Η γραμμή Σαντορίνη-Ηράκλειο δεν θα μπορούσε να συντηρηθεί, σε καθημερινή βάση, λόγω μειωμένης ζήτησης, αν τουριστικοί πράκτορες δεν είχαν συλλάβει την ιδέα να προτείνουν στα πολυάριθμα γκρουπ των τουριστών της Κρήτης, να “μη χάσουν την ευκαιρία” για μια μονοήμερη εκδρομή στο μοναδικό ηφαιστειογενές νησί, αφού έφτασαν μέχρι αυτή τη γωνιά του πλανήτη.
Έτσι, εδώ και μερικά χρόνια, την “εκδρομή” αυτή εξυπηρετούν δύο ταχύπλοα της ίδιας εταιρείας (το ένα με δυνατότητα μεταφοράς ΙΧ και το άλλο όχι), που μπορούν να κάνουν τη διαδρομή σε λιγότερο από δύο ώρες, επιτρέποντας έτσι στους τουρίστες να περάσουν μερικές ώρες στα Φηρά και να ξαναμπούν στο πλοίο στις 6 το απόγευμα. Και μαζί με αυτούς, όλους τους υπόλοιπους εμάς, που για διάφορους λόγους θέλουμε να φτάσουμε στην Κρήτη, μέσω Σαντορίνης ή το αντίστροφο. Μέχρις εδώ καλά.
Την Πέμπτη 26 Ιουλίου όμως, είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω τη νέα πραγματικότητα στη γραμμή αυτή, μετά την κρίση - σ’ ένα από τα χειρότερα ταξίδια που έχω κάνει ποτέ. Το MegaJet που έφευγε από τη Σαντορίνη στις 18.10, μεταφέροντας επιβάτες και αυτοκίνητα, αδυνατούσε να αντιμετωπίσει το ισχυρό “βουβό” κύμα, που είχε προκαλέσει ο νοτιάς, με αποτέλεσμα ένα βασανιστικό ταξίδι 3 ωρών, σε συνθήκες διαρκούς τραμπάλας. Σα να μην έφτανε η ταλαιπωρία από τη θάλασσα, διαρκώς ακούγονταν από τα μεγάφωνα σκυλοπόπ ελληνικά τραγούδια της χειρότερης φτήνιας, που όσο κι αν ζητήσαμε να χαμηλώσουν, μέσα στη ζαλάδα μας, πέσαμε σε “τοίχο”.
Η καθυστέρηση όμως, όπως υποπτεύθηκα, δεν οφειλόταν στον καιρό, αλλά είναι καθημερινή πρακτική, για λόγους εξοικονόμησης καυσίμων, παρά το γεγονός οτι το πλοίο ήταν γεμάτο. Το χειρότερο απ’ όλα όμως είναι οτι αυτό το ταξίδι τιμάται πανάκριβα, σε μια επίδειξη των χειρότερων τουριστικών υπηρεσιών, που αν δεν αναθεωρηθούν, θα διατηρήσουν την Ελλάδα στον βυθό της κρίσης.
Το εισιτήριο για τον επιβάτη έκανε 50 ευρώ και για το αυτοκίνητο 75, δηλαδή σχεδόν όσα χρεώνει το κατά πολύ ανώτερο σε υπηρεσίες, ταχύτητα και αξιοπιστία Highspeed, για τη διπλάσια διαδρομή, από τον Πειραιά στην Σαντορίνη.
Το γιατί συμβαίνει αυτό είναι απλό: Μονοπώλιο. Τα συμβατικά κρουαζιερόπλοια που έκαναν την ίδια γραμμή έχουν αποσυρθεί. Ελλείψει ανταγωνισμού, η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το Mega Jet τιμολογεί, όπως της κατέβει. Η έλλειψη όμως ανταγωνιστή δεν μπορεί να δικαιολογεί την απόλυτη αυθαιρεσία, στον τόσο ευαίσθητο τομέα των εξαγωγών μας, που λέγεται τουρισμός. Θα ήταν λογικό, αν ήθελε να χαμηλώσει την ταχύτητα για λόγους οικονομίας, να το δηλώσει και να χαμηλώσει και την τιμή του εισιτηρίου, ανάλογα και με ότι συμβαίνει σε άλλες γραμμές. Αν όχι, τουλάχιστον θα έπρεπε να μπορεί να ανταποκριθεί στην υπόσχεση της για “γρήγορο και άνετο ταξίδι”. Και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο, δεν γίνεται...
Η φωτό είναι από το wwww.dailypress24. blogspot.com και το εξώφυλλο από το www.amazon.com
To post συνοδεύεται από το "Μy Heart Is Jumping" των Γάλλων Bibi Tanga & The Selenites.
Έτσι, εδώ και μερικά χρόνια, την “εκδρομή” αυτή εξυπηρετούν δύο ταχύπλοα της ίδιας εταιρείας (το ένα με δυνατότητα μεταφοράς ΙΧ και το άλλο όχι), που μπορούν να κάνουν τη διαδρομή σε λιγότερο από δύο ώρες, επιτρέποντας έτσι στους τουρίστες να περάσουν μερικές ώρες στα Φηρά και να ξαναμπούν στο πλοίο στις 6 το απόγευμα. Και μαζί με αυτούς, όλους τους υπόλοιπους εμάς, που για διάφορους λόγους θέλουμε να φτάσουμε στην Κρήτη, μέσω Σαντορίνης ή το αντίστροφο. Μέχρις εδώ καλά.
Την Πέμπτη 26 Ιουλίου όμως, είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω τη νέα πραγματικότητα στη γραμμή αυτή, μετά την κρίση - σ’ ένα από τα χειρότερα ταξίδια που έχω κάνει ποτέ. Το MegaJet που έφευγε από τη Σαντορίνη στις 18.10, μεταφέροντας επιβάτες και αυτοκίνητα, αδυνατούσε να αντιμετωπίσει το ισχυρό “βουβό” κύμα, που είχε προκαλέσει ο νοτιάς, με αποτέλεσμα ένα βασανιστικό ταξίδι 3 ωρών, σε συνθήκες διαρκούς τραμπάλας. Σα να μην έφτανε η ταλαιπωρία από τη θάλασσα, διαρκώς ακούγονταν από τα μεγάφωνα σκυλοπόπ ελληνικά τραγούδια της χειρότερης φτήνιας, που όσο κι αν ζητήσαμε να χαμηλώσουν, μέσα στη ζαλάδα μας, πέσαμε σε “τοίχο”.
Η καθυστέρηση όμως, όπως υποπτεύθηκα, δεν οφειλόταν στον καιρό, αλλά είναι καθημερινή πρακτική, για λόγους εξοικονόμησης καυσίμων, παρά το γεγονός οτι το πλοίο ήταν γεμάτο. Το χειρότερο απ’ όλα όμως είναι οτι αυτό το ταξίδι τιμάται πανάκριβα, σε μια επίδειξη των χειρότερων τουριστικών υπηρεσιών, που αν δεν αναθεωρηθούν, θα διατηρήσουν την Ελλάδα στον βυθό της κρίσης.
Το εισιτήριο για τον επιβάτη έκανε 50 ευρώ και για το αυτοκίνητο 75, δηλαδή σχεδόν όσα χρεώνει το κατά πολύ ανώτερο σε υπηρεσίες, ταχύτητα και αξιοπιστία Highspeed, για τη διπλάσια διαδρομή, από τον Πειραιά στην Σαντορίνη.
Το γιατί συμβαίνει αυτό είναι απλό: Μονοπώλιο. Τα συμβατικά κρουαζιερόπλοια που έκαναν την ίδια γραμμή έχουν αποσυρθεί. Ελλείψει ανταγωνισμού, η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το Mega Jet τιμολογεί, όπως της κατέβει. Η έλλειψη όμως ανταγωνιστή δεν μπορεί να δικαιολογεί την απόλυτη αυθαιρεσία, στον τόσο ευαίσθητο τομέα των εξαγωγών μας, που λέγεται τουρισμός. Θα ήταν λογικό, αν ήθελε να χαμηλώσει την ταχύτητα για λόγους οικονομίας, να το δηλώσει και να χαμηλώσει και την τιμή του εισιτηρίου, ανάλογα και με ότι συμβαίνει σε άλλες γραμμές. Αν όχι, τουλάχιστον θα έπρεπε να μπορεί να ανταποκριθεί στην υπόσχεση της για “γρήγορο και άνετο ταξίδι”. Και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο, δεν γίνεται...
Η φωτό είναι από το wwww.dailypress24. blogspot.com και το εξώφυλλο από το www.amazon.com
To post συνοδεύεται από το "Μy Heart Is Jumping" των Γάλλων Bibi Tanga & The Selenites.
5 σχόλια:
Είχαμε την ίδια κακή εμπειρία με το Megajet (τρομάρα τους) πριν από 3 εβδομάδες στο δρομολόγιο Ηράκλειο-Σαντορίνη. Σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολογίων της εταιρίας (που εμφανίζεται στα site και τα πρακτορεία που κάνουν κρατήσεις) η ώρα αναχώρησης είναι 8.20 το πρωί και άφιξη στη Σαντορίνη στις 10.35. Τελικά φτάσαμε στις 12.00 δηλαδή με μιαμιση ώρα καθυστέρηση και ίδια ώρα με το άλλο σκάφος (Flying cat 4). Και εμείς φανταστήκαμε ότι έτυχε αλλά μάλλον πρόκειται για καθημερινή, απαράδεκτη όμως, πρακτική.
ΥΓ Ευτυχώς δεν έπαιζε σκυλάδικα :-)
προκοπη, αν εχει οντως κυμα κοβουν ταχυτητα για να μην αρχισουν να ξερνοβολανε οι επιβατες. Εχω ταξιδεψει με τετοιο μικρο με κακοκαιρια και δεν ηταν καθολου ευχαριστη εμπειρια...
@Βασίλης: Όχι, δεν έτυχε, είναι συνήθης πρακτική, το διασταύρωση και με τους εργαζόμενους.
@SG: Σωτήρη, γι αυτο ακριβώς δεν επιτρέπεται να. υπόσχονται και να χρεώνουν έτσι. Αν δεν μπορούν, ας μη μας παραπλανούν!
Ζευγάρι τουριστών έκαναν πέρσι το καλοκαίρι τον γύρο της Ευρώπης.
http://vimeo.com/44941805.
Στην περιγραφή του ταξιδιού τους αναφέρουν για την Ελλάδα:
"...We took a day trip to Santorini, which consisted of the most hellish eight-hour round trip boat ride ever, but that's another story."
Ωραία, γινόμαστε για άλλη μια φορά "διάσημοι" στο εξωτερικό.
Είναι όντως τακτική της εταιρείας και να εξαπατουν
τον κόσμο...Κακώς φυσικά και στα πρακτορεια που δε μας ενημερώνουν. ΕΧω σκοπο να στείλω mail στην εταιρεια (χωρίς φυσικά να περιμένω κάποια απάντηση)...Αποτελει δυσφημιση και για τον τουρισμο και για την εταιρεια η τακτικη της. Το πλοιο των 8.20 εφτασε 12.10 ενώ στην επιστροφή φυγαμε 18.10 και φτασαμε 21.30....Το εισιτηριο πανακριβο...megajet 50 ευρώ....και οι παροχες μηδαμινές...να μην προβαλλουν εστω λιγη τηλεοραση απο τις οθονες να απασχολειται ο κοσμος?Παρά να προβάλλεται μια λιστα με τραγουδια η οποία ηταν και τελειως ανορθογραφη ;-Απογοητευση....
Δημοσίευση σχολίου