19.12.11

Ανοιχτές επιστολές για το κέντρο της Αθήνας


Προς τον Πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο

Προς τον Δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη



Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,


Η Κίνηση Συλλόγων και Ενεργών Πολιτών για τη Διάσωση του Ιστορικού Κέντρου διαπιστώνει με λύπη της οτι οι εξαγγελθείσες από την προηγούμενη κυβέρνηση ενέργειες για τη βελτίωση της κατάστασης στο κέντρο της Αθήνας, είτε δεν έχουν υλοποιηθεί, είτε αποδίδουν ελάχιστα, σε σχέση με όσα θα έπρεπε να έχουν συντελεστεί, εδώ και ένα χρόνο.


Το ίδιο ισχύει και για τις προσπάθειες του Δήμου, παρά το γεγονός οτι, όπως είχαμε επισημάνει και την περασμένη άνοιξη, υπάρχει μια βελτίωση στον τομέα κυρίως της καθαριότητας, της ασφάλειας και της δίωξης του παρεμπορίου. Ωστόσο, παρατηρούμε δυσλειτουργίες στη λήψη αποφάσεων τόσο από τα διαμερισματικά όργανα, όσο και από το ίδιο το δημοτικό συμβούλιο.

Η καρδιά της Αθήνας - και κατ’ επέκταση της χώρας - εξακολουθεί να βρίσκεται σε κίνδυνο. Ο συνδυασμός της οικονομικής κρίσης με την επί χρόνια εγκατάλειψη του Ιστορικού Κέντρου καλούν σε άμεση κινητοποίηση για την εφαρμογή συντονισμένου σχεδίου αποκατάστασης και αναβάθμισης.

Ο ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός εξαθλιωμένων ανθρώπων που συσσωρεύεται και η απουσία προνοιακών δομών, τα ελάχιστα αποτελέσματα από την εξαγγελθείσα νέα πολιτική ασύλου, η καταπολέμηση των οργανωμένων κυκλωμάτων πορνείας, ναρκωτικών, παρεμπορίου και εκμετάλλευσης μεταναστών, ο καθορισμός χρήσεων γης και οι απαιτούμενες αναπλάσεις στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδιασμού, τα κίνητρα επιστροφής κατοίκων και επιχειρηματιών είναι τα επί μέρους “αγκάθια” ενός πολυπαραγοντικού προβλήματος, που δεν αντιμετωπίζεται, παρά τις ανυπολόγιστες επιπτώσεις που έχει στην οικονομική και κοινωνική ζωή της πρωτεύουσας. Το Ιστορικό Κέντρο δεν μπορεί να “πάρει ανάσα”, ούτε καν την εορταστική περίοδο, αν παραμένει βουλιαγμένο στην εγκατάλειψη και στην απαξίωση.

Η ανάγκη να τεθεί σε προτεραιότητα το ζήτημα του Ιστορικού Κέντρου είναι περισσότερο από ποτέ επιτακτική. Γι αυτό σας ζητούμε συνάντηση, με σκοπό την ενημέρωση, αλλά κι έτσι ώστε τα προβλήματα και η αντιμετώπιση τους να τεθούν επί τάπητος, πριν είναι πολύ αργά για την Αθήνα.

Με τιμή,

Κίνηση Συλλόγων και Ενεργών Πολιτών για τη Διάσωση του Ιστορικού Κέντρου











Η φωτό από τη συνάντηση των κυρίων Παπαδήμου και Καμίνη, την περασμένη Παρασκευή, είναι από το www.pathfinder.gr και το εξώφυλλο από το www.amazon.com

Τι είπε ο Γιώργος Καμίνης στην τελευταία του συνέντευξη, για το κέντρο της Αθήνας.

To post συνοδεύεται από το "Que Sera" του Γάλλου Wax Tailor.

buzz it!

4 σχόλια:

Ένας δημόσιος υπάλληλος είπε...

Πλέον, όποτε διαβάζω πράγματα όπως "ενεργοί πολίτες" και "κίνηση πολιτών" κοκκινίζω από οργή. Όλες αυτές οι "πρωτοβουλίες" που δημιουργούνται και συντηρούνται από "έντιμους, ακομμάτιστους συμπολίτες μας" αποτελούν τον υπ'αριθμόν ένα κίνδυνο για το ελληνικό κράτος. Μέθοδοί τους το κράξιμο, οι εκβιασμοί και ο (συνήθως δημοσιογραφικός) τραμπουκισμός.

Κύριε Δούκα, δεν μπορείτε να φανταστείτε τι έχω περάσει εγώ, προσωπικά, από διάφορες τέτοιες "κινήσεις". Από τον Ιανουάριο του 2007 που ανέλαβα Προϊστάμενος Περιβάλλοντος στο νομό μου, βρίσκομαι συνεχώς μεταξύ σφύρας και άκμονος. Με τέσσερις (4) μόνο υπαλλήλους στη διάθεσή μου, πρέπει να εκτελώ τα καθήκοντά μου. Οι διάφορες "κινήσεις πολιτών" αντί να συνεργάζονται μαζί μου, καταγγέλουν και κατασυκοφαντούν εμένα και τους υπαλλήλους μου.

Εγώ και όλοι οι υπάλληλοι χαρακτηριζόμαστε ως "τεμπέληδες" και "κομματόσκυλα" από αυτές τις ομάδες. Ακόμη και ο αστυνομικός διευθυντής του νομού κατασυκοφαντείται. Πήγα και μίλησα στον κύριο ταξίαρχο για το πως μπορούμε να τους σταματήσουμε και μου είπε "τι να κάνουμε; Θα μας φέρουν τα κανάλια!..."

Σας ζητώ ειλικρινά συγγνώμη που είμαι εκτός θέματος. Αλλά θλίβομαι να βλέπω δημοσιογράφους-γνωμοδιαμορφωτές να υποστηρίζουν αυτή τη λεγόμενη "κοινωνία πολιτών".

Εγώ μπορεί να είμαι, όπως είναι η μόδα τώρα να λέμε, "κρατικοδίαιτος" αλλά ποτέ στη ζωή μου δεν εκβίασα και δεν συκοφάντησα κανέναν. Χίλιες φορές καλύτερα να είμαι κομματόσκυλο από το να συμμετέχω στην "κοινωνία πολιτών" και σε "κινήσεις".

Και πάλι συγγνώμη. Αλλά σας παρακαλώ θερμά να δημοσιεύσετε το σχόλιό μου. Και να πείτε στους συναδέλφους σας ότι υπάρχουν και φορές που οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι αυτοί που έχουν δίκιο και όχι οι "ακτιβιστές" της κακιάς ώρας...

Prokopis Doukas είπε...

@Ένας δημόσιος υπάλληλος: Δεν αμφιβάλλω καθόλου για την αξιοπιστία των λεγομένων σας. Άλλωστε κι εγώ στο δημόσιο δουλεύω.

Αλλά κάνετε το ίδιο λάθος που κάνουν όσοι εκτοξεύουν μύδρους "γενικώς" κατά δημοσίων υπαλλήλων. Γιατί όπως φυσικά συμβαίνει με τους δημοσίους υπαλλήλους, έτσι και με τις κινήσεις πολιτών. Η συγκεκριμένη, της οποίας είμαι ιδρυτικό μέλος, έχει από το 2007 δώσει συγκεκριμένα δείγματα γραφής. Όποιος παρακολουθεί τα του κέντρου της Αθήνας ή αυτό εδώ το μπλογκ, το ξέρει.

Θα συμφωνήσω μαζί σας οτι τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα είδος αυθαίρετου "ακτιβισμού", που δεν είναι τίποτε άλλο από μια καλυμμένη κοινωνική πίεση από ομάδες, άλλοτε με μικροπολιτικά, ρουσφετολογικά ή καθαρά συμφεροντολογικά και άλλοτε με άλλα κίνητρα, που έχουν σχέση με τα "υπαρξιακά" και το γέμισμα μιας κενής ζωής. Ή ακόμα και την εκπλήρωση ενός κενού οπαδισμού.

Τι να κάνουμε, αυτή είναι η κοινωνία μας - αυτές είναι και οι κινήσεις πολιτών μας. Όπως και με την αυτοδιοίκηση, είμαστε ακόμα σε εξαιρετικά ανώριμη φάση, μόλις τις "ανακαλύψαμε". Αλλά αν κάτι έλλειψε στην μεταπολιτευτική μας κοινωνία είναι το να μην "ιδιωτεύουν" οι πολίτες. Δεν μπορούμε συνεπώς, κατά την ταπεινή μου άποψη, να επιδιώκουμε οτιδήποτε άλλο, παρά όλο και περισσότερους ενεργούς πολίτες.

Υ.Γ. Για το δημοσιογραφικό τραμπουκισμό, έχετε απόλυτο δίκιο. Το ζήτημα είναι πολύ μεγάλο, το έχω θίξει κάποιες φορές, έχει να κάνει με τη συνολική έλλειψη παιδείας και το επίπεδο της δημόσιας ζωής μας, την έλλειψη κριτηρίων στο επάγγελμα μας - και βεβαίως το συνολικό επίπεδο της κοινωνίας μας, που ανέχεται συμφέροντα και επιβραβεύει άθλιους δημοσιογράφους. Και ξέρω οτι στην περιφέρεια τα πράγματα είναι πολύ άσκημα...

Νίκος Κιτωνάκης είπε...

Ομολογώ ότι έχοντας παρακολουθήσει κι εγώ την αυθαιρεσία των λογής λογής ακτιβιστών, είμαι πλέον εξαιρετικά καχύποπτος σε κινήσεις ομάδων "κοινωνικού προβληματισμού" και παραμένω υπέρμαχος της συντεταγμένης δράσης από δημόσιους φορείς και την κεντρική εξουσία (κι ας με πληγώνουν διαρκώς κι αυτοί με τη δική τους εγκληματική αμέλεια, εντούτοις η λογική μου επιβάλει τη στήριξή τους). Η συγκεκριμένη κίνηση όντως διαφέρει από άλλες (πιο τρέντι και πιο δήθεν) που παίζουν κυρίως με τις εντυπώσεις, και αρθρώνει επιχειρήματα και σοβαρούς προβληματισμούς. Εντούτοις, εξακολουθώ να περιμένω τις λύσεις από την κεντρική διοίκηση και δεν τρέφω αυταπάτες για τη λεγόμενη "κοινωνία των πολιτών" -η αξία της οποίας θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο μεγάλης κουβέντας.

Prokopis Doukas είπε...

@Πιγκουίνος: Οι σύλλογοι των πολιτών, που απαρτίζουν κινήσεις σαν και την δική μας, δεν είναι καινούργιο πράγμα. Απλώς τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αντιλαμβάνονται πόσο εγκληματικό είναι "να ΜΗΝ είσαι ενεργός πολίτης". Να μην ενδιαφέρεσαι δηλαδή ποσώς, για τα πέρα από την αυλή του σπιτιού σου...

Κατά τα άλλα, για την αυθαιρεσία, τα είπαμε.

ShareThis