Τους βλέπω κάθε βράδυ, να σχηματίζουν ουρές, διπλοπαρκάροντας στο Μοναστηράκι, στο Σύνταγμα και σε άλλα σημεία της πόλης. Η αλήθεια είναι οτι η κρίση έχει αναγκάσει τους περισσότερους ταξιτζήδες να είναι ευγενείς και εξυπηρετικοί μέχρις υπερβολής, σχεδόν παρακαλάνε εκεί που άλλοτε έφτυναν. Η προσπάθεια για διπλοκούρσα και το "σούρσιμο" στη δεξιά λωρίδα έχουν υποχωρήσει σημαντικά - μαζί και το θράσος, που κάποτε χαρακτήριζε πολλούς. Ωστόσο, στην κατάληψη του δημόσιου χώρου εξακολουθεί και φαίνεται η τριτοκοσμική τους επαγγελματική αγωγή. Τον θεωρούν δικό τους, δικαίωμα τους - κι ας δυσκολεύουν τρομερά την κίνηση των υπολοίπων.
Έχοντας αποδεχτεί ή διεκδικήσει, την αλματώδη αύξηση των κομίστρων τους επί Νέας Δημοκρατίας (χωρίς όμως να τεθούν αυστηρά κριτήρια που θα ξεκαθαρίσουν τον κλάδο και θα αφήσουν μόνον τους εκπαιδευμένους επαγγελματίες, όπως σε κάθε άλλη δυτική πρωτεύουσα), οι ταξιτζήδες έπεσαν, όπως και οι περισσότεροι, στην παγίδα της “αμέριμνης χώρας”. Όταν οι μισθοί μειώνονται δραματικά και η διαδρομή από το κέντρο της Αθήνας προς την Αγία Παρασκευή ή τον Πειραιά φτάνει τα 10 ευρώ, είναι φυσικό να μην υπάρχει δουλειά για όλους.
Με το επιχείρημα αυτό, οι ταξιτζήδες και οι "διαπρεπείς" συνδικαλιστές τους πολέμησαν λυσσαλέα την κάθε προσπάθεια για άνοιγμα τους επαγγέλματος - περισσότερο από όλους, όσοι είχαν περισσότερες της μιάς αδειών, χρυσοπληρωμένες κάποτε. Μόνο που το πραγματικό άνοιγμα δεν θα αύξανε τον αριθμό των οχημάτων, σε κάθε περιοχή, ούτε θα μείωνε το συνολικό τζίρο - αυτό το εξασφαλίζει η κρίση.
Στην ουσία, το άνοιγμα θα εξοβέλιζε την ισχύ των ιδιοκτητών αδειών (αφού όλοι θα μπορούσαν να αποκτήσουν εύκολα ταξί) - και κυρίως θα αντικαθιστούσε σταδιακά τους περισσότερους ενοχλητικούς, βρώμικους, αγενείς, αντιεπαγγελματίες ιδιοκτήτες και οδηγούς (και ειδικά τους απατεώνες), με άλλους ιδιοκτήτες ή υπαλλήλους εταιρειών, που θα τους έπαιρναν τη δουλειά. Με μεγαλύτερο επαγγελματισμό, καθαριότητα, ευγένεια, τήρηση των κανόνων. Κι όσοι είναι ήδη έτσι (που είναι αρκετοί πια στις νεότερες γενιές), δεν θα είχαν τίποτα να φοβηθούν από τον ανταγωνισμό.
Εκεί λοιπόν που η χώρα συζητά επί δύο και πλέον χρόνια το πόση ολιγωρία έχει επιδειχθεί από τις κυβερνήσεις μέχρι τώρα, όσον αφορά τις διαρθρωτικές αλλαγές, εκεί που η ελληνική κοινωνία αρχίζει και συνειδητοποιεί οτι παίζουμε διαρκώς κατενάτσιο, κοροιδεύοντας τους κουτόφραγκους (και τους εαυτούς μας), παριστάνοντας οτι “ανοίγουμε τα επαγγέλματα”, εκεί έρχεται το τελειωτικό χτύπημα. Ο αρμόδιος υπουργός, χαζογελώντας πονηρά σε τηλεοπτική εκπομπή, παραδέχεται οτι “οι ταξιτζήδες είχαν δίκιο που έκαναν τόσο σαματά”. Και εισάγει, με τη χαρακτηριστική άνεση ενός κορυφαίου εκπροσώπου του λαϊκισμού, ένα νομοσχέδιο στο υπουργικό συμβούλιο, που στην ουσία επιτρέπει τη συνέχιση της μαύρης αγοράς, με την πρόβλεψη οτι δήθεν το ζήτημα θα επανεξετάζεται κάθε δύο χρόνια: Όποιος επιθυμεί να αποκτήσει ταξί, θα εξακολουθεί να πρέπει να καταβάλει ένα σεβαστό ποσό δεκάδων χιλιάδων ευρώ, στον “τυχερό” που την κατέχει - αντί ένα μικρό ποσό στον πραγματικό ιδιοκτήτη, το κράτος, όπως θα έπρεπε.
Και το χειρότερο δεν είναι οτι αυτό το προτείνει ένας ακροδεξιός υπουργός, που έχει ήδη γίνει δεκτός στις αγκάλες του (υποτιθέμενου μετριοπαθούς) κεντροδεξιού μεγάλου κόμματος. Είναι οτι συναινεί, χάριν της “κυβερνητικής και κοινωνικής συναίνεσης”, συνολικά η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός - πλην φυσικά του προηγούμενου υπουργού, που μόνος χωρίς καν τη συμπαράσταση του κόμματος του, αντιμάχεται το νομοσχέδιο.
Ανεξαρτήτως του τι ζήτησε ή ζητάει η τρόικα, η λεγόμενη απελευθέρωση των ταξί, αποτελεί ντροπή, για μια χώρα που εξακολουθεί να μην αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα των καιρών. Πρώτον, διότι πρόκειται περί ενός απαράμιλλου ευφημισμού, ενδεικτικού του πολιτικού συστήματος, που εξακολουθεί και επιβιώνει - καμία απελευθέρωση δεν υπάρχει, όταν το επάγγελμα δεν ανοίγει σε νέα “μέλη” ή όταν διατηρείται η λογική της παραοικονομίας. Δεύτερον, διότι είναι η τρίτη φορά που αποπειράται ελληνική κυβέρνηση να επιτύχει το ζητούμενο - και σκοντάφτει και πάλι στην υπηρέτηση της συντεχνιακής λογικής και του πελατειακού κράτους. Και τρίτον, διότι ακόμα και από επίσημα χείλη στις Βρυξέλλες, η απάντηση στο σχετικό ερώτημα ήταν “ξέρετε στην Ελλάδα έχουν εκλογές σύντομα”...
Το ακόμα χειρότερο είναι οτι στο μυαλό πολλών, αυτή ήταν η ενδεδειγμένη λύση, για ένα κλάδο που νοσεί: Να βρεθεί μια “συμβιβαστική” λύση, να μην επιβληθούν οι “ταλιμπάν” με τις εμμονές τους, όπως ο Ραγκούσης, να μη χάσουν οι άνθρωποι τις δουλίτσες τους, να τα βρούμε τέλος πάντων. Όπως τα βρίσκαμε τόσα χρόνια - και μια ωραία πρωία καταλάβαμε οτι είχαμε χρεοκοπήσει.
Update: "Ο πρόεδρος του Συλλόγου, σε μακροσκελή δήλωσή του, υπογραμμίζει ότι οι σχετικές «ενδοκυβερνητικές διχογνωμίες που ανέκυψαν δικαίωσαν δυστυχώς την από καιρό βεβαιότητά μας πως οι κατά καιρούς προωθούμενες 'μεταρρυθμίσεις' δεν αποτελούν στο σύνολό τους επιταγές των δανειστών μας και της Τρόικα, όπως εντέχνως επιχειρείται διαρκώς να παρουσιαστεί».
Την τελευταία διετία, επισημαίνει ο Αδαμόπουλος, διάφοροι επαγγελματικοί κλάδοι (μεταξύ αυτών και οι δικηγόροι) έχουν στοχοποιηθεί ως προνομιούχοι «κλειστού» δήθεν επαγγέλματος."
Θαυμάστε και τους δικηγόρους του ΔΣΑ, εδώ...
Η φωτό από τον "Ταξιτζή" του Martin Scorcese είναι από το www.themovingarts.com και το εξώφυλλο από το www.amazon.com
To post συνοδεύεται από το "I Put A Spell On You", στη διασκευή του Βρετανού Bryan Ferry - και με εξαιρετικό videoclip.
ΔΕΛΤΙΑ ΚΑΙΡΟΥ: Η καθημερινότητα σε τρεις παραγράφους: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
-
*Τα δελτία καιρού του Σεπτεμβρίου 2024.**Δημοσιεύτηκαν στη σελίδα μου στο *
*facebook**by Leo Kastanas*
*Δελτίο (χειμωνιάτικου) καιρού (30/9...
Πριν από 6 ημέρες
18 σχόλια:
Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα, μια από τα ίδια, δεν λέμε να αλλάξουμε, έχουμε βαλτώσει.
Εδώ έχουμε τη μοναδική πρωτεύουσα που δεν συνδέεται το κατά τα άλλα υπερσύγχρονο μετρό της με τα υπεραστικά λεωφορεία λόγω της συγκεκριμένης συντεχνίας.
Εμετικός ο Βορίδης (δεν λέω κάτι νέο) αλλά ακόμα χειρότερη η στάση του υπολοίπου υπουργικού που το έκανε γαργάρα.
@klimis: Ας αντιδράσουμε λοιπόν, ο καθείς με τον τρόπο του (ειρηνικά εννοώ)...
To παρακάτω το έγραψα στο "προχωράμε" του Ραγκούση και το βάζω αυτούσιο εδώ:
Η σχεδόν καθολκή "επίθεση" που δέχεστε σήμερα για την διαφωνία σας στο νέο κλείσιμο του επαγγέλματος των ταξιτζίδων, δείχνει με σαφήνεια οτι η κοινωνία ΔΕΝ είναι έτοιμη για ισότιμη εφαρμογή κανόνων και προκρίνει εξαιρέσεις. Η επιμονή στο χθεσινοβραδυνό ΜΕΓΑ του Πρετεντέρη να του απαντήσετε γιατί έγινε η φασαρία το καλοκαίρι - αφού η τρόϊκα το δέχεται - και δεν τα "βρήκατε" όπως ο Βορίδης, έχει την υποστήριξη όλων σχεδόν των πολιτικών παρατάξεων. Και του σημερινού προέδρου του πασοκ. Η απάντηση που έπρεπε με νηφαλιότητα να του δώσετε ήταν μία: "Γιατί εγώ πιστεύω στην πλήρη απελευθέρωση των επαγγελμάτων χωρίς εξαιρέσεις!".
Ετσι θα διαχωρίζατε μια κι'έξω την θέση σας από όλους όσους επιμένουν στην πελατειακή σχέση πολιτών/πολιτικών.
Η γνώμη μου είναι οτι πλέον δεν έχετε άλλα περιθώρια παραμονής στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο. Η παραίτησή σας με μια λιτή ανακοίνωση θα δείξει σε όλους οτι υπάρχουν και όρια στους συμβιβασμούς.
@easyncosy: Δεν το ξέρω αυτό για τα υπεραστικά λεωφορεία, θέλετε να μου πείτε περισσότερα;
@Γ.Σουρλάγκας: Ευχαριστώ για την αναδημοσίευση. Δεν ξέρω αν πρέπει να παραιτηθεί ο Ραγκούσης, θα ήλπιζα όμως να αλλάξει στάση ο κύριος Παπαδήμος, έστω και την τελευταία στιγμή...
Κατ' αρχάς να συγχαρώ τον δημοσιογράφο Προκόπη Δούκα για το θάρρος του να αντισταθεί στη γραμμή που δόθηκε σε όλα τα ΜΜΕ ώστε να περάσει στα ψιλά το σχέδιο νόμου που κλείνει αντί να ανοίγει την αγορά των ΤΑΞΙ.
Η αλήθεια είναι ότι απο όλους τους πολιτικούς της Ν.Δ και της πλειοψηφίας του ΠΑΣΟΚ δεν περίμενα και τίποτα καλύτερο απο αυτό που είδα. Αυτό που με εξέπληξε, ήταν η στάση του Βενιζέλου και του Παπαδήμου...ήταν πραγματικά ένα σόκ.
Δηλαδή μετά απο τόσα μέτρα που πραγματικά μας έφτασαν στο όριο της επιβίωσης και εκατομμύρια ανέργους, αυτοί οι άνθρωποι έχουν το θράσος να ευνοούν σκανδαλωδώς μια κατηγορία πολιτών και να τους δίνουν προνόμια φοροδιαφυγής και εγγυημένου εισοδήματος? Να τους επιβραβεύουν για την αντικοινωνική συμπεριφορά που επέδειξαν πέρυσι?
Αντί να ανοίγουν επαγγέλματα για να βρίσκει ο κόσμος δουλειά, τα κλείνουν? Δηλαδή έτσι εννοεί ο Σαμαράς την ανάπτυξη? με κλείσιμο επαγγελμάτων?
Ήταν σοκ που πραγματικά φέρνει πολλούς απο εμάς σε αδιέξοδο σε ότι αφορά τις εκλογές που έρχονται...δεν υπάρχει πλέον καμιά πολιτική δύναμη που να έχει ξεκάθαρο στίγμα, εντιμότητα και καθαρότητα θέσεων καμιά δύναμη που με πράξεις να δείχνει την οριστική ρίξει με το διεφθαρμένο παρελθόν.
Με τι πρόσωπο άραγε θα εμφανιστεί ο Πρωθυπουργός τις επόμενες ημέρες να μας πεί ότι θα μας μειώσει και άλλο τους μισθούς και θα κόψει όλες τις κοινωνικές παροχές, όταν ξέρουμε ότι σε κάποιες κατηγορίες κατ' εξακολούθηση φοροφυγάδων όπως τα ΤΑΞΙ κάνει τα στραβά μάτια?
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία του σχολίου.
Νίκος
Η λαϊκή παροιμία που λέει πως με πορδές δεν βάφονται κόκκινα αυγά νομίζω πως αντιστοιχεί πλήρως με τα ημίμετρα που βαφτίζονται απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων.
Πόθεν προέκυψε ο "αστικός μύθος" ότι οι ταρίφες δεν άφησαν να συνδεθεί ο σταθμός των ΚΤΕΛ με το μετρό;
Είστε εντελώς λάθος πληροφορημένος. Ο Σταθμός των ΚΤΕΛ πρόκειται -θεωρητικά- να μεταφερθεί στον Ελαιώνα δίπλα στο μετρό. Το μετρό σημειωτέον δεν είναι λεωφορείο να κόβει κατά βούληση βόλτες μέσα στο Λεκανοπέδιο, τραίνο είναι, έχει περιορισμούς γεωμετρικούς και γενικά τεχνικούς. Τα ΚΤΕΛ για λόγους δικούς τους (κόστους δηλαδή) κωλυσιεργούν τη μεταφορά τους από τον Κολωνό. Χρειάζεται αρκετά κεφάλαια η μεταφορά. Για την ώρα υπάρχει το 051. Το συχνότερο λεωφορείο της Αθήνας (αναχωρήσεις ανά 3 λεπτά σε ώρα αιχμής παλιότερα, τώρα με τις εφεδρείες κλπ έχει μειωθεί η συχνότητα σε 5-7-10λεπτά.
Προκοπη Δουκα,εγω ειμαι ταξιτζης,στην επαρχια.Εγω δηλαδη που παντα ημουνα ευγενικος,παντα καθαρος και δεν εκλεψα ποτε ειμαι κακκος ταξιτζης??
Και αληθεια ειναι φοβερο να καθεσαι στη καρεκλα σου και να γραφεις πως πρεπει να απελευθεροθουν τα ταξι,αλλα σου διαφευγει κατι,εγω το ταξι το πηρα με αιμα,με γραματεια,για χρονια 15 ωρες δουλεια στο τιμονι για να το ξεχρεωσω.
Και τωρα εσυ θα μπορεις να κανεις μια αιτηση,να πληρωνεις ενα μικρο ποσο,και να εχεις για πλακα οτι εγω εφτυσα αιμα να αποκτησω???
@spanker: Πολύ ωραία - και μπράβο σας που είστε ευγενικός, καθαρός και επαγγελματίας. Δεν έχετε τίποτε να φοβηθείτε από τον ανταγωνισμό. Και δεν είπα ποτέ οτι είστε κακός ταξιτζής, το αντίθετο - το λέω και μέσα στο κείμενο: "Κι όσοι είναι ήδη έτσι (που είναι αρκετοί πια στις νεότερες γενιές), δεν θα είχαν τίποτα να φοβηθούν από τον ανταγωνισμό. "
Το οτι εσείς "υποχρεωθήκατε" να αγοράσετε στη μαύρη αγορά μια άδεια, δεν σημαίνει οτι αυτό πρέπει να συνεχιστεί για πάντα. Το οτι η Ελλάδα μέχρι τώρα είναι τριτοκοσμική, δεν σημαίνει οτι πρέπει να παραμείνει έτσι - και μάλιστα με τις επιχορηγήσεις και τα δανεικά των Ευρωπαίων.
Αν έχετε πληρώσει την άδεια σας πριν από 15 χρόνια, τότε την έχετε αποσβέσει με το παραπάνω. Γι αυτούς που την πήραν πρόσφατα υπάρχει ένα θέμα, γιατί οι προειδοποιήσεις οτι κάποτε θα σταματήσει αυτό το καθεστώς, υπάρχουν εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία.
Εξακολουθείτε να μην καταλαβαίνετε οτι η κατοχή αδείας ή προνομίου, μέσω της μαύρης αγοράς (όπως συμβαίνει επίσης με διάφορα άλλα, όπως τα ΜΜΕ), είναι στρέβλωση. Και ως τέτοια, τελικά, θίγει και εσάς που είστε καλοί επαγγελματίες.
Υ.Γ. Δεν έχω κανένα άλλο κίνητρο για τις απόψεις μου από λόγους που έχουν σχέση με τις ίσες ευκαιρίες και τη στοιχειώδη κοινωνική δικαιοσύνη. Αυτός που θέλει να γίνει ταξιτζής τώρα και μένει απ' έξω τώρα, με τις υπάρχουσες ρυθμίσεις, είναι ο αδύναμος. Όχι ο ισχυρός κάτοχος μιας ή περισσοτέρων αδειών ταξί.
@Νίκος @αθεόφοβος @ Ανώνυμος Ευχαριστώ για τα σχόλια σας...
@ spanker: Και για να σας το πω με ένα πιο παραστατικό παράδειγμα: Εάν ο κάθε επιχειρηματίας, μέχρι τώρα, πλήρωνε ένα σεβαστό ποσό, σε χρόνο και χρήμα, για να ανοίξει μια επιχείρηση (και τώρα απλοποιούνται οι διαδικασίες και γίνονται πιο φτηνές), θα γυρίσουν οι μέχρι τώρα επιχειρηματίες και θα πουν "αααα, εμείς δώσαμε τόσα λεφτά, να πληρώσουν και οι καινούργιοι τα ίδια";
Αγαπητέ Προκόπη,δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο...
http://nikorestis.blogspot.com/2012/03/blog-post_12.html
Υπάρχει μια κατηγορία ΔΥ που εργάζονται ακούραστα και αδιάκοπα, αφού το κάνουν κυρίως για το μεράκι τους : οι αρχαιολόγοι. Οι περισσότεροι δεν είναι μόνιμοι στο ΥΠΠΟ αλλά συμβασιούχοι. Έχουν -στην κυριολεξία- σκάψει τη μισή Ελλάδα και βρίσκονται σήμερα οι περισσότεροι άνεργοι. Όταν όμως έκλεισαν την Ακροπολη, δεν είδα να κατηγορεί κανείς τον αρμόδιο υπουργό, οτι ανοίγει θέματα σε εποχή τουριστική ... Αντίθετα, οι οδηγοί ταξί τυγχάνουν πολύ ιδιαίτερης μεταχείρισης. ΓΙΑΤΙ υπάρχει τέτοια "συμπάθεια" απο τα ΜΜΕ και μεγάλο τμήμα του πολιτικού κόσμου προς μια κατηγορία εργαζομένων, η οποία δεν είναι και από τις πιο συμπαθείς στον Ελληνικό λαό; Είναι υπέρ των οδηγών ταξί αυτή όλη η ιστορία, ή εναντίον του Ραγκούση - του μόνου [καθώς φαίνεται] γνήσιου μεταρρυθμιστή; και αν τελικά υποχωρήσει η πολιτεία στον εκβιασμό των οδηγών ταξί, δεν θα έχουν κάθε δικαίωμα και οι αρχαιολόγοι να αμπαρωθούν στις ακροπολεις των πόλεων ανά την Ελλάδα και να ρίχνουν καυτό λάδι προς τους τουρίστες; [μιας και όποιος εκβιάζει τελικώς δικαιώνεται;;;].
@ Κατερίνα Κολτσίδα: Και άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων δουλεύουν έτσι. Όπως και άλλες είναι κακομαθημένες. Το ίδιο ισχύει και στην αγορά. Και αυτές τις στρεβλώσεις πρέπει κάποτε να αρχίσουμε να τις διορθώνουμε...
οι ταξιτζήδες ειναι ο πιο καλοβολεμένος κλάδος στην Αθήνα αλλά αν έρθεις επαρχία εκεί που μένω με το ζόρι την βγάζω και μένω και σε νησί!!!
Δεν ειναι θέμα δεξιάς και αριστεράς τέτοια μοντέλα ιδεολογικά μας έχουν χρεωκοπήσει
Για μένα ειναι θέμα νοοτροπίας φίλε Προκοπή και δυστυχώς ζούμε μια εποχή κακή νοοτροπίας
@doctortroll: Δεν διαφωνούμε...
Δημοσίευση σχολίου