29.6.12

Το καύσιμο της αισιοδοξίας μου...

Δεν ξέρω πότε ακριβώς κατάλαβα οτι η μουσική αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι του κόσμου μου. Στα 12-13, με την υπόσχεση της αντικατάστασης του σπιτικού ηλεκτρόφωνου, ξόδεψα όλο μου το χαρτζηλίκι, για την πλήρη δισκογραφία των Beatles. E, από εκεί και πέρα η πορεία ήταν προδιαγεγραμμένη και “ασταμάτητη”. Rock, blues, disco, soul, funk, jazz πήραν όλα τη σειρά τους, με το πέρασμα των χρόνων. Από τα 15 μου ήμουν dj στα πάρτυ των συμμαθητών, στα 20 μου έγινα και επαγγελματίας, ως φοιτητής.

Η μουσική είναι η καθημερινή εξισορροπητική μου ενέργεια, τα καύσιμο της (φυσικής) αισιοδοξίας μου, η ηρεμία που καθορίζει το σύμπαν (μου). Τουλάχιστον μερικές ώρες την ημέρα, στη δουλειά, στο περπάτημα, στο αυτοκίνητο και στο σπίτι, ακούω μουσική.

Μου είναι αδύνατο να ξεχωρίσω κάποια τραγούδια ή άλμπουμ, είναι σα να προσπαθώ να ξεχωρίσω σταγόνες από τον ωκεανό. Κάποτε, πριν “κάνω την κατάδυση” μου στη jazz, έλεγα οτι οι “τρεις σωματοφύλακες” μου ήταν ο Marvin Gaye, o Bryan Ferry και ο Peter Gabriel.

Η ραδιοφωνική εκπομπή για μένα είναι μια απέραντη ικανοποίηση προσφοράς αισθητικής. H αντίληψη οτι πρέπει να αρχίσουμε την ημέρα με ντάπα-ντούπα, για να “ανοίξει το μάτι”, με βρίσκει αντίθετο. Η εκπομπή μου στον Kosmos 93,6, κάθε πρωί στις 8, περιλαμβάνει πολλά downtempo κομμάτια από soundtrack, jazz, κλασσική και world music. Υπάρχουν και πολλά “ταξιδιάρικα” κομμάτια, που ταιριάζουν στο αυτοκίνητο, για τον εκνευρισμό της κίνησης όμως χρειάζονται επιλογές επίσης “ηρεμιστικές”.

Με εκνευρίζει αφόρητα η κακής ποιότητας μουσική, η φτηνή ποπ και το σκυλάδικο, τα πρόχειρα “πριόνια” του club ήχου με το κουραστικό χτύπημα της μπότας, η άνευ λόγου “σκληροπυρηνική” μουσική - γενικώς η μουσική από καλλιτέχνες που η ιστορία δεν έχει λόγο να καταγράψει. Υπάρχουν εκατομμύρια κομμάτια στην παγκόσμια παραγωγή, που αν δεν ακουστούν ποτέ, δεν συνιστούν κανενός είδους απώλεια...










To κείμενο αυτό γράφτηκε για το περιοδικό Psychologies

Η φωτό είναι από το www.8pmnews.com και το εξώφυλλο από το www.amazon.com

To post συνοδεύεται από το "Happy Pills" της Ινδο-Αμερικανίδας Norah Jones.

buzz it!

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κάθε φορά που διαβάζω ένα τέτοιο κείμενο, νιώθω - ή καλύτερα, βεβαιώνομαι - ότι δεν είμαι μόνη! Γιατί δεν είναι μόνο η ακρόαση της μουσικής που σε «σώζει». Είναι και η συζήτηση για τη μουσική. Οι διαφωνίες, αυτά που «ξεθάβεις» από το παρελθόν, οι αναμνήσεις από συναυλίες...

Όσο περνούν τα χρόνια, αραιώνουν γύρω μου οι άνθρωποι που μπορούν - και θέλουν - να συζητήσουν για μουσική. Τώρα μιλούν για τα οικονομικά τους προβλήματα, για την κυβέρνηση, για τη δουλειά τους, για τα μωρά τους...

Αλλά, οκ! Υπάρχουν κι άλλοι που μιλούν για μουσική, οπότε δεν είμαι μόνο εγώ «στην κοσμάρα μου».

Τα γούστα μας στη μουσική δεν ταιριάζουν (είμαι της ροκ σχολής), αλλά ας είναι! Χαίρομαι πολύ.

frantzeska είπε...

η μουσική είναι πηγή ζωής, δύναμης, έρωτα, εκτόνωσης. ό,τι εκφράζει τον καθένα για μένα είναι δεκτό αρκεί να μην προσπαθεί να μου επιβάλλει τη μουσική του. όχι τίποτε άλλο, έχουμε τρελαθεί τον τελευταίο μήνα από πάρτυ τέκνο στο λόφο του Στρέφη και που τις καθημερινές τελειώνουν 6 το πρωί. Το αστείο? μετά από καταγγελίες των κατοίκων στην αστυνομία αποφάσισαν να κάνουν επιχείρηση "σκούπα",Τετάρτη (το πάρτυ ήταν την Τρίτη), 8.00 το πρωί με δυνάμεις ΜΑΤ σε κάθε έξοδο του λόφου και ελικόπτερο πάνω από τα κεφάλια μας, για να πιάσουν πρωινιάτικα ποιον? μόνο κάτι ξεχασμένους δόλιους χρήστες βρήκαν... ολόκληρη επιχείρηση για να πιάσουν 5 τοξικομανείς... ασχολίαστο...
για την αγάπη σου στη μουσική, αφιερωμένο το whole lotta love, ike&tina turner http://www.youtube.com/watch?v=KD-6lv30KoA

Vagelis Palmos είπε...

Ευτυχώς μοιράζεσαι μαζί μας λίγο απ'αυτό το καύσιμο κάθε πρωί!Ελπίζω να συνεχίσεις έτσι με υγεία!
Προσωπική μου άποψη,αυτή τη στιγμή "Kosmos" και "Pepper" παίζουν την πιο ενδιαφέρουσα μουσική...

Prokopis Doukas είπε...

@Ανώνυμος: Λέω συχνα οτι τα υπέρτατα, τα πιο μεταφυσικά πράγματα στη ζωή μας είναι ο έρωτας και η τέχνη. Ε, η μουσική είναι η τέχνη που εγώ προσωπικά, μπορώ να έχω τόσο πολύ και τόσο συχνα στη ζωή μου. Αίζει τον κόπο..

@frantzeska: Ευχαριστώ για την αφιέρωση.. :-)

@Vagelis Palmos: Μα αν δεν το μοιραστώ, χάνει τη μισή του αξία... Ευχαριστώ.. :-)

Υ.Γ. Είναι λογικό αυτό πο λέτε, αφού ο Pepper φτιάχτηκε από τον επί 7 χρόνια διευθυντή του Kosmos...

τσότσος είπε...

Επιτέλους κάποιος που "δοξάζει" την ξένη μουσική και όχι τα "δικά" μας...
Νάστε καλά!

Η γνώμη σας για τις "πέτρες";

Prokopis Doukas είπε...

@τσότσος: Δοξάζω όποια μουσική είναι καλή...

"Πέτρες"; Οι Rolling Stones?

τσότσος είπε...

Ε βέβαια: ήμουν στη συναυλία του '67, τους έχω δει πολλές φορές στην Ευρώπη, πιστεύω ότι, ειδικά στα live, είναι αξεπέραστοι...
Όντας "παλιός" δηλ. οπαδός των "μεν" και όχι των "δε" (στους Beatles αναγνωρίζω ότι άνοιξαν δρόμους αλλά άρκετά "λαλα" ήταν βρε παιδί μου!), πιστεύω ότι είναι οι καλύτεροι σε ό,τι αφορά το rock 'n roll.

Με ελάχιστες εξαιρέσεις με απωθεί η κλαψιάρικη, απαισιόδοξη (όλο για χαμένους έρωτες μιλάει...) ελληνική μουσική...
Εξακολουθείτε την dj καρριέρα σας; ν ναι, θα χαρώ πολύ να σας ακούσω από κοντά...

Ανώνυμος είπε...

Ωστε δεν το έκανα μόνο εγώ....(μόνο που το δώρο του νονού έφθασε για τους μισούς). Μήπως τους πήρες και από το Pop11 ;;
Συνέχισε έτσι - έτσι σε θέλουμε !!

Prokopis Doukas είπε...

@Ανώνυμος: Όχι, από ένα δισκάδικο στην Αριστείδου... Ευχαριστώ! :-)

ShareThis