26.9.13

Τα πολιτικά εξτρέμ και η "θεωρία των δύο άκρων"

Ναι, στο ακραίο κομμάτι της αριστεράς βρίσκει στέγη ένας ολόκληρος κόσμος, φανατικός, που έχει χάσει το μπούσουλα. Που έχει μάθει να θεωρεί οτιδήποτε πέραν του ΣΥΡΙΖΑ, δεξιό. Που προτάσσει μια νεφελώδη, μίζερη και συμπλεγματική “αξιοπρέπεια”, προκειμένουν να εξασφαλίσει την ακινησία - και μέσω αυτής την κατάρρευση των “μνημονιακών δυνάμεων”. Που βαφτίζει όποιον του πάει κόντρα σιχαμένο, προδότη, συνεργάτη των Γερμανών. Που κάνει ανιστόρητους παραλληλισμούς με τη χούντα και την κατοχή. Που μιλάει με την ύβρι της αταλάντευτης βεβαιότητας. Που ονομάζει το Protagon “Πρώκταγκον”, τον Γεωργελέ “Γεωργαλά” και αδιακρίτως όλους τους “συστημικούς” δημοσιογράφους “Μπάμπηδες”. Που ονομάζει κάθε αδικία “βία” και κάθε συναισθηματική θεώρηση “ανάλυση”. Που θέλει να προπηλακίσει, να λιντσάρει και να εκτονώσει την τυφλή οργή, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής. Που λατρεύει την υπερβολή, τη δημαγωγία και τον λαϊκισμό. Που μιλάει για “πόλεμο” και στρατόπεδα και που έστρωσε το δρόμο, για να γίνουν αποδεκτές φασιστικές πρακτικές. Που αγνοεί οτι στη μέση των εμφυλιοπολεμικών “στρατοπέδων” υπάρχει ένας ολόκληρος (πολύ περισσότερος) κόσμος που εμφορείται από μετριοπάθεια και πιο δημιουργικές και ουσιαστικά προοδευτικές ιδέες.

Και ναι, πολλές φορές οι επίσημες ηγεσίες των κομμάτων που προσφέρουν καταφύγιο σε αυτό το συνονθύλευμα, κάνουν το παν για του χαϊδέψουν τα αυτιά. Με ανιστόρητες υπερβολές, διχαστικά συνθήματα, αγένεια και θράσος στη δημόσια τοποθέτηση τους. Καλλιεργώντας την εχθρότητα, τη μη αναγνώριση των κανόνων της δημοκρατίας, την άκριτη υπεράσπιση κάθε είδους “λαϊκής” απαίτησης. Έτοιμες να συνομιλήσουν, προς χάριν του “αντιμνημονιακού μετώπου”, ακόμα και με αυτούς που θα έπρεπε να είναι οι βασικότεροι της αντίπαλοι.

Αλλά όλα αυτά δεν δικαιολογούν επ’ ουδενί την ανιστόρητη “θεωρία των δύο άκρων”. Τουλάχιστον όχι αυτή που εξισώνει την εγκληματική συμμορία των ναζιστών, με όποιον έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Γιατί δεν μπορείς να συγκρίνεις την κοινοβουλευτική αριστερά με μια ρατσιστική συμμορία ή μια οργάνωση που εμπίπτει στο κοινό ποινικό δίκαιο.

Τα δύο πολιτικά εξτρέμ υπάρχουν, αλλά εντός του λεγόμενου “συνταγματικού τόξου”. Και δυστυχώς, αυτοί που αποτελούν τον έναν πόλο, αναλώνονται στο να καταγγέλουν τον άλλο. Αλλά δεν πείθουν, γιατί τα έργα και οι ημέρες τους δείχνουν ανάγλυφα πόσο το αλλοιθώρισμα προς την φασιστική ακροδεξιά, ευνόησε την ανάπτυξη της.

Αν η δολοφονία του Παύλου Φύσσα είχε μια άμεση επίπτωση στο πολιτικό σκηνικό, αυτή ήταν η παταγώδης αποτυχία του φλερτ της ακροδεξιάς πτέρυγας της Νέας Δημοκρατίας με τη Χρυσή Αυγή. Κι αν αποδοκιμάστηκε η τακτική αυτή, αυτό δεν σημαίνει οτι το ακραίο κομμάτι των εθνικιστών και πατριδοκάπηλων, που έβλεπαν τη Χρυσή Αυγή ως “αδελφό κόμμα”, δεν φέρει ακέραια την ευθύνη για τη γιγάντωση της άθλιας οργάνωσης, που σκοπό έχει να μαχαιρώνει για να επιβεβαιωθεί.

Γιατί χρειάστηκαν τόσα χρόνια για να αντιμετωπιστεί η Χρυσή Αυγή, με βάση το ποινικό δίκαιο; Γιατί κανείς δεν είχε συνδέσει μέχρι τώρα όλες αυτές τις υποθέσεις, ώστε να τεκμηριωθεί η δράση της εγκληματικής οργάνωσης; Έπρεπε να φτάσουμε σε μια δολοφονία, που δεν μπορούσε να αποκρυβεί; Γιατί όσοι φώναζαν οτι ο σημαντικότερος κίνδυνος για τη χώρα είναι ο εκφασισμός κατηγορήθηκαν (από δεξιά και από αριστερά), οτι εξέτρεπαν την προσοχή από το κυρίαρχο οικονομικό πρόβλημα;

Μια ματιά σε πιο εμβριθείς αναλύσεις δείχνει οτι ο δρόμος για το ναζισμό δεν στρώθηκε από την κρίση, που ήταν ο καταλύτης, αλλά από συγκεκριμένες εξάρσεις εθνικιστικού λαϊκισμού και “αντιμνημονιακής” ρητορείας, που έκανε την τεράστια αναδίπλωση. Και η χαρακτηριστική ανοχή, όχι μόνο της αστυνομίας, αλλά και συγκεκριμένων πολιτικών εκπροσώπων και μέσων οδήγησε στο “ξέπλυμα” του ακροδεξιού φασισμού.

Ακραίο λοιπόν είναι το γεγονός οτι “μετανοημένοι ακροδεξιοί” όπως οι Βορίδης και Γεωργιάδης είναι επίλεκτα μέλη της κυβερνώσας παράταξης. Ακραίο είναι το να υπάρχουν μέλη του “Δικτύου 21” τόσο κοντά στην κορυφή της εξουσίας. Ακραία είναι η κουτοπονηριά και η υπεράσπιση μιας αστυνομίας που ψηφίζει κατά το ήμισυ Χρυσή Αυγή, δεν εξιχνιάζει παρά ελάχιστες υποθέσεις ρατσιστικής βίας, κάνει τα στραβά μάτια στους “αγανακτισμένους” ακροδεξιούς, ασκεί ανεξέλεγκτη βία έχοντας πάρει διαζύγιο με τον επαγγελματισμό, βγάζει ανακοινώσεις-μνημεία όπως η ζαρντινιέρα και δημοσιεύει φωτογραφίες των ξυλοδαρμένων συλληφθέντων για τρομοκρατία, που δήθεν “έφαγαν κάτι μπουνιές στη συμπλοκή”.

Ακραία είναι η επιμονή για αξιωματικούς “ελληνικού γένους”. Ακραία είναι η με κάθε τρόπο αποφυγή της αντιρατσιστικής νομοθεσίας, παρά τις πιέσεις και της Ευρώπης. Ακραία είναι η ολιγωρία στην αντιμετώπιση του φασιστικού τραμπουκισμού (ενδεικτική η νοοτροπία “ε, όχι και μαχαίρι”), η δραματική καθυστέρηση σε κάθε είδους εκσυγχρονισμό, το “κλείσιμο του ματιού” στο οπισθοδρομικό κομμάτι της ιεραρχίας - ακόμα και η καινοφανής ιδέα οτι τα αρχαία ελληνικά δεν είναι νεκρή γλώσσα (παρότι η διδασκαλία τους είναι όντως χρήσιμη, στις σχετικές κατευθύνσεις).

Ακραίο είναι να μιλάς για το ενδεχόμενος συνεργασίας με μια “πιο σοβαρή Χρυσή Αυγή”, διατυπώνοντας την αντίφαση του αιώνα. Ακραίο είναι να επιτρέπεις τη λειτουργία της αστυνομίας, με την παραμικρή ανοχή στους τραμπουκισμούς των “αγανακτισμένων” χρυσαυγιτών δίπλα τους, ακόμα και μετά τη δολοφονία Φύσσα. Ακραίο είναι να υπομένεις τη διεξαγωγή δίκης χρυσαυγίτη, χωρίς την απαραίτητη προστασία και υπό συνθήκες (αν)ασφάλειας που διεκτραγωδούν κάθε έννοια δημοκρατικής ομαλότητας.

Ευθύνη για αυτό το λούμπεν κομμάτι του εκλογικού σώματος, που συγκεντρώθηκε υπό την σκέπη της Χρυσής Αυγής, είτε γιατί μπόρεσε να εκφράσει ελεύθερα τον φασισμό του, είτε γιατί θέλησε να εκδικηθεί το πολιτικό σύστημα (ακόμα και γιατί έχασε την Καγιέν του!), έχουν όλα τα κόμματα. Ακόμα και αυτά της αριστεράς, που πολλές φορές υπέθαλψαν την καφενειακή, αντιδραστική, λαϊκίστικη ψήφο, που δεν έβρισκε αλλού καταφύγιο. Και για τη μη σύμπηξη ενός δημοκρατικού αντιφασιστικού μετώπου, πάλι τα περισσότερα κόμματα φταίνε.

Αλλά την κύρια ευθύνη, τη φέρει η συντηρητική παράταξη, που αντί να ενισχύσει το σοβαρό κεντροδεξιό της πρόσωπο, διολίσθησε κουτοπόνηρα προς την ακροδεξιά της χειρότερης μορφής, δημιουργώντας δίπλα της καρκινώματα του πολιτικού συστήματος. Η πτώση της εκλογικής δύναμης της Χρυσής Αυγής κατά 30% και η μεταφορά του ίδιου ποσοστού των 2,5 μονάδων πίσω στη Νέα Δημοκρατία, το δείχνει ανάγλυφα.

Αν η σύγχρονη δεξιά δεν μπορεί να μιλήσει στο κοινό της, παρά μόνο με όρους “ασφάλειας από τους λαθρομετανάστες” (αντί για την πραγματική απειλή που είναι οι χρυσαυγίτες), ψευδοπατριωτικών εξάρσεων περί “της ορθόδοξης παράδοσης που απειλείται” και κινδύνων που “διατρέχει το έθνος από το ξαναγράψιμο της ιστορίας”, τότε η ρητορική της οδηγεί κατευθείαν στην (αυτο)καταστροφή της χώρας, για την οποία τόσο υποτίθεται οτι κόπτεται. Γιατί αυτή τρέφει (και τρέφεται από) το απέναντι άκρο, που δήθεν καταγγέλει....













Το κείμενο γράφτηκε για την Athens Voice

Η "Κραυγή" του Munch είναι από το www.ethnos.gr και το εξώφυλλο από το www.amazon.com

To post συνοδεύεται από το "Princess" του Αυστριακού Parov Stellar.

buzz it!

28 σχόλια:

Aris Gem είπε...

"Γέλασα άγρια, γέλασα με την ψυχή μου."

Prokopis Doukas είπε...

@Aris Gem: Για την καταγραφή της πραγματικότητας;

Vagelis Palmos είπε...

Αγαπητέ Προκόπη
-Ο Σαμαράς εκτιμώ πως γέννησε τους ΑΝ.ΕΛ.Δεν μπορώ να του καταλογίσω τη ΧΑ που είναι πολυπλοκότερο φαινόμενο.
-Αν ως "θεωρία των δυο άκρων" εννοούμε την ταύτιση ΧΑ-ΣΥΡΙΖΑ,ασφαλώς και διαφωνώ.Αν όμως εννοούμε την ταύτιση φασισμού-κομμουνισμού,προσωπικά την προσυπογράφω ως αληθή.
Φιλικά Β.Π

Prokopis Doukas είπε...

@Vagelis Palmos: Δεν είπα οτι τους γέννησε. Συνέβαλλε πολύ όμως, όπως και κάθε τι εθνικιστικό +το "αντιμνημονιακό", την ανοχή και το άγριο φλερτ στους ψηφοφόρους.

Η "θεωρία των δύο άκρων" είναι συγκεκριμένο ιδεολόγημα, το οποίο υπερασπιζόταν μεχρι πρόσφατα ο σύμβουλος του πρωθυπουργού Λαζαρίδης - και το οποίο ταύτιζε ΣΥΡΙΖΑ και ΧΑ. Η ταύτιση φασισμού-κομμουνισμού μπορεί να γίνει ως προς τα εγκλήματα των καθεστώτων. Η διαφορετική ιδεολογική και ηθική ποιότητα όμως, ως προς τους ψηφοφόρους, δεν μπορεί να επιτρέψει τέτοια ταύτιση, κατά την άποψη μου.

mantegna1506 είπε...

Κύριε Δούκα, μπορεί, ρωτάω, στον κόσμο μας να υπάρχουν τελικά τόσο κακοί και πρόστυχοι και κακοπροαίρετοι άνθρωποι που να αποκαλούν "Πρώχταγκον" το αγνό και πολυφωνικό εγχείρημα του κου Σταυράκου Θεοδωράκη (το 2000-2003 που ο Πανταγιάς του είχε δώσει τελεοπτικιά εκπομή ονόματι "ΠΡΩΧΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ" στην ΕΡΤ, ο "αλτέρνατιβ" "δημοσιογράφος" ασκούσε δριμύτατη κριτική στον "Εκσυγχρονισμό", αλλά μιλάμε για σκληρότατη κριτική, όχι μαλακίες).
Σε τί ζοφερή και κακοπροαίρετη εποχή ζούμε;; Πού πάμε ως κενωνία;;
Ευτυχώς όμως (για να λέμε και τα καλά, δεν είναι όλα μαύρα) που ο ακροδεξιάτζας καλαματιανός μπουζούριασε τον διατεταγμένο ΚΥΠατζή του, αφού όμως πρώτα τον μεταχειρίστηκε επί δωδεκάμηνο ως απαραίτητο "μπαμπούλα", και τώρα ποζάρει ο παμπόνηρος καλαματιανός χουνταίος ως προεκλογικός "αντιφασίστας" και "αντιρατσιστής" (καλά, έτσι ποζάρουν κι ένα σωρό άλλοι πχιοτικοί και θατσερικοί εκσυγχρονισταρέοι, αυτός θα κώλωνε;).
Και το δεύτερο ευτύχημα είναι ότι αυτό το προφανές που επισημαίνω το επισημαίνετε κι εσείς, ο πολυφωνικός κι ενοχλητικός για την Εξουσία δημοσιογράφος με την αιχμηρή ματιά που σας διακρίνει και την σπινθηροβόλα συνείδηση και προπαντός με τόλμη μέσα από τη "Δ"Τ και το "Δημόσιο" Ραδιόφωνο ("δημόσιο", όπως λέμε του Παντελή του Καψή του Λαμπρακιστάν, για τον Σίμο Μπραβίσσιμο δεν μιλάμε καν).

Πώς το λένε οι τελεθεάτριες της Αννίτας;; Σημειωτέον τον κάθε μεγκαλίσιους βόθρο με τις Αννίτες και τις Τατιάνες, ήταν ο "προοδευτικός" κι "αριστερός" (του πρωχτού, όπως λέμε "πρώχταγκον") Μίμης ο Ανδρουλάκης με το Φλωράκη και τον Κύρκο που τον νομιμοποίησαν, χάριν "ανάγκης Πολυφωνίας", και τον ψήφισαν στη Βουλή, όταν τον έφερε το 1989 ο καλός κύριος Μητσοτάκης ως νομοσχέδιο για να αποκτήσουν οι φίλοι του, δηλαδή όλα τα καλά παιδιά, τηλεοπτικές συχνότητες. Και μετά οι φαρισαίοι με το "πχιοτικό μουσικό γούστο" παριστάνουν ότι δεν σκαμπάζουν τίνι τρόπω αποκτηνώθηκε κι έμεινε τυφλή -κι έρμαιο του καθένα, άρα και του ΚΥΠατζή Μιχαλολιάκου- η "κακούργα" η κενωνία, η "βρωμερή και φοβικιά πλέμπα", κύριε "μη λαϊκιστή" Προκόπη Δούκα μας.
Πώς το λένε λοιπόν οι τηλεθεάτριες κι οι τηλεθεαταί της κάθε Αννίτας;; "Συγχαρητήρια για την εκπομπή σας";;; Έ, όντως, συγχαρητήρια για τις πχιοτικές εκπομπές σας κύριε Δούκα. Εγώ ως φορολογούμενος που πλερώνει (για να "λαϊκίσω") απαιτώ να διαβάζετε στον αέρα περισσότερο πρώχταγκον και Καμπουράκι κι εί δυνατόν και τα βιβλία του Σημίτη και του Θέμελη. Και αν γίνεται και την αυτοβιογραφία της μαυρόψυχης Θάτσερ (αλλά ξέχασα, αυτή, δεν είναι "ναζίστρια", όπως υποτίθεται είναι ο ΚΥΠατζής εντεταλμένος μπαμπούλας).

mantegna1506 είπε...

Άραγες ποιό φαικόκκινο κάθαρμα με μαύρη ψυχή θα μπορούσε να αποκαλέσει "πρώκταγκον" το καλό μας και άγιο Πρώχταγκον;; Ειλικρινά, εγώ όταν αμερικανοτρολλάριζα τον Διαχεριστή σχολίων του Πρώχταγκον, το αποκαλούσα "πρώΧταγκον", με "χ", κι όχι "κ". Πώς έφτασε έτσι αλλοιωμένο και φριχτά παραμορφψμένο στα αυτιά σας κύριε Δούκα; Χαλασμένο τηλέφωνο;

Prokopis Doukas είπε...

@mantegna1506: Ε, μάλλον υπάρχουν και άλλοι Ντοστογιέφσκι, εκτός από σας. Το Πρώκταγκον μου το έγραψε ένας ευφυής ανώνυμος στο Twitter, από αυτούς που περιγράφω στην πρώτη παράγραφο...

mantegna1506 είπε...

Λοιπόν, κύριε Δούκα, επειδή απ'ό,τι βλέπω το μπλογκ σας δεν είναι "πρώκταγκον" και σε αντίθεση με εκείνο εγκρίνετε (προς τιμήν σας και μπράβο σας και το εννοώ) τα σχόλια, παρακαλώ βάλτε ένα ρημάδι τηλέφωνο (όχι εσείς, οι υπεύθυνοι) ώστε να επικενωνούν οι ακροατές για να μην αναγκαζόμαστε να σας ενοχλούμε από εδώ.
Εγώ φερειπείν έχω πολλές ενστάσεις. Και δε μιλάω μόνο για τον κρατικό μπαμπούλα με τον διατεταγμένο "ακροδεξιό" ρόλο ώστε να περνάει στο ντούκου ο πραγματικός νεοφασισμός του κράτους. Αυτά εξάλλου είναι αυτονόητα.
Μιλάω επί παραδείγματι για:
Την αστειότητα που "από ομολογία χρυσαυγίτη" (ά, ρε Φώσκολε) διαρρέει η "Καθημερινή" ("αντιρατσιστική" κι αυτή, εδώ γελάνε) πώς τάχαμου στη Χ.Α. παγαίνουν κι όσοι "έχουν χάσει το Καγιέν τους" και "ξεχαρμανιάζουν μαχαιρώνοντας μετανάστες". Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Κι εσείς προσωπικά, όπως διαβάζω εδώ στο μπλογκ σας, τα ανακυκλώνετε. Είναι δυνατόν να τα πιστεύετε; Δεν ξέρετε ότι όποιος έχει Καγιέν είναι (για να μην είμαι υπερβολικός, στις 100 περιπτώσεις οι 99) λαμόγιο του κερατά;
Πώς να χάσει επομένως το Καγιέν του; Κυνηγάει ο Στουρνάρας τα λαμόγια και τα τσακάλια; Κι έστω, χάριν οικονομίας της βίρστουαλ ιντερνετικής μας συζήτησης, να πούμε ότι τα κυνηγάει και κάποια από αυτά έχασαν τα Καγιέν τους. Ξέρετε ωστόσο εσείς, κανένα τσακάλι, ρωτάω, που να είναι βλακώδες κι αντί να ξαναγυρίσει -μετά το πατατράκ του- φουριόζικο στην πιάτσα για να εξαπατήσει και πάλι κανά θύμα (και δόξα τω θεώ, χάρη στο "να κάνουμε την κρίση ευκαιρία" που διακήρυξε ο Τζέφρη, η πιάτσα ξαναγιόμισε ευκαιρίες) να πάει αντ'αυτού να χάσει τα χρονάκια του και τα νειάτα του στη φτωχομπινέδικη Χ.Α. κυνηγώντας φουκαράδες; (διότι αν ο λαθρομετανάστης είναι βαρβάτα παραβατικός η Χ.Α. δεν τολμά να τον αγγίξει). Ποιά (πρώην) καγιενούχα τσακάλια λοιπόν θα πάγαιναν στην Χ.Α.;
Δεν είναι συνεπώς ένα είδος πονηρού λαϊκισμού αυτή η τερατολογία;
Όπως στην ουσία λαϊκισμός είναι κι αυτό που κάνει ο Πετρουλάκης τον οποίο διαβάσατε σήμερα. Αυτός θέλει και την πίττα ολάκερη και το σκύλο χορτάτο. Δηλαδή ενώ ξέρει ότι ο Παπούλιας παρασημοφόρησε την αστυνομικίνα ακριβώς για να υπερ-τονιστεί σε κάθε έκφανση ο "αντιφασισμός" του Συστήματος, εντούτοις ο αρθρογράφος του Πρώ_ταγκον δράττεται να το εκμεταλλεύεται ΚΙ ΑΥΤΟ ως ευκαιρία για να επιτεθεί "αντιλαϊκιστικά" (θατσερικά δηλαδή) στον "καλομαθημένο" (εν προκειμένω στον "έπαινο για το αυτονόητο") λαουτζίκο. Μ' ένα "αντιφασιστικό" σμπάρρο δυό τρυγόνια θήρεψε ο κύριος Πετρουλάκης που διαλέξατε να διαβάσετε.
Τέλος δεν μπορώ διόλου να σακκουλευτώ πώς αυτά τα __μημένα τα "σταγονίδια" ύστερα από τόσο "εκσυγχρονισμό" του κ. Chrisohoides (για να μην πούμε 40 έτη "μεταπολίτευσης") κατορθώνουν κάθε φορά τα μπαγάσικα να τρουπώνουν και πάλι στις ελεγχόμενες από το "αγαθό" κι "αντιφασιστικό" κράτος Υπηρεσίες. Κι ύστερις, το ίδιο το Κράτος να μας λέει ότι δεν το πήρε χαμπάρι και να έρχεται χολυγουντιανά να επιδοθεί σε "εξαρθρώσεις" και "θριάμβους" με τελετουργικά σώου.
Μυστήρια πράματα. Δεν συμφωνείτε;;

mantegna1506 είπε...

Αυτός που σας το έγραψε μέσω τουήτερ, δεν αποκλείεται να είναι ο ίδιος ο Διαχειριστής του Πρώκταγκον. Τον οποίο επί μήνες (αν όχι χρόνο) τού έχω ζαλίσει τα αυτιά στο αμερικανοτρολλάρισμα (συγγνώμη αλλά είναι εισαγόμενο το έθιμο) κι ως εκ τούτου του εντυπώθηκε για τα καλά η λέξη. Τώρα βέβαια θα μού πείτε, ποίος ο λόγος να κοινοποιήσει ο ίδιος μια λέξη απαξιωτική για το μέσο στο οποίο εργάζεται;; Και ποιός σας λέει εσάς κύριε Δούκα αν πλερώνεται ικανοποιητικά ο Διαχειριστής των σχολίων στο Πρώ_ταγκον και δεν έχει απωθημένα εναντίον του;;
Στο κάτω-κάτω πρόκειται για κάργα θατσερικό κι αντιλαϊκό σάιτ. Κι ως εκ τούτου ΚΑΙ ο Διαχειριστής εκεί να θεωρείται εργαζόμενος, δηλαδή "καλομαθημένος" έλληνας που πρέπει να εναρμονιστεί στα νέα θατσερο-δεδομένα. Δεν αποκλείω μάλιστα στο μέλλον να αντικατασταθεί με λιγότερο δαπανηρό, "πολυπολιτισμικό" συνάδελφό του.
"Συνωμοσιολογικό" ενδεχόμενο αλλά όχι κι απίθανο.

nexus είπε...

Επειδή είμαι άνθρωπος που πιστεύει ότι η χώρα βρίσκεται υπό κατοχή, όχι στρατιωτική αλλά κατοχή. Δεν είναι η κάθε κατοχή ίδια. Αλλά πείτε μου εσείς μια χώρα η οποία έχει απολέσει το νούμερο ένα νομικό όπλο ενός κράτους, την ασυλία λόγω εθνικής κυριαρχίας, που πρέπει το κάθε νομοθέτημα να παίρνει έγκριση από την Τρόϊκα, σας κάνει για ανεξάρτητη; Θέλετε να την πείτε προτεκτοράτο; Πείτε μου εσείς, πως την χαρακτηρίζετε; Αν βρούμε ένα πιο σικ τίτλο θα μιλάμε για άλλη κατάσταση; Ξέρετε η ευγένεια και η κοσμιότητα είναι πολύ σημαντικό πράγμα, για πολλούς υποψιάζομαι το σημαντικότερο. Αλλά δεν μπορεί χάριν της ευγένειας ή της μετριοπάθειας του λόγου να χάνουμε την ουσία τον πραγμάτων. Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Prokopis Doukas είπε...

@nexus:Η πεποίθηση σας είναι, κατά την άποψη μου, αυτή που ακυρώνει οποιοδήποτε επιχείρημα.

Οποιαδήποτε χώρα συμμετέχει σε μια διεθνή οντότητα, όπως η Ε.Ε (της οποίας τελικός στόχος είναι η συνένωση των κρατών-μελών σε ομοσπονδία ή άλλη μορφή) έχει εξ ορισμού χάσει μέρος της εθνικής της κυριαρχίας. Ακόμα κι αν είναι η Γερμανία ή η Γαλλία.

Πόσο μάλλον αν μια χώρα είναι μικρή και αδύναμη. Και ακόμα περισσότερο, αν έχει καταχρεωθεί και ζητάει από μόνη της δανεικά.

Κανείς δεν μας υποχρεώνει να είμαστε στην Ε.Ε. Ας είχαμε φύγει - κι ας είχαμε χρεοκοπήσει ατάκτως και ελεύθερα μόνοι μας. Κανείς δεν μας εμποδίζει, πριν από τη βούληση της πλειοψηφίας των κατοίκων της χώρας (να μη φύγουμε από την ευρωζώνη και την Ε.Ε), όπως αποτυπώνεται διαχρονικά και σε όλες τις δημοσκοπήσεις.

Prokopis Doukas είπε...

Υ.Γ. Τι εννοείτε "ασυλία λόγω εθνικής κυριαρχίας"; Δεν υπάρχει τέτοιος όρος...

Prokopis Doukas είπε...

Υ.Γ. 2 Η Ελλάδα υπήρξε πράγματι "προτεκτοράτο" στις περισσότερες στιγμές της ιστορίας της, ως το τέλος της δικτατορίας το 1974. Μπαίνοντας στην Ε.Ε., η Ελλάδα σταμάτησε για πρώτη φορά να είναι προτεκτοράτο - και μπήκε σε μια φάση εξευρωπαϊσμού, επιχειρώντας να είναι ισότιμο μέρος σε μια ευρωπαϊκή ένωση κρατών. Δυστυχώς, δεν εκμεταλλεύτηκε την εξέλιξη αυτή και την ευκαιρία, όπως έπρεπε. Στραβοπάτησε, δημιουργώντας τόσο χρέος. Τώρα πρέπει να ανακάμψει. Αν τα καταφέρει, κάτι που πιστεύω πως θα γίνει.

mantegna1506 είπε...

Κύριε Νέξους, πολύ σωστά σας τα λέει ο κ. Π. Δούκας.
Η Ελλάς, ως γνωστόν είναι μια αδύναμος χώρα, μια ψωροκώσταινα μωρέ (έτσι προπαγάνδιζε το Κεφάλαιο συστηματικά για να καλλιεργείται μεμψιμοιρία και χαμηλές προσδοκίες στην εργατική τάξη, ο Πουλιόπουλος με στοιχεία τα αποδόμησε όλα αυτά), μια λεπτεπίλεπτος κόρη που έχει ανάγκη από νταβατζήδες για να κατορθώνει να στέκεται στα αδύναμα ποδαράκια της, να προκόβει και να "εξευρωπαΐζεται".
Νταβατζήδες όπως οι Προστάτιδες δυνάμεις, ο Τσώρτσιλ μετέπειτα, το Αμέρικα και οι εν Γερμανία προϊστάμενοι των κυρίων "εκσυγχρονιστών" Κώστα και Σπυρίδωνος Σημίτη.
Ας μην ομφαλοσκοπούμε, ας μην γινόμαστε εσωστρεφείς, ας μην γινόμαστε "εθνίκια"... (τα λέω καλά κ. Δούκα; τα έχω μάθει απ'έξω πλέον)

Οι γερμανοί είναι φίλοι μας. Έρχονται με καλές προθέσεις. Κάθε αντίσταση είναι μάταιη.
Μάταιη και αντιπατριωτική.

Prokopis Doukas είπε...

@mantegna1506: Και οι μπουρδολογικές συγκρίσεις καφενείου είναι μάταιες, όπως και το τρολάρισμα, που σημειωτέον παραβιάζει τις αρχές καλής συμπεριφοράς του μπλογκ.

Prokopis Doukas είπε...

Συγνώμη, αλλά έσβησα ένα σχόλιο του nexus:

"Κύριε Δούκα βρίσκετε; Νομίζω ότι το τοποθετείτε σε ένα ωραίο περιτύλιγμα το οποίο όμως δεν έχει πολύ σχέση με την πραγματικότητα.Δεν καταθέτει το κάθε νομοθέτημα προς έγκριση η Γαλλία ή η Γερμανία σε επιτροπή προς έγκριση. Πρώτα ψηφίζει το εθνικό κοινοβούλιο και μετά αν υπάρχει πρόβλημα παρεμβαίνει η Ευρωπαϊκή επιτροπή που συνήθως βάζει κάποιο πρόστιμο. Είμαστε σε αυτή την διαδικασία;
Γιατί δεν είναι ας πούμε το Λουξεμβούργο που έχει δυσθεώρητα χρέη;
Η "ασυλία λόγω άσκησης εθνικής κυριαρχίας" είναι όρος του διεθνούς δικαίου. Δείτε http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE_%CF%83%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82_%CF%84%CE%BF%CE%BD_%CE%9C%CE%AC%CE%B9%CE%BF_%CF%84%CE%BF%CF%85_2010#cite_note-.CE.94.CE.A3-1 καθώς και τις παραπομπές απο κάτω. Είχαμε ποτέ μια σοβαρή συζήτηση στη χώρα για το αν πρέπει να είμαστε στην Ε.Ε., έγινε κάποιο δημοψήφισμα; Εσείς πως βρίσκετε την δημοκρατία απο 7ο χέρι της Ε.Ε.; Εμένα μου θυμίζει Σοβιετική Ενωση πολυεθνικών , αλλά πάλι εγώ είμαι παράξενος.. "

Prokopis Doukas είπε...

@nexus: Δεν ξέρω αν είστε παράξενος, αλλά οι χώρες που αναφέρετε, μπορεί να έχουν χρέος (όπως και οι ΗΠΑ), αλλά δεν τους αρνείται η αγορά (οι ιδιώτες δηλαδή) να τους δανείσουν. Εσείς αν είχατε 40 δις θα τα δανείζατε στην Ελλάδα, με νορμάλ επιτόκιο; Δε νομίζω..

Δυστυχώς, αυτός ο καζινοκαπιταλισμός έχει επικρατήσει στο διεθνές περιβάλλον, αρχίζοντας από τη δεκαετία του '80. Το ξέραμε αυτό, δεν μας αποκαλύφθηκε πρόσφατα. Αλλά φροντίσαμε να φουσκώσουμε το χρέος μας, σε βαθμό κακουργήματος. Μόνο ο Καραμανλής έφτιαξε έλλειμμα 40 δις, μέσα σε μια διετία (07-09).

Καλό είναι λοιπόν να τον αλλάξουμε, εμείς οι (ενωμένοι) Ευρωπαίοι. Η παγκοσμιοποίηση έχει πολλά κακά, αλλά έχει και μερικά καλά. Ένα από αυτά είναι, π.χ. η παρέμβαση για το θέμα της ΧΑ, που θα λυθεί ακριβώς δεν ανέχονται αυτό που ανεχόμαστε εμείς (δηλαδή την πιθανή αποσταθεροποίηση μιας χώρας και κατ' επέκταση της ευρωζώνης), από μια ναζιστική συμμορία.

Τι σας κάνει να πιστεύετε οτι η συζήτηση για την Ε.Ε. λείπει; Η ελληνική κοινωνία, αναγνωρίζοντας το συμφέρον της, ήταν πάντα συντριπτικά υπέρ. Τώρα μόνο, που τέλειωσαν τα πολλά δανεικά και έκλεισε η κάνουλα, τώρα αρκετοί έγιναν αντιευρωπαϊστές. Τεράστιο λάθος, κατά την άποψη μου, δεν υπάρχει σοβαρότερη οικογένεια να ανήκεις, με όλα τις αδυναμίες που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια. Πού αλλού δηλαδή θα προτείνατε να ανήκουμε;

Από την ελληνική κοινωνία λείπει γενικώς η ικανότητα για σοβαρό διάλογο, με την ευθύνη πολιτικών, ΜΜΕ, αλλά κυρίως της κοινωνίας, που αρνείται την παιδεία, θέλει πολλές φορές την ήσσονα προαπάθεια και τον καφενειακό/καταγγελτικό λόγο. Και φυσικά, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής...

nexus είπε...

Θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος. "Δυστυχώς, αυτός ο καζινοκαπιταλισμός έχει επικρατήσει στο διεθνές περιβάλλον, αρχίζοντας από τη δεκαετία του '80. Το ξέραμε αυτό, δεν μας αποκαλύφθηκε πρόσφατα." Απλά θα προσθέσω ότι είναι δικαίωμα σας να επιλέγετε την άποψη "αυτό βρήκαμε με αυτό θα πορευθούμε" και είναι αναφέρετο δικαίωμα άλλων να λέμε "αυτό βρήκαμε, είναι λάθος και πρέπει να το αλλάξουμε". Βρίσκω όμως τον έντεχνο υποβιβασμό της άλλης άποψης σε "καφενειακή συζήτηση ή απλά προκλητικό/καταγγελτικό λόγο" προκλητικό.
Ο καθένας έχει τα επιχειρήματα του και κανένας δεν στερείται λογικής.

"Πού αλλού δηλαδή θα προτείνατε να ανήκουμε; " Εγώ θα έλεγα να ανήκαμε στους εαυτούς μας. "με όλα τις αδυναμίες που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια". Ξέρετε δεν είναι αδυναμίες είναι θεσμοθετημένες λειτουργίες πλέον (π.χ. E.S.M., ευρώ ως χρεόγραφο και όχι ως νόμισμα) και αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, ειδικά όταν με μια θεολογική σχεδόν προσήλωση κανείς δεν θέλει να αλλάξει τους λάθος σχεδιασμούς.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Prokopis Doukas είπε...

@nexus: Φυσικά και είναι θεμιτό να θέλουμε να αλλάξουμε τους "σχεδιασμούς". Η αντίληψη όμως οτι θα το αλλάξει η χώρα των 10 εκατομυρίων με την καθημαγμένη παραγωγή και τις προβληματικές κρατικές δομές, ουρλιάζοντας "έξω η κατοχή, έξω το μηνμόνιο", είναι δυστυχώς καφενειακή και λαϊκίστικη.

Όπως και το "να ανήκουμε στους εαυτούς μας". Είναι αστείο με τις αδυναμίες μας και με τη γεωπολιτική μας θέση.

Prokopis Doukas είπε...

Υ.Γ. Αφήστε και που τη δύναμη της Γαλίας να είχαμε, πάλι στην Ευρώπη θα έπρεπε να θέλουμε να ανήκουμε, αν έχουμε μια στάλα μυαλό, όπως φυσικά επιθυμούν με σφοδρότητα όλες οι μεγάλες και μικρές ευρωπαϊκές χώρες.

nexus είπε...

"Όπως και το "να ανήκουμε στους εαυτούς μας". Είναι αστείο με τις αδυναμίες μας και με τη γεωπολιτική μας θέση." Δεν νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να συμφωνήσουμε ποτέ. Μπορείτε να θεωρείτε "αστεία" μια άποψη που έχει να κάνει με το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης ενός λαού. Αλλά φαντάζομαι ότι περίπου έτσι έβλεπαν τις απόψεις των λαών οι αποικιοκράτες, και τότε ξέρετε το χρέος της κάθε "μπανανίας" αυξάνονταν και χρησιμοποιούνταν ως μέσο πίεσης, μα στα αλήθεια είχε τόση σημασία όση ήταν η έλλειψη αποφασιστικότητας των ιθαγενών.

Prokopis Doukas είπε...

@ nexus: Η αυτοδιάθεση των λαών είναι προφανής. Το ίδιο όμως είναι και οι υποχρεώσεις τους. Το να ξεκινάτε από την αυτοδιάθεση (ξεχνώντας τις υποχρεώσεις) και να καταλήγετε στο οτι είμαστε "υπό κατοχή", επειδή ανήκουμε στην Ε.Ε. και επιπλέον είμαστε τραγικά χρεωμένοι (άρα σε δυσμενή εξ ορισμού θέση), αυτό είναι αστείο.

Τα άλλα, περί αποικιοκρατών είναι μαξιμαλιστικές εξυπνάδες, μια ψευτοπερήφανης ακραίας ρητορικής, που βρίσκει έδαφος και στα αριστερά και στα δεξιά, δυστυχώς.

Προφανώς δεν θα συμφωνήσουμε ποτέ, οπότε ας μη χαλάμε το χρόνο μας, οι αποψεις καταγράφηκαν.

Prokopis Doukas είπε...

Υ.Γ. Η Ελλάδα ήταν, τα τελευταία 40 χρόνια μια χώρα που κατέκτησε και τη δημοκρατική της λειτουργία και τη θέση στην Ευρώπη. Τα 300 δις δεν μας επέβαλαν να τα χρεωθούμε, μόνοι μας το κάναμε - ούτε είμαστε τα "απολίτιστα", που τα εκμεταλλεύτηκαν και τα κορόιδεψαν. Κάθε λοιπόν σύγκριση με "ιθαγενείς" και "αποικιοκρατία" δεν κάνει τίποτε άλλο, από το να αποσείει αντέχνως τις ευθύνες μας - και να τις ρίχνει στους άλλους.

nexus είπε...

Υποθέτω ότι εάν αύριο το πρωϊ σας ζητούσαν να πληρώσετε χρέη 100.000 (τυχαίο νουμερο) του πατέρα σας θα μπαίνατε στον κόπο να αναρωτηθήτε πως προέκυψαν και απο πού, και εάν τέλος πάντων οι λογαριασμοί έχουν γίνει σωστά. Στην Ελλάδα δεν βλέπουμε καμία προσπάθεια να ελεγχθεί το χρέος και η ιστορία του, το μόνο αποδεκτό είναι να πληρωθεί όλα τα άλλα είναι περίεργα και ακραία, ακούμε μια μπουρδολογία περί μεγάλης οικογένειας, που στη συμπεριφορά της η μόνη οικογέννεια που θυμίζει είναι η καμόρα, για ένα ευρωπαϊκό κεκτημένο που δρομολογείτε σε 10 χρόνια να μην υπάρχει, αλλά το λιβανίζουμε να μας βρίσκετε.Μα προς θεού μη φύγουμε από την οικογένεια γιατί δεν θα έχουμε στον ήλιο μοίρα. Ταυτόχρονα επιλέγετε την συνολική ευθύνη έναντι της προσωπικής "κανείς δεν μας υποχρέωσε να δανειστούμε 300 δις" άρα όλοι μαζί να τα πληρώσουμε. Συγνώμη εγώ επιλέγω την απόλυτα προσοπωποιημένη ευθύνη που έχει ονοματεπώνυμο ποιος δανείστηκε, γιατί και ποιον εξυπηρέτησε, και δεν έχω σκοπό να ησυχάσω μέχρι να μάθω. Γιατί αν θεωρήσουμε ότι τα λεφτά τα δανειστήκαμε για το καλό του κοσμάκη θα έπρεπε να είμαστε Ελβετία τουλάχιστον. Προφανώς δεν έγινε αυτό, και ξέρετε το διεθνές δίκαιο επειδή αυτά ΔΕΝ είναι πρωτόγνωρα οπως ίσως πιστεύετε δεν θεωρεί έγκυρο ένα τέτοιο χρέος. Ολο αυτό σκεπάζεται και κουκουλώνετε έντεχνα μπροστά στον υπέρτατο στόχο, την παραμονή στην "οικογένεια". Είναι σαφώς κατοχή με οικονομικούς όρους αυτό που συμβαίνει στην χώρα. Αν θέλετε δείτε το και νομικά. Ο καθηγητής Μητρόπουλος πριν 10 μερες αποκάλυψε ότι η χώρα έχει υπογράψει δανειακές συμβάσεις με ρήτρα αποικίας. Ο δε Κασιμάτης το έχει επισημάνει από το 2010. Υποθέτω ότι είναι και αυτοί ακραίοι μαξιμαλιστές και άλλα τέτοια. Σας προκαλώ απλά να μου πείτε πως και γίνεται οι πλεον ένθερμοι υποστηρικτές των μνημονιακών πολιτικών να είναι οι έλληνες ολιγάρχες-μηντιοκράτες, όλοι αυτοί που επωφελήθηκαν από την διόγκωση του δημόσιου χρέους. Το πιο διαπλεκόμενο κομάτι της ελληνικής κοινωνίας. Ενας παραλληλισμός φανταστικός με την Γερμανική κατοχή. Με αυτό δε σας βλέπω να ασχολείστε αντίθετα βλέπω μετατόπιση της ευθύνης σε αυτόν που διόρισε την κόρη του γλυφωντας κατουρημένες ποδιές, γιατί κακά τα ψέματα σε πολλές περιπτώσεις δεν γινόταν αλλιώς. Μην έχοντας διάθεση να ξεπλύνω κανέναν σε καμία κολυμβύθρα σας λεω ότι έκαστος έχει την ευθύνη που του αναλογεί. Αλλα έχει ακριβώς τόση. Ούτε λιγότερη ούτε περισσότερη. Εσάς δε σας ενοχλεί που είσαστε στο ίδιο στρατόπεδο με το πιο διαπλεκόμενο κομάτι της Ελληνικής Κοινωνίας και με την δημοκρατικότατη κυβέρνηση μας; (ναι αυτή που έκλεισε την ΕΡΤ)

Prokopis Doukas είπε...

@nexus: Ξέρουμε πολύ καλά ποιοί τα δανείστηκαν. Για παράδειγμα, ξέρουμε πολύ καλά οτι τη διετία 2007-09, εν μέσω κρίσης και με την ελληνική οικονομία να ασθενεί, δανειστήκαμε (ξοδέψαμε) 39 δις παραπάνω από όσα είχαμε έσοδα.

Καλά κάνετε να ψάχνετε ποιοί και γιατί ευθύνονται - και για ποιό ακριβώς πράγμα. Αυτό δεν αναιρεί όμως τη συνολική εικόνα. Η Ελλάδα είναι μια οργανωμένη κοινωνία, ένα κράτος, μια οικονομική οντότητα - και αυτή χρεώθηκε (η προσπάθεια να "πολεμήσετε" το χρέος με την ιδέα οτι δεν είναι έγκυρο, δεν ευσταθεί). Μακάρι, να μην υπάρχουν σύντομα πια τα κράτη. Αλλά όσο υπάρχουν, αυτή είναι η πραγματικότητα.

Η Ευρώπη για μένα είναι απόλυτος μονόδρομος σε πολιτικό, κοινωνικό, γεωπολιτικό, πολιτιστικό και συναισθηματικό. Αν πείσετε τους Ελληνες να πάμε αλλού, θα διαφωνήσω - και θα το θεωρήσω "αυτοκτονία".

Αυτό είναι το τεράστιο λάθος σας, τα στρατόπεδα: Αφήστε με να έχω την άποψη μου και να επικρίνω ταυτόχρονα και τη διαπλοκή, αλλά και τις (ανώριμες και λαϊκίστικες τουλάχιστον) φωνές που αναφέρετε.

Με την ευθύνη αυτού που "φίλησε κατουρημένες ποδιές" ασχολούμαι, διότι θέλετε να μετατοπίσετε την ευθύνη στους λίγους στην κορυφή (που βεβαίως την έχουν, ο καθένας στο μέτρο των πράξεων του), αλλά να την "αποστασιοποιήσετε" από την κοινωνία, λες και είναι ανεύθυνη. Λες και όσα τέρατα γέννησε η Ελλάδα δεν τα γέννησε η κοινωνία αυτή...

Prokopis Doukas είπε...

Υ.Γ. Αφού βρίσκετε "μπουρδολογία" τον ευρωπαϊσμό, δεν έχουμε να συζητήσουμε τίποτε άλλο. Μην κουραζόμαστε, δεν υπάρχει λόγος.

Prokopis Doukas είπε...

YΓ. 2 Να εμβαθύνω λίγο στα στρατόπεδα: Η ιδέα οτι υπάρχουν δύο στρατόπεδα, δύο θέσεις, η "κυβερνητική" και η "απέναντι" είναι οτι πιο αφελές και εμφυλιοπολεμικά επικίνδυνο μας έχει συμβεί ως κοινωνία, τα τελευταία 40 χρόνια. Τα κείμενα μου είναι εμφανώς αντικυβερνητικά, αλλά όχι "αντιμνημονιακά" και λαϊκίστικα, κατά την άποψη μου.

Επιτρέψτε μου λοιπόν να στέκομαι στο μετριοπαθές κέντρο του πολιτικού φάσματος (και μάλιστα στην κεντροαριστερή του πλευρά) και να μην αποδέχομαι ούτε τη ρητορεία του Σαμαρά και του Βενιζέλου, ούτε του ΣΥΡΙΖΑ (για τους άλλους δεν μιλάω καν). Μπορώ ή θα με βαφτίσετε με το ζόρι οτι ανήκω σε ένα από τα δύο "στρατόπεδα" που πάνε την Ελλάδα πίσω;

nexus είπε...

Μπουρδολογία είναι σαφώς η άποψη που θέλει την Ευρωπαϊκή ένωση ώς πανάκεια "δια πάσαν νόσον και μαλακία" και δεν μπαίνει στην διαδικασία να δεί πως λειτουργεί και ποιον εξυπηρετεί το οικοδόμημα. Ποιον τελικά εξυπηρετεί το "άνοιγμα των αγορών",ποιος κερδίζει από την ελευθερία κίνησης κεφαλαίων που η Ε.Ε. Θεολογικά στηρίζει, ποιον εξυπηρετεί η κάθε λογής κοινή ευρωπαϊκή πολιτική, ποιανού την παραγωγή κατακρημνίζει και άλλα πολλά, και προλαμβάνοντας σας θα ηθελα να σας πω ότι απάντηση του τύπου "οι Ελληνες ήμασταν άχρηστοι" είναι κομμάτι ρατσιστική αφενός και αφετέρου δεν είναι μόνο ελληνικό το φαινόμενο. Ποιον εξυπηρετεί το γεγονός ότι το Ευρώ είναι χρεόγραφο και όχι νόμισμα. Είναι σταθερής κυκλοφορίας και ΔΑΝΕΙΖΕΤΑΙ με 1% επιτόκιο. Ποιος είναι ο ρόλος του ESM και τι χρειάζονται την ασυλία σε κάθε κράτος της Ε.Ε. τα στελέχη και οι εργαζόμενοι του; Η συνεργασία και η αδελφοσύνη μεταξύ λαών δεν έρχεται ξέρετε ντε και καλά από υπερεθνικούς οργανισμούς που ο ρόλος τους μέρα με την ημέρα γίνεται και ποιο σκοτεινός. Μπορεί να έρθει και με άλλους τρόπους. Αυτή η μανία να γίνουμε όλοι αδέρφια αλλά ο μόνος τρόπος που μπορεί να γίνει αυτό είναι αυτός που βολέυει τον τραπεζίτη και το μεγαλοκεφαλαιούχο έχει χάσει πια την αίγλη του. Γενικά έχετε την τάση να θεωρείτε ένα κράτος σαν εταιρία και να θεωρείτε ότι εφόσον η εταιρία πτώχευσε την εκποιούμε και αυτό είναι λογικό. Είναι η πιο ακραία νεοφιλελεύθερη λογική που υπάρχει. Έχει καταρριφθεί επανειλημμένως στα διεθνή δικαστήρια, και έχουν το λόγο τους. Τα κράτη έχουν λαούς οι εταιρίες όχι. Στα κράτη έχει διαπιστωθεί διαχρονικά το φαινόμενο της δημιουργίας και εκμετάλλευσης μιας κρίσης χρέους για την απόκτηση ελέγχου επί ενός κράτους. Κατα κανόνα τέτοιες υποθέσεις καταλήγουν υπέρ του δανειζόμενου. Εδώ πάση θυσία πρέπει το χρέος να πληρωθεί.
Λέτε ότι γνωρίζετε πολύ καλά τι έγινε με το χρέος και επιλέγετε την διετία 2007-2009 για να μας πείτε, αλλά το χρέος ούτε 40 Δις είναι ούτε το 2007 ξεκίνησε.Πιάστε το απ την αρχή αν θέλετε. Έχουν πολλοί τον ρόλο τους σε αυτή την ιστορία από πολύ παλιά.Εχει εγκλήματα αυτή η υπόθεση, έχει swaps ακόμα και σήμερα, που αν μη τι άλλο είναι αδιαφανής διαδικασία και νομικά έωλη.Αν μπείτε στον κόπο θα δείτε ποιος αναγνώρισε σουλτανικά χρέη, ποιος αναγνώρισε χρέη που είχαν διαγραφεί στον Β Π.Π. στο ακέραιο και με τόκο, και άλλα όμορφα, προσωπικά δε θυμάμαι κανένα debate στην Ελλ. κοινωνία για όλα αυτά. Βλέπω ατάκες τύπου Αδωνη σήμερα το πρωί ότι σε όλη την Ελλάδα γινόταν ένα πάρτυ και τρώγαμε ουλοι με χρυσά κουτάλια και τώρα είναι τάχαμου η ώρα της "θείας δίκης". Είμαι εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα έχω δουλέψει μακρόθεν δωδεκάωρα έχω πληρωθεί τρισχειρότερα από τους συνάδελφους μου στην αναπτυγμένη σας Ε.Ε. στον τομέα μου (Ι.Τ systems administrator στην επαρχία) και τέτοιες χαζομάρες δε τις δέχομαι, ούτε φιάλες άνοιγα στα μπουζουξίδικα ούτε διορίστηκα ούτε παρακάλεσα κανέναν κ____α. Βρίσκομαι όμως στο στόχαστρο του κάθε υπουργού οικονομικών που εφαρμόζει την συλλογική ευθύνη και για να πληρώσω το χρέος που όλοι οι ανεύθυνοι - ανίκανοι - διαπλεκόμενοι δημιούργησαν αντιμετωπίζοντας πια πρόβλημα προσωπικής διαβίωσης. Το σε πιο "στρατόπεδο" είναι ο καθένας δεν το επιλέγει καν, τοποθετείτε από τον πιο τελικά εξυπηρετούν οι απόψεις και η στάση του. Μια στάση "ουδέτερη" λειτουργεί πάντα υπέρ του ισχυρότερου.

Υ.Γ.
Ξέρετε είδα την εξής ατάκα κάποια στιγμή κάτω από το παρακάτω στοιχείο "Το 0,7% του πλυθησμού κατέχει το 41% του παγκόσμιου πλούτου"
- "Ε, Μερικοί είναι δουλευταράδες τι να κάνουμε"

ShareThis