1.10.09

Οι αφίσες της αυθαιρεσίας

Τον Αποστόλη δεν τον ήξερα. Ξέρω όμως τον πατέρα του, έναν άνθρωπο που παλεύει να συντηρήσει, σε δύσκολους καιρούς, ένα παιδικό θέατρο. Εδώ και 40 μέρες, θρηνεί το θάνατο του γιού του, μόλις 21 ετών, πάνω σε παράνομη διαφημιστική πινακίδα, στη λεωφόρο Κηφισίας.


Σε μια χώρα χωρίς οδηγική παιδεία, όπου ακόμα και η τροχαία αδιαφορεί πλήρως για την οδική ασφάλεια, έρχεται η διαφθορά της κεντρικής εξουσίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης να δώσει τη χαριστική βολή. 27 άνθρωποι μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα έχουν χάσει τη ζωή τους, από αυτή την (όχι μόνο αισθητική) “γάγγραινα” της απόλυτης αυθαιρεσίας. Από το 2007, με μαζικούς ελέγχους, έχουν εντοπιστεί χιλιάδες παρανομίες - αλλά πέντε υπουργεία, που εμπλέκονται, ομολογούν οτι αδυνατούν να εφαρμόσουν το νόμο, κόντρα στη "μαφία"...

Διαβάστε και ακούστε τις σπαρακτικές καταγγελίες για το αλισβερίσι μεταξύ δήμων (όπως του Χαλανδρίου) και “ύποπτων” και κρυφών εταιρειών, που λυμαίνονται το κρατικό χρήμα με τις "υψηλές επαφές" τους - διαφημίζοντας φυσικά και τα κόμματα, σε πινακίδες που δεν έχουν καν την υπογραφή μιας διαφημιστικής εταιρείας.
Και θυμηθείτε να μαυρίσετε τους υπεύθυνους - άλλωστε, ούτε οι δημοτικές εκλογές είναι μακριά, μόλις σε ένα χρόνο.

Την Παρασκευή στις 4μμ, λίγο πριν την τελευταία μεγάλη συγκέντρωση κόμματος στην Αθήνα, έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας, στη Λ. Κηφισίας 362, στην εναέρια πεζογέφυρα μετά το “Υγεία”.




Η φωτό είναι από το http://www.katagelies.gr

Το post συνοδεύεται από το "If You Want Me To Stay", του εξαιρετικού Αμερικανού μουσικού και τραγουδιστή της "ψυχεδελικής" funk, Sly Stone.

buzz it!

25 σχόλια:

Roadartist είπε...

Κρίμα για τον Αποστόλη.. και για τον καθένα που χάνεται τόσο άδικα..
Πρέπει να καταλάβουμε πως όλοι κινδυνεύουμε.. Και επιτέλους κάτι πρέπει να γίνει..
Τα συλληπήτηρια μου στους γονείς του.. μεγάλος πόνος..

Spastos Petalakis είπε...

Δεν είναι μόνο του δρόμου που σκοτώνουν...

Είναι και όλες αυτές οι ταμπέλες που χάσκουν επικίνδυνα πάνω από τα κεφάλια μας, έτοιμες να πέσουν σε καμιά στραβή, πάνω σε περαστικούς και οχήματα... Ενδεικτικά, αναφέρω ότι εδώ στη γειτονιά μου στο Μετς, πίσω από τους πεσμένους στύλους του Ο. Διός, που υποτιθεται είναι και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, τα τελευταία 2 χρόνια, μας έχουν βάλει 4 παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, τις οποίες τοποθέτησαν μέσα στη νύχτα, έβαλαν πάνω και το όνομα της εταιρείας (Master Media) και μας έκρυψαν τον ήλιο! Τα βράδια δε, το φώς τους φωτίζει πανηγυρικά τα σπίτια μας και το εσωτερικό τους! ΟΛΕΣ είχαν κατέβει το 2004, και στα ίδια σημεία ήρθαν και πάλι.

Έχουμε κάνει σαν πολυκατοικία καταγγελία στην πολεοδομία του Δ. Αθηναίων, έχουν περάσει 2,5 χρόνια και μας λένε ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα γιατί δεν έχουν κονδύλια. Αυτά ο Κακλαμαν, έχει και απέναντι από το Χίλτον φάτσα κάρτα ταμπέλα και τίποτα... Χαμπάρι, μόνο κοσμικά και για τον Βωβό!

Αυτά, τα έχω γράψει (συγγνώμη δεν κάνω διαφήμιση αλλά δεν αντέχω κανείς να μην ασχολείται http://athenssunbiker.blogspot.com/2008/12/blog-post_17.html), έχουμε σκάσει πια και τίποτα δεν γίνεται.

Μάγκας λοιπόν ο τύπος που έχει την πολυκατοικία, αφού μας κοροιδεύει όλους, γιατί ξέρει ότι κανείς δεν τον πιάνει. Και φταίνε και οι διαφημιστές, και οι εταιρείες και φυσικά τώρα στις εκλογές βλέπουμε κάθε μέρα και το "καλόπαιδο" τον Κωστάκη, να μου λέει απόφαση ευθύνης... Ας πάμε όλοι λοιπόν και καλά να ψηφίσουμε!

Ποια ευθύνη βρε; Εδώ μια ταμπέλα δεν μπορείτε να κατεβάσετε!

Άντε σόρρυ, αλλά συγχύστηκα!

cynical είπε...

Προκόπη καλησπερα,

ειχα παει παλια στο δημ. Συμβουλιο Χαλανδριου οπου γινοταν συζητηση για τις παρανομες διαφημιστικες πινακιδες. Οχι μονο ειναι παρανομα στημενες αλλα κλεβουν και ηλεκτρικο ρευμα απο τις κολώνες της ΔΕΗ. Ουτε ο δημος μπορουσε να τους σταματησει. Θα προσπαθησω να παω στη συγκεντρωση αυριο.
Ποιος να διαφημιζοταν αραγε σ' αυτη την πινακιδα;

S G είπε...

να πω την ταπεινη μου αληθεια δεν την καταλαβαινω την ολη συζητηση. Οι πινακιδες φταινε που πεφτει καποιος πανω τους?

Δηλαδη πρεπει να φτιαξουμε δρομους με μαξιλαρια 40 εμτρων σε καθε πλευρα για να μην πεφτουν οι Ελληναρες πανω τους?

Δεχομαι οτι ειναι αηδιαστικο να υπαρχει τοσο ξεκαθαρη και οφθαλμοφανης παρανομια στην Ελλαδα (δες για πρωτο και ευκολοτερο δειγμα τις τριπλοπαρκαρισμενες Μερτσεντες στην Μ.Βρεταννια) αλλα τις διαταξεις για τις πινακιδες δεν τις πιανω.

Prokopis Doukas είπε...

@Roadartist: Είναι απολύτως κρίμα...

@Spastos Petalakis: Συγχωρεμένος απολύτως! :-)
Το λέει και σε κάποια από τις παραπομπές, πριν το 2004 είχε γίνει μια μεγάλη προσπάθεια να καθαιρεθούν, αλλά μετά όλα επανήλθαν (και χειρότερα) στην παρανομία...

@cynical: Ξέρεις γιατί δεν μπορεί να τους σταματήσει (το λέει και στις καταγγελίες - το γνωρίζω κι από δική μου έρευνα με τις παράνομες κεραίες κινητής τηλεφωνίας), αγαπητή; Διότι κανείς δεν θέλει να αναλάβει το "κόστος" της κατεδάφισης (να χαθούν οι μίζες;) - και οι δήμοι κωλυσιεργούν τραγικά με τη διαδικασία να προκηρύξουν διαγωνισμό για εργολάβο, που θα αναλάβει κατεδαφίσεις κλπ. Και μας κοροϊδεύουν όλους...

@S G: Σωτήρη μου, πολλές συζητήσεις δεν καταλαβαίνεις...

Έχεις ακούσει για κάτι που λέγεται "παθητική ασφάλεια"; Πρόκειται για τα μέτρα που λαμβάνονται, όχι για να προλάβουν ένα δυστύχημα, αλλά για να ελαχιστοποιήσουν τις (φονικές) συνέπειες. Η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί συνεχώς γι αυτό, σε όλο τον κόσμο.

Έτσι, με την ίδια λογική που είναι παράνομα τα διάφορα (φονικά) "αξεσουάρ" προφυλακτήρων στα τζιπ, γιατί μπορεί να σκοτώσουν πιο εύκολα τον πεζό, έτσι και οι πινακίδες με τις τεράστιες βάσεις (και όχι με τις λεπτές, όπως αυτές των σημάτων ΚΟΚ), δίπλα στο δρομο, είναι παράνομες. Ακριβώς γιατί είναι πολύ επικίνδυνες, να προκαλέσουν τον θάνατο, αν προσκρούσει αυτοκίνητο, ενώ φυσικά δεν προσφέρουν τίποτα στην οδική κυκλοφορία ούτε είναι απαραίτητες. Το αντίθετο μάλιστα, κρύβουν πολλές φορές και την απαραίτητη ορατότητα προς σήματα, φανάρια, κλπ.

Αν διαβάσεις τις παραπομπές και τα στοιχεία, θα δεις οτι στην Ελλάδα (και εδώ) γίνεται όργιο αυθαιρεσίας και παρανομίας...

Αθήναιος είπε...

Ναι, Σωτήρη μου, οι πινακίδες στους δρόμους δεν είναι η καλύτερη ευκαιρία να κηρύξεις τον Φιλελευθερισμό, έστω κι όπως τον έχεις καταλάβει αποκλειστικώς εσύ απ'όλους τους ανθρώπους. Αντιθέτως, η διατήρηση των πινακίδων αυτών, ερήμην της παρανομίας τους ειναι κατεξοχήν ένα πολιτικό ζήτημα, δηλωτικό του πώς αντιλαμβάνονται οι πολίτες τη σχέση τους με το δημόσιο χώρο και το κράτος που το διαχειρίζεται. Ακούστε ένα ωραίο φιλελεύθερο από έναν κατασυκοφαντημένο Δήμαρχο: τον Ρούντυ Τζουλιάνι. Όταν έμενα ΝΥ για να επιτρέψει , την κατά νόμο διαφήμιση, η εταιρεία έπρεπε να προσλάβει έναν άστεγο ως οδοκαθαριστή για να έχει και το δικαίωμα ακόμα για να διαφημιστεί νομίμως και όχι με αυτόν τον τερατώδη τρόπο.
Ας το πάρουμε απόφαση κι ας τελειώνουμε, πλέον, με αυτό: κρατική αυθαιρεσία και εστίες τέτοιων φοβερών σκανδάλων υπάρχουν εκεί που υπάρχει πολύ κράτος και όχι οι ιδιώτες. Τελεία.

Prokopis Doukas είπε...

@Αθήναιος: Ομολογώ οτι δεν καταλαβαίνω ακριβώς το τελευταίο. Το πρόβλημα θα εξέλιπε αν το κράτος ήταν μικρότερο ή αν δεν ήταν διεφθαρμένο;

Ή υπονοείτε οτι αν οι δήμοι ήταν "μικρότεροι" (να μην υπάρχουν καθόλου φαντάζομαι δεν το συζητάμε), θα ήταν λιγότερο διεφθαρμένοι;

Γιατί εδώ το κράτος εγκαλείται, γιατί δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να παρέμβει, για να "διορθώσει" τη διαφθορά των δημάρχων, δημοτικών συμβούλων και δημοτικών εταιρειών....

Prokopis Doukas είπε...

@Αθήναιος:

ΥΓ. It always takes two to tango...

Αθήναιος είπε...

Είναι διαπιστωμένο ότι όπου υπάρχει κρατική εξουσία, υπάρχει τεράστια διαφθορά. Οι δημοτικές επιχειρήσεις είναι μια μορφή κρατικής εξουσίας, ελάχιστα αποτελεσματική. Ας εκχωρήσουν οι δήμοι τους διαφημιστικούς χώρους στους ιδιώτες με τη μοναδική υποχρέωση να εισπράτουν (με δύο ταυ; Τζήζους, νυχτιάτικα) το ενοίκιο και να επιβλέπουν αν όλα πάνε καλά. Αλλά δημοτικές επιχειρήσεις και δημοτικά συμβούλια ως διαχειριστές δημόσιας περιουσίας είναι μια καταστροφή.

Υ.Γ. Μόνο που πρέπει να παραδεχτείτε ότι αν δύο πλευρές δεν χορεύουν τάνγκο είναι επειδή ο ένας χορεύει τσιφτετέλι και ο άλλος καλαματιανό και παριστανουν ότι χορεύουν τάνγκο. Θέλω να πω, δεν είμαστε έντιμοι ούτε ως προς τους ορισμούς.

Αθήναιος είπε...

Χμμμ. Η απάντηση στο "it takes two to tango" ήρθε πριν από λίγο από τη mailing list του e-poema.

Διαβάζω με έμφαση τους τρεις τελευταίους στίχους

Μένει να ξαναβρούμε τη ζωή μας, τώρα που δεν έχουμε πια τίποτα.
Φαντάζομαι, εκείνος που θα ξαναβρεί τη ζωή, έξω από τόσα χαρτιά,
τόσα συναισθήματα, τόσες διαμάχες και τόσες διδασκαλίες θα είναι
κάποιος σαν εμάς μόνο λιγάκι πιο σκληρός στη μνήμη...


Κάποιος πιο σκληρός στη μνήμη.

Το παιδί που σκοτώθηκε δεν πρέπει να ξεχαστεί.

Ωραία προεκλογική ευχή, επίσης.

Prokopis Doukas είπε...

@Αθήναιος: Και ποιός θα επιβάλει τους νόμους, αν αφήσεις τους ιδιώτες "αμολημένους"; Εδώ με τόσους περιορισμούς και μηχανεύονται τα πάντα, για να παρακάμψουν κανόνες και νόμους...

Η αυτοδιοίκηση πράγματι στην Ελλάδα είναι ακόμα πολύ πίσω, γι αυτό και τόση διαφθορά. Αλλά δεν καταλαβαίνω πώς θα "σωθώ", με τους ιδιώτες αχαλίνωτους. Βλέπω τα αποτελέσματα στην ιδιωτική τηλεόραση και στα ιδιωτικά νοσοκομεία. Ενίοτε και σε καμιά αρεοπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, τύπου "Ήλιος", που νοικιάζει ξοφλημένους πιλότους από ανατολικές χώρες...

Αθήναιος είπε...

Πού έγραψα να αφήσουν τους ιδιώτες αμολημένους; Μέχρι τώρα οι μόνοι "αμολημένοι" είναι οι διάφοροι φαιδροί δημοτικοί σύμβουλοι που διαπλέκονται στις τοπικές κοινωνίες.

Δουλειά του κάθε ιδιώτη ή κάθε ατόμου που επιδιώκει το κέρδος από τη δραστηριότητά του, είναι να επεκτείνει τα όρια της δράσης του για να πολλαπλασιάσει τα οφέλη του. Μην ηθικολογούμε απαιτώντας "καλωσύνη". Τί είναι αυτό; Θα έλεγα ότι αυτή η τάση διέπει την κάθε μορφή σχέσης. Ο καθένας πάει μέχρις εκεί που τον παίρνει κι όσο τον αφήνεις, προχωράει. Όμως κανείς δεν μιλαει για τέτοιο ιδιωτικό καθεστώς. Αναζητώ τρόπους να μειώσω την εστία της διαπλοκής και όταν αυτή διαπιστωμένα έχει εντοπιστεί κάθε που το κράτος παριστάνει τον επιχειρηματία ε, η λύση προκύπτει σχεδόν αβίαστα.

Ύπνος! (εγώ, όχι οι ιδιώτες ή το κράτος) :-)

S G είπε...

Δεν ξερω που κολλαει ο φιλελευθερισμος Αθηναιε.

Αυτο που ξερω ειναι οτι οι περισσοτεροι δρομοι κλασης Κηφισσιας πχ στην Ευρωπη εχουν ολοκληρα κτιρια κοντα στον δρομο, οχι απλα κολωνες για διαφημιστικες πινακιδες. Αυτο που κανουν οι ειδικοι δεν ειναι να ζητανε στοιβες με λαστιχα στην ακρη για ατυχηματα λες και ειμαστε στην Φορμουλα Ενα, απλα ζητανε απο τους οδηγους να καταλαβουν οτι ΔΕΝ ειναι σε πιστα φορμουλα ενα.

Στην Κηφισσιας το οριο ταχυτητας ειναι 70 (και στις στροφες στο Μαρουσι 50!). Αν το τηρησει καποιος, ειδικα νεος με καλα αντανακλαστικα, η πιθανοτητα να χτυπησει πινακιδα ειναι νομιζω μηδεν. Τα ατυχηματα λοιπον δεν οφειλονται στις πινακιδες (γιατι αν ελειπαν θα εμεναν τα ΙΧ στον δρομο ή θα χτυπαγαν πχ το επομενο αντικειμενο πισω απο την πινακιδα?) αλλα στην απιστευτα κακη οδηγηση των Ελληνων. Προσπαθω καμμια φορα να τηρησω τα ορια στην Κηφισσιας και με προσπερνανε δεκαδες καννιβαλοι κυριολεκτικα απο ολες τις μεριες (που φυσικα ποτε δεν εμαθαν οτι το προσπερασμα απο δεξια απαγορευεται, ουτε τι σημαινει οριο ταχυτητας, ουτε εν τελει οτι ασχετως οριου ειναι επικινδυνο να πηγαινεις με 130 σε ελληνικους καροδρομους, ουτε οτι ειναι κακη ιδεα να λαδωνεις για μια αδεια οδηγησης).

Αλλα φανταζομαι ολα αυτα τα λεω επειδη ειμαι "φιλελευθερος"?!

"[οι πινακιδες] φυσικά δεν προσφέρουν τίποτα στην οδική κυκλοφορία ούτε είναι απαραίτητες. Το αντίθετο μάλιστα, κρύβουν πολλές φορές και την απαραίτητη ορατότητα προς σήματα, φανάρια, κλπ."

οσες κρυβουν την ορατοτητα προφανως θελουν ξηλωμα. Οι αλλες, αντιθετα με αυτο που νομιζεις, προσφερουν οχι κατι, πολλα: ενημερωση στον περαστικο, εσοδα στον δημο, φημη στον διαφημιζομενο.

Ας επισημανω παλι οτι δεν ανεχομαι καμμια παρανομια, απλα διερωτωμαι για την σοβαροτητα του νομου.

Και ας επισημανω οτι με τις πινακιδες, αλλα και τις στασεις λεωοφρειων, ζαρντινιερες, περιπτερα κτλ εχω ενα διαφορετικο προβλημα: κλεινουν τα πεζοδρομια. Δεν ξερω πως οι υπευθυνοι δεν μπορουν να καταλαβουν οτι σε πεζοδρομιο 80 εκατοστων δεν βαζεις ΚΑΝΕΝΑ απολυτως εμποδιο.

Prokopis Doukas είπε...

@Αθήναιος: Σωστό, να μειωθεί με διάφορες δικλίδες η διαφθορά του δημοσίου υπαλλήλου ή παράγοντα (και το μέγεθος του παραγεμισμένου από ρουσφέτια, δημοσίου τομέα - συμφωνώ). Μην ξεχνάτε όμως οτι ο πρώτος ένοχος είναι ο χρηματίζων - και όχι ο χρηματιζόμενος. Ο πρώτος πιέζει (εις τον αιώνα τον άπαντα) για να κάνει παραπάνω "δουλίτσα" - και ο δεύτερος αντιστέκεται, με ή χωρίς εισαγωγικά. Γι αυτό έγραψα "it takes two to tango"...

Για να δούμε λοιπόν, αν αύριο το πρωί, "μαγικά", γινόταν ένα άτεγκτο και απολύτως "νομιμόφρον" κράτος, που δεν σήκωνε "μύγα στο σπαθί" του - κι έκοβε με το μαχαίρι όλες τις μίζες και τις παρανομίες - ποιός θα μυξόκλαιγε και θα διαμαρτυρόταν; Και πώς θα ξεσηκωνόταν ο "επιχειρηματικός κόσμος", που του "κόβουν τις δουλειές"... :-)

Υ.Γ. Μην ξεχνάτε αγαπητή οτι (οικογενειακώς) είμαι και επιχειρηματίας. Και ξέρω πολύ καλά και αυτό το χώρο, στην Ελλάδα - και πόσο άπληστη είναι η περιρρέουσα νοοτροπία της αρπαχτής και του εύκολου κέρδους... :-)

@S G: Σωτήρη, πας από το ένα άκρο στο άλλο - από τις επικίνδυνες πινακίδες, στα μαξιλαράκια.

Το συγκεκριμένο παιδί σκοτώθηκε (όπως και πολλά άλλα), επειδή κάποιος που δεν τον είδε, τον "πέταξε" πάνω στην πινακίδα. Αυτό δεν εξυπονοεί ούτε οτι έτρεχε, ούτε οτι δεν ήταν προσεκτικός και καθ' όλα νόμιμος. Επειδή λοιπόν φταίει ο άλλος οδηγός, δεν σημαίνει οτι θα βάζουμε και επιπλέον κινδύνους δίπλα σε μια οδό ταχείας κυκλοφορίας.

Οι πινακίδες μπορεί να προσφέρουν σε άλλο επίπεδο (της οικονομίας). Αλλά όχι στη λειτουργία ένός οδικού άξονα. Μπορούν λοιπόν να είναι "πιό πέρα" - και να μη θέτουν σε κίνδυνο ζωές. Αλλά με την απόλυτη αυθαιρεσία, ο καθένας τη βάζει εκεί που επιθυμεί...

Πολύ σωστά λές για τα πεζοδρόμια. Και να σου πω και κάτι ακόμα; Η αυθαιρεσία κάνει και μια απαράδεκτη αισθητική για την πόλη, που επηρεάζει το βιοτικό επίπεδο και την υγεία όλων...

Αθήναιος είπε...

Είναι αλήθεια ότι στη χώρα δεν υπάρχει επιχειρηματική κουλτούρα αλλά εκτιμώ πως αυτό οφείλεται πρωτίστως σε ιστορικούς λόγους. Ας πούμε... ούτε αστική τάξη υπάρχει. :')

Ως φιλελεύθερη διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως με την άποψη που θέλει αυτόν που ασκεί τη λεγόμενη ενεργητική δωροδοκία περισσότερο ένοχο από αυτον που την αποδέχεται. Σε καμια περίπτωση, υπάρχει η λεγόμενη ελεύθερη επιλογή. Το άτομο είναι σε θέση να επιλέξει, οφείλει κάθε φορά να επιλέγει, αλλιώς είναι ανήλικο και τις δημόσιες υπηρεσίες δεν τις στελεχώνουν ανήλικα.

Όσον αφορά το μαγικό, πείτε μου αλήθεια: πιστεύετε στα σοβαρά, εσείς ένας μηχανικός, στα μάγια; Πληζ. Και γιατί να μη γίνει αλλιώς το μαγικό: να δωθούν οι δημοτικές επιχειρήσεις στου ιδιώτες κι αυτοί να αποδειχθούν αγγελικά πλάσματα. Γιατί η φιλελεύθερη ιδεολογία πρέπει πάντα να προσκομίζει αποδείξεις ενώ η αριστερή να αντιμετωπίζεται λίγο πολύ ως θρησκεία, τώρα και μαγικό τρυκ.

Prokopis Doukas είπε...

@Αθήναιος: Ώστε έτσι, λοιπόν; Σας δίνω πολύ απτό παράδειγμα:

Αναλαμβάνετε αύριο μια θέση στο κράτος, με όλες τις καλές προθέσεις. Και το πρώτο που θέλετε να κάνετε, είναι να καταργήσετε την επονείδιστη σύμβαση της ΔΕΚΟ σας με έναν μεγάλο "νταβατζή", που τη λυμαίνεται εδώ και χρόνια.
Το κάνετε - και την επόμενη εβδομάδα βρίσκετε το κεφάλι του σκύλου σας σε ένα πακέτο που σας παραδίδουν σπίτι σας. Τι κάνετε τότε; Και ποιός είναι ο βασικός φορέας του "κακού"; Εσείς και ο δημόσιος υπάλληλος που διοικείτε;

Συγνώμη για το φρικιαστικό... Αλλά όπως και ο Σωτήρης, δεν έχετε ίσως καταλάβει οτι η χώρα κινείται σε επίπεδο ζούγκλας πια - όταν κανένας δεν μπαίνει ποτέ φυλακή...


(Δεν καταφεύγω σε μαγικά. Μιλάω για γνωστά πράγματα, που έχουν συμβεί...)

Prokopis Doukas είπε...

Υ.Γ. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ: Ουδόλως αθωώνω τον οποοδήποτε τα παίρνει, είτε χοντρά, είτε "λιγουλάκι". Απλώς θέλω να πω οτι όταν έχειςνα κάνεις με μαφίες, πρέπει να κατανοείς το μέγεθος του "αντιπάλου"...

S G είπε...

"Το συγκεκριμένο παιδί σκοτώθηκε (όπως και πολλά άλλα), επειδή κάποιος που δεν τον είδε, τον "πέταξε" πάνω στην πινακίδα."

δεν το επιασα αυτο μεχρι που ειδα στην ελευθεροτυπια περιγραφη του ατυχηματος. Δεν μπορω να καταλαβω πως γινεται να τηρεις τον ΚΟΚ και να συμβει κατι τετοιο. Αν πηγαινεις με κατω απο 70 και δεν προσπερνας απο δεξια (δηλαδη δεν πας ταχυτερα απο τον αλλο στα αριστερα σου!) πως πεφτει ο αλλος πανω σου? Αφου πας πιο αργα απο αυτον, απλα περναει μπροστα σου. Καλυτερα να μην το συζηταμε αλλο, αφου εχεις προσωπικη αναμειξη.

Η γενικη μου γνωμη ειναι ομως οτι αν ολοι οσοι φωναζουν για τις πινακιδες φωναζαν για την τηρηση του ΚΟΚ και τον τηρουσαν οι ιδιοι (αν τον γνωριζουν γιατι ειλικρινα δεν εχω γνωρισει πανω απο 5% ατομα στην Ελλαδα να ξερουν επαρκως τον ΚΟΚ) τα ατυχηματα θα μειωνονταν στο ελαχιστο.
Δυστυχως στο θεμα αυτο υπαρχει τραγικη αγνοια και αφορητος ξερολισμος ("κοιτα τους μαλακες, γιατι εχει εδω οριο 50, σε τετοιο ανοιχτο δρομο, εγω θα παω 120").


"Η αυθαιρεσία κάνει και μια απαράδεκτη αισθητική για την πόλη, που επηρεάζει το βιοτικό επίπεδο και την υγεία όλων..."

δεν διαφωνω καθολου. Η αυθαιρεσια και παρανομια στην Ελλαδα μου καθεται πανω απο ολα στο στομαχι, δεν αντεχω να βλεπω τον καθε καννιβαλο να αδιαφορει εντελως για τους νομους και τους αλλους και να κανει του κεφαλιου του.

Prokopis Doukas είπε...

@S G: Δεν πέφτει ο άλλος επάνω σου - σε "κλείνει" κι εσύ για να τον αποφύγεις, κάνεις ενστικτωδώς δεξιά και χάνεις τον έλεγχο...

S G είπε...

Προκοπη δεν γινεται να σε κλεισει ο αλλος αν δεν πηγαινεις ταχυτερα απο αυτον (=προσπερασμα απο δεξια). Απλα αλλαζει λωριδα οπως προβλεπει ο νομος.
Γιαυτο ακριβως υπαρχει ο κανονας που λεει δεν προσπερναμε απο δεξια, οχι για να μας χαλαει την αθωα οδηγικη απολαυση (για οποιον τελος παντων συνιστα απολαυση να κανει σφηνες).

Ειναι τραγικο να πεθαινει ετσι ενα 21χρονο παιδι, αλλα ο αυτουργος δεν ειναι οποιος εβαλε εκει την πινακιδα αλλα οποιος δεν φροντισε να οδηγουν οι ελληνες σωστα (σχολες οδηγων, υπουργειο μεταφορων, τροχαια κτλ)

Prokopis Doukas είπε...

@S G: Πώς δεν γίνεται Σωτήρη μου, θα μας τρελλάνεις;

Δύο αυτοκίνητα πηγαίνουν νομίμως δίπλα-δίπλα, με 50 χλμ/ώρα, απολύτως νόμιμα. Ξαφνικά αυτός που είναι στη μεσαία λωρίδα, στρίβει απότομα δεξιά, γιατί είναι απρόσεκτος και δεν σε έχει δει - κι εσύ για να τον αποφύγεις, ενστικτωδώς, κόβεις δεξιά και καβαλάς πεζοδρόμιο... Τόσο απλά...

Αθήναιος είπε...

Δεν χρειάζεται να σου έχουν δολοφονήσει το σκύλο για να αφηγηθείς ιστορίες με οργανωμένα συμφέροντα. Όταν εργαζόμουν ως αρχαιολόγος είχα υπό την ευθύνη μου αρχαιολογική ζώνη Α στη Ρόδο (στο Ροδίνι). Ζώνη Α είναι και ο Παρθενώνας, για να καταλάβετετε. Δλδ μιλάμε ότι απαγορεύεται η δόμηση δια ροπάλου. Έλα όμως που η γη στη Ρόδο έχει τεράστια αξία. Η διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς σε αυτές τις περιοχές ήταν επικίνδυνη γιαυτους που ήταν ορισμένοι από το νόμο να το κάνουν. Είχα τηλεφωνήσει άπειρες φορές στην αστυνομία κα τον εισαγγελέα για παρεμποδϊσουν παράνομη δόμηση για να μην εμφανιστούν και να επακολουθήσουν σκηνές απείρου κάλλους. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με τους ιδιώτες αλλά με τους ιδιώτες που καταλαμβάνουν τους θώκους για να υπερασπίζονται τα συμφέροντά τους όμως αυτούς κάποιος τους εκλέγει.

Έπειτα, δεν είναι πάντα έτσι. Πολλές φορές, το ιδιωτικό συμφέρον και η υπεράσπιση του λειτουργεί απόλυτα ευεργετικά για τους πολλούς. Να σας φέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα; Να, στο ιστορικό κέντρο έχει δημιουργηθεί μια κίνηση πολιτών για τη σωτηρία του. Υπερασπιζόμενοι τα δύο φυσικά τους δικαιώματα όπως τα έχει ορίσει ο φιλελευθερισμός τη ζωή και την ιδιοκτησία τους, οι κάτοικοι του ιστορικου΄κέντρου, παρεμβαίνουν στην πόλη και υπέρ των μεταναστών και των δικαιωμάτων τους. Είναι πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση, αν σας ενδιαφέρει να σας πω κάποτε λεπτομέρειες... :-))

Prokopis Doukas είπε...

@ Αθήναιος: Ναι, αν αυτή η πρωτοβουλία δεν ήταν προοδευτική (και με ιδιαίτερη προσοχή να μην ξυπνήσει ρατσιστικά αντανακλαστικά), θα είχε εκφυλιστεί σε μαύρες σημαίες και κραυγές κατά των μεταναστών - δηλαδή θα είχε κάνει μια (ακροδεξιά) τρύπα στο νερό...

Τα κίνητρα για τη συμμετοχή στην Κίνηση δεν είναι μόνο η ζωή και η ιδιοκτησία, αλλά είναι και η αλλελεγγύη στον άνθρωπο ανεξαρτήτως χρώματος και η άρνηση να αποδεχτεί κανείς την πλήρη απουσία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και την έκπτωση της δημοκρατίας με κοινωνικό πρόσωπο. Αυτή είναι η διαφορά με αυτά που "εχει ορίσει ο φιλελευθερισμός"... :-)

Αθήναιος είπε...

Μα τί μου λέτε τώρα, είμαι μεγάλη γυναίκα και ταράζομαι.

Τα πιο ανθρωπιστικά και κοινωνικά μέτρα είναι προτάσεις του φιλελευθερισμού: από το κατώτατο εγγυημένο εισόδημα( πρόταση του Μίλτον Φρήντμαν) μέχρι τη θέση ότι θέλουμε λίγο κράτος μόνο για τους αδύνατους και όχι για τις συμμορίες που το λυμαίνονται αρκεί.

Δεν μου λέτε... Πιστεύετε ότι το γεγονός ότι η κίνησή σας δεν είναι εστία ακροδεξιών οφείλεται στις αριστερές σας πεποιθήσεις; Γιατί εγώ πιστεύω ότι οφείλεται στη μόρφωση και την κουλτούρα σας...

Prokopis Doukas είπε...

@Αθήναιος: Ευχαριστώ, αλλά αν δεν υπήρχε σε όλους "σύμπνοια" προοδευτικής σκέψης, δεν θα ήταν έτσι τα πράγματα...

Δεν θα συμφωνήσουν μαζί σας τα εκατομύρια των ανθρώπων που έχουν υποστεί τις συνέπειες του (νεο)φιλελευθερισμού, τα τελευταία 30 χρόνια...

Εκτός αν μου πείτε οτι η πορεία του οικονομικού συστήματος τις τελευταίες δεκαετίες είναι μια εκτροπή του φιλελευθερισμού, που την αποκηρύσσετε... :-)

ShareThis