Ξέρω πολύ καλά πώς λειτουργεί το ελληνικό δημόσιο. Το έχω δει στα χειρότερα του (π.χ. τα τελευταία πέντε χρόνια) και το έχω δει και στα καλύτερα του, σε περίοδο εγρήγορσης και φιλοτίμου. Αλλά αυτό που (πρέπει να) συμβαίνει με την ελληνική αστυνομία, μάλλον δεν έχει προηγούμενο στη μεταπολιτευτική περίοδο.
Άκουσα χθες στο Mega τον Μιχάλη Χρυσοχοίδη. Μου άρεσε σε γενικές γραμμές η πολιτική που εξέφρασε - αν και είναι πιο πολύ απ’ ότι αντέχει η πραγματικότητα “με το σταυρό στο χέρι”. Πρώτα απ’ όλα, γιατί ανακοίνωσε την κατάργηση ενός ακόμα (του μάλλον πιο “χαμηλής νοημοσύνης”) νόμου της Νέας Δημοκρατίας, αυτού που προβλέπει μεγαλύτερες ποινές, λόγω κουκούλας. Παραλίγο να βλέπαμε και ποινές “δύο κατηγοριών” σε ληστές τραπεζών, ανάλογα με το αν κάλυπταν ή όχι το πρόσωπο τους....
Συμφωνώ με τη γενική γραμμή “ούτε άβατα, ούτε ράμπο της αστυνομίας”. Αρνούμαι οποιοδήποτε είδος “νταβατζηλικιού” ή βίας, από οποιονδήποτε. Για παράδειγμα, θεωρώ απαράδεκτο (και είναι κάτι που μια δημοκρατική πολιτεία οφείλει να καταπολεμά διαρκώς) να υπάρχουν “γκέτο”, απ’ όπου κάποιος δεν μπορεί να περάσει, είτε για λόγους ασφάλειας, είτε λόγω του οποιουδήποτε ιδεολογικού ή άλλου εκφοβισμού. Ακόμα χειρότερα, δεν δέχομαι επ’ ουδενί (και με εξοργίζει βαθύτατα) οποιαδήποτε πράξη βίας ή αυθαιρεσίας από τον ένστολο, που υποτίθεται οτι εκπροσωπεί την οργανωμένη πολιτεία - άρα όλους μας.
Δεν θέλω να επαναλάβω τα αστυνομικά αυτονόητα. Αυτό που με φόβισε εξ αρχής, με τις επιχειρήσεις στα Εξάρχεια είναι οτι η αστυνομική παρουσία εμπίπτει στην κατηγορία “τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και επιδέξιους...” Διότι η αστυνομική παρουσία είναι από τη φύση της “άβολη”, για τη λειτουργία μιας πόλης και των κατοίκων της. Να το πω πολύ αθώα, όταν σταθμεύουν στο απέναντι περίπτερο από το σπίτι μου περιπολικά για έλεγχο, κανείς δεν σταματάει να πάρει τσίχλες και εφημερίδες - πάει η δουλίτσα του του ανθρώπου. Όταν σταθμεύουν για αλκοτέστ δεν κοιμάται η γειτονιά, γιατί διαταράσσουν την κοινή ησυχία (οι εντεταλμένοι για την τήρηση των νόμων) - τρεις η ώρα τη νύχτα!
Όπως λοιπόν είναι αδιανόητο να χρησιμοποιείς σφυρίχτρα (!) στις 3 η ώρα τη νύχτα, έτσι και η αστυνομική παρουσία (που κατά τα άλλα θα έπρεπε να εμπνέει ασφάλεια) απαιτεί ένα εκπαιδευμένο και δημοκρατικό σώμα - κι όχι ένα κομπλεξικό συνοθύλευμα ακατάλληλων υπαλλήλων. Ακόμα και με τις καλύτερες προθέσεις, η παρουσία δέκα μπλε στολών και η διαδικασία ελέγχων ταυτότητας δεν είναι καθόλου ευχάριστη υπόθεση, για τη ροή της καθημερινότητας. Πόσο μάλλον, όταν και με την καλύτερη εικόνα που διαθέτουν, οι “μέσοι” αστυνομικοί είναι “αραχτοί” στη βάρδια, με μαύρο γυαλί, φραπεδιά, κινητό και καφέ. Για να έχει λοιπόν μια τέτοια “ειρηνική” (με τις καλύτερες προθέσεις, ας υποθέσουμε) παρουσία αποτελέσματα, πρέπει να είναι υποδειγματικά πειθαρχημένη, ευγενική και διακριτική.
Η ανάγκη για εξαιρετική εκπαίδευση μεγαλώνει, όταν υπάρχουν προηγούμενα “βεντέτας” και οι όποιοι κουκουλοφόροι/χούλιγκαν την πέφτουν σε μαγαζιά, περιουσίες - και με μεγάλη χαρά στους ίδιους τους αστυνομικούς, που αποτελούν “λαχταριστό στόχο”. Το μικρονοϊκό αυτό παιχνιδάκι της “γάτας με το ποντίκι” ενισχύεται φυσικά από τη χαμηλή νοημοσύνη, το φανατισμό και την εκατέρωθεν λογική του “οφθαλμόν αντί οφθαλμού”. Επαναλαμβάνω όμως: Λογαριασμό για την αυθαιρεσία δεν θα ζητήσω από τον πολίτη - αυτός θα κληθεί να απολογηθεί στη δικαιοσύνη. Από τον εκπρόσωπο της πολιτείας τον απαιτώ.
Η περίπτωση του “Φλοράλ” είναι μια κλασική ελληνική αστυνομική ιστορία, όπου ο αστυνομικός δεν μπορεί να κάνει διάκριση μεταξύ πολίτη και “αδικηματία” - γιατί “ξεχνάει” οτι ο ίδιος άνθρωπος μπορεί να έχει “διαδοχικά” και τις δύο ιδιότητες. Γι αυτό υπάρχουν η εκπαίδευση (που απαιτεί κι ένα ελάχιστο μυαλό βεβαίως) και οι διαδικασίες. Τον αδικηματία τον πιάνεις επ’ αυτοφώρω - και πρέπει να μπορέσεις να το κάνεις αυτό, αλλιώς είσαι αποτυχημένος. Στον πολίτη είσαι “με το σεις και με το σας”.
Υπάρχουν δύο εκδοχές: Η πρώτη λέει (και αυτόπτες ορκίζονται γι αυτό - και δεν έχω λόγο να μην τους πιστέψω) οτι τα δύο παιδιά που επιχείρησαν να συλλάβουν οι ράμπο με τα κράνη ήταν παντελώς άσχετα με την προηγηθείσα επίθεση κατά της αστυνομικής διμοιρίας (“σύλληψη στο σωρό”, κάτι που συμβαίνει συχνότατα). Η λογική αυτή λέει (και πολύ πιστευτά) οτι δυό πιτσιρικάδες που “έκαναν ντου”, δεν κάθονται μετά να πιουν καφέ αμέριμνοι - εκτός αν είναι τέρατα ψυχραιμίας, υποψήφια για Όσκαρ.
Η άλλη (την οποία υιοθετεί - άκριτα θα έλεγα, εκτός αν ξέρει κάτι που δεν ξέρουμε οι υπόλοιποι - ο φίλτατος Πάσχος Μανδραβέλης) είναι επίσης λογικοφανής και λέει οτι οι δύο νεαροί, προσπαθώντας να διαφύγουν από τους αστυνομικούς μπήκαν στο “Φλοράλ”, για κάλυψη και παρίσταναν τους αμέριμνους. Όταν πήγαν να τους συλλάβουν οι αστυνομικοί, τότε οι παριστάμενοι στην εκδήλωση παρουσίασης βιβλίου αντέδρασαν, καλύπτοντας τους - και έτσι συνέβησαν όλα τα υπόλοιπα.
Για την οικονομία της συζήτησης, θα δεχτώ τη δεύτερη. Ακόμα κι έτσι να είναι, η αστυνομία θα έπρεπε να είναι πολύ προσεκτική και διακριτική, όταν με τις πράξεις της διαλύει (εκ των πραγμάτων) μια συγκέντρωση πολιτών (εμφανώς πολιτική/πολιτιστική άλλωστε - και σίγουρα όχι “εγκληματική”).
Δεν έχω εικόνα τι συνέβη μέσα στο καφέ/βιβλιοπωλείο. Έχω όμως την εικόνα απ’ έξω - όπως βλέπω και μπροστά στα μάτια μου, έναν πολίτη να διαπληκτίζεται πολύ ευγενικά με τον αστυνομικό κι έναν άλλον - πιθανώς (πιθανώς λέω) με απαράδεκτο ύφος “ξέρεις ποιός είμαι εγώ ρε;” - να επιχειρεί υποτιμητικά να βγάλει το κράνος κάποιου που μοιάζει επικεφαλής. (Επ’ ευκαιρία: σόφρων επικεφαλής αξιωματικός, με εμπειρία, που έχει στοιχειώδη νοημοσύνη και πολιτικό κριτήριο, χωρίς να είναι κουτοπόνηρος “μπουρτζόβλαχος” τύπου ζαρντινιέρας - για να συμμαζεύει τους, ας πούμε, “θερμόαιμους” υφισταμένους - δεν υπάρχει;) Επίσης ακούω πολίτες να λέει ο καθείς το κοντό του και το μακρύ του, να διαμαρτύρεται και να επιτιμά τους αστυνομικούς, προσπαθώντας να τους πει οτι συλλαμβάνουν λάθος ανθρώπους. Δικαίωμα τους, όπως δικαίωμα και του Αλέξη Τσίπρα να πει την επομένη το αμετροεπές “κάνετε τα Εξάρχεια Λωρίδα της Γάζας” και να μιλήσει για “καλά οργανωμένο σχέδιο” (μόνο “οργανωμένο” δεν μπορείς να ονομάσεις τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αστυνομία) - προσπαθώντας να επιβάλει έναν παθογενή αριστερό λόγο. Θα τον κρίνει ο λαός. Ούτε μας ενδιαφέρουν οι πράξεις των παριστάμενων πολιτών - των αστυνομικών μας ενδιαφέρουν...
Πρώτο φάουλ: Τι κάνουν οι αστυνομικοί παρατεταγμένοι ως μπουλούκι στο δρόμο, χωρίς εμφανή λόγο; Ψάχνουν για καυγά και “τσαμπουκά”; Ή έκαναν τη δουλειά τους και φεύγουν ή αλλιώς είναι ελεγκτέοι για προκλητική συμπεριφορά.
Δεύτερο φάουλ: Τι σημαίνει “ο κύριος (Παπαχρήστος) για προσαγωγή”; Ο αστυνομικός οφείλει να μείνει ήρεμος, να αποκρούσει το όποιο χτύπημα (ή άγγιγμα στην προκειμένη περίπτωση - που απ΄ότι γνωρίζω δεν αποτελεί, ούτε θα έπρεπε να αποτελεί αδίκημα, γιατί δεν είναι καν αντίσταση κατά της αρχής) και να πράξει τα δέοντα. Δηλαδή να ολοκληρώσει την όποια έρευνα για υπόπτους αδικημάτων και να φύγει. Αν κάποιος θεωρεί οτι το άγγιγμα αστυνομικού αποτελεί αιτία σύλληψης, θα θυμίσω εικόνες από όλες τις αστυνομίες των δυτικών χωρών (συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας), που παίζουν κυριολεκτικά ξύλο με διαδηλωτές, χωρίς να σημαίνει υποχρεωτικά οτι θα τους συλλάβουν.
Η ΠΡΟΣΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΡΟ ΑΝΤΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ “ΚΑΨΩΝΙ”.
Τρίτο (και προπατορικό) φάουλ: Τι σημαίνει “αστυνομικός χωρίς διακριτικά”; Από πού κι ως πού είναι αποδεκτό οι αστυνομικοί να παρανομούν εμφανώς και συστηματικά (μου έχει τύχει ακόμα και τροχαίος, αυτόπτης ατυχήματος, που αρνήθηκε να μου δώσει τα στοιχεία του “για να μη μπλέξει”) - και να τη γλυτώνουν; Είναι ή δεν είναι “παρακράτος” ο αστυνομικός με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου του (άρα μη αναγνωρίσιμος), που δεν φοράει διακριτικά και αρνείται να δώσει τα στοιχεία του; Τιμωρήθηκε παραδειγματικά ολόκληρη αυτή η διμοιρία για το σοβαρό αυτό παράπτωμα - και ο επικεφαλής της διπλά;
Ερχόμαστε λοιπόν στα βασικά ερωτήματα: Μπορεί ο κύριος Χρυσοχοίδης να εφαρμόσει μια πολιτική που δείχνει σωστή, με αυτή την αστυνομία (αφού και ο ίδιος ομολογεί οτι είναι διαλυμένη) - αν δεν κάνει τρομερή δουλειά εκπαίδευσης, σε βάθος χρόνου; Μάλλον όχι, παίρνει μεγάλο ρίσκο, ενόψει μάλιστα και Πολυτεχνείου, επετείου θανάτου του Αλέξη κλπ.
Μπορεί να αφήσει τα πράγματα ως έχουν; Όχι, είναι η αλήθεια. Ίσως θα έπρεπε να ακολουθήσει μια πιο προσεκτική και σταδιακή εφαρμογή πολιτικής - χωρίς αυτό να σημαίνει οτι δεν καραδοκούν οι κίνδυνοι να τον “αδειάσει” ένας Κορκονέας, ότι κι αν κάνει.
Δίνουν το λάθος μήνυμα στους αστυνομικούς οι χειρισμοί του; Μπορεί, αν ο αστυνομικός που κρίνει όλα αυτά είναι στενόμυαλος, πιστεύει σε ακροδεξιές αφέλειες και εγκλωβίζεται στο δίλλημμα “κάνω τη δουλειά μου, μου τη πέφτουν, δεν κάνω τίποτα πάλι μου τη πέφτουν”. Η αλήθεια είναι οτι δεν ξέρει να κάνει τη δουλειά του - γιατί ξέρει να την κάνει μόνο παρανομώντας, από τον “εύκολο δρόμο”. Το κακό είναι οτι (στη καλύτερη περίπτωση), ο αστυνομικός αυτός θα κάνει λευκή απεργία.
Όταν διαβάζω οτι στην Καισαριανή, όπου ψήφισαν τα ΜΑΤ και τα σχετικά (ως μπλοκ) βγήκε 15% ΛΑΟΣ και 5% Χρυσή Αυγή, τότε φοβάμαι οτι δεν μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα - παρά μόνο με πολύ πίεση και παραδειγματικές “αντιφασιστικές τιμωρίες”, που θα φτάνουν ως την απόταξη (όχι βεβαίως από “υπηρεσιακά συμβούλια συναδέλφων”, αλλά από ανεξάρτητο όργανο).
Τελευταίο και καθοριστικό ερώτημα: Δηλαδή, να κάνουμε “πογκρόμ” στην αστυνομία, με βάση τις πολιτικές πεποιθήσεις; Όχι φυσικά - μακριά από μια δημοκρατική κοινωνία τα “πιστοποιητικά φρονημάτων”. Μόνο οι αντιδημοκρατικές πράξεις (και φυσικά οι εγκληματικές) μπορούν να τιμωρούνται - και αυστηρά μάλιστα. Με τη βοήθεια ψυχολόγων και άλλων ειδικών, το σώμα πρέπει να καθαρίσει, χωρίς κλαψούρες "οικογενειάρχης άνθρωπος, θα χάσει τη δουλίτσα του", από αυτούς που δεν μπορούν και δεν πρέπει να έχουν όπλο και εξουσία (και δυστυχώς η αστυνομία απανταχού στον κόσμο τους τραβάει σαν μαγνήτης). Αλλά αν πράγματι θέλει αποτελέσματα ο κύριος Χρυσοχοίδης, το γραφείο που εξήγγειλε οτι θα δέχεται καταγγελίες πολιτών για αστυνομική αυθαιρεσία, θα πρέπει να εξελιχθεί σε μια πολύ σοβαρή Διεύθυνση εποπτείας του αστυνομικού έργου, σοβαρής εκπαίδευσης των αστυνομικών - και κυρίως καταπολέμησης της μετατροπής των αστυνομικών σε παρακρατικούς, που συνεργούν με εγκληματικές οργανώσεις σε επεισόδια και χαιρετούν φασιστικά.
Η φωτό των αστυνομικών να συνεργάζονται "αγαστά" με ακροδεξιούς στον Άγιο Παντελεήμονα είναι από το www.enet.gr και το εξώφυλλο από το www.amazon.com
To post συνοδεύεται - σε αντίστιξη - από ένα πολύ ερωτικό κομμάτι του Αμερικανού Maxwell.
You would have loved to see this, Ali.
-
This is photo that Ali Mustafa posted shortly after he arrived in Aleppo to
cover the revolution in 2013. He was killed by Assadist goons a few months
later.
Πριν από 1 εβδομάδα
38 σχόλια:
Ως πολύ νεαρότερη από εσένα είχα καταρχήν την τύχη συμμαθητές μου,αξιόλογα παιδιά,πολύ καλοί στα μαθήματα και κυρίως προερχόμενοι από κεντροαριστερές και αριστερές οικογένειες (με τους παππούδες και τους γονεις τους διωκώμενους κάποτε στον εμφύλιο και στη χούντα) να περάσουν στις σχολές της αστυνομίας με το σύστημα των πανελληνίων, δλδ αξιοκρατικά και με κάποιο μορφωτικό υπόβαθρο από το λύκειο. Με το πέρασμα του χρόνου, όταν οι δρόμοι μας ξανασυναντήθηκαν, είχα την ατυχία να δω τη μετάλλαξη στο χαρακτήρα τους -προφανώς λόγω σχολής και επαγγέλματος. Ψηφίζουν Λα.οσ, συμπεριφέρονται με περίσσεια αλλαζονεία τόσο ως επαγγελματίες όσο και στις προσωπικές τους σχέσεις και δεν είναι καθόλου υπερβολή να πω πως έχουν γίνει απίστευτα σεξιστές και ρατσιστές. Το μόνο συμπέρασμα που μπορώ να βγάλω, είναι πως δυστυχώς η εκπαίδευση των αστυνομικών έχει μέινει σκόπιμα προσκολλημένη σε περασμένες και σκοτεινές δεκαετίες.Θα μου πεις βέβαια ποιος έχει τη σκοπιμότητα να έχουμε μια απαίδευτη, αγενή και φοβιστική αστυνομία....Το κράτος σαν οντότητα; Οι κυβερνήσεις; Η κοινωνία; Ως Έλενα, δε μπορώ να βρω την απάντηση, αν και συγκλινω προς το 2ο, δλδ τις κυβερνήσεις. Αλλά και πάλι, τι συμφέρον θα είχε ή θα έχει ένας υπουργός με το να φορτωθεί στην πολιτική του καριέρα μια τέτοια αστυνομία; Ναι, είχαμε τον Πολύδωρα και τον Βουλγαράκη που δώσανε αέρα στο χειρότερο κομμάτι της. Αλλά 5,5 χρόνια δεν είναι αρκετά για να αποδομήσεις εντελώς ένα σώμα. Το θέμα με την ελληνική αστυνομία είναι πως πάσχει θεσμικά από αρχής συστάσεώς της.Χρειάζονται σκληρές τομές, ώστε να απαλειφθούν τα βαρίδια και τα κακώς κέιμενα. Στην τελική, ας πάει επιτέλους και κανένας αστυνομικός που έχει αυθαιρετήσει στη φυλακή. Η ας πάει σπίτι του μια και καλή. Κι επιτέλους, να εκσυγχρονιστεί η εκπαίδευση των αστυνομικών, που σημάινει 4 χρόνια άμισθες σπουδές εμπλουτισμένες με μαθήματα όπως κοινωνιολογία και ψυχολογία, στρατιωτική θητεία κανονικά για τους άρρενες, διαρκή ψυχοτεχνικά τεστ,σκληρές ποινές για αποδεδειγμένες αυθαιρεσίες και κακές συμπεριφορές έναντι των πολιτών και last but not least κατάργηση του θρησκευτικού όρκου...
ΕΛΕΝΑ
Προσωπικά, αλλά και οικογενειακά, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου δεν έχουμε δει καλό από την αστυνομία.
Μερικά σταχυολογήματα:
1. Πήγα πρόσφατα για μία επικύρωση, απόγευμα, εργάσιμη, στο ΑΤ της γειτονιάς την ημέρα που για εξυπηρέτηση των πολιτών οι επικυρώσεις γίνονται απόγευμα. 2 ώρες πριν λήξει το ωράριο, με έστειλαν στα ΚΕΠ, λέγοντας ότι "δεν χωράει άλλους πάνω".
2. Ο πατέρας μου, 9 το βράδυ, στο μαγαζί του, δέχθηκεεπίθεση από ληστές. Αφού τον έκλεψαν, τον βάρεσαν στο κεφάλι. 3 γείτονες τηλεφώνησαν στο 100 αλλά και στο ΑΤ που απέχει 200 μέτρα από το μαγαζί, αλλά πρώτα ήρθε το ασθενοφόρο και μετά η αστυνομία (δεν ξέρω πόση ώρα ακριβώς μετά, πάντως σίγουρα πάνω από 20-25 λεπτά- μετά πήγαμε νοσοκομείο).
3, Κάποια στιγμή πήγαμε στο ΑΤ της περιοχής που έχει ο πατέρας μου ένα εξοχικό να διαμαρτηρηθούμε για έναν κακό γείτονα και να ζητήσουμε την συνδρομή της αστυνομίας. Μας είπαν ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτε και "ας πάμε στον εισαγγελέα μήπως μπορει αυτός".
4. Ξέρω από γνωστούς που εργάζονται στο σώμα ότι μετά από κάθε βραδυνή βάρδια, έχουν 2 μέρες ρεπό. Γενικά και κάτά μέσο όρο εργάζονται 3 μέρες την εβδομάδα.
5. Πολλές φορές, παρανομούν οι ίδιοι εκνευριστικά. Πλατεία Βικτωρίας, "ντού" σε αλλοδαπούς μικροπωλητές, ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΟ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ! Δεν κάνανε τον κόπο να παρκάρουν και να έρθουν πεζοί. (Βγάλαμε φωτό με έναν φίλο, μάλλον τις έχει ακόμα).
6. Διαμαρτυρία επώνυμη για τα έκτροπα και την γενική κατάσταση σε κάθε πανυγύρι του Αγ. Παντελεήμονα. Απάντηση: "Για τις άδειες την ευθύνη έχει ο Δήμος, για το πανυγήρι η Νομαρχία, για το παρκάρισμα η Δημοτική αστυνομία και για την τήρηση της τάξης η Αστυνομία, Για το τελευταίο, στο βιβλίο συμβάντων δεν καταγράφηκε τίποτε κατά της διάρκεια του εορτασμού". Δηλαδή όλα είναι τέλεια με λίγα λόγια.
Και πάρα πάρα πολλές ακόμα περιπτώσεις... Τι να πρωτοθυμηθώ; Σε διάρηξη σπίτι μας όταν ήμουν πιτσιρικάς, ήθελαν να αποφύγουν να στείλουν την σύμανση και όταν επιμείναμε, μας έκαναν το σπίτι μαύρο από την γνωστή ουσία για τα απωτυπώματα. Σε ότι μέρος θέλετε, μέχρι και μέσα στα ντουλάπια με τα ρούχα, που δεν τα είχαν πειράξει οι διαρήκτες, και συνέχεια λέγοντας "εσείς μας φωνάξατε, πρέπει να κάνουμε την δουλειά μας". Αν δεν είναι αυτό εκδικητικότητα, τότε τι είναι;
Δυστυχώς ζούμε σε μια γειτονιά που μας θεωρούν ότι είμαστε υπάνθρωποι. Δεν έρω αν αυτά ισχύουν κι αλλού, αλλά στο κέντρο, η κατάσταση είναι χάλια. Ποιά Αστυνομία λοιπόν; Ας την καταργήσουμε ρε παιδιά. Για μερικούς από εμάς δεν προσφέρει τίποτε και ας πληρώνουμε σαν βλάκες.
@Έλενα: Δεν θα ισχυριζόμουν ποτέ οτι η Ελληνική Αστυνομία ήταν "εξαιρετική" και χάλασε τα τελευταία πέντε χρόνια. Το αντίθετο μάλιστα: Θα έλεγα οτι έγιναν κάποια μικρά βήματα, επί εποχής Σημίτη. Αντί όμως αυτά να πολλαπλασιαστούν, βούλιαξε (όπως και όλο το ελληνικό δημόσιο) σετην απόλυτη απραξία, ανυποληψία - και τελικά επικίνδυνη ανικανότητα.
@DPurpler: Δεν νομίζω οτι έχετε (έχουμε) τη δυνατότητα να μην την "πληρώνουμε". Μια δημοκρατία δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αστυνόμευση - απλούστατα γιατί η αυθαιρεσία θα είναι ο απόλυτος κανόνας. Και πιστέψτε με, δεν θέλετε να ζήσετε χωρίς δημοκρατία...
Ε, σταθήκατε μόνο στην τελευταία πρότασή μου!
@DPurpler: Επειδή αυτό μοιάζει να είναι το συμπέρασμα σας... :-)
Δεν αμφισβητώ καθόλου αυτά που λέτε - και την κατάσταση στο κέντρο της Αθήνας την ξέρω πολύ καλά...
Θα σταθώ στο πνεύμα του Μ. Χρυσοχοΐδη αλλά και της κυβέρνησης -αν το έχω καταλάβει σωστά. Για να απαιτείς από τον πολίτη να συμπεριφέρεται νόμιμα, θα πρέπει πρώτα το κράτος να δείχνει τον δρόμο και αυτό σ' όλους τους τομείς του δημόσιου βίου. Μένει μόνο να το δούμε στην πράξη σε βάθος χρόνου και όχι περιστασιακά. Αυτοί τώρα που επιλέγουν το επάγγελμα του αστυνομικού είναι συγκεκριμένα άτομα, και μάλιστα δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά, αυτό γίνεται σ΄ όλο τον κόσμο. Ο αστυνομικός όμως μαθαίνει πρώτα απ’ όλα να υπακούει στους ανωτέρους του. Από εκεί πρέπει λοιπόν (από τους ανώτερους) να ξεκινήσει η «εκπαίδευση». Επίσης να γνωρίζει (ο αστυνόμος) ότι δεν είναι το κράτος αλλά το υπηρετεί και από την στιγμή που παρανομεί θα τιμωρείται. Εφαρμογή των νόμων δηλαδή.
Και κάτι ακόμη, ναι μεν η αστυνομία ούτε διακριτική είναι ούτε προσεχτική όμως πέραν των όποιων εμπειριών έχουμε σαν πολίτες (χούντα – μεταπολίτευση κ.λπ.) από την αστυνομία, νομίζω ότι έτοιμοι είμαστε να σηκώσουμε την παντιέρα εναντίον της . Διότι αν υιοθετήσουμε την άποψη του Πάσχου οι πολίτες αντιμετώπισαν τους αστυνομικούς τουλάχιστον με καχυποψία ;;; ενώ αυτοί ήταν που είχαν δεχτεί επίθεση από κάποιους νεαρούς (αλήθεια για ποιον λόγο;). Ζητάμε δηλαδή και καλά κάνουμε τον εκδημοκρατισμό της αστυνομίας χωρίς να προσπαθούμε να εκδημοκρατιστούμε εμείς. Πως να το κάνουμε η σχέση κράτους - πολίτη είναι αμφίδρομη και για να είναι αρμονική (όσο μπορεί) χρειάζεται προσπάθεια από όλους μας.
Είχα ακούσει (αλλά δεν έχω τρόπο να το διασταυρώσω)ότι στην εκπαίδευσή τους οι αστυνομικοί μαθαίνουν ότι "κάθε πολίτης είναι ένας εν δυνάμει εγκληματίας). Είναι μόνο μια φράση.
@jojos: Προφανώς τους αντιμετωπίζουν με καχυποψία - τουλάχιστον. Διαβάστε στη σημερινή Ελευθεροτυπία αφιέρωμα γαι τα Εξάρχεια, με επώνυμες καταγγελίες για απαράδεκτη, χυδαία συμπεριφορά. Οι διάφορες φασιστικές συμπεριφορές είναι επίσης γνωστές - τι παραπάνω χρειάζεσετε από τον Αλέξη, τον πρόσφατο θανάσιμο βασανισμό αλλοδαπού στο ΑΤ Νίκαιας, τα παλαιότερα στο τμήμα της Ομόνοιας.
Καμία βία δεν δικαιολογείται, γιατί και καμία ενοχή δεν είναι ομαδική. Αλλά αυτό που προσπαθώ να πω με αυτό το ποστ είναι οτι την τρέλλα του κάθε πολίτη δεν μπορείς να την αλλάξεις ή συμμαζέψεις - δεν είναι αυτός ο ρόλος της πολιτείας. Ο ρόλος της είναι να έχει μια αστυνομία που να ξέρει να λειτουργεί δημοκρατικά, αποτελεσματικά - και κυρίως νόμιμα, όποια κι αν είναι η συμπεριφορά του οποιουδήποτε πολίτη.
@Ανώνυμος: Δεν το ξέρω. Μαθαίνουν όμως οτι ο αστυνομικός είναι διπλά ένοχος αν είναι εγκληματίας;
@Έλενα: Συπληρώνω:
Όχι "κανένας αστυνομικός". Πολλοί να πάνε σπίτι τους - μπας και καθαρίσει ο τόπος...
Συμφωνώ ότ υπερέβαλα "ζητώντας" κατάργηση αστυνομίας. Αλλά πραγματικά δεν έχω δει ποτέ απτή, καθημερινή βοήθεια από την αστυνομία.
Και αυτό το παραμύθι "ελάχιστοι επίορκοι αστυνομική αμαυρώνουν... κλπ" πρέπει να σταματήσει. Η πλειοψφία είναι βάρος στην κοινωνία.
Εξαιρετικό άρθρο για ακόμη μια φορά.
Συμφωνώ απόλυτα με όλα τα σημεία του άρθρου σας.
Θα ήθελα να σχολιάσω κάτι δευτερεύον. Αυτό που λέει ο Μανδραβέλης στο άρθρο του που αναφέρεται στο περιστατικό του Φλοράλ, είναι διαφορετικό από αυτό που περιγράφετε. Παραθέτω την πρώτη παράγραφο που μπορείτε να βρείτε σε αυτή τη διέυθυνση: http://www.medium.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=3361:--lr&catid=69:2008-09-01-08-37-10&Itemid=91
"Δύο συμπεράσματα βγαίνουν από το προχθεσινό συμβάν στα Εξάρχεια. Το πρώτο είναι ότι οι επονομαζόμενοι «μπαχαλάκηδες» δεν είναι τυχαίοι χούλιγκαν, που απλώς χτυπούν και φεύγουν. Εχουν σχέδιο, το οποίο στοχεύει να ξυπνήσει ανακλαστικά της ευρύτερης αριστεράς -ή έστω κάποιων «χρήσιμων ηλίθιων», που έλεγε ο Λένιν- και τη συμπάθεια των Μέσων Ενημέρωσης. Δεύτερον και αναμενόμενο: οι αστυνομικοί και οι αξιωματικοί τους δεν έχουν το αναγκαίο πολιτικό αισθητήριο για να μην πέφτουν στις παγίδες των Εξαρχείων."
Τι μας λέει λοιπόν ο "φίλτατος"; Ότι υπήρξε οργανωμένο σχέδιο από πλευράς "μπαχαλάκηδων" το οποίο προέβλεπε ότι θα γίνονταν επίθεσή στους αστυνομικούς και κάποιοι από αυτούς θα κατέφευγαν στο Φλοράλ για να συλληφθούν εκεί και να προκαλέσουν τη συμπάθεια και την αντίδραση της ευρύτερης αριστεράς και με αυτό τον τρόπο να οδηγήσουν την αστυνομία σε μια επικοινωνιακή ήττα.
Το μόνο σχόλιο που μπορώ να κάνω είναι ότι πρόκειται περί παραληρήματος. Δε νομίζω ότι είναι ανάγκη να εξηγήσω τους λόγους.
Φαντάζομαι ότι δεν είναι αυτός ο καταλληλότερος χώρος για να τα γράφω αυτά, αλλά αφενός, στη σελίδα του Μανδραβέλη δεν υπάρχει η δυνατότητα να αφήσει κάποιος σχόλια και αφετέρου, με αυτό τον τρόπο θέλω να εξάρω τη στάση σας. Ο κάθε άνθρωπος κινδυνεύει ή νιώθει ότι κινδυνεύει από διαφορετικά πράγματα. Τόσο εσείς όσο και ο κύριος Μανδραβέλης, λόγω του επαγγέλματός σας πιστεύω ότι περισσότερο κινδυνεύετε από μια πιθανή ατυχή συνάντηση με "μπαχαλάκηδες" παρά με αστυνομικούς. Σαν πολίτες όμως όλοι απειλούμαστε από την καταπάτηση του Συντάγματος, την απαξίωση των θεσμών και τη δυσλειτουργία της Δημοκρατίας. Το ότι θίγετε αυτά τα θέματα σας τιμά, σε αντίθεση με τον κύριο Μανδραβέλη του οποίου η εθελοτυφλία πλήττει, κατά τη γνώμη μου, το κύρος του ως αξιόπιστου αναλυτή.
@DPurpler: Δεν μπορώ να ξέρω αν είναι η πλειονότητα. Δύσκολο να μετρηθεί. Και το 40% να είναι όμως, είναι πάρα πολύ - και πολύ επικίνδυνο..
@null: Ευχαριστώ για τα καλά λόγια!
@Silent Bob: Ευχαριστώ και σας. Ελπίζω οτι δεν κινδυνεύω από κανέναν - και οτι οι άνθρωποι που έχουν ή διατείνονται οτι έχουν, έστω στο ελάχιστο, προοδευτική (ή επαναστατική) σκέψη, αναγνωρίζουν την έννοια της κριτικής. Άλλωστε, θα ήμουν θύμα μιας "ιδεολογικής τρομοκρατίας", αν δεν έγραφα αυτό που πίστευα. Επίσης ελπίζω οτι δεν κινδυνεύω από την αυθαιρεσία κανενός αστυνομικού, αν και - ακριβώς αυτό λέει το ποστ μου - με αυτή την "χύμα" αστυνομία, ποτέ δεν ξέρεις. Έτσι όπως κυκλοφορώ μερικές φορές έξω, είναι επίφοβο... :-)
Για να σοβαρευτούμε, βεβαίως και είναι θέμα αρχής - και "διάσωσης" των θεσμών και της δημοκρατίας μας. Εγώ ας πούμε οτι δεν κινδυνεύω, αλλά πολλοί συμπολίτες μας, λόγω και μόνο εμφάνισης, μπορεί να κινδυνεύουν. Και από την ανάποδη, αρκετοί ίσως συνάδελφοι μου (και δεν μιλάω για τα συνήθη σούργελα της δημοσιογραφίας) μπορεί να μην περάσουν καλά, αν αποφασίσουν να πάνε βόλτα στα Εξάρχεια, λόγω των απόψεων ή των βιβλίων που έχουν εκδόσει.
Θα υπερασπιστώ όμως τον φίλτατο Πάσχο, διότι πράγματι μπορεί να υπάρχει "σχέδιο" (με την έννοια της τακτικής) να εξευτελίζεται η αστυνομία - και να οδηγείται σε "επικοινωνιακές ήττες". Όχι όμως όπως το λέει για το Φλοράλ - είναι ένα αυθαίρετο "συμπέρασμα". Θα το εντάξω στη γενικότερη τάση των φιλελεύθερων να απορρίπτουν την εμπειρική γνώση και να ερμηνεύουν τον κόσμο, δήθεν με απόλυτο ορθολογισμό, αλλά στην ουσία με "λογικά άλματα" που οδηγούν, καμμιά φορά, σε παγίδες... :-)
Πόσο συμφωνώ με κάθε πρόταση της ανάρτησης. Κάτι τέτοιο θα ήθελα να γράψω κι εγώ στο blog μου, αλλά αδυνατώ. Δεν έχω τη γλώσσα, τον λόγο, τη σκέψη.
@tsaousa: Ω, ευχαριστώ αγαπητή, με κολακεύετε. Εσείς έχετε άλλα, ανθηρόστομα χαρίσματα στο λόγο σας, που εγώ δεν δύναμαι... :-)
@tsaousa: Μόλις είδα και το link από το blog σας εδώ. Ευχαριστώ πολύ!
Εξαιρετικά διεξοδικό και πυκνό post και με βρίσκει σύμφωνη η συλλογιστική σου. Δυο μόνο σχόλια: πρώτον μου είναι πολύ δύσκολο να φανταστώ, κι ακόμη περισσότερο να δεχτω, οτι οι επονομαζόμενοι "μπαχαλάκηδες" ή όπως αλλιώς χαρακτηρίζονται αυτοί που (και εαν) κατέφυγαν στο Floral δρουν με τέτοιον συντεταγμένο, εκ προθέσεως και επιτυχημένο τρόπο. Εχω την αίσθηση οτι τίποτε δεν λειτουργεί τόσο καλά και αποτελεσματικά, και μάλιστα βάσει σχεδιασμού, για να λειτουργούν αυτοί ....Δεύτερο και επιφανειακά άσχετο με τα της αστυνομίας αλλά όχι της ανομίας: μετά από πολλούς μήνες περνάω το σ-κ στη γενέτειρα θεσσαλική πόλη, η κατάσταση παραμένει απολύτως απαράλλαχτη, όλοι καπνίζουν παντού, σαν να μην άλλαξε τίποτε...και απορούν με την έκπληξη και δυσφορία μου...εφόσον έχουν πληροφορηθεί (!) οτι δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί για να επιβάλουν πρόστιμα....
Έκαστος στο είδος του!
(εγώ ευχαριστώ που μου επιτρέπεις το λινκ αν και το έκανα αυθαίρετα- ήθελα πολύ όμως να το διαβάσουν όσο περισσότεροι γίνεται).
Καλό βράδυ.
Τώρα πρόσεξα τον πληθυντικό, εγώ είμαι του αυθόρμητου Ενικού, ζητώ συγγνώμη.
@yb: Ε, ναι - αυτός είναι ο φαύλος κύκλος του "χύμα". "Χύμα" τα μέτρα του Αβραμόπουλου, "χύμα" και η όποια "αστυνόμευση", "χύμα" και η κοινωνία, που δε θέλει να σταματήσει να καπνίζει..
@ tsaousa: Ο πληθυντικός είναι "γαλλικού τύπου", π.χ. "πώς τα λέτε έτσι αγαπητή Μαρία"... :-)
Ήρθα από της Τσαούσας.
Αν μαζεύατε υπογραφές, θα υπέγραφα αμέσως.
Τώρα, σας αφήνω απλά το σχόλιο μου.
Χαίρεται.
Διάβασα το ρεπορτάζ της "Ε", κι όμως τα περί συσκέψεως κάτω από το τρεμάμενο φως, προτεταμένα όπλα κ.λ.π μου θυμίζουν μέτρια έκθεση μαθητή γυμνασίου. Διάβασα όμως αυτό που με καλύπτει πλήρως, αν και είναι μεγάλο το κείμενο ρίξτε μια ματιά
Tου Στεφανου Kασιματη / kassimatis@kathimerini.gr
Στις χώρες της Ευρώπης (με τις οποίες μας αρέσουν οι συγκρίσεις όταν ζητούμε μεγαλύτερες αμοιβές...), ακόμη και σε χώρες με μακρά φιλελεύθερη παράδοση, όπως οι σκανδιναβικές, ξέρετε τι συνέπειες αντιμετωπίζει όποιος διαδηλωτής επιχειρήσει να αφαιρέσει το κράνος αστυνομικού; Ρητορικό το ερώτημα, ασφαλώς. Από την άλλη πλευρά, έχετε προσέξει πώς οι αστυνομικοί σε αυτές τις χώρες απομακρύνουν τους διαδηλωτές που, λ.χ., κάθονται οκλαδόν στο οδόστρωμα; Τους μεταχειρίζονται όπως αρμόζει σε ανθρώπους και όχι σε σακιά με πατάτες: Τέσσερις αστυνομικοί για να σηκώσουν τον καθένα και να τον μεταφέρουν στην κλούβα. Ο σεβασμός προς την Αστυνομία και ο επαγγελματισμός από την Αστυνομία είναι πράγματα αλληλένδετα. Οι διαδηλωτές στις χώρες του παραδείγματος δεν τολμούν να προκαλέσουν αστυνομικό, γιατί ξέρουν ότι οι επιπτώσεις της πράξης θα είναι δεινές. Γι’ αυτό, κατά κανόνα, καταφεύγουν στη μέθοδο της καθιστής διαμαρτυρίας. Ξέρουν ότι το μεγαλύτερο πλήγμα που μπορούν να καταφέρουν κατά των αστυνομικών, είναι να τους υποχρεώσουν να σηκώσουν το βάρος των διαδηλωτών.
Εδώ όμως δεν είναι Ευρώπη. Αν μάλιστα το περιστατικό συμβαίνει εντός του ημιαυτόνομου κρατιδίου των Εξαρχείων, το απεχθές «ξέρεις ποιος είμαι ’γώ, ρε;» θεωρείται αποδεκτή στάση, εφόσον είναι περιβεβλημένη με αριστερό μανδύα. (Στους εκφωνητές του Πολυτεχνείου επιτρέπεται να αφαιρούν κράνη αστυνομικών!). Από την άλλη, η Αστυνομία είναι σήμερα βεβαρημένη με ένα σωρό αποκρουστικά περιστατικά αυθαίρετης βίας, από την υπόθεση της ζαρντινιέρας ώς τον φόνο του Γρηγορόπουλου.
Εκτός από τον ΣΥΡΙΖΑ του προέδρου Τσίπρα, που διεκδικεί ευθέως το άβατο των Εξαρχείων για την Αστυνομία, δεν υπάρχει λογικός άνθρωπος μετά τα Δεκεμβριανά του 2008, που να μην αντιλαμβάνεται ότι είναι απλώς αδιανόητη η ύπαρξη ενός θυλάκου ανομίας στην καρδιά της πρωτεύουσας. Η αποδοχή του από το κράτος συνιστά οπισθοδρόμηση της κοινωνίας. Η πρόοδος δεν μπορεί να είναι ούτε αριστερή ούτε δεξιά, είναι απλώς ο δρόμος που υποδεικνύει η λογική, δηλαδή ούτε «ζαρντινιέρες» ούτε ημιαυτόνομο κρατίδιο στο κέντρο της Αθήνας. Η απορία μου είναι γιατί τη συγκεκριμένη αυτονόητη στάση, που υιοθετεί σήμερα ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, δεν μπορούσε να την έχει και ο Πάκης Παυλόπουλος...
@antidrasi+sex: Χαίρομαι που συμφωνείτε. Οι υπογραφές μπορεί να είναι και νοερές - αυτή είναι η ομορφιά της συζήτησης, της πειθούς, της σκέψης τελικά... :-)
@jojos: Οτι υπάρχει χυδαιότητα από πλευράς αστυνομικών είναι βέβαιο.
Έχει δίκιο ο Στέφανος στα περί σεβασμού στην αστυνομία. Ο σεβασμός είναι κάτι που κερδίζεται όμως, με τον επαγγελματισμό - σίγουρα όχι με καφρίλα και φασιστικές εξάρσεις.
Γιατί δεν μου λέει όμως κανείς με σαφήνεια τι παθαίνει κάποιος που αγγίζει το κράνος αστυνομικού (που εκεί φαντάζομαι είναι αδιανόητο να μη φοράει διακριτικά); Γιατί όλο την ακούω να αιωρείται αυτή την ερώτηση. Εγώ αντιθέτως έχω δει βίντεο με βρετανό αστυνομικό, έξω από την πρεσβεία μας στο Λονδίνο, να αντιμετωπίζει με γυμνά χέρια Έλληνα διαδηλωτή. Παίξανε μπουνιές - και ουδόλως διανοήθηκε να τον συλλάβει μετά...
Ο σεβασμός απέναντι στην αστυνομία είναι σεβασμός απέναντι στους νόμους και δεν κερδίζεται είναι υποχρέωση όλων μας. Όμως οι αστυνομικοί θα πρέπει να τηρούν πρώτα αυτοί τους νόμους, σε αντίθετη περίπτωση να τιμωρούνται και μάλιστα παραδειγματικά.
Μου φέρνετε σαν παράδειγμα τον άγγλο αστυνομικό (μη γνωρίζοντας τι διαταγές είχε πάρει) και δεν αναλογίζεστε πώς κατά την διαδήλωση (την πρόσφατη) των εργατών μετάλλου η επίθεση των διαδηλωτών εναντίον των αστυνομικών παρουσιάστηκε ως ωμή βία των ΜΑΤ, του υπουργού της κυβέρνησης και πάει λέγοντας, βέβαια αυτοί (οι εργάτες) είναι το πόπολο και όλα επιτρέπονται, βάζουμε και λίγο γάλα των παιδιών και λύθηκε το όποιο πρόβλημα.
Ποιος έδωσε το δικαίωμα στον κον Παπαχρήστο (εκφωνητής και αυτός κατά την εξέγερση του πολυτεχνείου, άξιος, μπράβο του και συγχαρητήρια, αλλά μέχρι εκεί)
να επιτίθεται φραστικά και να προκαλεί τον αστυνόμο. Αν δεν είχε προβεί σε αυτήν την ενέργεια θα είχε προσαχθεί; Δεν θέλω να μπω σε προβοκατόρικες υποθέσεις.
Επίσης μου επισημαίνετε και σωστά το θέμα των διακριτικών, κι όμως η ουσία είναι με ή χωρίς διακριτικά να τιμωρηθεί το όργανο που έχει παραβιάσει τις εντολές των ανωτέρων του.
Τι θέλω να πω, δεν μπορείς και δεν χρειάζεται να εκπαιδεύσεις όπως ενδεχομένως θα θέλαμε ολόκληρο το αστυνομικό σώμα. Χρειάζεται όμως η ικανή ηγεσία, ικανοί αξιωματικοί, δουλειά και τήρηση των νόμων.
Μην νομίζετε ότι με τα γραφόμενά προσπαθώ να υπερασπιστώ την αστυνομία, έχω υποστεί και την αυθαιρεσία και την καφρίλα της, πρόθεσή μου είναι να υπερασπιστώ την τήρηση των νόμων γιατί πιστεύω ότι μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε...Αν αμφιβάλετε κοιτάτε γύρω σας και θα καταλάβετε αμέσως γιατί βρισκόμαστε στον πάτο.
@jojos: Δεν διαφωνώ για την παράμετρο της κοινωνικής ευθύνης όλων - και ειδικά των πολιτικών φορέων. Και βεβαίως οι εργάτες του ΠΑΜΕ την έπεσαν στα ΜΑΤ, για να φανεί οτι το ΜΑΤ επιτέθηκαν - είναι το απαράδεκτο πολιτικό παιχνίδι μερίδας της αριστεράς αυτό.
Αυτό όμως που προσπαθώ να πω με αυτό το ποστ είναι οτι σε τέτοια επεισόδια, σημασία για μένα τον δημοκρατικό πολίτη ΔΕΝ έχει τι κάνει ο όποιος κύριος Παπαχρήστος (θα τον κρίνω ίσως ξεχωριστά και προσωπικά - και αν έχει παραβιάσει το νόμο να τιμωρηθεί γι αυτό). Σημασία έχει τι κάνει και πώς δρα η (εντεταλμένη από την οργανωμένη πολιτεία) αστυνομία!
το σχόλιο Νορβηγού φίλου είναι οτι του φαίνεται παράξενη η χρήση των Σκανδιναβικών χωρών ως παραδείγματος αυστηρότητας, γιατί όπως λέει (και έχεις ήδη πει κι εσύ λίγο παραπάνω) στη χώρα του "the police would identify themselves so it shouldn't be necessary to force helmets off them..."
καλημέρα
Δεν νομίζω ότι παρανόμησαν κάπου οι συλληφθέντες του Floral κ έπρεπε να προσαχθούν. Αν είναι να κυκλοφορούμε κ εμείς με κράνη... Κ δεν έχει σημασία αν ήταν ο Παπαχρήστος ή ο οποιοσδήποτε. Σημασία έχει η συμπεριφορά και το στυλάκι πάνοπλοι λες κ πάνε στον πόλεμο, με τα κράνη κ χωρίς διακριτικά. Δηλαδή είμαστε εξουσία κ κάνουμε ότι γουστάρουμε. Δεν έχει καμία ουσία να εξαντλείται ο νόμος κ η εξουσία τους σε έναν 50ντάρη που πήγε να βγάλει ένα κράνος τη στιγμή που χιλιάδες αδικήματα (φόνοι, βιασμοί κλπ) μένουν ανεξιχνίαστα. Κάποιοι επιμένουν να κοιτούν το δάχτυλο κ όχι το φεγγάρι... Κ επίσης δεν είναι μαγκιά το "ξυλοφορτώνω φτωχούς εργάτες, συνταξιούχους, μαθητές κλπ" ακόμα κ αν τους έχουν προκαλέσει. Θα πρέπει να μάθουν να είναι ψύχραιμοι κ να μην αντιδρούν βίαια γιατί η βία φέρνει βία. Αν κ πιστεύω ότι τα ΜΑΤ πρέπει να καταργηθούν.
@ yb: Ποιός ανέφερε τις σκανδιναβικές χώρες; Προφανώς, όπου η αστυνομία είναι δημοκρατική και ξέρει τη δουλειά της, τα φαινόμενα αυτά δεν υπάρχουν ή είναι ελάχιστα...
@Ανώνυμος: Προφανώς δεν παρανόμησαν και γι αυτό θα ήταν και αστείο να κρατηθούν.
Δεν θα είχα καμία αντίρρηση να καταργηθούν τα ΜΑΤ - σε κάθε περίπτωση, έτσι ανεκπαίδευτα που είναι, είναι άκρως επιζήμια. Θα έπρεπε όμως να εκλείψει και η ανάγκη (προβοκάτσια) ύπαρξης τους...
Βρε πάμε καλά, μας ενοχλούν τα κράνη, ο εξοπλισμός και το δήθεν στυλ που έχουν οι μπάτσοι (θα έπρεπε να περιπολούν με πυτζάμες) και δεν μας έχει ενοχλήσει που πέντε χρόνια τώρα έχουν κάνει μπάχαλο την περιοχή 30 - 50 άτομα; πιο είναι το δάκτυλο και πιο το δάσος; Κρίμα!
@jojos: Μπορούν ωραιότατα (και πρέπει) να μας ενοχλούν και τα μεν και τα δε. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο. Άλλωστε ξεκαθαρίζω στο κείμενο οτι δεν δέχομαι κανένα "νταβατζηλίκι, απ' όπου κι αν προέρχεται.
Η συγκέντρωση τόσων όπλων, ας πούμε και η καταγγελόμενη συμπεριφορά των αστυνομικών εμένα με ενοχλεί πιο πολύ. Γιατί γίνεται "στο όνομα μου", ο αστυνομικός εκείνη την ώρα εμένα εκπροσωπεί.
Νομίζω οτι είστε πολύ "δυασανάλογος", αν μιλάτε στο συγκεκριμένο για δέντρο και δάσος. Το προηγούμενο σχόλιο σας μου είχε φανεί πιο ισορροπημένο.
ανάμεσα σε αυτόν που ασκεί βία επειδή έτσι θέλει να πιστεύει ότι κάνει "επανάσταση" και σε αυτόν που ασκεί βία επειδή του έχει ανατεθεί ο ρόλος της προστασίας και τήρησης του νόμου, απαιτήσεις να είναι σωστός έχω μόνο από τον δεύτερο.
Ο πρώτος εκτρέπεται και υπάρχει κάποιος να τον ανακαλέσει στην τάξη.
Ο δέυτερος δεν έχει δικαίωμα να εκτρέπεται γιατί έχει επιφορτιστεί να τηρεί την τάξη.
ok ζητάω συγνώμη για το ύφος και συμφωνώ ότι θα πρέπει η τήρηση των νόμων να συνοδεύεται από την όποια διακριτικότητα - δημοκρατικότητα της αστυνομίας. Κάποιοι όμως νομίζουν ότι στη ζυγαριά βάζουμε την αστυνομία και τους "μπαχαλάκηδες", όχι στην ζυγαριά μπαίνουν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής (των οποίων καταστρατηγείται κάθε δικαίωμα) και οι "μπαχαλάκηδες". Δεν έχετε βρεθεί στην θέση των κατοίκων (εύχομαι να μην βρεθείτε) αν όμως σας ενδιαφέρει και επαγγελματικά το θέμα μπορώ να σας φέρω σε επαφή με κάτοικο (35 χρόνια στην Μεσολογγίου) για μια συνέντευξη. Τότε ίσως καταλάβετε εμένα, τον κον Κανέλλη, τον κον Κασιμάτη, τον κον Πανούτσο, τον κον Μπεχράκη που αναφέρει στην "Ε" "Από το ρίσκο της μη αστυνόμευσης προτιμώ το ρίσκο της αστυνόμευσης". Τώρα θα μου πείτε αστυνόμευση μεν αλλά με δημοκρατικότα και σεβασμό στον πολίτη δε (για αναφερθούμε και στο θέμα του ποστ). Θα συμφωνήσω,και θα τελειώσω γιατί νομίζω ότι αρχίζω να ανακυκλώνομαι, ευχαριστώ για την φιλοξενία
Jojos φυσικά κ δεν λέω να περιπολούν με πυτζάμες αλλά τα κράνη ας τα φορούν όταν οδηγούν τις μηχανές τους. Επίσης θα έπρεπε να έχουν διακριτικά. Κι εγώ πάω Μοναστηράκι αγοράζω μια στολή, 1 κράνος κ 1 εθνόσημο κ λέω ότι είμαι μπάτσος. Το θέμα είναι ότι οι περιπολίες κ η συνεχής παρουσία δεν ωφελεί σε τίποτα εφόσον δεν καταπολεμεί κάποιο έγκλημα παρά μόνο προκαλεί, ενοχλεί κ παρενοχλεί κατοίκους κ επισκέπτες (συν ότι έχει πέσει η δουλειά στα μαγαζιά της περιοχής).
Ποια είναι αυτά τα 30-50 άτομα τους ξέρεις; Θα μπορούσαν να είναι βαλτοί, ασφαλίτες, χρυσαυγίτες, πλουσιόπαιδα των Β.Π. Ας σκεφτόμαστε κ λίγο πιο πονηρά. Γιατί ρίξανε την πρέζα στα Εξάρχεια; Γιατί δεν συλλαμβάνουν τους εμπόρους; Γιατί προσπαθούν να διώξουν τον κόσμο από την περιοχή; Μήπως κάποιοι θέλουν να αλλάξουν κ να ελέγχουν την περιοχή για δικό τους όφελος (χρηματικό πάντα).
@antidrasi+sex: Ακριβώς αυτό είναι το πνεύμα του κειμένου μου...
@ jojos: Δεν ήμουν ποτέ ο ίδιος, αλλά γνωρίζω μέλη των συλλόγων της περιοχής, που μου μεταφέρουν πολλά - και πηγαίνω συχνά, τουλάχιστον στις παρυφές των Εξαρχείων. Προφανώς η αστυνόμευση πρέπει να είναι δημοκρατική, αλλιώς θα γίνει ένα γιουρούσι, που θα γυρίσει μπούμερανγκ...
@Ανώνυμος: Ας μην πάμε στα "πονηρά" - ας κάνουμε την ανάλυση μας με όσα ξέρουμε ως βέβαια...
Όλα καλά. Με την ανάρτηση.
Αλλά ξέρετε κάτι; (προς όλους)
Γεώργιος (ο παππούς), οι Μπασκίνες (και τότε είχε Μακρόνησο).
Χούντα (άνευ σχολίου), τα Σκυλιά οι Μπάτσοι (και Γυάρο).
Καραμανλής (ο θείος), τα ΣταγονίδιαΤηςΧούνταςΜπάτσοι.
Ανδρέας (ο μπαμπάς), οι Χουντόμπατσοι.
Σημίτης (ο ελίτσας), οι Κωλόμπατσοι.
Καραμανλής (το ανηψούδ'), οι Ρατσιστόμπατσοι.
Γιώργος (ο υιός), οι Αναιδόμπατσοι.
Κάνω διάλλειμα. Διευκρινίζω οτι αν είχα ποτέ 1-2 επαφές του πολύ κοντινού τύπου, μου άφησαν τις χειρότερες εντυπώσεις, οκ δεν έφαγα και ξύλο, αλλά ένα μπουζούριασμα το σκέφτονταν έντονα, έτσι για την πλάκα. Τέλος το διάλλειμα.
Τελικά, ρε παιδιά, να αποφασίσουμε.
(1) Φταίνε τα Παλιο-καθεστώτα; (Χούντα, μούντα, φασίστες, και το σόι)
(2) Φταίνε όλες οι Κυβερνήσεις, διότι φτάνει που είναι κατ’ εικόνα μας;
(3) Φταίει η εξουσία όποια και να’ναι; (και ο Διευθυντής καθαριστριών ακόμη, για σου Τσόμσκι)
Συνεπαγωγή.
Αν 1, γιατί μας φταίνε όλες οι Αστυνομίες ακριβώς με τον ίδιο τρόπο;
Αν 2, τότε φταίμε εμείς, και όλες οι (Ελληνικές) Αστυνομίες είναι καλά παιδιά.
Αν 3, πετάω μολότοφ και δεν το ξέρω;
Ότι και να μου απαντήσετε, σκεφτείτε πιο πριν:
Δεν σταματήσαμε ποτέ επι όλων των καταστάσεων να λέμε:
- «Μπάτσοι- Γουρούνια- Δολοφόνοι»
- Όλες οι πολιτικές τους ηγεσίες δεν κάνουν τίποτα, είναι ανεγκέφαλοι, και μη «δημιουργικοί».
@Άναυδος: Τι θέλετε να πείτε; Οτι η αστυνομία, από τη φύση της (παντού στον κόσμο) ρέπει προς τη βία και την αυθαιρεσία; Οτι όταν ένα κράτος έχει υπάρξει (και είναι ακόμα ενδεχομένως) τριτοκοσμική μπανανία/προτεκτοράτο, αυτά είναι ο κανόνας;
Ναι, έτσι είναι. Όμως, όταν είσαι επί 30 χρόνια στην ΕΕ, έχεις κάθε ευκαιρία να αποκτήσεις δημοκρατική, επαγγελματική και "σοβαρή" αστυνομία, που είναι (ως επί το πλέιστον) απαλλαγμένη από τέτοια φαινόμενα... Κι αυτό θα έρθει με πολλή δουλειά - κι όχι με βεντέτα, σύγκρουση και "ενίσχυση των άκρων"...
Εμ πες το «Χριστιανέε μου» (στυλ Σαπφώ Νοταρά), «τριτοκοσμική μπανανία/προτεκτοράτο».
Οπότε την κοινή μας ευχή "Κι αυτό θα έρθει με πολλή δουλειά", εγώ πάντως, έχω αρχίσει πλέον να την βλέπω με συμπαθή συμπόνια.
Τουθ’όπερ, κάποιο καιρό τώρα, σκέφτομαι να αφήσω αυτό το χώμα σε όσους το θέλουν τόσο πολύ (ως οικόπεδο), και να πάω κάπου Ευρωπαϊκά, δεν ξέρω.
Το μόνο που με κρατάει, μέχρι στιγμής, είναι τα αγαπημένα πρόσωπα, και οι μνήμες ενηλικίωσης απο αυτόν τον τόπο με τα πολλά μέρη "με προσωπικότητα".
Δημοσίευση σχολίου