Είναι προφανές οτι το μείγμα δεξιάς αναισθησίας και λαϊκο-δεξιάς (νεοκαραμανλικής) ανικανότητας είναι εκρηκτικό. Ας πάρουμε πρώτα τις εξαγγελίες των τελευταίων ημερών στα οικονομικά:
1. Στη χώρα με τη πιο σκανδαλώδη ακρίβεια στην ευρωζώνη και τους χαμηλότερους μισθούς, ανακοινώνονται μηδενικές αυξήσεις στους εργαζόμενους και συνταξιούχους (του δημοσίου, ανοίγοντας το δρόμο για τις αντίστοιχες συλλογικές συμβάσεις στον ιδιωτικό τομέα, αν υπάρξουν). Έτσι όχι μόνο “στριμώχνονται” ακόμα περισσότερο οι οικονομικά αδύναμοι (με τη δικαιολογία οτι είναι “προνομιούχοι”), αλλά περιφρονούνται και οι συμβουλές διαπρεπών οικονομολόγων να μην ακολουθηθεί πολιτική που μειώνει την αγοραστική δύναμη και την κατανάλωση. Για να “χρυσώσει το χάπι”, η κυβέρνηση εξήγγειλε εφάπαξ ενίσχυση σε μισθωτούς μέχρι τα 1.100 ευρώ – ενδεχομένως ως “προεκλογικό όπλο”, αν και η προοπτική των εκλογών απομακρύνεται πλέον σχεδόν τελείως.
2. Καλούνται να καταβάλουν “έκτακτη εισφορά” από 1.000-5.000 ευρώ τα “υψηλά εισοδήματα”, από 60.000 το χρόνο και πάνω - που στην ουσία είναι τα “νόμιμα υψηλά εισοδήματα” των κορόιδων που δηλώνουν τις αμοιβές τους (είτε από εντιμότητα είτε γιατί δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς) και σηκώνουν τα μεγαλύτερα αναλογικά φορολογικά βάρη, μαζί με την προηγούμενη κατηγορία. Οι φοροφυγάδες παραμένουν φυσικά στο απυρόβλητο, ενώ η συμμετοχή εταιρειών και τραπεζών εξαντλείται στην προκαταβολή του φόρου κατά 80% και 100% του φόρου, από 65% και 80% που ήταν, σύμφωνα με τις διευκρινίσεις των υφυπουργών Οικονομίας στα τηλεοπτικά δελτία. Έτσι, η φορολογική ανισότητα ολοκληρώνεται, με τη δικαιολογία οτι “δεν πρέπει να επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις” (προφανώς, αλλά όλες οι επιχειρήσεις δεν είναι το ίδιο, όπως και όλα τα φυσικά πρόσωπα δεν είναι το ίδιο, από πλευράς εισοδημάτων).
3. Την ίδια ώρα, οι εφοριακοί καταγγέλλουν οτι έξω από τη “φορολογική τσιμπίδα” παραμένουν κέρδη εκατομμυρίων ευρώ από “ανθούσες” εταιρείες, ενώ τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν “χαριστεί” 9 δις ευρώ σε 50.000 επιχειρηματίες. Η κυβέρνηση παραλλήλως, δια της υφυπουργού Απασχόλησης (!) επικροτεί την παραβίαση των εργασιακών σχέσεων από την εταιρεία του πρώην προέδρου των βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος (που είχε απαχθεί πριν από λίγο καιρό), παρά το γεγονός οτι η εταιρεία είχε υψηλή κερδοφορία, το προηγούμενο διάστημα.
Η δικαιολογία είναι φυσικά “η παγκόσμια κρίση” - και το χρέος της χώρας, μαζί με τον επακόλουθο επαχθή δανεισμό. Μόνο που η κρίση στην ελληνική οικονομία υπάρχει εδώ και πέντε χρόνια – και η υστέρηση των εσόδων δεν οφείλεται στην κατάρρευση της Lehman. Ούτε οι χαμηλοί μισθοί και η ακρίβεια βεβαίως.
Το όργιο της σπατάλης με τις εκατοντάδες νέες υπηρεσίες και θέσεις στο δημόσιο, αλλά και ο “ευνουχισμός” των εισπρακτικών μηχανισμών – παρέα με τη μηδενική προσπάθεια για διαρθρωτικές επεμβάσεις στις παθογένειες της ελληνικής “ανάπτυξης” - οδηγούν στην κλασική επωδό: “Μα τι θέλετε να κάνουμε; Να μη σφίξουμε το ζωνάρι;”
Το δίλημμα είναι το γνωστό τριτοκοσμικό: Ή θα πέσουμε έξω ή θα πληρώσουν τα εύκολα θύματα. Το ίδιο ακριβώς με αυτό που θέτει η κυβέρνηση με την αντιμετώπιση του προβλήματος της βίας.
“Να αποφασίσουμε επιτέλους τι αστυνομία θέλουμε” επανέλαβε ο (αντιπροσωπευτικός του ελλείμματος πολιτικής) νέος υπουργός Οικονομίας – μπαίνοντας και σε άλλα χωράφια, ως πρώην επιχειρηματίας. “Τη δημοκρατική και την επαγγελματικά αποτελεσματική” είναι η προφανής απάντηση, αλλά και εδώ – εδώ και χρόνια – με ευθύνη όχι μόνο της κυβέρνησης, αλλά και “επιφανών δημοσιογράφων”, το δίλημμα είναι το ίδιο ηλίθιο: “Θέλετε να τα σπάνε ή να τους πιάνουμε (δέρνουμε);”
Έτσι, η κρίση αντιμετωπίστηκε με τη νομοθέτηση της “επιβαρυντικής ιδιότητας της κουκούλας” και της επαναφοράς του αδικήματος της περιύβρισης αρχής. Με τόσο αστείο (και επικίνδυνο) τρόπο...
1. Ακόμη μια φορά, “βιάζεται” το νομικό οπλοστάσιο της οργανωμένης κοινωνίας μας, με τη “θεσμοθέτηση κατά περίπτωση” - και κατά “τουρλουμπούκι” θα προσέθετα. Αφού “ονομαστικοποιήσαμε τα κινητά” για να αντιμετωπίσουμε το ρεζίλι του Παλαιοκώστα (υλοποίηση by Ευριπίδης Στυλιανίδης), σε λίγο θα ονομαστικοποιήσουμε και τις ανεμόσκαλες, όπως πρότεινε σκωπτικά ο Πάσχος Μανδραβέλης στην Καθημερινή. (Παρεμπιπτόντως, η “ναυαρχίδα” του δεξιού παραταξιακού τύπου σέρνει καθημερινά τα εξ αμάξης στην κυβέρνηση, αλλά αυτοί μάλλον νομίζουν οτι βρέχει...)
2. Απεχθάνομαι κάθε βία - και ειδικά όταν αυτή “διαπράττεται” δήθεν στο όνομα μου, με καλυμμένο το πρόσωπο και με την κουτοπόνηρη επίκληση “απαλλοτριώσεων” και άλλων βολικών (αθωωτικών) θεωριών. Πιστεύω οτι όταν υπάρχει πολιτικό διακύβευμα, δηλαδή πραγματική κοινωνική διαμαρτυρία και αγώνας, τότε ο αγωνιζόμενος πρέπει να έχει το πρόσωπο καθαρό και να αποδέχεται και τις συνέπειες των πράξεων του, με την ηθική του παλιού κομμουνιστή. Το ίδιο νομίζω πιστεύουν και όσοι πραγματικά έχουν ιδεολογική τοποθέτηση (αναρχική ή άλλη) κατά των σύγχρονων μορφών εξουσίας – και αντιτίθενται σθεναρά στην τυφλή βία και στο πλιάτσικο.
Ωστόσο, για πολλούς και διάφορους λόγους (η κουκούλα είναι ενδυματολογική συνήθεια που “κάτι” δηλώνει, η κάλυψη του προσώπου είναι προστασία από τα χημικά, το κράνος είναι επίσης μια “νόμιμη” προστασία – ναι, θα “συλλαμβάνεται" και αυτό!), ρίχνεται λάδι στη φωτιά και πιστεύω οτι δεν θα έχουμε δει πιο τραγελαφικές καταστάσεις από αυτές που θα συμβούν τα επόμενα δύο χρόνια, ώσπου να κοπάσει όλη αυτή η αναταραχή που άρχισε τον περασμένο Δεκέμβρη.
Θα γίνουν απίστευτα ευτράπελα, με εκατοντάδες διαδηλωτές να “περιυβρίζουν” ομαδικά τους αστυνομικούς και διάφορες απίστευτες σκηνές απείρου κάλλους στα δικαστήρια – που θα αθωώνουν τις βλακώδεις προσαγωγές “του κασκόλ”, όπως άλλωστε έδειξε και η διεθνής εμπειρία. Οι “κουκουλοφόροι” θα ξεφτιλίζουν από δω και πέρα διαρκώς τις δυνάμεις “δήθεν άμεσης επέμβασης”, παίζοντας κρυφτούλι μαζί τους. Και αν τύχει και κάποιοι “στριμωχτούν” κάποια στιγμή, θα γίνουμε μάρτυρες μιας απίστευτης βίας, από μια αστυνομία που δρα μεταξύ “put the cot down” συμπλέγματος και παρακρατικών πρακτικών, με τη λύσσα του ανεγκέφαλου σπασίκλα που τον κοροϊδεύουν συνέχεια, γιατί “δεν μπορεί να βγάλει γκόμενα”...
3. Θα μπορούσε κανείς να δεχθεί οτι η “ποινικοποίηση” της κουκούλας ενδεχομένως θα ικανοποιούσε το αίσθημα περί δικαίου, αν ισχύσει και για τον ΜΑΤατζή, που φοράει μάσκα και ΕΧΕΙ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙ ΤΑ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ ΤΟΥ. Αυτός είναι πολύ πιο επικίνδυνος “κουκουλοφόρος" και παραβιάζει, με ιδιαίτερα προσβλητικό για τη δημοκρατία τρόπο, τα δικαιώματα του πολίτη – διότι εκπροσωπεί τον πολίτη. Φυσικά, η αναιτιολόγητη βία της αστυνομίας δεν θα εκλείψει με αυτά τα μέτρα, αντίθετα θα ενισχυθεί με τις “στημένες” μαρτυρίες, για δήθεν “περιύβριση”, κατά πώς βολεύει...
4. Το χειρότερο είναι οτι μεθοδεύονται και άλλες παραβιάσεις βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, με το “πονηρό” άνοιγμα της συζήτησης για τις κάμερες. Παρά τις σαφείς προειδοποιήσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που συστηματικά παρέκαμπτε και υποβάθμιζε η κυβέρνηση με τη βοήθεια του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Σανιδά (και οδήγησαν στην παραίτηση της προηγούμενης ηγεσίας της), ολοένα και περισσότερο επιχειρείται η χρήση τους έξω από το νόμιμο σκοπό τους, που είναι η παρακολούθηση της κυκλοφορίας ΜΟΝΟ. Το επιχείρημα είναι κι εδώ τριτοκοσμικό “διότι έτσι έπιασαν τους τρομοκράτες στο Λονδίνο”.
Ταυτοχρόνως, επιχειρείται να ανοίξει και το ζήτημα της κατάργησης του ασύλου – ένα μεγάλο θέμα καταστρατήγησης και εκμετάλλευσης “προστατευτικής για τα δικαιώματα” διάταξης, που βεβαίως δεν χρειάζεται περαιτέρω “νομική ρύθμιση” - επαρκεί η ισχύουσα, φτάνει να εφαρμόζεται όπως θα έπρεπε σε περιπτώσεις αδικημάτων. Επιπροσθέτως, μια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση θα προϋπέθετε μια δικαιοσύνη πραγματικά ανεξάρτητη και κυρίως μια αξιόπιστη αστυνομία – που όμως έχει πιαστεί στα πράσα τρεις φορές από τους ελεγκτές της παραπάνω Αρχής, γιατί παρανομούσε ασύστολα!
Ουδόλως βέβαια ενισχύεται έτσι η αποτελεσματικότητα της αστυνομίας να εντοπίσει και να “εξουδετερώσει” με έξυπνους και δημοκρατικά αποδεκτούς τρόπους αυτούς που τρομοκρατούν τον πολίτη ή τον καταστηματάρχη, παρερμηνεύοντας ή καπηλευόμενοι την αντίδραση και την οργή του κόσμου για το φόνο του Αλέξη Γρηγορόπουλου, την ανεπάρκεια των κυβερνώντων, την ατιμωρησία και τα σκάνδαλα, την κοινωνική και οικονομική κρίση.
Δεν συνέδεσα τυχαία τα δύο θέματα – την οικονομική κρίση και τη “νομοθετική” αντιμετώπιση της κοινωνικής βίας. Εντάσσονται και τα δύο στο κεφάλαιο “σπασμωδικές ενέργειες μιας παραπαίουσας κυβέρνησης”, που κινείται μονίμως στη λάθος “διελκυστίνδα”.
Οι δύο συνιστώσες αυτής της διελκυστίνδας όμως, είναι ιδιαίτερα “ζωντανές” στην ελληνική κοινωνία:
Από τη μια ένα κομμάτι, συντηρητικό ή “φιλελεύθερο” υπερασπίζεται τα δικαιώματα του επιχειρείν, της ελεύθερης αγοράς και της “prosperity” (sic) του Έλληνα. Διαμαρτύρεται εντόνως (και δικαίως) όταν εμποδίζεται από το κράτος – αλλά ξεχνάει οτι αν δεν συνεισφέρει και αυτός, η “μερσεντέ” δεν θα έχει καλό δρόμο για να “τσουλήσει επάνω”. Επιχειρηματολογεί αφελώς οτι μονίμως κάποιοι υπερασπίζονται “τα δικαιώματα των κουκουλοφόρων” ή οτι "δεν κινδυνεύουν τα δικαιώματα του νομοταγούς" - αρνούμενο να αντιληφθεί οτι τα δικαιώματα δεν αφορούν την υπεράσπιση κανενός παραβάτη του νόμου ειδικώς, αφορούν τους πάντες. Δεν καταλαβαίνει γιατί είναι επικίνδυνο να γίνουμε μια κοινωνία “big brother” με κάμερες να μας παρακολουθούν, ούτε γιατί και η “προαιρετική” αναγραφή μιας φιλοσοφικής πεποίθησης στην ταυτότητα παραβιάζει δικαιώματα – στην ουσία δεν ξέρει τι είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Υπερασπίζεται με πάθος ένα οικονομικό μοντέλο που καταρρέει, ακόμα και όταν πρόκειται για τα προκλητικά μπόνους των “επιδοτούμενων” golden boys - διότι "έτσι γίνεται στην αγορά". Αρνείται να καταλάβει οτι χωρίς “κοινωνική ειρήνη”, που προκύπτει από την ελαχιστοποίηση των οικονομικών και άλλων ανισοτήτων, όλοι είναι πιο δυστυχείς – ενώ “πριονίζονται” έτσι και οι ίδιες του οι επιδιώξεις.
Από την άλλη, ένα άλλο κομμάτι της κοινωνίας θέλει όλο και περισσότερο κράτος, που θα εξασφαλίζει τους πάντες, με όσο το δυνατόν πιο “παρασιτική” και ξεκούραστη προσπάθεια. Αρνείται να συλλάβει τα μηνύματα των καιρών, να συνεργαστεί προς μια ουσιαστικά προοδευτική κατεύθυνση – δέχεται ακόμα και να κυβερνάται από τους “λαϊκούς εκπροσώπους” της προηγούμενης κατηγορίας, φτάνει να υπάρχει “κοινωνική ένταση και διεκδίκηση”. Σε ακραίες εκδοχές, ζητά μια “ριζοσπαστική βία”, για να αποδοθεί κοινωνική δικαιοσύνη, ξεχνώντας οτι αυτή παραβιάζει κατάφωρα τα δικαιώματα των άλλων – ή ασκεί έναν ιδιότυπο “ιδεολογικό τραμπουκισμό”. Φυσικά έτσι ενισχύει την καταστολή και την περαιτέρω παραβίαση των δικαιωμάτων. Αρνείται τους θεσμούς, την αξιολόγηση, τον εκσυγχρονισμό και την ουσιαστική ανάπτυξη (κλασική ατάκα “γιατί αυτός να παίρνει περισσότερα από μένα” - ενδεχομένως γιατί έχει περισσότερα προσόντα;) Αρνείται επί της ουσίας την ελευθερία της άποψης και του λόγου, με τρόπο που θυμίζει το απέναντι άκρο...
Στην ουσία και οι δύο “συνιστώσες” είναι βαθύτατα αντιδημοκρατικές - και καθόλου προοδευτικές φυσικά. Γιατί ξεχνούν οτι δημοκρατία δεν είναι ο θρίαμβος της πλειοψηφίας – αλλά ο απόλυτος σεβασμός της μειοψηφίας και των δικαιωμάτων. Οτι όσο νόμος δεν είναι το “δίκιο του εργάτη” ή του καταφρονεμένου, άλλο τόσο δεν είναι το “δίκιο του ισχυρού”. Κι ότι η “νομιμότητα” σε μια κοινωνία πρέπει να συμβαδίζει με ορισμένες κοινές “ηθικές επιταγές” και απαράβατα ανθρώπινα δικαιώματα. Τα οποία με ευκολία παραβιάζουν (ή επικαλούνται επιλεκτικά) όταν πρόκειται για την προάσπιση των δικών τους θέσεων...
"Επί του πιεστηρίου": Απογοητευτική είναι η εικόνα από τα ερωτήματα και τα αποτελέσματα δύο δημοσκοπήσεων για το ζήτημα της κουκούλας...
Φωτό: www.atthecloseofeveryday.com/ shop.php, www.freefoto.com, www.onlineinvestingai.com - τη (συγκλονιστική) βραβευμένη φωτό του Γιάννη Κολεσίδη από τις διαδηλώσεις του Δεκεμβρίου δανείστηκα από την Roadartist.
To post συνοδεύεται από το εύγλωττο (και αριστουργηματικό) "Sketches In The Dark" του πρωτοπόρου βρετανικού acid-jazz συγκροτήματος των Incognito. Επειδή όμως 21 Μαρτίου είναι η εαρινή ισημερία και η πρώτη μέρα της άνοιξης (κι όχι η 1η Μαρτίου), ακούμε και την κορυφαία φωνή της soul Aretha Franklin, σε μία από τις καλύτερες εκτελέσεις του "Walk On By" του Burt Bacharach.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
38 σχόλια:
όποια λέξη και να διαλέξεις για να χαρακτηρίσεις τα έργα & ημέρες τους πάλι φτωχή θα είναι για να περιγράψει το μεγαλείο των ανδρών
Κατ' αρχάς:- Tι να μας πει και η νομπελίστα κυρία Krugman.
Ήμουν πριν λίγους μήνες σ' ένα research seminar κι ένας παλιός μου καθηγητής, σύμβουλος PM κάποτε, με σοβαρότητα υποστήριζε πως ο αρχικός μισθός των 700 ευρώ δεν είναι καθόλου χαμηλός! Πρόσφατα, ο ίδιος, με άρθρο του υποστήριξε πως πρωταγωνιστές της παραοικονομίας είναι το σύνολο σχεδόν των ελεύθερων επαγγελματιών (υδραυλικοί, μαραγκοί, ελαιοχρωματιστές κλπ). "Είναι η κοινωνική ομάδα που στην πλειονότητά της απολαμβάνει τα συλλογικά αγαθά που δεν πληρώνει αλλά πληρώνουν οι (πραγματικοί) μισθωτοί και συνταξιούχοι". Τουλάχιστον ο κος καθηγητής δείχνει να αντιλαμβάνεται την ύπαρξη μιας άλλης ομάδας που κι αυτή δε πληρώνει τους φόρους της..
Εξαιρετικά ενδιαφέρον το σημερινό άρθρο!
Τη λογική του ασύλου τη θεωρώ παρωχημένη. Ίσως γιατί πριν λίγα χρόνια που ήμουν κι εγώ στη Σόλωνος δεν ένιωσα κάτι το ιδιαίτερο, πως ήλθα δλδ σε ένα μέρος σοβαρό για μια σοβαρή υπόθεση (από διδασκαλία μέχρι κτίριο και υπηρεσίες). Πριν λίγους μήνες που επισκέφτηκα το καινούριο κτίριο της ΝΟΠΕ και είδα τα χάλια του ένιωσα (και πάλι) αηδία για την αισθητική των υπευθύνων. Δεν είναι μόνο το άσυλο βέβαια που δε μπορώ. Έχω πρόβλημα με πολλά εκεί μέσα, ανάμεσα στα οποία και τα τραπεζάκια των παρατάξεων με τις αφίσσες μέσα κι έξω από το αμφιθέατρο στις οποίες καμιά φορά, δίπλα στο κάλεσμα προς επανάσταση, πληροφορείσαι και για προνομιακές τιμές σε τραπεζάκια της παραλιακής. Αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορία.
Και πάλι, εξαιρετικά ενδιαφέρον το σημερινό άρθρο!
Καλημέρα :)
Ο τίτλος νομίζω τα λέει όλα...
Το χειρότερο είναι πως όλα αυτά τα δεχόμαστε...
Εδώ τους ξαναψηφίσαμε μετά από το κάψιμο της μισής Ελλάδας.. Πόσο πιο άχρηστοι μπορούν να γίνουν?
Είδα κάποια στιγμή τον Βουλγαράκη στις ειδήσεις και έλεγε ότι ακόμη δεν έχουμε δει τίποτα σχετικά με την κρίση, ακόμη μίλησε για την εγκληματικότητα και για τους μετανάστες.. για το πόσο επικίνδυνοι θα γίνουν τους επόμενους μήνες..
Είναι γελοίοι πραγματικά..
Οι εξεγέρσεις του Δεκεμβρίου ήταν η πιο υγιής αντίδραση που μπορούσε να υπάρξει.., πολύ καιρό σιγοβράζει η κοινωνία.. Πολύ καλό το ποστ, πολύπλευρο, θίγεις πολλά θέματα..
ΥΓ η εκτέλεση αυτή του "Walk On By" εξαιρετική..θα την αναζητήσω..
Εξαιρετικό άρθρο, για άλλη μια φορά!
Θα ήθελα, αν γίνεται, το σχόλιό σας και στο εξής, που με απασχολεί τελευταία όλο και περισσότερο: Αυτά που σχολιάζετε και που συζητάμε καθημερινά με παρέες ή σε σχετικά μπλογκ και που μου φαίνονται τόσο, μα τόσο, αυτονόητα, δεν είναι αυτονόητα για πολλούς άλλους (όπως για παράδειγμα για αυτούς που αναφέρετε στο άρθρο). Πώς το εξηγείτε αυτό;
Δεν μπορώ να φανταστώ πώς είναι δυνατόν να υπάρχει Έλληνας που να βλέπει αυτά τα πράγματα (μέτρα για κινητά και κουκούλες κοκ) και να μην αντιλαμβάνεται πόσο φαιδρά είναι. Την αστειότητα των δηλώσεων όλων αυτών των υπουργών και βουλευτών κλπ. Δεν το χωράει το μυαλό μου ότι υπάρχουν Έλληνες που δεν αντιλαμβάνονται την κοινωνική αδικία ή την "κατρακύλα" των δημοκρατικών θεσμών (κι άλλα μέτρα ή σκάνδαλα κοκ).
Τα λέω όλα αυτά γιατί μου μπαίνει συχνά η ιδέα ότι ίσως να κάνω λάθος εγώ που τα βλέπω τόσο απόλυτα. Ή σκέφτομαι ότι ενδεχομένως να τα βλέπω αλλαζονικά ("πώς είναι δυνατόν τόσοι βλάκες να μη βλέπουν αυτά τα αυτονόητα και να πώς είναι δυνατόν να μην αντιδρούν;").
Ευχαριστώ για την υπομονή, τεράστιο το σχόλιο...
Εξαιρετικό άρθρο.Εξαιρετικοί για μένα οι συνειρμοί και οι συνδυασμοί που κάνεις.
Στα σημεία 1.2.και 3 του 1ου μέρους, θα επιθυμούσα να προσθέσω:
Υπάρχουν άραγε στοιχεία για το εάν η μείωση του φορογικού συντελεστή από το 35% στο 25% που πραγματοποιήθηκε από αυτήν την κυβέρνηση οδήγησε σε "υγιείς επιχειρήσεις" και αύξηση των θέσεων εργασίας;
΄Βασικές γνώσεις πολιτικής οικονομίας (ως αυτές που εγώ διαθέτω) καταδεικνύουν ότι η υψηλή συμμετοχή των έμμεσων έναντι των
άμεσων φόρων αντανακλά μια κοινωνία βαθιά αντιδημοκρατική και ταξική.Σε κανένα προημένο ευρωπαϊκό κράτος δεν έχουμε τέτοιους φορολογικούς συντελεστές.
Το δεύτερο μέρος του άρθρου σου επίσης με βρίσκει σχεδόν απόλυτα σύμφωνη. Το μόνο που αναρωτιέμαι (δεν έχω ακόμη καταλήξει μετά και την εξαγγελία των΄μέτρων) είναι αν μπορώ να δεχθώ την κουκούλα από τον "επαναστημένο έφηβο 16άρη".
Τέλος εάν μπορώ μέσω της ανάρτησης και της συζήτησης που αναπτύσσεται (και εάν δεν κρίνεται αγενές) να απευθυνθώ στη Vicky.
Ηθελα να σου πως Vicky πως ίσως χρειάζεται προσοχή στον τρόπο που εισπράττουμε τις θεωρίες "οιονδήποτε αυθεντιών", οι οποίες τις περισσότερες φορές δεν είναι "αντικειμενικές" αλλά σαφώς βασίζονται σε και εκφράζουν ιδεολογία. Σαφώς και οι επαγγελματικοί κλάδοι που ανέφερε ο κος Καθηγητής "κλέβουν φορολογικά "το ελληνικό κράτος. Ομως τι γίνεται με ένα σωρό άλλους επαγγελματικούς κλάδους; πχ με τον κλάδο επιχειρήσεων Συμβούλων; αποτιμούν χιλιάδες ή εκ.ευρώ τις υπηρεσίες τους προς τα εθνικά κράτη και οι αμοιβές των απασχολουμένων τους είναι χαμηλές. Απίστευτος ο "κρατικοδίαιτος ιδιωτικός τομέας", αλλά και ο καθαρά ιδιωτικός.
"Κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια.".
Καλό απόγευμα
Να παρηγορηθούμε άραγε από το γεγονός ότι η υποχρέωση "έκτακτης εισφοράς" θα πρέπει λογικά να καταλαμβάνει και τους βουλευτές μας ή μήπως τυχόν με καμμιά διάταξη περί αφορολογήτου τη γλυτώνουν;
Να φορολογηθουν ,αφου πρώτα νομιμοποιήθουν οι Μιζες ,θα ειναι μία σίγουρη και μεγάλη πηγή εσόδων του κράτους.
@Κ.Κ. Μοίρης: Μεγαλείο? :-)
@Vicky: Θα σκίζατε τα πτυχία σας με το πόσες κατηγορίες φοροφυγάδων υπάρχει εδώ, κυρία Κρούγκμαν μου... :-)
@Roadartist: Συμφωνώ οτι η εξέγερση του Δεκεμβρίου ήταν υγιής αντίδραση - αν αφαιρέσουμε τους εμπρησμούς, τα σπασίματα, το πλιάτσικο...
@ notiv: Αγαπητέ/ή ι εμένα με απασχολεί πολλές φορές αυτό. Αλλά ξέρετε, είναι τέτοια η γκάμα παιδείας, βιωμάτων, καλλιέργειας, αντιλήψεων, που ποτέ δεν υπάρχει εύκολη "ομοθυμία"...
Νομίζω οτι η διαφωνία και οι διαφορετικές απόψεις είναι βασικό συστατικό μιας υγιούς κοινωνίας, αλλά και σύμφυτο με την ανθρώπινη φύση. Το πάω και παραπέρα: Οι άνθρωποι διαμορφώνουμε ιδέες ανάλογα με τα συμφέροντα και τα συμπλέγματα μας - πολλές φορές...
@ippoliti_ippoliti: Η κουκούλα αγαπητή δεν είναι για μένα αποδεκτή, σε "ηθικό" επίπεδο. Σε νομικό όμως, η ποινικοποίηση της δεν προσφέρει τίποτε, παρά "λάδι στη φωτιά". Αυτό που πρέπει να τιμωρείται είναι η πράξη - όχι η κουκούλα...
@Φλώσσυ: Στους βουλευτές θα κρατηθεί το 5% των ετήσιων αμοιβών τους, δηλαδή γύρω στα 5-6.000 ευρώ, μαθαίνω...
@de profundis: Άμα γίνουν διάφανες οι μίζες, τότε θα χαλάσουν πολλές δουλειές...
@Vicky: δεν ξέρω ποιες ακριβώς είναι οι εμπειρίες σου, αλλά επειδή κι εγώ έτυχε να περάσω από τα έδρανα της ΝΟΠΕ πριν από λίγα (ή περισσότερα!) χρόνια, η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ με την ίδια ευκολία να εξισώσω διδασκαλία-διοικητικές υπηρεσίες-υλικοτεχνική υποδομή στον ίδιο χαμηλό κοινό παρονομαστή. Η διδασκαλία, σε ό,τι αφορά στην πλειοψηφία των διδασκόντων, ήταν αρκετά υψηλού επιπέδου και οπωσδήποτε συγκρίσιμη με αυτή που παρέχεται στα αντίστοιχα ιδρύματα του εξωτερικού, των οποίων την εμπειρία επίσης έχω. Ο συνδυασμός παρακολούθησης και προσωπικής μελέτης αρκούσε για να εξασφαλίσει ο φοιτητής όχι απλώς ένα τυπικά καλό πτυχίο αλλά και ουσιαστικά εφόδια. Τότε που φοιτούσα εγώ, οι διοικητικές υπηρεσίες ήταν άθλιες (βλ. ουρές στις εγγραφές μέχρι τον Γρηγόρη απέναντι!), αλλά απ' ό,τι ξέρω τώρα έχουν ως ένα βαθμό εκσυγχρονισθεί. Φυσικά υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής αλλά νομίζω ότι αυτό δεν θα πρέπει να μας οδηγεί στην συνολική απαξίωση του διδακτικού έργου που επιτελείται.
Το φαινόμενο των κομματικών παρατάξεων εντός του πανεπιστημίου είναι πραγματικά θλιβερό ιδίως λόγω του χυδαίου τρόπου με τον οποίου επιδιώκεται η απόσπαση της φοιτητικής ψήφου αλλά και των ευτελών κινήτρων με βάση τα οποία πολλοί φοιτητές εντάσσονται σε αυτές (π.χ. εξασφάλιση βαθμού). Κυρίως όμως λόγω της κομματικοποίησης της λειτουργίας των πανεπιστημιακών θεσμών. Αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα και είμαστε ήδη off topic! (με την άδεια του ευγενούς οικοδεσπότη :-)
Πραγματικά εξαιρετικό κείμενο!
Θα διαφωνήσω μόνο, a priori, στο ηθικό κομμάτι της κουκούλας, γιατί θα σήμαινε για μένα να "αποκηρύξω" μια τακτική που χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες από διάφορες μειονότητες(αλλά και πλειοψηφίες), προκειμένου να αντιδράσουν στην καταπίεση της εξουσίας, αποφεύγοντας τη προσωπική "στοχοποίηση".
Για να μην παρεξηγηθώ, απλά θεωρώ ότι ένας δίκαιος αγώνας παραμένει "ηθικός", ανεξάρτητα από αν διαλέξει κανείς να δείξει το πρόσωπό του(πχ κουβανική ή οκτ. επανάσταση) ή όχι(πχ Ζαπατίστας).
Χωρίς φυσικά τα παραπάνω να σημαίνουν πως δεν διαφωνώ ριζικά με κάθε λογής πλιάτσικο και τυφλή βία.
Θεωρώ πως το εν λόγο νομοσχέδιο, έχει ως σκοπό απλά τον εκφοβισμό.Οι τακτικές της παραδειγματικής τιμωρίας αθώων (http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,id=35287788) είναι συχνό φαινόμενο σε όλες τις εποχές με αποδεδειγμένα αποτελέσματα και αυτό το μέτρο απλά δίνει ένα ακόμα ισχυρό χαρτί στα χέρια της εξουσίας.
Πέραν τούτου, συμφωνώ απόλυτα με τα υπόλοιπα και αποτελούν τροφή για σοβαρή σκέψη πάνω στο ζήτημα.
Αγαπητέ Προκόπη, υπομοηνή μέχρι τις εκλογές. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο, μόνο υπομονή. Τώρα οι κυβερνώντες ξέρουν πως είναι χαμένοι από χέρι και γαντζωμένοι πλέον στην εξουσία θα προσπαθήσουν να "αρπάξουν" ό,τι έχει περισσέψει...
ΕΛΕΝΑ
Ομολογώ ότι ποτέ δεν μου ήταν και μένα αποδεκτή σε "ηθικό" επίπεδο.
Μπήκα σε σκέψεις την Κυριακή του Δεκεμβρίου την επόμενη μέρα της δολοφονίας του Α.Γρηγορόπουλου, κατά τη διάρκεια της πορείας και μετά το τέλος της προς τη ΓΑΔΑ. Μένω στα Εξάρχεια και όταν είδα 16χρονα κορίτσια φοβισμένα αλλά και θυμωμένα για το θάνατο του συνομηλίκου της, άρχισα να αναρωτιέμαι εάν σε "τέτοια παιδιά" θα "επέτρεπα την κουκούλα".
Σήμερα και μετά το άρθρο της Α.Γιωτοπούλου Μαραγκοπούλου στην Καθημερινή της Κυριακής, το άρθρο για τις στρατιές των Νεοναζί στη Γερμανία, δεν αναρωτιέμαι. Εχεις δίκηο θαρρώ.
Καλό βράδυ
δεν μπορεί.
επίτηδες το κάνεις, για να διαβάζουμε μόνον εσένα.
αυτό δεν είναι post, είναι μικρό πεζό.
και τόσες παραπομπές!
την επόμενη φορά θα με χρονομετρήσω και θα ζητήσω το κατιτίς μου για τον χρόνο που σου αφιερώνω.
είπαμε.
παίζεις ωραία μουσική και οι αναλύσεις σου είναι εύστοχες.
τι άλλο?
:)
@bananiotis: Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια... :-)
Ο αγώνας στη δημοκρατία είναι δίκαιος, κατά την άποψη μου, εάν δεν περιέχει βία - άρα και η κουκούλα μόνο για την περίπτωση ποινικοποίησης της ίδιας της διαδήλωσης (μέσω διώξεων ή συλλήψεων για τη συμμετοχή, στο σωρό - κάτι που γίνεται δυστυχώς) "δικαιολογείται".. Όμως, φορώντας την κουκούλα, είναι σα να απεμπολείς το δικαίωμα σου να διαδηλώνεις... Ασχέτως, με το τι κάνει η αστυνομία, η δύναμη του διαδηλωτή είναι η νομιμόμητα - κι όχι το παιχνιδάκι της σύγκρουσης και της βίας. Άλλο βέβαια αν μιλάμε για ολοκληρωτικό καθεστώς...
@Έλενα: Ως προς την κυβέρνηση ναι... Ως προς τις δύο τάσεις (νοοτροπίες) ου περιγράφω στο τέλος, έχουμε παααάρα πολύ δρόμο ακόμη..
@ippoliti_ippoliti: Δεν το διάβασα - αλλά αυτή δεν πρότεινε την ποινικοποίηση της κουκούλας;
Προς όλους:
Ακούω τώρα στα δελτία για δύο δημοσκοπήσεις, που δείχνουν οριακά την πλειοψηφία να συνφωνεί με αυστηροποίηση, ποινικοοίηση της κουκούλας και κάμερες!!! Τα βλέπετε;
@λιθοξόος: Αφού ξέρω οτι έχετε χρόνο να σκοτώσετε και προσπαθώ να τον γεμίσω... :-)
Εξαιρετικό κείμενο!
Μια απορία όμως που προκλήθηκε από το σχόλιο του bananiotis: από πότε ψηφίζονται νόμοι για εκφοβισμό; Τη στιγμή που δίκαια και θεμιτά στο σκεπτικό τους νομοθετήματα καταστρατηγούνται, θα παραμείνει ένας νόμος-περίγελος μόνο στην τυπική ισχύ του; Πως θα διασφαλιστεί αυτό; ποιός θα το κάνει αυτό;
Συγγνώμη, αλλά η υγρασία μου προκαλεί μάλλον παραισθήσεις. Ελπίζω ότι δεν κατάλαβα καλά και ότι η αγαπητή Vicky δεν δικαιολογεί την άρση του ασύλου επειδή, όπως πιστεύει, το επίπεδο διδασκαλίας (ναι,το κτιριακό είναι ένα ζήτημα, αλλά μην τα ισοπεδώσουμε όλα) είναι χαμηλό! Η αφισορύπανση και τα συνθήματα στους τοίχους -συχνά βλακώδη- σίγουρα δεν είναι και το ιδεώδες περιβάλλον, αλλά δεν είδα τις πρυτανικές αρχές να κάνουν και κάτι (πχ να βάλουν καθαριστές). Οι διοικητικές υπηρεσίες λειτουργούν μια χαρά σε σχέση με το παρελθόν, τα φαινόμενα που περιγράφει η Φλώσσυ έχουν εξαφανιστεί και η Νομική, ίσως καθυστερημένα, μπήκε στο πνεύμα των σύγχρονων πανεπιστημίων. Πανεπιστημιακούς δασκάλους έχουμε πολύ καλούς, θυμάμαι παλιούς καθηγητές, πχ Τρωιάνος, με τη στόφα του πανεπιστημιακού να κάνει καταπληκτικό μάθημα, αλλά και νεότερους καθηγητές πχ Γεραπετρίτης, να κάνουν την (προφορική) εξέταση των Εφαρμογών Δημοσίου απίστευτα χαλαρή και φιλική. Και δεν καταλαβαίνω, αφού σνομπάρουμε τόσο τους καθηγητές εδώ στην Ελλάδα, γιατί κάτι παιδάκια που βγάλανε Νομική στη Βρετανία σε 4 χρόνια και άνετα, έρχονται εδώ μέσω ΔΟΑΤΑΠ και παιδεύονται άλλα 6 για 7-8 μαθήματα; Ο βαθμός δυσκολίας δεν έχει να κάνει με το επίπεδο σπουδών; Απλά δεν έχουμε campus, ναι. Και οι παρατάξεις είναι μικρές σφηκοφωλιές που δε θα έπρεπε να υπάρχουν, ναι. Ας κοιτάξουν όμως οι πρυτανικές αρχές πρώτα να εξοβελίσουν αυτές τις παθογένειες (αλλά δε θα το κάνουν, γιατί οι πελατειακές τους σχέσεις θα διαταραχθούν) και μετά βλέπουμε για το άσυλο. Ας αποφασίσει και η κυβέρνηση αν θέλει να πιαστούν κάποτε και οι γνωστοί-άγνωστοι και τα βρίσκουμε για το άσυλο. Γιατί το πανεπιστημιακό άσυλο είναι κεκτημένο. Και θυσιάστηκαν ζωές γι'αυτό. Δε θα ακυρώσουμε τα πάντα ξαφνικά επειδή κάποιοι απαξιώνουν το ελληνικό πανεπιστήμιο. Κι όπως οι πολίτες νιώθουν οργή που η Νομική παρέχει άσυλο σε μπαχαλάκηδες, έτσι και οι υγιείς νομικάριοι νιώθουν οργή που η αστυνομία αφήνει αυτούς τους μπαχαλάκηδες να εκμεταλλεύονται το άσυλο. Γιατί δεν πιστεύει κανείς ότι δεν μπορούν να συλληφθούν... Ας αφήσουμε λοιπόν ήσυχο το σαμάρι κι ας χτυπήσουμε το γαϊδούρι για μια φορά...
Συγγνώμη για το μέγεθος της απάντησης.
έχεις δίκηο.Η Α.Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου το έχει προτείνει και το υποστηρίζει ως ιδιώνυμο αδίκημα.
@ippoliti_ippoliti:- το σχόλιό μου ήταν επικριτικό απέναντι στις απόψεις ενός ανθρώπου, ο οποίος τουλάχιστον κάποτε -δε γνωρίζω εάν εξακολουθεί- διατέλεσε σύμβουλος της Κυβέρνησης. Προφανώς και δε τον θεωρώ αυθεντία (!!), ήθελα να αναφερθώ στο τρόπο σκέψης ενός Έλληνα με (μικρή ή μεγάλη) επιρροή.
@ Φλώσσυ, έχουμε διαφορετικές εμπειρίες. Με ελάχιστες εξαιρέσεις, αυτό που εγώ έχω να θυμάμαι είναι μια μετα-Λυκειακή λογική διδασκαλίας. Τι να πρωτοθυμηθώ; Την ύλη;!! Ήμαρτον, λειτουργούσαμε στη λογική του 'σελ. εντός ύλης: 5-11, 25-55, 120-320' τη στιγμή που σε άλλα Παν/μια είχαν θεματικές ενότητες κι ενδεικτική βιβλιογραφία. Τα βιβλία; Έχω όλη τη βιβλιογραφία των τότε καθηγητών μου. Πόσο μάταιο.. αφού έχω τον ίδιο τον καθηγητή στην αίθουσα, γιατί να λάβω δωρεάν και το βιβλίο του; Ας λάβω ένα άλλο! Άσε που επαναλαμβάνονται τόσο μερικοί.. Εργασίες; Στα δάχτυλα του ενός χεριού τις μετράω. Μια φορά ζήτησα από μια καθηγήτρια να κάνω κάτι extra και αβαθμολόγητο σε περίπτωση που της ζητήσω αργότερα συστατική να έχει να πει και κάτι συγκεκριμένο, δεν είχε χρόνο όμως. Όταν έπαιζε ο Παναθηναικός τελειώναμε νωρίς για να μη χάσει ο κος καθηγητής την έναρξη. Λόγω καταλήψεων είχα δώσει προφορικά ένα μάθημα, για κάποιο λόγο όμως το όνομά μου δεν ήταν στη λίστα, κι όταν το έκανα γνωστό, η απάντηση ήταν, 'καλά δεσποινίς, περάστε αύριο και θα το βάλω'. Περίμενα 9 (το 10 Του Θεού!) μιας και τα είπα όλα έτσι όπως τα έγραψε ο ίδιος στο βιβλίο του και μιας κι έδειξε ικανοποιημένος! Πήρα 5. Γιατί; 'Περάσαν τόσοι για εξέταση. Δε θυμάμαι πως τα είπατε, εάν θέλετε μπορείτε να το ξαναδώσετε το επόμενο εξάμηνο'. Το επόμενο εξάμηνο βέβαια ήμουν στην Αγγλία. Τέλος πάντων, δεν είναι αυτό το θέμα μας. Χαίρομαι που έχεις θετικές εμπειρίες. Δυστυχώς δε μπορώ να πω το ίδιο.
"Πιστεύω οτι όταν υπάρχει πολιτικό διακύβευμα, δηλαδή πραγματική κοινωνική διαμαρτυρία και αγώνας, τότε ο αγωνιζόμενος πρέπει να έχει το πρόσωπο καθαρό και να αποδέχεται και τις συνέπειες των πράξεων του, με την ηθική του παλιού κομμουνιστή."
Προκόπη, τα είπες όλα με μια φράση...η κουκούλα άλλωστε είναι για τη βροχή...
Σβήστε, παρακαλώ, το προηγούμενο σχόλιο μου - θα διαβαστεί ως αγενής επίπληξη και δεν το έγραψα γι' αυτό. :-)
Μπήκα να γράψω για τις δημοσκοπήσεις και βλέπω με προλάβατε...
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=997688&lngDtrID=244
Είναι απίστευτο ότι συμφωνεί η πλειοψηφία με ένα τόσο αστείο (αχρείαστο είναι σίγουρα) μέτρο! Ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη μου προκαλεί η διαπίστωση ότι αυτοί που συντάσσονται με το μέτρο δεν είναι μόνο οι ψηφοφόροι της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, είναι και η πλειοψηφία των "Σοσιαλιστών" και των λοιπών αριστερών.
Πήρα και μια απάντηση σχετικά με το ερώτημά μου παραπάνω...
Βίτων (αρσενικού γένους ;))
Υ.Γ. Όλα αυτά τα γράφω, αν και έχω σοβαρές αμφιβολίες σχετικά με την αξιοπιστία των δημοσκοπήσεων και τις προθέσεις όσων τις παραγγέλνουν και τις διεξάγουν...
Παρεμπιπτόντως, είναι χαρακτηριστικό το ψευδοδίλημμα ενώπιον του οποίου τέθηκαν οι ερωτώμενοι, "νόμος ή ατομικά δικαιώματα", λες και είναι δυνατόν ένας νόμος που καταπατά ατομικά δικαιώματα να μην είναι αντισυνταγματικός!! Διαβάζουμε στην Καθημερινή: "οι πολίτες διχάζονται όταν τους τίθεται το ερώτημα αν προτάσσουν την αυστηρή εφαρμογή του νόμου και της τάξης (39%)ή θεωρούν υπέρτερη προτεραιότητα την προστασία των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των πολιτών (36%)"! Πώς να μην διχάζονται οι πολίτες ενώπιον τέτοιων εκβιαστικών διλημμάτων...;!
Καλημέρα!
@ Μαρία Σεμέλη. Ευτυχώς, παρεξηγείσατε. Όπως είπα και στο τέλος του post, αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Με άλλα λόγια, κατανοώ πως βγαίνω εκτός θέματος γι' αυτό και σταμάτησα. Τα περί διδασκαλίας αναφέρονται στην εκπαιδευτική πολιτική κι όχι όπως σωστά αναφέρετε στο άσυλο. Παρ' αυτά πιστεύω πως μέσα στα σχεδόν 36 της χρόνια, η δημοκρατία μας έχει διανύσει δρόμο πολύ. Πρακτικά, σε τι εξυπηρετεί το άσυλο σήμερα; Φόρος τιμής στο παρελθόν; Ok, fair enough.
@ Sue: δεν το πρόλαβα, το είχα ήδη "εγκρίνει" το σχόλιο σας. Δεν πειράζει καθόλου όμως, δε νομίζω οτι ακούγεται ως επιθετικό... Άλλωστε, η επεξήγηση σας σε δεύτερο χρόνο, λύνει την "παρεξήγηση"... :-)
Πολλές φορές μια χαζή (δεξιά, αλλά και άλλη) κυβέρνηση ψηφίζει νόμους "προς εκφοβισμό".. Είναι η ανικανότητα και τα λάθος διλήμματα, όπως λέω σε όλο το άρθρο..
@Μ. Σεμέλη: Εγώ δεν πήγα Νομική, πήγα όμως ένα χρόνο Φυσικό - πριν το Πολυτεχνείο. Στη Σόλωνος μάλιστα... Φρίκη το περιβάλλον, καλό το επίπεδο ύλης (αυτό που λέτε συμφωνώ), εντελώς λάθος διδακτική οργάνωση... Στο Πολυτεχνείο της Πάτρας πολύ καλύτερα. Αλλά τότε δεν είχε (αυτά που ακούω) βιομηχανία παρεμβάσεων, βαθμών και ψήφων από την κομματική παράταξη!!! Από τον απόλυτο φανατισμό της πολιτικοποιημένης μεταπολίτευσης, περάσαμε στην κομματική διαφθορά... Εν πάσει περιπτώσει, είμαστε για τα μπάζα - από πλευράς "κατάχρηση" γενικώς..
"κατάχρησης" εννούσα..
@notiv: Να λοιπόν πώς ο απαίδευτος κόσμος, που είναι η συντριπτική πλειοψηφία, ακολουθεί μια απλουστευτική λογική (τύπου "οφθαλμόν αντι οφθαλμού"): Μα πώς θα τους σταματήσουμε - να αυστηροποιηθούν τα πάντα! Νομίζουν οτι τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι συνώνυμα της "ελαστικής" στάσης της αστυνομίας και της ανικανότητας...
@Φλώσσυ: Όλο μου το post λοιπόν είναι για αυτά τα ψευδοδιλήμματα..
Να παρατηρήσουμε επίσης ότι τελικά τα μέτρα περί κουκουλοφορίας προκάλεσαν δυσαρέσκεια και από τις δύο πλευρές: αφ'ενός από όλους εκείνους που διαμαρτύρονται για ένα αμφίβολης νομιμότητας ή έστω σκοπιμότητας μέτρο (μειοψηφία τελικά; Θα συμφωνήσω με το σχόλιο του notiv για τις δημοσκοπήσεις προσθέτοντας ότι πριν κρίνουμε τα αποτελέσματά τους θα πρέπει να κρίνουμε και τον τρόπο που διατυπώνονται τα ερωτήματα), αλλά κι απ' αυτούς ακόμα τους υπέρμαχους της αυτοτελούς ποινικοποίησης της "κουκούλας". Σε σημερινό της άρθρο η Α.Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου στην "Καθημερινή" καταφέρεται κατά των κυβερνητικών μέτρων υποστηρίζοντας ότι είναι ανεπαρκή κι ότι θα έπρεπε να θεσπιστεί η "κουκουλοφορία" ως αυτοτελές αδίκημα αλλά με χαμηλή ποινή ώστε να δρα αποτρεπτικά χωρίς υπέρμετρη ποινική επιβάρυνση του εγκληματούντος... Τελικά μάλλον δεν κατάφερε να ικανοποιήσει κανέναν (πάλι;) η κυβέρνηση!
@Vicky: τελικά δεν έχουμε τις ίδιες εμπειρίες. Τις δικές μου εκφράζει σε μεγάλο βαθμό η ippoliti.
Σας ζάλισα σήμερα!
Αν θέλετε μπορείτε να διορθώσετε στο τέλος ότι εννοούσα τη Μ. Σεμέλη κι όχι την ippoliti; Ευχαριστώ!
Είναι τραγικό να συζητάμε για ανθρώπινα δικαιώματα στην Ευρώπη του 2009 -για να θυμηθώ προηγούμενο post.
Τα ψευτοδιλήμματα, όμως, της παραπαίουσας κυβέρνησης επαναφέρουν το θέμα σε κάθε ευκαιρία. Αλλά και οι δημοσκοπήσεις πραξικοπηματικά θέτουν τον πολίτη μπροστά σε ερωτήματα που ακυρώνουν την ελεύθερη βούληση, αφού διλημματικά -πάλι- τοποθετούν την πιθανή λύση ανάμεσα σε δύο μόνο πόλους.
Το χειρότερο όλων, κατά τη γνώμη μου, είναι πως το αποτέλεσμα της ακρισίας και της ανασφάλειας που καλλιεργείται με αυτές τις μεθόδους είναι η δημιουργία μιας ενοχής που συνέχει τον ιστό της κοινωνίας και την βραχυκυκλώνει χωρίς να μπορεί να βρει διέξοδο σε ό,τι την απασχολεί.Ο πολίτης, έτσι,δεν μπορεί να αρθρώσει λόγο, πολύ περισσότερο να κρίνει ψύχραιμα,αντιδρά μόνο σπασμωδικά υπό το καθεστώς της πίεσης που οι περιστάσεις επιβάλλουν -πάντα κατόπιν εορτής.
Η ενοχή δημιουργεί φόβο και ο φόβος οδηγεί σε υποχώρηση, σε έκπτωση. Ο συλλογικός φόβος που διαχέεται σιγά σιγά στην ελληνική κοινωνία, και η πεποίθηση που παγιώνεται ότι φταίμε όλοι για την κρίση, ότι όλοι έχουμε το μερίδιο που μας αναλογεί -αφού είμαστε μέλη της ίδιας κοινωνίας- θα πλήξουν σε επίπεδο θεσμών, φοβάμαι, ακόμα και τα στοιχειώδη που είχαμε την πεποίθηση ότι δεν απειλούνται πια.
Η κυβέρνηση παραπαίει αλλά συμπαρασύρει μαζί της και μια κινωνία της οποίας έχει μεταβάλλει τον προσανατολισμό από τη συλλογική ευθύνη στο συλλογικό φόβο.
Έξοχο το άρθρο σας!
Φαντάστηκα την ανάρτησή σας τυπωμένη σε χιλιάδες feille volan στον αττικό ουρανό και όχι μόνο, μαζί με τα σχόλια βέβαια γιατί αποτελούν ανάρτηση από μόνα τους.
Πολύ ενδιαφέροντα και τα link σας!
@Vicky: Το Μ.Σεμέλη δεν είναι Μαρία Σεμέλη (κατά το Μαρία Νεφέλη) είναι λογοπαίγνιο: Μ.Σεμέλη>μη σε μέλει...όχι εσένα, γενικά...
@Προκόπης: Στο λεγόμενο "Παλιό Χημείο" ήσασταν;Τι κτίριο...να μας λέει ο καθηγητής για προθεσμίες έφεσης κι εμείς να κοιτάμε πάνω από το κεφάλι του τον πίνακα των περιοδικών στοιχείων...Άπαιχτο!Θυμάμαι και κάτι μυστήριους διαδρόμους μέσα στη σκόνη και ένα -κάποτε- όμορφο αίθριο.Με τις εργασίες ανάπλασης που πραγματοποιούνται,θα γίνει υπέροχο!Πάντως γενικά,οι παρατάξεις μαστίζουν τις "παλιές" σχολές βλ.Παιδαγωγικό,ΝΟΠΕ κτλ.Τα νέα τμήματα που ιδρύονται κατά καιρούς,κάνουν καμιά δεκαετία με δεκαπενταετία να αναπτύξουν τέτοια φαινόμενα,αλλά δυστυχώς δεν μένουν ανέγγιχτα.Και πραγματικά επικρότησα την προσπάθεια τερματισμού των πελατειακών σχέσεων καθηγητών-παρατάξεων που έθετε ο νόμος του 2008 για τα ΑΕΙ και που μοιραία θα οδηγούσε στον εξοβελισμό των παρατάξεων από τις σχολές,αλλά γενικά στην Ελλάδα πολλοί νόμοι παραμένουν ανεφάρμοστοι (βλ.και την υπ.απ.76017/2002 για το κάπνισμα).
Αναφορικά με την κουκούλα,συμμερίζομαι την άποψή σου.Αν και αρχικά,όπως και η ippoliti,συμμεριζόμουν την οργή των παιδιών στα Εξάρχεια(εκείνες τις μέρες του Δεκέμβρη τα μάτια μου αντίκρισαν σκληρές εικόνες με πρωταγωνιστές παιδιά και μπατσοειδή) όμως ο καθαρόαιμος επαναστάτης δε φοβάται να αποκαλύψει το πρόσωπό του,οπότε δεν διαφωνώ με την ποινικοποίηση.Δε συμφωνώ με το να θεσπιστεί ως ιδιώνυμο έγκλημα(αυτή η λέξη άλλωστε είναι τόσο φορτισμένη) αλλά ως επιβαρυντική περίσταση.Αυτό που με τρομάζει είναι η επαναφορά της διάταξης για την "περιύβριση αρχής" που φοβάμαι ότι θα οδηγήσει σε ακραία φαινόμενα αστυνομοκρατίας...Λοιπόν,αυτή η "νέα" δημοκρατία με τρομάζει, μπορώ να έχω την παλιά,παρακαλώ;
@Φλώσσυ: Ποτέ δεν μας ζαλίζετε... :-)
@Γιώργος: Ευχαριστώ.. Ναι ίσως ο φόβος και η συλλογική ενοχή να πλήξουν και τα στοιχειώδη. Και αν χάσουμε και τα στοιχειώδη της δημοκρατίας, τότε να δείτε πόσο θα κλαίμε που την απωλέσαμε - να δω τότε τι θα λένε όσοι φλερτάρουν με το ροκάνισμα της...
ενδιαφερον το κειμενο προκοπη και ενω εχω διαφορες παρατηρησεις θα αρκεστω σε μια-δυο:
Ο Κρουγκμαν μιλαει για χωρες που δεν εχουν το προνομιο να κατατασσονται σε κεινες με το χειροτερο δημοσιονομικο προβλημα στην ΕΕ. Η Ελλαδα δυστυχως εκει που την εφεραν διαδοχικες ανευθυνες κυβερνησεις (διχως αμφιβολια υπο την πιεση των χειροτερων ισως συνδικατων στην ΕΕ15) δεν εχει την πολυτελεια να χαλαρωσει την δημοσιονομικη της πολιτικη.
Δευτερον: βρισκω ελαφρα επιφανειακη την κατηγοριοποιηση των ελληνων σε δυο φαρες (α λα Κλικ του 90) που κανεις. Ας πουμε δεν γνωριζω πολλα ατομα που να ειναι υπερ της ελευθερης αγορας και κατα του χωρισμου εκκλησιας κρατους, οπως υπονοειται λιγο...
Καλημέρα, συγνώμη για το λάθος, δεν ήμουν προσεκτική. Ωραίο λογοπαίγνιο :)
@S G:
1. Ούτε την πολυτέλεια να σπαταλάει τεράστια ποσά σε εξοπλισμούς, μίζες, "ομόλογα" κουμπάρων, επιτροπές και βολέματα ημετέρων έχει - κι όμως το κάνει, εις βάρος των κατώτερων οικονομικά στρωμάτων και της κοινωνικής συνοχής.
2. Δεν λεώ πουθενά οτι υπάρχουν 2 φάρες Ελλήνων - ούτε ήμουν ποτέ φαν του Κλικ του '90 (του πρώτου Κλικ του '85, μπορεί). Λέω πολύ απλά οτι ο δημόσιος διάλογος στην Ελλάδα (έτσι όπως τον υιοθετεί και η κυβέρνηση και μέρος της αριστεράς) κινείται μεταξύ τω δύο αυτών αντιήψεων. Τα διλήμματα είναι "λάθος", κατά την άποψη μου: "Ή τα σπάνε (γιατί τους κοιτάμε) ή τους δέρνουμε", "Ή τα σπάνε ή κάνουμε μπάχαλο τους νόμους"...
@Μ.Σεμέλη: Εγώ διαφωνώ με την ποινικοποίηση. Δεν προσθέτει τίποτα (όπως έδειξε και η γερμανική εμπειρία), ρίχνει "λάδι τη φωτιά" - και θα έχει αρνητικά αποτελέσματα...
Ευχαριστώ όλους για τα σχόλια... :-)
"Ούτε την πολυτέλεια να σπαταλάει τεράστια ποσά σε εξοπλισμούς, μίζες, "ομόλογα" κουμπάρων, επιτροπές και βολέματα ημετέρων έχει - κι όμως το κάνει, εις βάρος των κατώτερων οικονομικά στρωμάτων και της κοινωνικής συνοχής."
εις βαρος της συνολικης μας αναπτυξης το κανει, οχι της συνοχης, Αλλα αυτο δεν ειναι δικαιολογια για να ζητανε και αλλοι το δικο τους βολεμα!
2) ε η απορια μου ειναι ποιος θετει τοσο απλοποιημενα διλημματα.
Απο την αλλη βεβαια ειναι σαφες οτι πολλοι Ελληνες ειναι ασυνεπεις σε αυτα που ζητανε. Και καποια ταξη, και αναπτυξη και υψηλους μισθους, αλλα και τα πανεπιστημια μας να ειναι ξεφραγα αμπελια, παρομοιως με το κεντρο της πρωτευουσας μας.
@SG: Όχι βέβαια, αυτό λέω σε όλο το κομμάτι... Μόνο που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πάντα ποιοί την πληρώνουν περισσότερο - χωρίς αυτό να δίνει "συγχωροχάρτι για οποιαδήποτε ενέργεια..
Απαντάω και στο προηγούμενο σχόλιο: Πάρα πολλοί Έλληνες δυστυχώς θέλουν ελέυθερη αγορά - αλλά να μην αγγιχτεί η εκκλησία. Ίσως τώρα, μετά το Βατοπέδι, μειωθηκαν λίγο...
Δημοσίευση σχολίου