Η ανάλυση επί της ουσίας της ιδιωτικοποίησης του ΟΠΑΠ ή των άλλων εταιρειών, μέτοχος των οποίων είναι ή ήταν το κράτος, δεν είναι ο στόχος αυτού του κειμένου. Ας μου επιτραπεί, με την εμπειρία χρόνων στην παραγωγή και στο εσωτερικό ραδιοφωνικό μάρκετινγκ, να εστιάσω μόνο σε μια μικρή παράμετρο της λειτουργίας και του επαγγελματισμού τους, την οποία όλοι γνωρίζουμε.
Επί δεκαετίες, η “κρατική” αισθητική των εκφωνήσεων και της επικοινωνίας, όπως αυτές του ΟΤΕ ή του κρατικού τζόγου ήταν άθλια. Με αντιεπαγγελματικό και θρασύ τόνο, με απαράδεκτη προφορά στα αγγλικά και με ακατάλληλες (γυναικείες συνήθως) φωνές, ο ακροατής άκουγε στο ακουστικό του ή στο ραδιόφωνο μια “ηχητική εικόνα” τριτοκοσμικής χώρας, ανάλογη με τις περίφημες σαρκαστικές διαφημίσεις του “Πουτ δε κοτ ντάουν”.
Ακούγοντας, ακόμα και τώρα, μηνύματα του στυλ “Πλιζ ντοντ χανγκ απ, αντίλ γιου χίαρρρ δε μπίζι τόουν” (με αυτή ακριβώς την προφορά), σχηματίζει κανείς την εντύπωση οτι η επαγγελματική αγορά των διαφημίσεων και εκφωνήσεων δεν έχει αγγίξει, εν έτει 2013, τις εταιρείες που με κάποιο τρόπο έχουν σχέση με το κράτος. Δεν ζητάει κανείς ψεύτικη επιτήδευση ή προφορές οξφορδιανής ορθοφωνίας. Μια στοιχειώδης αποφυγή του κακόηχου θα ήταν αρκετή.
Σα να τους βλέπω: Κουρασμένοι διευθυντές και εκφωνήτριες, που κάνουν (λίγο πριν τη σύνταξη) βάρδια σε κάποιο κτήριο, καπνίζοντας και περιμένοντας το επόμενο κείμενο του απόπλου των πλοίων, τον καιρό του επόμενου 24ώρου ή την αλλαγή σε κάποιες οδηγίες προς τον καταναλωτή. Με νοοτροπία και μονιμότητα δημοσίου, με απέχθεια για τις καινούργιες “βελούδινες” φωνές της αγοράς, με καχυποψία προς οποιονδήποτε εκσυγχρονισμό - και βοηθό ένα απίστευτο πλέγμα γραφειοκρατείας, που εμποδίζει κάθε είδους μεταβολή στην οργάνωση.
Στην περίπτωση του ΟΤΕ, η είσοδος των ιδιωτικών εταιρειών τηλεπικοινωνιών στην αγορά έφερε κάποιες αλλαγές, λόγω ανταγωνισμού, είναι η αλήθεια. Θα περίμενε βέβαια κανείς περισσότερες. Ακόμα πιο πολλές θα έπρεπε να φέρει η μεταβίβαση του ελέγχου στους Γερμανούς μετόχους. Η παράδοση όμως έμεινε ανέγγιχτη, παρά το γεγονός οτι πρόκειται για έναν επιχειρηματικό κολοσσό - και όχι για το μαγαζάκι της γωνίας. Χάθηκε ένας επαγγελματίας της διαφημιστικής παραγωγής και της φωνής να αναλάβει να εκσυγχρονίσει το πεδίο; Και χάθηκαν οι (παλιές ή καινούργιες) φωνές της εξαιρετικής διαφημιστικής μας αγοράς;
Το ίδιο ισχύει και για τις διαφημίσεις πολλών κρατικών παιχνιδιών και λαχείων, αν και πρόκειται για πραγματικές “μηχανές είσπραξης ρευστού”. Είναι δυνατόν να καταδυναστεύουν τα ραδιοφωνικά προγράμματα και τους ακροατές τους, επί χρόνια, σποτ με το “ευφυές” σενάριο και το φτηνιάρικο τραύλισμα του στυλ “Ε, πού να πάμε; Πάμε να αγοράσουμε λαϊκό λαχείο”; Δεν έχουν τα “νομισματοκοπεία” αυτά, που φέρνουν τόσα έσοδα στο δημόσιο, τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τους καλύτερους και να ανανεώνουν διαρκώς το ενδιαφέρον του υποψήφιου πελάτη τους, αξιοποιώντας και τονώνοντας μια διαφημιστική αγορά, που έχει δώσει και σε διεθνές επίπεδο δείγματα εξαιρετικής φαντασίας και αποτελεσματικότητας;
Αν μη τι άλλο, οι κρατικές εκφωνήσεις και διαφημίσεις έχουν την ευθύνη να αποτελούν το αντίβαρο στην αγορά, για τα ελάχιστα, πλην εξόχως ενοχλητικά δείγματα χυδαίας διαφήμισης από καταστήματα μαζικών (και φτηνών) αγορών. Η αισθητική του ηχητικού μας περιβάλλοντος, η σωστή χρήση των ξένων γλωσσών και ο επαγγελματισμός δεν είναι μόνο “τουριστική” απαίτηση. Συνθέτουν τον καθημερινό μας πολιτισμό, σε ένα μικρό, αλλά όχι ασήμαντο του κομμάτι.
Αν η κατάσταση αλλάξει, επειδή τώρα τα λαχεία πήγαν “πακέτο”, στον ιδιωτικό πλέον ΟΠΑΠ, θα είναι μια ήττα του δημοσίου. Το ίδιο και η παραμονή της “κρατικής αισθητικής”, αν και άλλαξε ο ιδιοκτήτης. Το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αποδεικνύει, σε κάθε βήμα από εδώ και πέρα, οτι η λύση είναι μόνον ο εξορθολογισμός και ο εκσυγχρονισμός του. Χωρίς τη διαιώνιση μιας κληρονομιάς αγκυλώσεων. Και χωρίς την υποχώρηση του, προκειμένου να ακολουθούνται οι στοιχειώδεις επιταγές του επαγγελματισμού.
Το κείμενο γράφτηκε για την Athens Voice
Η φωτό είναι από το www.scientificamerican.com και το εξώφυλλο από το www.amazon.com
To post συνοδεύεταια από το "Walk On By", της Σουηδέζας El Perro del Mar, που εμφανίζεται το Σάββατο στο Plissken Festival
Επί δεκαετίες, η “κρατική” αισθητική των εκφωνήσεων και της επικοινωνίας, όπως αυτές του ΟΤΕ ή του κρατικού τζόγου ήταν άθλια. Με αντιεπαγγελματικό και θρασύ τόνο, με απαράδεκτη προφορά στα αγγλικά και με ακατάλληλες (γυναικείες συνήθως) φωνές, ο ακροατής άκουγε στο ακουστικό του ή στο ραδιόφωνο μια “ηχητική εικόνα” τριτοκοσμικής χώρας, ανάλογη με τις περίφημες σαρκαστικές διαφημίσεις του “Πουτ δε κοτ ντάουν”.
Ακούγοντας, ακόμα και τώρα, μηνύματα του στυλ “Πλιζ ντοντ χανγκ απ, αντίλ γιου χίαρρρ δε μπίζι τόουν” (με αυτή ακριβώς την προφορά), σχηματίζει κανείς την εντύπωση οτι η επαγγελματική αγορά των διαφημίσεων και εκφωνήσεων δεν έχει αγγίξει, εν έτει 2013, τις εταιρείες που με κάποιο τρόπο έχουν σχέση με το κράτος. Δεν ζητάει κανείς ψεύτικη επιτήδευση ή προφορές οξφορδιανής ορθοφωνίας. Μια στοιχειώδης αποφυγή του κακόηχου θα ήταν αρκετή.
Σα να τους βλέπω: Κουρασμένοι διευθυντές και εκφωνήτριες, που κάνουν (λίγο πριν τη σύνταξη) βάρδια σε κάποιο κτήριο, καπνίζοντας και περιμένοντας το επόμενο κείμενο του απόπλου των πλοίων, τον καιρό του επόμενου 24ώρου ή την αλλαγή σε κάποιες οδηγίες προς τον καταναλωτή. Με νοοτροπία και μονιμότητα δημοσίου, με απέχθεια για τις καινούργιες “βελούδινες” φωνές της αγοράς, με καχυποψία προς οποιονδήποτε εκσυγχρονισμό - και βοηθό ένα απίστευτο πλέγμα γραφειοκρατείας, που εμποδίζει κάθε είδους μεταβολή στην οργάνωση.
Στην περίπτωση του ΟΤΕ, η είσοδος των ιδιωτικών εταιρειών τηλεπικοινωνιών στην αγορά έφερε κάποιες αλλαγές, λόγω ανταγωνισμού, είναι η αλήθεια. Θα περίμενε βέβαια κανείς περισσότερες. Ακόμα πιο πολλές θα έπρεπε να φέρει η μεταβίβαση του ελέγχου στους Γερμανούς μετόχους. Η παράδοση όμως έμεινε ανέγγιχτη, παρά το γεγονός οτι πρόκειται για έναν επιχειρηματικό κολοσσό - και όχι για το μαγαζάκι της γωνίας. Χάθηκε ένας επαγγελματίας της διαφημιστικής παραγωγής και της φωνής να αναλάβει να εκσυγχρονίσει το πεδίο; Και χάθηκαν οι (παλιές ή καινούργιες) φωνές της εξαιρετικής διαφημιστικής μας αγοράς;
Το ίδιο ισχύει και για τις διαφημίσεις πολλών κρατικών παιχνιδιών και λαχείων, αν και πρόκειται για πραγματικές “μηχανές είσπραξης ρευστού”. Είναι δυνατόν να καταδυναστεύουν τα ραδιοφωνικά προγράμματα και τους ακροατές τους, επί χρόνια, σποτ με το “ευφυές” σενάριο και το φτηνιάρικο τραύλισμα του στυλ “Ε, πού να πάμε; Πάμε να αγοράσουμε λαϊκό λαχείο”; Δεν έχουν τα “νομισματοκοπεία” αυτά, που φέρνουν τόσα έσοδα στο δημόσιο, τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τους καλύτερους και να ανανεώνουν διαρκώς το ενδιαφέρον του υποψήφιου πελάτη τους, αξιοποιώντας και τονώνοντας μια διαφημιστική αγορά, που έχει δώσει και σε διεθνές επίπεδο δείγματα εξαιρετικής φαντασίας και αποτελεσματικότητας;
Αν μη τι άλλο, οι κρατικές εκφωνήσεις και διαφημίσεις έχουν την ευθύνη να αποτελούν το αντίβαρο στην αγορά, για τα ελάχιστα, πλην εξόχως ενοχλητικά δείγματα χυδαίας διαφήμισης από καταστήματα μαζικών (και φτηνών) αγορών. Η αισθητική του ηχητικού μας περιβάλλοντος, η σωστή χρήση των ξένων γλωσσών και ο επαγγελματισμός δεν είναι μόνο “τουριστική” απαίτηση. Συνθέτουν τον καθημερινό μας πολιτισμό, σε ένα μικρό, αλλά όχι ασήμαντο του κομμάτι.
Αν η κατάσταση αλλάξει, επειδή τώρα τα λαχεία πήγαν “πακέτο”, στον ιδιωτικό πλέον ΟΠΑΠ, θα είναι μια ήττα του δημοσίου. Το ίδιο και η παραμονή της “κρατικής αισθητικής”, αν και άλλαξε ο ιδιοκτήτης. Το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αποδεικνύει, σε κάθε βήμα από εδώ και πέρα, οτι η λύση είναι μόνον ο εξορθολογισμός και ο εκσυγχρονισμός του. Χωρίς τη διαιώνιση μιας κληρονομιάς αγκυλώσεων. Και χωρίς την υποχώρηση του, προκειμένου να ακολουθούνται οι στοιχειώδεις επιταγές του επαγγελματισμού.
Το κείμενο γράφτηκε για την Athens Voice
Η φωτό είναι από το www.scientificamerican.com και το εξώφυλλο από το www.amazon.com
To post συνοδεύεταια από το "Walk On By", της Σουηδέζας El Perro del Mar, που εμφανίζεται το Σάββατο στο Plissken Festival
14 σχόλια:
Η εξήγηση εν μέρει βρίσκεται στο, σχεδόν μηδενικό, ποσοστό των ακροατών/θεατών/χρηστών που έχουν παρόμοιες ανησυχίες με τις δικές σου. Εν μέρει στο ότι ο μέσος έλληνας ακόμη μοιάζει με τον κ. Καπερνάρο που αντιμετωπίζει καχύποπτα την κατακλείδα "Sent from my i-Pad" διότι δεν τον βοηθάνε τα αγγλικά του.
"Το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αποδεικνύει, σε κάθε βήμα από εδώ και πέρα, οτι η λύση είναι μόνον ο εξορθολογισμός και ο εκσυγχρονισμός του."
Σωστόν!
Η αλλαγή συμπεριλαμβάνει και την κρατική τηλεόραση την οποία έχουμε "κλειστή" για ενημέρωση κάθε Σαβατοκύριακο;
Ή εκεί ισχύει ο νόμος των "επαναστατών" της ΕΣΗΕΑ;
Εχει λόγο ο πολίτης που καλείται να πληρώνει την μηνιαία συνδρομή του στην ΕΡΤ βρέξει-χιονίσει;
Εως πότε σκοπεύετε να συνεχιστεί αυτή η ΔΙΑΚΟΠΗ;
@Yank_o: Σωστό. Αλλά αν περιμέναμε, για να βελτιώσουμε τα πράγματα, να γίνουν τέτοιες ανησυχίες πλειονότητα, δεν προχωράμε...
@Γιώργος Σ.: Φυσικά περιλαμβάνει και την ΕΡΤ, για την οποία έχω γράψει πολλές φορές, δεν έχετε παρά να ψάξετε το tag τηλεόραση.
Έχω αντιταχθεί πάρα πολλές φορές στις απεργίες που έχουν εξαγγελθεί. Λυπάμαι όμως να σας πω οτι αυτή τη φορά, η απεργία είναι απολύτως δικαιολογημένη, διότι οι διοικήσεις της ΕΡΤ έχουν παραβεί το νόμο, με "σφοδρότατο" τρόπο.
Συγκεκριμένα, δεν έχουν πληρώσει δεδουλευμένα (που αφορούν τα σ/κ) από το Νοέμβριο, ενώ η εταιρεία είναι ταμειακώς θετική - και την ίδια ώρα ξοδεύονται αφειδώς χρήματα αλλού. Για την ακρίβεια, η προηγούμενη διοίκηση (ως συνήθως με "ξένα κόλλυβα") δεν προέβλεψε
να μη γίνουν οι υπερωρίες, ώστε να μη γίνει υπέρβαση, σε μια χρονια με διπλές εκλογές και Ολυμπιακούς Αγώνες.
Για εξηγείστε μου όμως λοιπόν τι θα υφίστατο οποιοσδήποτε ιδιώτης εργοδότης, αν είχε διαπράξει αυτή την καραμπινάτη παρανομία; Δεν θα υφίστατο εξοντωτικές ποινές; Και πώς θα αμυνθούν οι εργαζομένοι (εδώ δεν πρόκειται για ασκήσεις συνδικαλιστικές γυμναστικής, ούτε για διαφωνίες για το ύψος των μισθών ή άλλα προβλημάτα), εκτός από να το καταγγείλουν στην επιθεώρηση εργασίας, που μέχρι στιγμής δεν έχει φέρει κανένα αποτέλεσμα;
Σας πιστεύω..Η εύλογη όμως τοποθέτησή σας δεν εξηγεί την διαμαρτυρία έστω και ολίγων συναδέλφων σας.
Πως συμβαίνει η κ. Μαρία Αντωνιάδου, Γ.Γ της Ένωσης Συντακτών και ο Μάκης Διόγος, μέλος του Δ.Σ, σε κοινή τους επιστολή, κάνουν λόγο για "επιχείρηση απαξίωσης της δημόσιας τηλεόρασης και των δημοσιογράφων της ΕΡΤ".
http://www.enikos.gr/media/145034,Epixeirhsh_apaxiwshs_ths_ERT.html
Εξαντλήθηκαν άραγε όλα τα νόμιμα μέσα καταγγελίας της αυθαίρετης στέρησης δεδουλευμένων;
Ποιά είναι η επίσημη δικαιολογία της διοίκησης της ΕΡΤ για την μη καταβολή τόσων μηνών;
Οι πολίτες ΔΕΝ γνωρίζουν τίποτα.
Ακούω καθημερινά πολύ δυσάρεστα σχόλια για την σχεδόν "κατεστημένη" απεργία των Σ/Κ.
Πολύ εύστοχο σχόλιο για ένα θέμα που δεν....απασχολεί ούτε καν τους ίδιους τους επαγγελματίες της Διαφήμισης!
Αν και επι της ουσίας συμφωνώ απόλυτα, εντούτοις το θέμα είναι πολυπαραγοντικό και αρκετά περίπλοκο...
Απο κάποιον που είναι στην αγορά της επικοινωνίας τα τελευταία 21 χρόνια- (με ειδική 4 χρονη εμπειρία στον μεγαλύτερο "Δημόσιο πελάτη" στον Τζόγο.
@ Γιώργος Σ: Μα το εύλογο της τοποθέτησης μου δεν αποκλείει και αυτά που λέγονται στο κείμενο. Πολλοί προσπαθούν να επωφεληθούν ή να "επιβαρύνουν" τις κινητοποιήσεις, με τις δικές τους επιδιώξεις.
Το ασύλληπτο είναι αυτό που συμβαίνει: Η αθέτηση συμπεφωνημένων αμοιβών αποτελεί κατ' ουσίαν κλοπή. Η διοίκηση δεν απαντούσε μέχρι τώρα, διότι δεν έχει τίποτε να απαντήσει, παρά το οτι "ξεπεράστηκε το πλαφόν". Ο νέος Διευθύνων, που μόλις ορίστηκε, έβγαλε ανακοίνωση οτι είναι αυτονόητο το ενδιαφέρον για επίλυση του προβλήματος.
Οι εποπτικές αρχές αδρανούν. Η επιθεώρηση εργασίας, από τον Ιανουάριο που έκανε επισήμως την καταγγελία η ΕΣΗΕΑ, έδωσε "ραντεβού", για ννα εξετάσει το θέμα, λόγω φόρτου εργασίας, στο τέλος Μαίου....
@Δημήτρης Ιωαννίδης: Ευχαριστώ! Εμένα όμως, που είμαι επαγγελματίας του ραδιοφώνου και ταυτοχρόνως "πολιτικό ον", με απασχολεί... :-)
Γιατί Προκόπη μου να σκορπάει και άλλα ευρουλάκια σε εξωτερικούς επαγγελματίες ο ΟΤΕ? Μπορεί να μην έχουνε οξφορδιανή προφορά τα κορίτσια στις γραμμές αλλά καλά τα λένε και το κάνουνε με το μισθουλάκο τους. Γιατί το κάνεις θέμα? Δεν παραδίνουνε μάθημα αγγλικών για να είμαστε απαιτητικοί. Ηχογραφημένο μήνυμα είναι και όλοι καταλαβαίνουμε και τα ελληνικά τους και τα εγγλεζικά τους. Κουλάρισε.
Σταύρος
@Σταύρος: Εξηγώ τους λόγους στο κείμενο. Γιατί έτσι κι αλλιώς, σκορπάει εκατομμύρια ευρουλάκια για την προβολή του, τη διαφήμιση του, την εικόνα του (και για τους μισθούς κακών επαγγελματιών).
Όχι, δεν τα λένε καλά. Και η έλλειψη επαγγελματισμού στο δημόσιο είναι ένας από τους λόγους που φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Εκτός αν είστε οπαδός της θεωρίας οτι (πρωτίστως) οι υπεύθυνοι και οι διευθυντάδες (μαζί με τους υπαλλήλους βεβαίως) είναι σωστό να προστατεύονται από τη μονιμότητα και όλα τα "ευεργετήματα" της, ανεξαρτήτως του αν κάνουν καλά τη δουλειά τους, χωρίς καμιά αξιολόγηση του αποτελέσματος.
Υ.Γ. Το "κουλαρισε" είναι προτροπή στα όρια της αγένειας - και αφορά συνομιλητή σε εκνευρισμό. Αν έχετε επιχειρήματα πέστε τα. Το πού θα ασκήσει κανείς την κριτική του, δεν έχει ως απάντηση αυτό που γράψατε.
Υ.Γ. 2 Για να σας το κάνω και πιο λιανά: Οι δημόσιες επιχειρήσεις είναι ιδιοκτησία όλων μας. Όπως λοιπόν δεν θα ήθελα και στη δική μου επιχείρηση ένα κακό αποτέλεσμα (ούτε σπατάλη, γιατί να είστε βέβαιος οτι με εξορθολογισμό λιγότερα θα ξοδεύονταν) , έτσι δεν θέλω και στο δημόσιο. Δεν είναι αρκετά απλό το κίνητρο;
Υ.Γ. 3: Δεν είναι απαραίτητο να έχει "εξωτερικούς" επαγγελματίες. Αν συμφέρει, ας προσλάβει 5 ικανούς ανθρώπους, να κάνει τη δουλειά του. Καλά όμως.
Συγγνώμη, μπορεί να σάς φανεί "επιθετικό" αλλά αιτιάσεις για την προφορά θυμίζουν γνωστή ηρωίδα του Ψαθά. Όταν μια επιχείρηση δικτύου/υποδομής όπως Επικοινωνίες, Αεροδρόμια, Σιδηρόδρομοι, παραμένει στο δημόσιο (εννοώ στο "εθνικό" δημόσιο, στη χώρα που ανήκει δηλαδή και όχι σε ένα άλλο "δημόσιο" π.χ. το Γερμανικό ή το Ρωσικό) παραμένει γιατί η προσδοκία είναι να αναπτύσσει υποδομές μακροπρόσθεσμης απόσβεσης μέσα στο χρόνο που απαιτούν υψηλά κεφάλαια. Συνήθως ένας ιδιώτης έχει φανεί ότι στοχεύει σε ταχεία απόσβεση των όποιων επενδύσεων κάνει. Άρα η απαίτησή μου από τον ΟΤΕ είναι να επενδύει στο δίκτυο (όπως έκανε με γιγαντιαίες επενδύσεις το 1990 για τις οπτικές ίνες και την ψηφιοποίηση). Τα υπόλοιπα είναι παρωνυχίδες
@Ανώνυμος: Πριν προλάβετε να μου αποδώσετε ανωνύμως χαρακτηρισμούς "Μανταμ Σουσού", θα έπρεπε λίγο να έχετε σκεφτεί και διαβάσει.
Η "προφορά" δεν είναι θέμα σουσουδισμού, αλλά παράμετρος του επαγγελματικού αποτελέσματος, στην εκφώνηση και διαφήμιση. Και το άρθρο δεν αναφέρεται μόνο στο θέμα της προφοράς, αλλά στη συνολική αντίληψη περί διαφήμισης, προβολής και επικοινωνίας.
Δεν είναι σπατάλη, όταν ένας κρατικός οργανισμός συντηρεί μισθοδοσία κλπ. ενός προσωπικού που χαίρει της προστασίας της μονιμότητας, αλλά δεν αποδίδει επαγγελματικά το σωστό αποτέλεσμα;
Δεν είναι σπατάλη, όταν το κράτος (είτε υπό τη μορφή υπουργείου οικονομικών είτε κρατικής εταιρείας) ξοδεύει εκατομμύρια για την προβολή/επικοινωνία του, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι το επαγγελματικά ποθητό;
Δεν είναι ενδεικτικό όταν τέτοια αντιεπαγγελματικά αποτελέσματα και νοοτροπίες επιζούν ακόμα κι όταν ένας τέτοιος τομές φεύγει από τον έλεγχο του δημοσίου; Δεν δείχνει πολλά για τις βαθιά ριζωμένες αγκυλώσεις;
Η αντίληψη οτι αυτά είναι "παρωνυχίδες" είναι μια συνήθης αντίληψη περί συμψηφισμού, που διαπερνά την ελληνική κοινωνία. Σε λίγο θα μου πείτα αυτό που μου απάντησε αστυνομικός, όταν κοιτούσε απαθής να παραβιάζουν τον ΚΟΚ "Κι εσείς τι κάνετε γι αυτούς που έκλεψαν εκατομμύρια;"
Διάβασα προσεκτικά το κείμενό σας. Κανένας συμψηφισμός κ. Δούκα, κανένας. Δεν είναι "έχετε γκουλαγκ-ναι αλλά εσείς καταπιέζετε τους μαύρους"
Καθαρά κόστος-όφελος. Αν τα κρατικά λαχεία καταφέρνουν να έχουν αποτέλεσμα (ήγουν έσοδα) δαπανώντας για διαφήμιση λίγα και βάζοντας π.χ. μια κοπέλα από το πέυρολ που λέμε στη Ζαχάρω του Οργανισμού Λαχείων να λέει με βαριά καταυλακιώτικη προφορά "αγοράστε λαχεία" και τα λαχεία πουλούν η "αισθητική" (υποκειμενικό πράγμα) και το αν πιο πριν πίνει φραπέ και καπνίζει περισσεύουν.
Όσον αφορά τον Ιδιώτη που θα πάρει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Λιμάνι κλπ αυτό που περιμένω είναι τεχνογνωσία και ευελιξία. Το περιτύλιγμα (μάρκετινγκ, βελούδινες φωνές, καλαίσθητα φυλλάδια) που θα κάνει για να πουλά ίδιες ή και ίσως χειρότερες υπηρεσίες από σήμερα δε θα πρέπει να μάς θαμπώνει. Θα είναι καλύτερες υπηρεσίες; τότε μπράβο του!
Kαι μια επεξήγηση: Σάς παρακολουθώ χρόνια, είστε ψύχραιμη και πολιτισμένη φωνή και γι' αυτό παρεμβαίνω (έστω και ανώνυμα αλλά η "επωνυμία" είναι πολυτέλεια για μένα αυτή τη στιγμή). Δε θα παρέμβαινα π.χ. σε άρθρο ανθρώπου που συστηματικά κραυγάζει όσο π.χ. ψεύτικες, ενοχλητικές ή ακραίες θέσεις και αν διατύπωνε. Το σχόλιό μου όσο και οξύ να είναι, πιστέψτε με, γίνεται με καλή προαίρεση
@Aνώνυμος: Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Σας πιστεύω και για αυτό κάνουμε διάλογο.
Η λογική που περιγράφετε δεν ισχύει. Για τους εξής λόγους:
- Πρώτον: Δεν ισχύει αυτό το "καταφέρνει να έχει έσοδα". Προφανώς, αν κάνει καλύτερη προβολή, θα έχει περισσότερα έσοδα (μέχρι του ορίου αντοχής της αγοράς). Αν η προβολή δεν επηρεάζει τα έσοδα, τότε γιατί την κάνει; Από πού συνάγετε οτι έχει πιάσει λοιπόν το πλαφόν - και άρα "δεν χρειάζεται να προσπαθήσει κι άλλο, ας το κάνει τσάτρα-πάτρα";
Η λογική σας θα ίσχυε ίσως, αν μου λέγατε οτι "δεν χρειάζεται να κάνει την πολυτέλεια". Αλλά ο επαγγελματισμός δεν είναι πολυτέλεια. Κάθε πρωί ακούω αυτή την ανεκδιήγητη διαφήμιση" Και τώρα ένα εθνικό ανακοινωθέν: Εθνικό λαχείοοο". Με δουλεύετε; Δεν θα πάρω ποτέ λαχείο, ακούγοντας αυτό. Αν είχε μια έξυπνη διαφήμιση, μπορεί να με έκανε κι εμένα πελάτη, όπως και πολλούς άλλους.
--Δεύτερον: Η αναφορά στη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία της ελάσσονος προσπάθειας έχει άμεση σχέση με το παραγόμενο αποτέλεσμα. Στο ευρύτερο δημόσιο εργάζομαι - κι έχω πλήρη εικόνα των νοοτροπιών. Όταν ακόμα και ο ιδιώτης τις συντηρεί, δεν θα παράσχει πραγματικά καλύτερες υπηρεσίες.
-- Τρίτον: Το να ακολουθείς ξεπερασμένα διοικητικά σχήματα, για να αντιμετωπίσεις τις προκλήσεις των καιρών, είναι βεβαιωμένος δρόμος προς την κακοδιαχείριση και τη σπατάλη. Δεν είμαι οπαδός του outsourcing, σώνει και καλά. Αλλά όταν δεν μπορείς να πάρεις το καλύτερο της αγοράς (πιθανώς και πολύ φτηνότερα από το μέτριο και κακό, το οποίο συντηρείς με μονιμότητα και όλες τις παροχές), τότε δεν δίνεις κανένα εχέγγυο για καλή διαχείριση, ούτε για τεχνογνωσία και ευελιξία.
-- Τέταρτον: Οι κρατικές επιχειρήσεις έχουν και μια επιπλέον ευθύνη. Να (προσπαθούν να) καθορίζουν την αισθητική της αγοράς, δίνοντας το παράδειγμα. Όχι το αντιπαράδειγμα. Η αδυναμία μας άλλωστε (του δημοσίου κυρίως) να είμαστε ανταγωνιστικοί σε σχέση με το διεθνές περιβάλλον, είναι από τους παράγοντες που οδήγησε στην κρίση. Το ίδιο και η συντήρηση ενός χαμηλού επιπέδου δημοσίου διαλόγου και αισθητικής αντίληψης. Με εσωστρέφεια και Σεφερλήδες δεν θα αντιληφθούμε ποτέ τον κόσμο γύρω μας. Και άρα, ποτέ δεν θα είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε την κρίση των καιρών.
Δημοσίευση σχολίου