14.11.11

Απάτη "εκ μέρους της ΔΕΗ"

Προς: Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Κοιν: Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

Την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου, μεσημεριανή ώρα, δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από μια κοπέλα (ακουγόταν ευκρινώς από πίσω ο θόρυβος ενός μεγάλου τηλεφωνικού κέντρου), που μου δήλωσε οτι τηλεφωνεί “από τη ΔΕΗ” - και στην ερώτηση μου, προς επιβεβαίωση διευκρίνισε “από το Πράσινο Τμήμα της ΔΕΗ”. Στις επίμονες ερωτήσεις μου τι είναι αυτό και γιατί με καλεί, άρχισε να μου διηγείται πώς “συνεργάζονται με τη ΔΕΗ και σκοπός τους είναι να με προμηθεύσουν με μια συσκευή που μπαίνει στην πρώτη πρίζα, μετά τον ηλεκτρολογικό πίνακα και εξοικονομεί μέχρι 50% την ενέργεια που καταναλώνουμε, μέσω της αέργου ισχύος - που έτσι δε θα πηγαίνει χαμένη”.


Δεν θυμάμαι πολλά, από τις σπουδές μου, για την άεργο ισχύ, αλλά στην έντονη δυσπιστία μου οτι υπάρχει τέτοια τεχνολογία, που να μειώνει στο 50% την κατανάλωση (στην πορεία της κουβέντας το ποσοστό υπέστη “έκπτωση” κι έγινε 40%), γιατί τότε θα είχε εξαπλωθεί η χρήση του, η κοπέλα με παρέπεμψε στην προϊσταμένη της, η οποία δήλωσε ηλεκτρολόγος μηχανικός - και η οποία προσπάθησε να με πείσει για την αποτελεσματικότητα της συσκευής (μάλιστα επικαλέστηκε κοινοτική οδηγία, σύμφωνα με την οποία "όλα τα ρολόγια πρέπει να είναι πλέον ψηφιακά - και για όσα είναι παλαιάς τεχνολογίας, πρέπει να εξοικονομηθεί ενέργεια με την εν λόγω συσκευή").

Η μομφή μου ήταν άμεση, πρώτον για την ενόχληση σε τηλέφωνο οικίας για την άσκηση “επιθετικού marketing” και δεύτερον για παραπλάνηση, καθώς μου πήρε δέκα λεπτά να τους εκμαιεύσω οτι δεν τηλεφωνούσαν φυσικά εκ μέρους της ΔΕΗ, αλλά εκπροσωπούν ιδιωτική εταιρεία, με όνομα Energy ή κάπως έτσι. Όταν τη ρώτησα γιατί δεν μας προμηθεύει η ΔΕΗ απευθείας με τη συσκευή αυτή, μου απάντησε οτι “η ΔΕΗ είναι ΔΕΚΟ και δεν επιτρέπεται από το νόμο να κάνει τη δουλειά αυτή, ενώ αυτοί είναι οι αποκλειστικοί αντιπρόσωποι της συσκευής στην Ελλάδα - και την πωλούν για 85 ευρώ”.

Όταν μάλιστα της είπα οτι θα τους καταγγείλω για εξαπάτηση και έκλεισα το τηλέφωνο, μου επιτέθηκε - και μάλιστα είχε το θράσος να τηλεφωνεί επαναληπτικά στο σπίτι μου (την πρώτη φορά το σήκωσα και μου είπε “εγώ είμαι...”), παραβιάζοντας κάθε έννοια προστασίας της ιδιωτικότητας.

Σας παρακαλώ να επιληφθείτε, όχι μόνο για την παραβίαση της ιδιωτικότητας και την προσπάθεια εξαπάτησης, αλλά και για να μην πέσουν θύματα ανυποψίαστοι καταναλωτές, που μέσα στην οικονομική στενότητα της κρίσης, πιθανώς να πιστέψουν πιο εύκολα οτι μπορούν έτσι να εξοικονομήσουν χρήματα.








Η απάτη βεβαιώνεται και από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, που έχει στραφεί εναντίον των συγκεκριμένων απατεώνων, που εμφανίζονται κάθε φορά με διαφορετικό όνομα εταιρείας (ενημερωτικά, το δελτίο τύπου με πρόστιμα σε εταιρείες, για παραπλάνηση, μετά από καταγγελίες καταναλωτών). Το γιατί δεν ευσταθεί τεχνικά ο ισχυρισμός περί εξοικονόμησης εδώ και εδώ.

H φωτό είναι από το www.i-live.gr και το εξώφυλλο από το www.amazon.com

Το post συνοδεύεται από to "Foolin'", με τη φωνή της "ανακάλυψης" της Amy Winehouse, Βρετανίδας Dionne Bromfield.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ημερομηνία: Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2011

Θέμα: Χρηματικά πρόστιμα για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Πρόστιμα συνολικού ύψους 545.000 ευρώ επιβλήθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας για την «προστασία των καταναλωτών», σε επιχειρήσεις που ακολουθούσαν πρακτικές που παραπλανούσαν ή ενδέχεται να παραπλανούσαν τους καταναλωτές και να τους οδηγούσαν σε συναλλαγές που δεν επιθυμούσαν.
Ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιάννης Κουτσούκος δήλωσε τα ακόλουθα:
«Η προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες και αδιαφανείς πρακτικές αποτελεί στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνουμε πρωταρχική μας επιδίωξη. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, με συστηματικές παρεμβάσεις και συνεχείς ελέγχους, διασφαλίζει το δικαίωμα των καταναλωτών να συγκρίνουν και να επιλέγουν, με στόχο την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του εισοδήματός τους και την ενίσχυση του ανταγωνισμού με συνεχή οφέλη για τους καταναλωτές.»
Ειδικότερα, με τις σχετικές αποφάσεις που εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος, μετά από εισηγήσεις της Διεύθυνσης Προστασίας, επιβλήθηκαν τα ακόλουθα πρόστιμα:
1) Σε βάρος της εταιρείας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. (Ο.Τ.Ε. Α.Ε.) επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 300.000 ευρώ για παραπλανητικές διαφημίσεις που αφορούσαν προγράμματα σταθερής τηλεφωνίας και σύνδεσης στο διαδίκτυο. Οι διαφημίσεις προκαλούσαν ειδικότερα ανακριβείς εντυπώσεις για το κόστος της μηνιαίας υπηρεσίας, καθώς οι προβαλλόμενες τιμές αφορούσαν περιορισμένη χρονική διάρκεια σε συμβάσεις που είχαν υποχρεωτικά μακρύτερη ελάχιστη χρονική διάρκεια. Οι κρίσιμες ωστόσο αυτές πληροφορίες για τις τελικά ισχύουσες τιμές δεν παρέχονταν κατά τρόπο που να μπορούσε εύκολα να γίνει αντιληπτό από τον καταναλωτή.
2) Σε βάρος της εταιρείας COSMOLINE ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (COSMOLINE) επιβλήθηκε πρόστιμο 120.000 ευρώ για τη χρήση αθέμιτης εμπορικής πρακτικής και παραβίαση των διατάξεων για τις συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση. Η εταιρεία προσέγγιζε συνδρομητές άλλου παρόχου υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας και ενεργοποιούσε τις υπηρεσίες της χωρίς να έχει αποσπάσει τη συναίνεση των καταναλωτών-κατόχων της τηλεφωνικής γραμμής ή δίχως να παρέχει σαφή πληροφόρηση για τους όρους παροχής της υπηρεσίας, την εταιρική ταυτότητα και το δικαίωμα υπαναχώρησης ή να καθιστά σαφές ότι πρόκειται για άλλο πάροχο.
3) Σε βάρος της εταιρείας «DIAMANT ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ Α.Ε.» επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 60.000 ευρώ επειδή χρησιμοποιούσε παραπλανητικούς ισχυρισμούς κατά την προώθηση συσκευών παραγωγής όζοντος, διαφημίζοντας ότι το οζονοποιημένο νερό που παράγεται μέσω των συσκευών που πωλούσε έχει αναγνωρισμένες θεραπευτικές ιδιότητες για ευρύτατο φάσμα ασθενειών. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή επέβαλε σε δύο ακόμα εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας ομοειδών συσκευών πρόστιμα ύψους 260.000 ευρώ για χρήση παραπλανητικών ισχυρισμών.
4) Σε βάρος της εταιρείας «DIXONS SOUTH – EAST EUROPE Α.Ε.Β.Ε.» (ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ) επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 45.000 ευρώ για χρήση παραπλανητικών πρακτικών κατά την προωθητική ενέργεια ανακύκλωσης κινητών τηλεφώνων, κατά την οποία αποσιωπούνταν σημαντικές πληροφορίες ως προς τους όρους ισχύος της προσφοράς.
5) Σε βάρος της εταιρείας «ΛΙΝΤΛ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.» (LIDL) επιβλήθηκε πρόστιμο 20.000 ευρώ, επειδή σε διαφημιστικό φυλλάδιο εμφάνιζε ποσοστιαίες εκπτώσεις σε οπωροκηπευτικά είδη, δίχως μάλιστα αναγραφή τιμών, δημιουργώντας ανακριβείς εντυπώσεις στους καταναλωτές ως προς την ωφέλεια που θα έχουν από την αγορά τους.



buzz it!

7 σχόλια:

zepos είπε...

Θα ήταν πολύ χρήσιμο να μαθαίναμε κάποτε, ποιοί ευθύνονται για την "θεσμική απάτη" μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ για το ειδικό τέλος ακινήτων. Τα λάθη είναι τόσα πολλά και διαφορετικά που δεν υπάρχει περίπτωση να είναι σύμπτωση.
Ας ερευνηθεί τι "έγινε" στα γραφεία του εκτυπωτήριου της ΔΕΗ τις ένδοξες ημέρες της κατάληψης από την ΓΕΝΟΠ..
Μήπως - λέω μήπως - "εισχώρησε κανένας ποντικός και "πείραξε" το πρόγραμμα εκτύπωσης για να υπάρξει μεγάλη ή καθολική άρνηση πληρωμών των "παραποιημένων" λογαριασμών (διπλά ποσά συχνά) και με το δίκιο τους;

fusalida είπε...

Εδώ ένα ακόμη λινκ που μιλάει για αυτή την απάτη.


Ηλεκτρολόγος και εγώ απο την πάτρα, πέρσι που είχαν ξεκινήσει να τα διαφημίζουν αυτά τα μαραφέτια, αναρωτιώμασταν με κάτι παλιούς συμφοιτητές αν υπάρχει πιθανότητα να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Απλά είναι απάτη και πολλοί τα πιστεύουν και οι τυποι θησαυρίζουνε.

Prokopis Doukas είπε...

@zepos: Άλλο θέμα αυτό. Αλλά αφού δεν ξέρουμε περισσότερα στοιχεία, ας το αφήσουμε..

@fusalida: Είναι διαπιστωμένη απάτη - το βεβαιώνουν επιστήμονες και ΔΕΗ.

Ανώνυμος είπε...

Προκόπη, αν μου επιτρέπεις, η πωλήτρια σου είχε πει τελική τιμή της συσκευής;

Έλενα

Prokopis Doukas είπε...

@Έλενα: 85 ευρώ - για το τίποτα...

scalidi είπε...

Ο μπαμπάς μου και ένα σωρό άνθρωποι από το χωριό μου έπεσαν θύματα εξαπάτησης "εναλλακτικού" παρόχου τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Τηλεφωνούν μες στο μεσημέρι την ώρα που κάνουν τη σιέστα τους στην επαρχία και αρχίζουν να τους παραμυθιάζουν λέγοντας ότι τηλεφωνούν από τον ΟΤΕ, εννοείται ότι δεν έχουν καμία σχέση...

Prokopis Doukas είπε...

@scalidi: Ε, αυτά είναι - και πρέπει να τα καταγγέλλουμε αμέσως...

ShareThis