - με προνομιακές φυσικά γι αυτό τις συνθήκες της κρίσης και του μνημονίου.

Το εκλογικό σώμα έχει πάντως την ευκαιρία να ανατρέψει την ανωριμότητα που επικρατεί στο δημόσιο βίο, τον τελευταίο καιρό: Μπορεί, με μειωμένη την αποχή, να αποκαθηλώσει τους εκπροσώπους ενός χρεωκοπημένου πολιτικαντισμού, από τον (σχεδόν βέβαιο) θώκο τους. Κι αν είναι πρακτικά μη ρεαλιστικό να απαλλαγούμε από τον Ψωμιάδη, θα μπορούσε τουλάχιστον να επιβάλει ένα νέο “ύφος και ήθος”, με τη νίκη Μπουτάρη και Καμίνη, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα...


Y.Γ. Επειδή τα ποσοστά είναι σε εξέλιξη, παραθέτω τους πίνακες των προηγούμενων αναμετρήσεων, ώστε να μπορεί κανείς να κάνει όσες συγκρίσεις είναι δυνατές με τα αποτελέσματα των εκλογών του 2010.




Update: Δυό μέρες μετά, οι βασικές διαπιστώσεις δεν αλλάζουν. Απέχθεια προκαλεί η προσπάθεια να ερμηνευθεί η αποχή κατά τα συμφέροντα του καθενός, π.χ. "γύρισαν την πλάτη στον εκβιασμό του πρωθυπουργού". Η αποχή είναι πολύπλοκο φαινόμενο. Είναι απόρριψη συνολικά του πολιτικού συστήματος, στο οποίο μερίδα των ψηφοφόρων "ρίχνει μια μούντζα", γιατί δεν πιστεύει οτι έχει σημασία να ψηφίσει κάποιον αντί του άλλου. Αλλιώς θα ψήφιζε μαζικά τα μικρά κόμματα - κάτι που συνέβη σε μικρό βαθμό, με την ενίσχυση δυστυχώς των άκρων...









Tα γραφήματα είναι από το www.tanea.gr και η φωτό από το http://kapetank.files. wordpress.com

Το post συνοδεύεται από το "Yes I Do", της Ελληνίδας Μonika.

13 σχόλια:

  1. Ο Παπανδρέου ήταν όπως πάντα τελείως ασαφής στις δηλώσεις του. Το μόνο μήνυμα που μπορεί να λάβει είναι ότι πρέπει να πάψει να μαζεύει από μισθωτούς και συνταξιούχους και να τα βάλει με τα δύσκολα. Πολύ αμφιβάλλω αν πήρε (ή αν θέλει να πάρει) το μήνυμα, ίδωμεν...

    Για το ΚΚΕ ας θυμόμαστε ότι οι ψηφοφόροι του απέχουν πάντα λιγότερο, οπότε το ποσοστό του ευνοείται από την αποχή. Επίσης, είναι εντυπωσιακό πως όσο και να πάρει το ΚΚΕ δε θα αισθανθεί καθόλου απειλούμενο το πολιτικό σύστημα - απλούστατα επειδή αυτό το κόμμα είναι έξω από το παιχνίδι και λειτουργεί σαν απλή δεξαμενή ψήφων διαμαρτυρίας (για όσους δεν είναι συνειδητά κομμουνιστές).

    Με τις εκτιμήσεις σου για το Μητρόπουλο δε συμφωνώ, με δεδομένη τη χαλαρότητα της πασοκικής ψήφου δείχνει τη μηδενική δυναμική που έχει πλέον η γραμμή του ΣΥΝ· κατά πάσα πιθανότητα, ο Μητρόπουλος θα έπαιρνε περισσότερες ψήφους μόνος του, όπως ο Δημαράς. Τα αποτελέσματα στην Αθήνα, όπου η «Ανοιχτή Πόλη» έχει να επιδείξει σημαντικό έργο, είναι άλλο ένα «μαύρισμα» της γραμμής του ΣΥΝ.

    Προβλέπεται παρατεταμένη κρίση στην Αριστερά. Μ' όλη την αποτυχία Αλαβάνου (κάτω και από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ), το μόνο σενάριο που στέκει πολιτικά είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου «αντικαπιταλιστικού» κόμματος, με τον ΣΥΝ να φυλλορροεί είτε προς αυτό είτε προς τη Δημοκρατική Αριστερά. Δε βλέπω ποιο πολιτικό σχέδιο μπορεί πια να κρατάει τον ΣΥΝ ενωμένο.

    Για τον Μπουτάρη δύσκολα τα πράγματα την άλλη Κυριακή, πιο αισιόδοξα για Καμίνη. Ας ελπίσουμε ότι κάποιοι που αποδοκίμασαν την κυβέρνηση με την αποχή τους τώρα θα κατέβουν να ψηφίσουν.

    Η επιτυχία της Χρυσής Αυγής φέρνει ανατριχίλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ψηφοφόρος Αμυρά8/11/10, 10:56 π.μ.

    κ. Δούκα καλημέρα σας,
    ασφαλώς εδώ είναι το προσωπικό σας ιστολόγιο αλλά φανταζομαι ότι δεν απεκδύεστε της δημοσιογραφικής σας ιδιότητας. Δηλαδή της αντικειμενικής ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ των γεγονότων. Η προσέγγιση τους βέβαια, ασφαλώς και ειναι υποκειμενική, όπως και του καθενός μας άλλωστε.

    Ως εκ τούτου θα σας παρακαλουσα να ΔΙΟΡΘΩΣΕΤΕ στην αναρτηση σας, το Πόσοστό-έκπληξη πετυχαίνει ο ανεξάρτητος “ποδηλάτης” Γιώργος Αμυράς (7-8%), που αναμένεται να στηρίξει Καμίνη από αύριο.

    Ο κ. Αμυράς ΔΗΛΩΣΕ ότι δεν στηρίζει κανέναν εκ των δυο και ο ίδιος δεν προτίθεται να ψηφίσει κανέναν εκ των δύο.

    Ελπίζοντας ότι θα τηρήσετε την δημοσιογραφική δεοντολογία και στο προσωπικό σας ιστολόγιο, θα δημοσιεύσετε το σχόλιο μου, και θα διορθώσετε την λανθασμένη πληροφορία που αναφέρετε στην ανάρτηση σας, σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Πολυβώτης: Δεν διαφωνώ με τα σχόλια σας γενικά. Για τον Συνασπισμό, ομολογώ, μετά την πολυδιάσπαση (Δημοκρατική Αριστερά, Αλαβάνος), δεν περίμενα και καλύτερα - θα έλεγα μάλλον οτι περίμενα χαμηλότερες επιδόσεις. Οπότε μου φάνηκε "επιτυχία" το 6%...

    @Ψηφοφόρος Αμυρά: Η εισαγωγή (και η επιμονή) σας περί δεοντολογίας δεν χρειάζεται - και με βάζει σε υποψίες για τα κίνητρα σας και την ταυτότητα σας.

    ΔΕΝ θα διορθώσω τίποτα, γιατί μέχρι στγμής ο αγαπητός Γιώργος Αμυράς ΔΕΝ έχει κάνει καμία τέτοια δήλωση, απ' ότι μαθαίνω. Πού είναι καταγεγραγαμμένη, π.χ. στην ιστοσελίδα του ή αλλού, να τη βρούμε κι εμείς;

    Αντιθέτως, οι πληροφορίες μου λένε οτι προτίθεται να έλθει σε διαπραγματεύσεις - και ενδεχομένως να συνεργαστεί.

    Άλλωστε, γνωρίζουμε πολλούς που ψήφισαν Αμυρά στον α' γύρο, με σκοπό να του δώσουν βήμα στο Δημοτικό Συμβούλιο - και στη συνέχεια προτίθενται να ψηφίσουν Καμίνη, προκειμένου να απαλλαγούμε από τον Κακλαμάνη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Αμυράς ακόμη δεν μίλησε για β' γύρο.
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=221360
    Και δεν νομίζω ότι έχει κάποιον λόγο να δώσει γραμμή ή να γίνει ουρά άλλων. Ούτε το κοινό του είναι τέτοιο που θα κρεμαστεί από τα χείλη του. Πέτυχε ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα και νομίζω ότι τον συμφέρει να κάνει μια παύση και να χτίσει τα επόμενά του βήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Yank_o: Kαι βέβαια δεν μίλησε. Το παραπάνω μήνυμα του ανώνυμου δήθεν "ψηφοφόρου Αμυρά" είναι μάλλον κλασικές κακλαμανικές κουτοπονηριές, ενδεικτικές του ήθους του συγκεκριμένου υποψηφίου και των ακολούθων του.

    Πιθανότατα θα έρθει σε συνεννόηση με τον Καμίνη και θα εκφραστεί - ήταν άλλωστε εμφανές πριν τον α' γύρο. Και όπως είπα, και οι ψηφοφόροι του είναι κατά κύριο λόγο "αντικακλαμανικοί"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος8/11/10, 12:36 μ.μ.

    Αγαπητέ Προκόπη, θα ήθελα κι εγώ να κάνω μερικές πρόχειρες σκέψεις για τα αποτελέσματα. Προσωπικά δεν ψήφισα, γιατί ήταν αδύνατη η άνοδός μου στην θεσσαλονίκη. Ο Γκιουλέκας δεν πρέπει να νιώθει ασφάλεια. Έχω μια ελπίδα ότι μπορεί το κλίμα να ανατραπεί και να προσέλθουν κάποιοι να ψηφίσουν κατά του παλαιοκομματικού Γκιουλέκα, εκλεκτού του Καραμανλή. Μετά τον απερχόμενο που υπήρξε μια από τις πιο μαύρες σελίδες του δήμου, ο Γκιουλέκας είναι η επόμενη χειρότερη επιλογή. Την επόμενη ΚΥριακή θα ψηφίσω Μπουτάρη κι ευελπιστώ και άλλοι (που δεν αντιμετωπίζουν τις δικές μου πρακτικές δυσκολίες) να σταματήσουν την πορεία αυτής της πολύπαθης πόλης προς τον πάτο. Ο Ψωμιάδης χάνει τα ποσοστά του και όταν θα αποχωρήσουν όλοι οι ανήκοντες στο τάργκετ γκρουπ του, που θυμίζει αυτό του Αυτιά (έκδηλες οι εκλεκτικές συγγένειες), δηλαδή λαϊκά στρώματα άνω των εξηνταπέντε, κατηχητικά και παραθρησκευτικές οργανώσεις, όλοι εμείς θα προσπαθήσουμε να σβήσουμε αυτή τη μαύρη σελίδα στην Μακεδονία που έχει πάει τον τόπο πίσω δεκαετίες.
    Στην Αθήνα δεν ψηφίζω, αλλά ζω τους τελευταίους μήνες και αναρωτιέμαι αν οι κάτοικοί της πάσχουν από κάποιο είδος επιλεκτικής αμνησίας, γιατί έδωσαν προς το παρόν το προβάδισμα σε έναν αποτυχημένο δήμαρχο, εξίσου παλαιοκομματικό και χωρίς ουσιαστική πρόταση. Ο Αμυράς ήταν μια θαυμάσια έκπληξη, δεν ξόδεψε φράγκο σε προεκλογικές καμπάνιες, δεν ρύπανε και νομίζω ότι ίσως να ανοίγει το δρόμο σε μια νέα αντίδραση των πολιτών, αλλά και σέ ένα νέο πολιτικό ήθος. Ο Καμίνης αξιοπρεπής και χαμηλών τόνων, είθε να κερδίσει κάποια μερίδα αυτών που απείχαν και να στείλει τον Κακλαμάνη στο σπίτι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Δώρα Τσίρκα: Αγαπητή Δώρα, μακάρι - και εύχομαι το καλύτερο για τη Θεσσαλονίκη. Πάντως, οι αναξιοπρεπείς της πολιτικής "ζορίζονται": Και ο Ψωμιάδης, που θα έκανε "περίπατο", αλλά κυρίως ο Κακλαμάνης (εδώ διαφωνούμε λίγο), ο οποίος αντί να σαρώσει με υψηλό ποσοστό, συγκέντρωσε ένα μαχητίο 35% - και ήταν εμφανές από τις δηλωσεις του χθες βράδυ, οτι δεν του άρεσε καθόλου.

    Μπορεί λοιπόν κάτοικοι και μη να του "έδωσαν προβάδισμα", αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει. Για να δούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος8/11/10, 1:14 μ.μ.

    Πολύ καλές επιδόσεις χθες είχαν οι συνδυασμοί της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, σε πολλούς δήμους και περιφέρειες εκλέγουν συμβούλους με ποσοστά πολύ μεγαλύτερα από το αντίστοιχο στις εθνικές εκλογές. Θέλω, όμως, να ρωτήσω τα κόμματα της Αριστεράς συμπεριλαμβανομένου και του ΚΚΕ: στο όνομα της αντιμνημονιακής πολιτικής πιστεύετε πως η απάντηση, το αντίδοτο αν θέλετε στο μνημόνιο (μπορεί να) είναι ο Ψωμιάδης; Ο Κακλαμάνης; Κάτι περίεργοι γαλάζιοι υποψήφιοι στην επαρχία; Δλδ θα αντισταθούμε στους σκληρούς όρους της τρόικας και του ΔΝΤ ψηφίζοντας ως λύση στο πρόβλημά μας ανθρώπους οι οποίοι υπήρξαν μεγάλο μέρος του ίδιου προβλήματος; Ή με την αποχή θα έχετε ήσυχοι τη συνείδησή σας αν την άλλη Δευτέρα ο Ψωμιάδης είναι νέος μικρός πρωθυπουργός της Κεντρικής Μακεδονίας... Βουβές ξε-βουβές αυτές οι εκλογές, είναι από τις λίγες φορές που η Αριστερά καλείται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο και να αναλάβει τις ευθύνες της.

    Υ.Γ: προς κάθε φίλο αριστερό: αν την άλλη Δευτέρα πανηγυρίζουν ο Κακλαμάνης και ο Γκιουλέκας με τον Πανίκα, μη μου ξανακλαφτείτε για ΔΝΤ.

    BlondeElena

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. κάνεις λάθος για τον θρίαμβο κκε στην Αττική. Αν δεις τους απόλυτους αριθμούς κι όχι τα ποσοστά, θα διαπιστώσεις ότι έχει πάρει πάνω-κάτω 200.000 ψήφους, όσες και στις βουλευτικές εκλογές του '09. Μπορεί το ποσοστό να φαίνεται εντυπωσιακό, αλλά οι ψηφοφόροι είναι ίδιοι. Σε άλλες περιφέρειες έχει πετύχει εντυπωσιακότερα αποτελέσματα. Αυτό είναι πρόβλημα για τον τρόπο που πολιτεύεται, διότι στο πεδίο της Αττικής δεν έχει μεγαλύτερη διείσδυση από πέρσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ψηφοφόρος Αμυρά8/11/10, 2:55 μ.μ.

    Γέλασα με την αντίδραση του πανικού σας κ. Δούκα. Μου θυμήσατε τις "υπέροχες" στιγμές της καθεστωτικής δημοσιογραφίας. Μιας αμήχανης, ψευδούς και παραπλανητικής δημοσιογραφίας.
    Θέλετε την δήλωση του. Σας την επισυνάπτω λοιπόν.
    Η συνεντευξη είναι στον Αντώνη Τσιπιανίτη.
    http://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=3518

    Στο σχόλιο σας προσπαθήσατε, χάριν του εκλεκτού σας, καθώς και του εκλεκτού της Κυβέρνησης να ερμηνεύσετε την δική μας ψηφο. Μπορώ να σας διαβεβαίωσω ότι πολλοι απο εμάς,θεωρουμε ΕΞΙΣΟΥ κακές υποψηφιοτητες και αυτοδιοικητικές λυσεις και τον κ. Κακλαμάνη και τον κ. Καμίνη.

    Παρακαλώ για την δημοσίευση του σχολίου μου. Το αν θα αλλάξετε την ανάρτηση σας ή όχι, αλλά και το γιατί, αφήνω να το κρίνουν οι αναγνώστες σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @BlondeElena: Προσυπογράφω πλήρως... :-)

    @imwrong: Χαίρομαι πολύ αν είναι έτσι. Όταν γράφτηκε αυτό το κείμενο, δεν είχα τέτοια στοιχεία.

    @Ψηφοφόρος Αμυρά: Ζητώ συγνώμη για την καχυποψία, η ανωνυμία στο διαδίκτυο με έχει μάθει να είμαι καχύποπτος.

    Ωστόσο, οφείλετε κι εσείς να ζητήσετε συγνώμη για τους χαρακτηρισμούς σας: Αυτά τα περί "καθεστωτικής δημοσιογραφίας" αφήστε τα, γιατί δεν ανήκω σε αυτήν - και το ξέρετε. Είναι και αφελή επιπλέον, να μην πω και εντελώς "ξύλινη γλώσσα", αυτά τα περί "πανικού" κλπ.

    Αυτά που μου εκφράζετε με φανατισμό, συνιστούν επίσης πολιτική αφέλεια . Η συνέντευξη αυτή ΔΕΝ μπορώ να πιστέψω οτι δόθηκε μετά το χθεσινοβραδυνό αποτέλεσμα, όπως υποδηλώνει η ημερομηνία πάνω στο ποστ (ούτε μου αρκεί μια συνέντευξη στο κουρδιστό πορτοκάλι - πότε δόθηκε;). Αλλά και να δόθηκε, ο Γιώργος είναι φυσικό να μη δηλώνει προτίμηση, γιατί θα ακυρώνει το διαπραγματευτικό του ατού.
    Εν πάσει περιπτώσει, δεν μπορεί να θεωρηθεί τελεσίδικη, από τη στιγμή που ούτε καν στο site του δεν έχει τέτοια δήλωση.

    Αν τελικά πάρει τέτοια στάση ο Αμυράς, θα λυπηθώ πολύ: Αντί να συμβάλει στην αποροπή του κινδύνου να επανεκλεγεί ο Κακλαμάνης, μπορεί να βοηθήσει σε αυτήν.

    Αν δεν καταλαβαίνετε τη διαφορά μεταξύ Κακλαμάνη και (οποιουδήποτε άλλου τύπου) Καμίνη, λυπάμαι, αλλά δεν σας αξίζει μια καλύτερη Αθήνα...

    Υ.Γ. Και για να το πω καλύτερα: Δεν έχετε την αισθητική, ώστε να καταλάβετε πόσο αναγκαίο είναι για την Αθήνα να φύγει ο Κακλαμάνης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος9/11/10, 7:20 μ.μ.

    Mετά τον Κούλογλου, τον Προκόπη, την Τσόκλη και τη Σάλεχ, νάσου κι ο Αμυράς που ψάχνει για ρόλο στο πάνθεον του προοδευτισμού. Νά ναι καλά η πλούσια εμπειρία στα κοινά που έχουν αποκομίσει όλοι αυτοί από τη μισθοδοσία της κρατικοδίατης τηλεόρασης.

    Εγώ πάντως τη βραδιά των εκλογών θα παρακολουθήσω ΕΡΤ μόνο και μόνο για να δω τη φάτσα του "αντικειμενικού δημοσιογράφου" Προκόπη Δούκα όταν θα ανακοινώνει τη νίκη Κακλαμάνη στο δήμο Αθηναίων. Μεγάλες στιγμές :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Ανώνυμος: Είστε κακόπιστος και εμπαθής (εκτός από ανώνυμος), αλλά το δημοσιεύω για να καταδείξω το κομπλεξικό και γελοίο του σχολίου σας:

    1. Μιλάτε για το επίθετο "προοδευτικός", ωσάν να ήταν βρισιά. Εσείς κι ο Χριστόδουλος. Αλλίμονο αν η πρόοδος ήταν αρνητική έννοια.

    2. Η Σάλεχ δεν ήταν ποτέ στην ΕΡΤ. Ήταν σύμβουλος του Βούγια, σε πολιτική θέση. Καμία σχέση με τους υπόλοιπους.

    3. Ο Κούλογλου, ο Αμυράς, η Τσόκλη κι εγώ είμαστε "από 4 χωριά χωριάτες", όσον αφορά την πολιτική τοποθέτηση. Υπάρχει βεβαίως αλληλοεκτίμηση - και νομίζω οτι μας ενώνει κάτι βασικό: Είμαστε απέναντι σε αντιλήψεις σαν τις δικές σας.

    4. "Κρατικοδίαιτος" σημαίνει "κηφήνας του δημόσιου χρήματος". Μιλάω για τον εαυτό μου - δεν υπήρξα ποτέ. Περισσότερα εδώ.

    5. Τη βραδιά των εκλογών δεν θα με δείτε, πιθανώς γιατί πολλά από αυτά που λέω δεν είναι αρεστά, όσο αφελώς νομίζετε.

    6. Η αντικειμενική δημοσιογραφία όχι μόνο δεν αποκλείει, αλλά εμπεριέχει την έννοια του "ενεργού πολίτη". Όποιος κάτοικος Αθηνών είναι ενεργός πολίτης αποκλείεται να μην είναι απέναντι στον Κακλαμάνη. Στη δουλειά μου είμαι αμερόληπτος. Εδώ είναι το μπλογκ μου. Πρόκειται περί προσωπικού πεδίου έκφρασης απόψεων. Τόσο απλό...

    7. Είναι πολύ πιθανόν να κερδίσει ο Κακλαμάνης, δυστυχώς. Προς δόξαν των αντιλήψεων που εκφράζετε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή