Τα έσοδα έχουν “πιάσει πάτο”. Φυσικό, αφού δεν υπάρχουν πουθενά πια εύκολα λεφτά για να αντλήσεις. Η αγορά πνίγεται στις ακάλυπτες επιταγές, η κατανάλωση έχει μειωθεί και οι φορολογικοί μηχανισμοί όπως ο (πρώην) ΣΔΟΕ δεν τα καταφέρνουν, αφού διαλύθηκαν πριν από πέντε χρόνια, μη μπορώντας ποτέ να ανακάμψουν. Τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν “στεγνώσει”, αφού υπέστησαν τη λεηλασία των ομολόγων και τις συνενώσεις, κατά τις οποίες τα πιο υγιή “κληρονόμησαν” τα χρέη των “σε κρίσιμη κατάσταση” - με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν πια “υγιή”...
Ο άνθρωπος πίσω από την οικονομική πολιτική “μετά Αλογοσκούφη”, ο Γιώργος Σουφλιάς επιστράτευσε τα πιο ευφυή και σύγχρονα μέτρα της δεκαετίας του ’60, στην οποίαν ανήκει:
-- Επέβαλε έκτακτη εισφορά στους (έντιμους) “έχοντες”, με εισόδημα πάνω από 60.000 ευρώ. Οι πρώτες προσφυγές πολιτών στα δικαστήρια, που ζητούσαν να κηρυχθεί αντισυνταγματική η εισφορά, καθώς αφορά εισοδήματα του 2007 (αλλά και γιατί παραβιάζει και άλλες αρχές όπως αυτή της αναλογικής εισφοράς των εισοδημάτων και των ίσης συμμετοχής νομικών προσώπων έναντι των φυσικών), δικαιώθηκαν σε πρώτη φάση. Το χαστούκι όμως ήρθε όταν απορρίφθηκε η προσφυγή του Δημοσίου, στο Πρωτοδικείο Πειραιά.
-- Επέβαλε την παγκοσμίου πρωτοτυπίας “τακτοποίηση” των ημιυπαίθριων, με την οποία πληρώνεις για να μην σου επιβληθεί το τριπλάσιο πρόστιμο. Δεν νομιμοποιείς όμως την αυθαιρεσία σου (γιατί είναι αντισυνταγματικό) και άρα είναι αμφίβολο αν θα σταματήσεις να πληρώνεις και με μια επόμενη κυβέρνηση ή αν μπορείς να μεταβιβάσεις το “τακτοποιημένο”. Οι συμβολαιογράφοι δηλώνουν ιδιαίτερα δύσπιστοι και ο υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ τους κάνει μαθήματα και εκτοξεύει απειλές. Την ίδια ώρα, το άλλο χαράτσι, ο ΕΤΑΚ, που ανικατέστησε τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (!) δεν προχωράει, λόγω “αγνώστων κωλυμάτων” του μηχανισμού...
-- Επέβαλε επίσης έκτακτη εισφορά σε όλα τα ΙΧ άνω των 1928 και κάτι κυβικών, συνεχίζοντας μια πολιτική που απαξιώνει το ασφαλές αυτοκίνητο και ενθαρρύνει τα “bon pour l’ orient” μοντέλα με τους αδύναμους κινητήρες. Επίσης ανακοίνωσε μέτρα κατά των ρυπογόνων ΙΧ, με το μυαλό όμως μόνο στο λεκανοπέδιο της Αττικής - μέτρα που δεν ικανοποιούν ούτε τους περιβαλλοντολόγους και συγκοινωνιολόγους (γιατί δεν αποθαρρύνουν τη χρήση του ΙΧ), ούτε τους καταναλωτές που δυσκολεύονται να διατηρήσουν ένα σχετικά παλαιό καλοσυντηρημένο ΙΧ, ενώ την ίδια ώρα ούτε οι ιδιοκτήτες “θηριωδών” κινητήρων αποθαρρύνονται ουσιαστικά. Μόνοι ευχαριστημένοι οι εισαγωγείς, που κρατούν τις εισαγωγές “ψηλά”...
(Παρένθεση: Δεν διαφωνώ με τη γενική κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου και την απόσυρση, ούτε είμαι υπέρ της αντίληψης του μέσου Έλληνα, που έχει ένα ΙΧ και θέλει να μην πληρώνει τίποτε γι αυτό - ούτε πάρκινγκ, ούτε συντήρηση, ούτε καν ασφάλεια. Αλλά τα μέτρα έγιναν - όπως και σε όλες τις περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια - “στο ποδάρι” ή με το μυαλό στο όφελος της αγοράς αυτοκινήτων.)
Επί πλέον, η κυβέρνηση μετά τις ευρωεκλογές θεωρεί οτι πρέπει να ακολουθήσει “το δρόμο που χάραξε ο ΛΑΟΣ”, για να σταματήσει η αφαίμαξη ψήφων. Έτσι πέρασε μια σειρά από μέτρα κατά των ατομικών δικαιωμάτων.
-- Το πρώτο χαστούκι ήρθε από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που έκρινε (σε 7 σημεία) τη διάταξη μη συμβατή με το Σύνταγμα και την κοινοτική νομοθεσία.
-- Το δεύτερο ήρθε από την ίδια Αρχή, που κρίνει αντισυνταγματική και τη ρύθμιση για τη δημιουργία τράπεζας DNA.
-- Το τελευταίο “φρούτο” (για να επιστρέψουμε στα έσοδα) είναι η παραχώρηση του έργου της είσπραξης των φορολογικών χρεών σε ιδιωτικές εταιρείες - κάτι δηλαδή σαν τους “κυνηγούς κεφαλών” στις οποίες καταφεύγουν μέχρι τώρα τράπεζες και εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, για να εισπράξουν χρέη. Μένει να δούμε αν θα υπάρξει και εκεί θέμα μη νόμιμης παραχώρησης προσωπικών δεδομένων σε τρίτους, με τα επακόλουθα νομικά προβλήματα...
Και ο πρωθυπουργός, μεταξύ άλλων, τόλμησε να πάει και στα ΚΕΠ. Αυτά, που από το 2004 ως το 2006 ο υφυπουργός του Ανδρεουλάκος ήθελε να κλείσει...
Οι γελοιογραφίες του Γιάννη Δερμεντζόγλου και του Δημήτρη Χαντζόπουλου είναι από το www.greek-cartoons.blogspot.com
Το post συνοδεύεται από το υπέροχο θέμα της ταινίας "Μο' Better Blues" του μαύρου Αμερικανού σκηνοθέτη Spike Lee, από τον εξαιρετικό Αμερικανό σαξοφωνίστα Branford Marsalis, που έρχεται το Νοέμβριο για συναυλία στην Αθήνα. Απολαύστε τον, στο ίδιο θέμα, και σε βίντεο.
ΔΕΛΤΙΑ ΚΑΙΡΟΥ: Η καθημερινότητα σε τρεις παραγράφους: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
-
*Τα δελτία καιρού του Σεπτεμβρίου 2024.**Δημοσιεύτηκαν στη σελίδα μου στο *
*facebook**by Leo Kastanas*
*Δελτίο (χειμωνιάτικου) καιρού (30/9...
Πριν από 6 ημέρες
6 σχόλια:
Ευχαριστούμε. Μια υπενθύμιση τον Δεκαπενταύγουστο είναι ότι πρέπει. Πέρασαν οι εποχές που μετά τα μπάνια του λαού, όλοι επέστρεφαν "λοβοτομημένοι". Να μη ξεχνιόμαστε λοιπόν!
@MAXIMUS: Χαλαρωμένοι, ναι. Λοβοτομημένοι, όχι! (το νέο μας σύνθημα)..
Γειά σου Προκόπη με τη θεματολογία και τη συνθηματολογία σου! Ξέρω ότι σου έλειψα πολύ, όπως και σε όλους άλλωστε (όχι, καθόλου ψώνιο, απλά σε βγάζω από τον κόπο να μου τα πεις lol). Σχετικά με τα ΙΧ έχω μια αμυδρή εντύπωση (εσύ είσαι ο newscaster, εσύ ξέρεις καλύτερα) ότι η κυβέρνηση όχι απλά δεν προειδοποιούσε, αντίθετα ενθάρρυνε τους πολίτες να αγοράσουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και φυσικά οι έμποροι έκαναν τούμπες. Τώρα ξαφνικά τα "τσεκουρώνει"; Σεμνά, ταπεινά και πάντα με συνέπεια λόγων τε και έργων η νεοφιλελεύθερη παράταξη. Άντε, καλό Δεκαπενταύγουστο να'χουμε... αν και το θαύμα αργεί ακόμα...
@Freedom: Ακριβώς αυτό είναι αγαπητή (welcome back!): Το να προσπαθείς να τονώσεις την αγορά αυτοκινήτου, όταν είναι σε κρίση, δεν είναι κακό. Το να ακολουθείς αντιφατικές πολιτικές, με περιβαλλοντικό πρόσχημα και απώτερο σκοπό την είσπραξη τελών και φόρων, είναι αυτό που επιδέχεται κριτικής...
Τέλεια. Με όλα αυτά, άντε και καλό μας φθινόπωρο!
@ Theodota: Δεν θα είναι καθόλου εύκολο φθινόπωρο, να επαναλάβω...
Δημοσίευση σχολίου