Γυρνάω στην έρημη πόλη - ακόμη δεν έχει πάει οκτώ. Η πόλη του φόβου, όλοι κλειδαμπαρωμένοι στα σπίτια τους - κι ας είναι γιορτή σήμερα. Το κέντρο εντελώς “τρομακτικό”, υποβαθμισμένο - να πάτε στα προάστεια, αν θέλετε ησυχία. Ωραία... Τι κερδίζουν, εκτός από περισσότερο Καρατζαφέρη, περισσότερες κάμερες, περισσότερα ελικόπτερα, περισσότερη καταστολή, περισσότερα φασιστάκια στην αστυνομία; Ποιός εξακολουθεί να πιστεύει οτι η λύση μπορεί να έρθει από το “οφθαλμόν αντί οφθαλμού”;
Ήμουν από αυτούς που αποδέχτηκαν αμέσως την ανάγκη για (έστω αυθόρμητα βίαιη) αντίδραση σε ένα συμβάν πέρα από κάθε λογική. Ήμουν από αυτούς που μίλησαν αμέσως για το “μπούκωμα” ενός ολόκληρου λαού (και φυσικά κατ’ επαγωγήν και μιας “χαμένης” νεολαίας, από ένα φόνο στην καρδιά του ανεξήγητου), που είχε να κάνει με την κατρακύλα μιας διακυβέρνησης - χωρίς θεσμούς αλλά με “εσμούς” - με τη γελοιότητα, την υποκρισία και τη χαμηλή ποιότητα της πολιτικής και του δημόσιου διαλόγου, τη διαφθορά και την ατιμωρησία, τα οικονομικά και κοινωνικά αδιέξοδα. Ήμουν από αυτούς που θεωρούν οτι τα Δεκεμβριανά ήταν μια εξέγερση χιλιάδων (κυρίως) νέων ανθρώπων, που δεν μπορούσαν παρά να διαμαρτυρηθούν - αλλά “εξεγείρομαι” σημαίνει “δεν αποδέχομαι” και κατεβαίνω στο δρόμο, όχι “τα σπάω”. Είμαι επίσης από αυτούς που καταγγέλλω με τη μεγαλύτερη δυνατή σφοδρότητα τους τρομονόμους περί κουκούλας, τις απαράδεκτες “ζαρντινιέρες” και τις άλλες αυθαιρεσίες της αστυνομίας.
Ο Δεκέμβρης όμως ήταν αυθόρμητος πέρσι. Όχι φέτος. Και θα αποδεχτώ - για την οικονομία της συζήτησης - οτι δεν έχει αλλάξει τίποτα στο κοινωνικοπολιτικό πεδίο. Αυτό δεν σημαίνει οτι η βία μπορεί να είναι αυθόρμητη κι ένα χρόνο μετά - είναι απλώς “επαγγελματική”. Και το μόνο που χωράει, αν σέβεσαι και δεν θέλεις να καπηλευθείς τη μνήμη του Αλέξη που τόσο (σωστά) τιμάς, είναι να την τιμήσεις σιωπηλά και ειρηνικά...
Διαβάζω την “Ανησυχία", αυτό το λεύκωμα, που με κόπο αποτύπωσε εκατοντάδες συνθήματα και γραφικά του περσινού Δεκέμβρη. Ανάμεσα στις πολύ σοβαρές καταγγελίες για τους αστυνομικούς με το προτεταμένο όπλο και τα ληγμένα χημικά, υπάρχουν συνθήματα όπως “Να σταματήσει το μίσος, πριν πνιγούμε στο ίδιο μας το αίμα”, “Πλιάτσικο είναι το Βατοπέδι” (μόνο που δεν είναι μόνο αυτό), “Μίσος και οργή για κάθε νταβατζή” (προφανώς και για ΚΑΘΕ νταβατζή). Ως επί το πλείστον όμως, διαβάζω απίστευτες μπουρδολογίες, που δεν θελω καν να αναπαράξω. Και το “V for Vendetta”, για όσους το έχουν ως πρότυπο (“ζούμε σε χούντα” - είστε μακριά νυχτωμένοι) αναφέρεται σε τελείως άλλες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες...
Διαβάζω οτι οι “καταχωρημένοι αντιεξουσιαστές” έχουν αυξηθεί κατακόρυφα από 800 σε 2500, σε όλη την Ελλάδα, μετά τη δολοφονία του Αλέξη. Διαβάζω και μια φράση από τη συνέντευξη που πήρε ο Σταύρος Θεοδωράκης, από τύπο που ομολογεί οτι κατεβαίνει και τα σπάει: “Ένα πιάτο φαγητό το απόγευμα - με τη φροντίδα της μάνας του...”
Δεν ξέρω αν τα Δεκεμβριανά πρέπει ή δεν πρέπει να καταχωρηθούν από την ιστορία και τις πολιτικές επιστήμες ως “εξέγερση” - και αναγνωρίζω οτι δεν έχει γίνει επαρκής ανάλυση, παρά τα δεκάδες άρθρα που γράφτηκαν αυτές τις μέρες. Ούτε μπορώ να απαντήσω επαρκώς για το αν ήταν το “Πολυτεχνείο της σημερινής γενιάς” - δυσκολεύομαι πάντως να τα βάλω δίπλα στην εξέγερση σε εποχή βασανιστηρίων, ΕΑΤ/ΕΣΑ και της εισβολής των τανκς. Άλλος φόβος, μάλλον δεν έχετε ιδέα...
Αυτό που ξέρω, επειδή έχουν δει πολλά τα ματάκια μου, είναι οτι επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν γυρνάς να φας το μουσακά της μαμάς (κανένα πρόβλημα δεν έχω με το φαγητό της μαμάς, το τιμώ ακόμα και σήμερα). Επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν υποκρίνεσαι τον αριστερό (ή και πάρα πέρα) - και μετά πας και κάνεις έναν ωραιότατο ορθόδοξο γάμο ή βαφτίσια. Επαναστάστης ΔΕΝ είσαι όταν (και καλά) σε αντίθεση με το προηγούμενο, αμολάς δυό-τρία κουτσούβελα με τις αντίστοιχες γυναίκες και δεν παίρνεις καμία ευθύνη. Επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν είσαι φαλλοκράτης - απλώς με "ροκ" μούσια και γένια. Επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν η τεστοστερόνη ξεχειλίζει από την ανικανοποίητη προσωπική σου ζωή, σε βαθμό που εύκολα οι πράξεις σου μπερδεύονται με αυτές του χούλιγκαν. Επαναστάστης ΔΕΝ είσαι όταν δεν αναλαμβάνεις την ευθύνη των πράξεων σου επωνύμως και ζητάς μονίμως “την αποφυλάκιση των συντρόφων”. Επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν δεν σέβεσαι την ελευθερία του λόγου του άλλου. Επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν το προσωπικό σου κενό το γεμίζεις με “βίαια κοινωνική δράση” και περνάς τα συμπλέγματα σου στην κοινωνία απέναντι. Επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν περιφέρεσαι από πόλη σε πόλη, ως "επαγγελματίας της σύγκρουσης". Επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν οι στόχοι σου και οι μέθοδοι σου φέρνουν από το απόλυτο τίποτα ως το αντίθετο αυτού που θεωρητικά επιδιώκεις, δηλαδή τη συντηρητικοποίηση της κοινωνίας. Επαναστάτης ΔΕΝ είσαι, όταν είσαι απλώς η άλλη πλευρά του νομίσματος, αυτού που καταγγέλλεις. Επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν επιτίθεσαι κατά της δημοκρατίας, όσο κι αν αυτή τρεκλίζει ή οδεύει προς εκτροχιασμό.
Επαναστάτης είσαι όταν έχεις τα κότσια να κάνεις ρήξεις και ν’ ανοίξεις δρόμους προς το μέλλον...
Υ.Γ. 1 Είναι αυτονόητο οτι εγκληματικές συμπεριφορές σαν κι αυτές που καταγγέλλονται ή/και καταγράφονται από την κάμερα (ακόμα δεν έχουν καταλάβει οτι ανά πάσα στιγμή ότι κάνουν, μπορεί να καταγραφεί από επαγγελματική ή ερασιτεχνική κάμερα;) - με μοτοσυκλετιστές αστυνομικούς να εφορμούν στο πλήθος - χρειάζονται παραδειγματική τιμωρία, χωρίς ελαφρυντικά και δικαιολογίες. Και όχι φυσικά "αντεκδίκηση".
Υ.Γ. 2 Περιτό να σχολιάση κανείς το χαρακίρι, που "στριμωγμένος" από τις εξελίξεις στη ΝΔ, αναγκάστηκε να κάνει ο Καρατζαφέρης, ελπίζοντας να συγκρατήσει το ακροατήριο του. Χυδαίες επιθέσεις και τίποτε άλλο...
Υ.Γ. 3: "Επί του πιεστηρίου" αφαίρεση: Επειδή εκφράζονται (και δικαιολογημένα) αμφιβολίες, κατόπιν ώριμης σκέψης (δεν δέχθηκα πίεση από κανέναν, σας διαβεβαιώ) θα αποσύρω από το αρχικό κείμενο μια φράση (το ΔΕΝ που αναφέρεται στο Κερατσίνι), γιατί δεν θέλω με οποιοδήποτε τρόπο να βγάζω συμπεράσματα για μια ποινική υπόθεση, εν εξελίξει. Ζητώ συγνώμη, αν βιάστηκα - όλα τα υπόλοιπα ισχύουν...
Υ.Γ. 4: "Επί του πιεστηρίου" ενημέρωση για τις δικογραφίες. Εννοείται οτι η κυβέρνηση πρέπει άμεσα να εκπληρώσει την υπόσχεση της και να καταργήσει το νόμο περί κουκούλας - ώστε να μην υπάρχουν κατηγορίες για κακουργήματα, εκεί που είναι εντελώς δυσανάλογες με το αδίκημα!
Οι εξαιρετικές φωτό είναι (μαζί με άλλες) από το msnbc.com και το εξώφυλλο από το www.amazon.com
To post συνοδεύεται από το αριστουργηματικό πρώτο άλμπουμ Dummy των εξαιρετικών Βρετανών Portishead, πρωτεργατών του "ήχου του Bristol" ή αλλιώς trip-hop ("λευκό" τραγούδι πάνω σε "μαύρο" υπόστρωμα - στο συγκεκριμένο τραγούδι, το sample είναι από το "Ike 's rap 3" του μεγάλου Isaac Hayes)
You would have loved to see this, Ali.
-
This is photo that Ali Mustafa posted shortly after he arrived in Aleppo to
cover the revolution in 2013. He was killed by Assadist goons a few months
later.
Πριν από 1 εβδομάδα
31 σχόλια:
1013 ΕΥΓΕ για τα 13 ΔΕΝ
καλημέρα :-)
Πολλά εύγε κι από εμένα αγαπητέ Προκόπη.
Ειδικά σε αυτό που αναφέρετε για την αντίθετη όψη του ίδιου νομίσματος. Δεν είναι δυνατόν από τη μία να θέλεις να φέρεις την οποιαδήποτε αλλαγή στην κοινωνία και από την άλλη να αντιμετωπίζεις όσους δεν συμφωνούν με όλα όσα λες με απολυτότητες, αφορισμούς και τσιτάτα. Είναι άλλο πράγμα να υποστηρίζεις με θέρμη τις αρχές σου και να μην δέχεσαι ό,τι θίγει την αξιοπρέπειά σου κι άλλο να κάνεις σημαία μια οποιαδήποτε ιδεολογία και να κρύβεις από πίσω της το φανατισμό σου.
Και, συγχωρείστε με, αλλά πιστεύω ότι από όσους περισσότερους τονιστεί το απαράδεκτο και σιχαμερό των λεγόμενων του Καρατζαφέρη, τόσο το καλύτερο. Κάθε είδους βία πρέπει να στηλιτεύεται, πόσο μάλλον όταν προέρχεται από κάποιον που την εκφράζει μέσα στο Κοινοβούλιο.
Καλή σας μέρα και πολύ καλή εβδομάδα.
Maria Shanti
Επίσης επαναστάτης ΔΕΝ είσαι όταν όσους έχουν κατέβει για να (δια)δηλώσουν ειρηνικά, τους χρησιμοποιείς σαν ανθρώπινη ασπίδα. Στρατηγικά, συνειδητά και κατ' εξακολούθηση. Όχι απλά δεν είσαι επαναστάτης. Είσαι κότα.
Συμφωνώ κατά 99% εκτός από το παρακάτω. Αναφέρεις στο ΥΓ1 ότι οι εγκληματικές ενέργειες των αστυνομικών πρέπει να καταδικάζονται και να τιμωρούνται...
Ρωτώ πρώτα εμένα και μετά όλους όσους καταδικάζουν τέτοια φαινόμενα:
Τα τελευταία χρόνια μια σειρά από κρατικές αυθαιρεσίες έχουν εντατικοποιηθεί στα Αστυνομικά Τμήματα. Εγώ προσωπικά δεν κινητοποιήθηκα για να προστατέψω την Δημοκρατία ΜΟΥ από τέτοια φαινόμενα, πέραν από καμιά αναφορά σε κουβέντες. Πως λοιπόν απαιτώ "λογικοποίηση" της αντίδρασης των τρίτων εμπλεκομένων?
Μήπως πρέπει να κινητοποιηθώ πρώτα ΕΓΩ και μετά να ζητώ τα ρέστα των άλλων...???
Ευχαριστώ
Έτσι, πέστα άνθρωπε μου, πέστα.
Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποια μπλογκς να διαβάζουμε και να αγαλιάζει η σκέψη μας.
Σκέφτομαι πόσο "επαγγελματική" συσκότιση αναπαραγάγεται καθημερινά στο κοινωνικό σκηνικό, δημοσίως. Εύκολα. Πανεύκολα.
Τόσο που η νηφαλιότητα είναι πια δύσκολη υπόθεση και απολύτως ιδιωτική και θέλει πολύ κόπο. Ποιος είναι πρόθυμος να κοπιάσει, τουλάχιστον για να περιφρουρήσει τη σκέψη του;
@όλους: Σας ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή σας και τα σχόλια - δεν θέλω όμως να απαντάω στα "εύγε". Χαίρομαι όταν συμφωνούμε.
Θα απαντήσω όμως στη διαφωνία:
@ ΣΩΤΗΡΙΟΣ: Αυτό που λέω είναι οτι οι (πράγματι αυξανόμενες ανησυχητικά τα τελευταία χρόνια - και αναφέρομαι σε αυτό στην παραπομπή "καταγγέλλω" μέσα στο κείμενο) αυθαιρεσίες των αστυνομικών αντιμετωπίζονται με ΠΟΛΙΤΙΚΑ μέσα (η δημοκρατία, όταν λειτουργεί, έχει θεσμούς) - κι όχι με βία, "οφθαλμόν αντί οφθαλμού".
Βεβαίως και έχουμε όλοι ευθύνη - στο βαθμό που δε πιέσαμε για το φρενάρισμα της διολίσθησης προς φασιστικές συμπεριφορές. Πολλοί από εμάς φωνάζαμε επίμονα κατά μιας διακυβέρνησης που έλεγε στους αστυνομικούς "είστε το κράτος", τους χάιδευε τα αυτιά με "στρατηγούς ανέμους"
και ανεχόταν να ψηφίζουν τα ΜΑΤ μαζικά ΛΑΟΣ και Χρυσή Αυγή.
Όταν όμως φωνάζαμε κατά της κυβέρνησης της ΝΔ επί 6 χρόνια, αντιμετωπίσαμε πολλές φορές την "κατηγορία" οτι το κίνητρο ήταν "οτι είμαστε ΠΑΣΟΚ", "με το δικομματισμό τα αποτελέσματα είναι ίδια" κλπ....
Υ.Γ. Στη δημοκρατία, το λάθος και η παράλειψη του άλλου, δεν δικαιολογεί το δικό μας έγκλημα...
Σ’ ευχαριστώ, Προκόπη, για το σημερινό σου άρθρο. Έβγαλες από μέσα μου ό,τι ένιωθα και δεν μπορούσα να το εκφράσω.
Μόνο ένα ερώτημα μια και ανέφερες το συγκεκριμένο πολιτικό:
Πόσα χρόνια πίσω πηγαίνουμε -ή πόσους αιώνες;- όταν αναρωτιόμαστε για το αν μια καθαρίστρια δικαιούται να διαθέτει αυτοκίνητο;
Κι όμως αρκετοί αρθρογράφοι των σαββατιάτικων εφημερίδων έπεσαν στην παγίδα να προσπαθήσουν να δικαιολογήσουν το αυτονόητο: Ήταν λέει Σέατ, μεταχειρισμένο των 110.000 χμ κλπ, κλπ… Θα άλλαζε τίποτε αλήθεια αν ήταν καινούριο Γκολφ;
@Θωμάς: Υπάρχουν δύο σχολές - η μία οτι στην κατινιά απαντάς με κατινιά και η άλλη οτι προσπαθείς να μην πέσεις στο επίπεδο του συνομιλητή. Προτιμώ τη δεύτερη...
με κίνδυνο να γίνω γραφικός, έχω μία απορία και μία ερώτηση:
Απορία:
Πόσο υποκριτικό είναι να λέμε ότι σήμερα έχουμε δημοκρατία? Για ποιο λόγο η βία απέναντι στο κράτος δεν είναι χειρότερη από την κρατική βία τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου? Εννοείται ότι δεν τη δικαιολογώ βέβαια, απλώς μου φαίνεται ότι είναι προφανές ότι μιλάμε για μια σχέση αίτιου και αιτιατού. Κατά μία έννοια, αν η έκτη δεκεμβρίου καθιερωθεί ημέρα σπασίματος/εκδίκησης, αυτό θα την κάνει άλλη μια μέρα από τις υπόλοιπες του χρόνου. Και γιαυτό το λόγο αναποτελεσματική. Γιατί κανείς δεν κάνει αυτή τη σύνδεση? και εδώ ερχόμαστε και στην ερώτησή μου
Ερώτηση:
Είναι δυνατόν τα μμε να καλύπτουν την έκτη δεκέμβρη αυστηρά ως αστυνομικό δελτίο, σαν να έγινε μανούρα μεταξύ γαύρων-βάζελων? Αναφορά στο ίδιο το γεγονός που έγινε πριν ένα χρόνο γιατί δεν γίνεται? Για να μην πω για την απόπειρα αναζήτησης αιτιών. Ακόμα και μια ανταπόκριση ενός ξένου πρακτορείου ειδήσεων είναι 100 φορές καλύτερη από οποιαδήποτε ελληνικής προέλευσης...ως insider, θα ήθελα πολύ να με διαφωτίσετε
ΥΓ: εύγε και από εμένα :-)
προκοπη γενικα καλα τα λες αλλα απορει κανεις, δεν βλεπεις οτι η *οποιαδηποτε* ανοχη στη βια οδηγει σε τετοιες καταστασεις?
Δηλαδη τι λες ακριβως, ΟΚ ρε παιδια, περυσι τα σπασατε και ειχατε και δικιο, ορμονες ειναι αυτες, αλλα φετος μην το κανετε, παραπαει? Περιμενεις πραγματικα να βλεπουν τοσο λεπτες διαχωριστικες γραμμες? Περιμενεις να χαρουν ολο τον χαβαλε την πρωτη φορα, αλλα μετα να βαλουν ξαφνικα μυαλο? Περιμενεις τα μικρα αδερφια αυτων που τα σπαγαν περυσι να μην θελουν να επαναλαβουν τον αθλο φετος?
Εγω ενα παραθυρο εσπασα μικρος και δεν μεπιασαν, μετα ηθελα να γκρεμισω ολο το κτιριο.
@anonymous coward: Η "σχέση αίτιου και αιτιατού" που λέτε παραπέμπει σε μια - απλοϊκή κατά την άποψη μου - θέωρηση του "οφθαλμόν αντί οφθαλμού". Το να συμηφίζεις "βίες" δεν οδηγεί πουθενά - είναι και βολικό άλλοθι τις περισσότερες φορές.
Τη βία που ασκεί η δημοκρατία πρέπει να την περιορίσουμε, ενεργά με πολιτικά μέσα. Η συζήτηση για το αν έχουμε δημοκρατία, κατά την άποψη μου, δεν ευσταθεί. Βεβαίως και έχουμε - ακόμα κι αν δεν είναι στα καλύτερα της. Άλλωστε, η άσκηση εξουσίας εμπεριέχει βία, γι αυτό και η δημοκρατία προβλέπει δικλίδες γι αυτό με τον έλεγχο της μιας εξουσίας από την άλλη. Η χρήση αυτού του (δημαγωγικού) επιχειρήματος, οτι δηλαδή δεν έχουμε δημοκρατία (ή οτι η δημοκρατία είναι προς αποφυγήν - για να αντικατασταθεί από τι???) προτείνει ύπουλα τον εφιάλτη του ολοκληρωτισμού - και προφανώς δείχνει οτι όποιος το λέει, έχει άγνοια για το τι σημαίνει χούντα, φασισμός, να μην υπάρχει ελευθερία λόγου, να φοβάσαι τα (θεσμοθετημένα, όχι κατά παρεκτροπήν) βασανιστήρια, τη φυλακή, την εξορία...
Τα ΜΜΕ μας είναι χαμηλού επιπέδου. Πολλά έντυπα έκαναν εκτενή αφιερώματα. Τώρα, επό κει και πέρα, όταν ανοίγετε την τηλεόραση, μάλλον θέλετε να ενημερωθείτε για το τι έγινε τις τελευταίες ώρες - κι εκεί θα εισπράξετε τη δύναμη της πιο πιο φρέσκιας, εντυπωσιακής εικόνας, δηλαδή τα επισόδια, που επιβάλλονται. Τελικά, θα εισπράξετε την τηλεόραση που διαμορφώσαμε.
@S G: Σωτήρη, απαντώ σε νοορτροπίες - γιατί τα μυαλά δεν αλλάζουν με τη βία, με την πειθώ (μπορεί να ) αλλάζουν. Απαντώ στην αντίληψη του συνεντευξιαζόμενου από τον Σατύρο Θεοδωράκη που νομίζει οτι είναι επαναστάτης εκστομίζοντας σαχλαμάρες του τύπου "Οι μπάτσοι και οβίδα από τανκ να φάνε, δεν πρόκειται να πάθουν τίποτε".
Επίσης, προαπσθώ να τους πω οτι αυτό που πετυχαίνουν είναι να διαλύουν τους αγώνες για δημοκρατικότερη αστυνομία, σεβασμό των διακιωμάτων, εξάλειψη των αυθαιρεσιών. Τα ενισχύουν όλα αυτά - γιατί δικαιολογούν τον "απέναντι" ακραίο. Άλλωστε, έτσι γίνεται πάντα: Οι ακραίοι εκατέρωθεν "θρέφουν" ο ένας τον άλλο...
επανέρχομαι, γιατί μου δώσατε τροφή για περαιτέρω σχολιασμό:
Ειλικρινά πιστεύετε ότι ο Δεκέμβρης του 2008 δεν οφείλεται ανάμεσα σε πολλά άλλα στο σάπιο σύστημα διακυβέρνησης που έχουμε? Όσο για την έννοια δημοκρατίας και πως χρησιμοποιούμε τη λέξη, για μένα υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση. Εσείς το ονομάζετε δημοκρατία (προφανώς με προβλήματα). Εγώ το αμφισβητώ και αρνούμαι να το πω έτσι, γιατί το θεωρώ επικίνδυνο να χρησιμοποιούμε τέτοιες λέξεις, επικίνδυνο γιατί χάνουμε την πραγματική ουσία των λέξεων. Θα ψήφιζα χωρίς καμία αναστολή όποιο κόμμα θα έβρισκε ένα πιο δόκιμο όρο ονομασίας του πολιτεύματός μας. Είναι και λίγο θέμα αισθητικής.
Αλήθεια, γιατί είναι δημαγωγία να αμφισβητώ αν αυτό που έχουμε είναι δημοκρατία και δεν είναι δημαγωγία να το ονομάζετε εσείς αυτό που έχουμε δημοκρατία?
Τέλος νομίζω ότι είστε πολύ επιεικής με τα μμε -ειδικά τα ηλεκτρονικά-. Μου κάνει εντύπωση που τα υπερασπίζεστε με αυτόν τον τρόπο (νέα των τελευταίων ωρών κλπ). Παρακολούθησα σήμερα με ζάπινγκ τα δελτία ειδήσεων των ιδιωτικών καναλιών: 30' αστυνομικό ρεπορτάζ με λίγο δόση από Σύριζα-Χρισοχοΐδη, λίγο από άσυλο έτσι για να υπάρξει και λίγο πολιτική κουβέντα. Κάπου εδώ σταματάω, γιατί προβλέπω να σταματάω να μιλάω κόσμια.
ΥΓ: όπως ακριβώς απορρίπτω τον όρο δημοκρατία, με την ίδια ευκολία απορρίπτω και τους "αναρχικούς" που κραδαίνουν δοκάρια και με εμποδίζουν να κατέβω στην πορεία (όπου πήγα και έφυγα μόλις άρχισαν τα γνωστά-άγνωστα)
@anonymous coward: Χαίρομαι που επανέρχεστε. Δεν απευθυνόμουν τόσο σε σας, όσο σε όσους (από τον αναρχικό/ακροαριστερό/αντεξουσιαστικό χώρο) λοιδωρούν συστηματικά τη δημοκρατία, προτείνοντας (δημαγωγικά) κάποια "άλλη λύση", που δεν υπάρχει...
Διότι οτιδήποτε άλλο εκτός δημοκρατία είναι αυταρχικό/απολυταρχικό καθεστώς. Να σας απαριθμήσω μερικά: Μοναρχία, φεουδαρχία, ολιγαρχία, υπαρκτός σοσιαλισμός κλπ. (μη μου πεί κανείς οτι υπάρχει η δυνατότητα αναρχικού καθεστώτος - διότι δεν υπάρχει και είναι και βέβαιο οτι δεν την επιθυμεί η πλειονότητα των πολιτών, σε οποιοδήποτε κράτος του κόσμου, διότι θα εξελιχθεί πολύ απλά στην επιβολή του ισχυρότερου, χωρίς φραγμό).
Καλώς ή κακώς, όπου υπάρχουν εκλογές (όχι μαιμού και νοθεία), το πολίτευμα λέγεται δημοκρατία - καλύτερη ή χειρότερη. Είναι δε ύβρις προς τους αγώνες χιλιάδων ανθρώπων (που έδωσαν μέχρι και τη ζωή τους για τη δημοκρατία), να "απεμπολείς" έτσι, ελαφρά τη καρδία, τη μόνη περίοδο που η Ελλάδα είχε - τα τελευταία 35 χρόνια - πραγματική δημοκρατία - χωρίς παλάτια, βία και νοθεία, πραξικοπήματα και δικτατορίες...
Υποπτεύομαι οτι είστε πολύ νέος και δεν έχετε ζήσει τη χούντα. Εγώ την πρόλαβα, ως πιτσιρικάς - και σας διαβεβαιώ οτι δεν έχετε ιδέα για το τι σημαίνει, αν αμφισβητείτε αυτή τη δημοκρατία στην οποία ζείτε...
Η έννοια του "ανθρώπινου δικαιώματος" υπάρχει μόνο στη δημοκρατία - και είναι η μόνη που τα σέβεται, έστω και μέσα από αντιθέσεις και συγκρούσεις, λιγότερο ή περισσότερο. Όταν θα έχει κάποιος να προτείνει κάποιο άλλο σύστημα, ευχαρίστως να τον ακούσουμε. Δύσκολο όμως, επί 2500 χρόνια δεν έχουμε βρεί οτιδήποτε καλύτερο...
Για το Δεκέμβρη έχω πει επανειλλημμένα τις απόψεις μου - είναι και στα links μέσα στο κείμενο. Για τα ΜΜΕ, δεν είμαι επιεικής - και για αυτά έχω πει τις απόψεις μου. Είναι στην πλειονότητα άθλια και επιδερμικά/επιφανειακά/αγράμματα. Μερικά έντυπα είναι σαφώς καλύτερα. Διαβάστε την παρπομπή που σας έδωσα για την "τηλεθέαση και την ακροδεξιά". Θα δείτε οτι δεν είμαι καθόλου επιεικής και εξηγώ γιατί πιστεύω οτι ευθυνόμαστε όλοι - και αυτοί που απέχουν από την παρακολούθηση τους...
δεν ειμαι σιγουρος οτι αλληλοκατανοηθηκαμε. Δεν διαφωνω με το να ρωτας τωρα τι νοημα εχει η βια ουτε με την προσπαθεια να πεισεις οτι υπαρχει αλλη λυση.
Αναρωτιεμαι γιατι δεν πας ενα βημα πιο πισω να πεις οτι και περυσι η βια ηταν ανεπιθυμητη και αντιπαραγωγικη. Οσο και αν καταλαβαινουμε τα αιτια, δεν πρεπει να την δεχομαστε ουτε να την δικαιολογουμε. Οχι στη βια οποιασδηποτε μορφης, ας ξεκινησουμε απο αυτην την απλη γκαντι-κη αρχη.
ΥΓ αχ με τις μουσικες σου, ετυχε τωρα να γινεται μιξ πορτισχεντ, το κομματι που ακουγα ηδη με αυτο απο την σελιδα σου :)
@anonymous coward: Υ.Γ. Το ζήτημα έχει λυθεί εδώ και δεκαετίες. Ρίξτε μια ματιά εδώ.
@SG: Ας πούμε οτι προσπαθώ να πείσω και αυτούς που δικαιολογούν την περσινή βία. Εγώ δεν δέχομαι καμία μορφή βίας - και το δηλώνω τακτικά:
15/1/09: "Θεσμούς αντί για εσμούς"
19/2/09: "Ο ισολογισμός της βίας"
18/11/09: "Δεν θα πάρω, ευχαριστώ".
@SG: Μα για αυτό υπάρχω - για να βάζω μουσικές :-)
Πολύ καλά, έστω δύο πολιτεύματα. Έστω δημοκρατία το πολίτευμα όπου ανάμεσα στα άλλα έχουμε:
-αναξιοκρατία
-η πλειοψηφία του κόσμου μάχεται για την ικανοποίηση βιοτικών αναγκών (πλασματικών ή μη)
-τις χειρότερες συνθήκες εργασίας, τουλάχιστον από τότε που έζησα εγώ
-μη δημόσια, μη δωρεάν παιδεία
-περίθαλψη ανάλογη του εισοδήματός σου
-οικογενειοκρατία, νεποτισμό
-Νόμους που δεν εφαρμόζονται παντού και πάντα
-δημοσιογραφία που κιτρινίζει, προπαγανδίζει και εξυπηρετεί συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα
-άνθιση ακραίων αντιλήψεων όπως εθνικισμός, ρατσισμός, αστυνομοκρατία
-ένα κράτος που ευνουχίζει τους νέους
(προσοχή, δεν προσπαθώ και δεν με ενδιαφέρει εδώ να ρίξω κάπου την ευθύνη, απλές διαπιστώσεις κάνω)
Και φανταστείτε τώρα ένα πολίτευμα που ΔΕΝ έχει όλα τα παραπάνω.
Αυτά τα δύο αποκαλούνται από κοινού δημοκρατία? Απλώς η πρώτη έχει κάποια προβλήματα? Γιατί είναι κακό να πούμε ότι δεν έχουμε δημοκρατία? Δεν είναι επικίνδυνο να λέμε ότι έχουμε? Και γιατί πρέπει να με καθησυχάζει το γεγονός ότι δεν έχουμε παλάτια, χούντα και άλλα φαιδρά?
ΥΓ1: τελικά δεν τα κατάφερα να μη γίνω γραφικός
ΥΓ2: μετά από 60+ ημέρες πασοκ, προβλέπω να πέφτει με μεγαλύτερο βρόντο από τη νδ
Το θέμα για μένα είναι ότι ενώ κατέβηκαν 10.000 περίπου άτομα ΕΙΡΗΝΙΚΑ να διαδηλώσουν, οι περισσότεροι στέκονται πάλι στους 200 που έκαναν ζημιές. Και πάλι φάγανε τα δακρυγόνα και αυτοί που δε φταίγανε σε τίποτα. Αφού βλέπανε οι αστυνομικοί άτομα ΠΡΙΝ ξεκινήσει η πορεία να σπάνε μάρμαρα γιατί δε τους απομάκρυναν εγκαίρως ώστε να μην μπλεχτούν με την πορεία και να μη χρειαστεί να γίνει χρήση χημικών; Επίσης θεωρώ ότι η βία των αστυνομικών και δικαιολογείται εύκολα και ξεχνιέται εύκολα. Για τη βία των νέων δεν ψάχνει να δει κανείς τι μπορεί να φταίει, τι να κρύβεται από πίσω και να δούμε τι και πως μπορεί να αποφευχθεί αυτό το φαινόμενο χωρίς ξύλο από τα ΜΑΤ. Μόνο ξέρουμε να λέμε τα κωλόπαιδα, καλά κάνουν και τα δέρνουν, να σαπίσουν στη φυλακή κλπ
@anonymous coward: Νομίζω οτι επιμένετε σε μια συζήτηση που δεν έχει νόημα. Όλα αυτά που περιγράφετε είναι κοινωνικές/οικονομικές/πολιτικές "ασθένειες", σύμφυτες με την εξέλιξη του ανθρώπου και των κοινωνικοπολιτικών συστημάτων - τις οποίες η δημοκρατία αντιμετωπίζει καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο πολίτευμα. Μια δικτατορία θα είχε "θεσμοθετημένη" βία και αναξιοκρατία, δεδομένη εκμετάλλευση από τους ισχυρούς,αποσυία οποιουδήποτε δικαιώματος, κάθε αντίθετη φωνή να καταπνίγεται κλπ. Μπορείτε να φανταστείτε οτι αν δεν υπήρχε δημοκρατία, δεν θα μπορούσατε καν να αρθρώσετε αυτά που λέτε; Θα είχαν βρει το IP σας και θα σας παρακολουθούσαν, (ενδεχομένως αν είχατε "αποθρασυνθεί" θα σας είχαν συλλάβει για μια βόλτα στο ΕΑΤ/ΕΣΑ)...
Καταλαβαίνετε τι σημαίνει " ο τρόμος στην εξουσία";
Για το πώς έχει εξελιχθεί η Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια, υπάρχουν πολλές αναλύσεις. Σας συνιστώ ιδιάιτερα τα editorial του Φώτη Γεωργελέ, στην Athens Voice, σαν κι αυτή εδώ.
Δεν διαβάσατε το link του άρθρου του Τσίμα, που εξηγεί πώς το ζήτημα με το να ρίχνουμε ευθύνες στο πολίτευμα έχει λυθεί στην Ιταλία, εδώ και τρεις δεκαετίες.. :-)
Εν κατακλείδι, δεν γίνατε γραφικός. Αλλά, θέλετε μια χώρα που έζησε τα πρώτα της (νεώτερα) 150 χρόνια στην ανωμαλία και ως προτεκτοράτο (βασιλεία, δικτατορίες, βία και νοθεία, ελάχιστα διαστήματα πραγματικής δημοκρατίας), ξαφνικά, μέσα σε 35 χρόνια (από το 1974) να παγιώνει μια "τέλεια" ευρωπαϊκή δημοκρατία. Είμαστε πολύ μακριά από αυτό ακόμα, γιατί αναπτυχθήκαμε στρεβλά, με λάθος νοοτροπίες, νεόπλουτα και χωρίς παράδοση και παιδεία σε βάθος. Οι ευρωπαϊκές δημοκρατίες έχουν ιστορία αιώνων πίσω τους. Εμείς πάλι, όχι (εκτός αν συνυπολογίσατε οτι την πρωτοεγκαθιδρύσαμε, πριν από 2500 χρόνια). Περάσαμε όμως και 2000 χρόνια, χωρίς αυτήν...
@Ανώνυμος 12.32: Ελπίζω να μην τα λέτε αυτά για μένα - γιατί ουδόλως υποστηρίζω τέτοιες απόψεις και τέτοιες εκφράσεις. Αντιθέτως, με ενοχλεί και στηλιτεύω κάθε φορά την αστυνομική βία (έχω παραθέσει τα σχετικά link) - και φέτος τα επεισόδια με τις μοτοσυκλέτες ήταν απεχθή.
Κι εγώ λοιπόν, αυτό λέω: Οτι οι λίγοι ασκούν ένα ιδιότυπο "νταβατζηλίκι" στους πολλούς, που θέλουν να διαδηλώσουν και να τιμήσουν ειρηνικά. Με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, να αποτρέπονται και πολλές ακόμα χιλιάδες, που ενδεχομένως θα κατέβαιναν να διαδηλώσουν μαζικότερα.
Τώρα, γιατί δρα έτσι η αστυνομία κάθε φορά και για μένα είναι ένα μυστήριο. Είναι ανικανότητα; Μικρονοικός υπολογισμός, ώστε να μην κατηγορηθούν οι επικεφαλής, "να έχουν καλυμένη την καμπούρα τους"; Φόβος και δημοσιουπαλληλίκι; Επίτηδες, για να κλιμακωθεί, να απειληθούν, να φουντώσουν και να δείρουν καλύτερα; Επίτηδες, γιατί εξυπηρετείται μια φασίζουσα προβοκάτσια; Αν ήμουν αστυνομικός για μερικές μέρες, θα σας απαντούσα αμέσως από πρώτο χέρι- αλλά συγχωρέστε με, αυτό το ρεπορτάζ δεν θα το κάνω...
όχι φυσικά και δε τα είπα για εσάς. Αν είχατε τέτοιες απόψεις δε θα διάβαζα το blog σας. Κι εγώ δε θα ήθελα να το κάνετε αυτό το ρεπορτάζ, ούτε εγώ θα το έκανα...
Υ.Γ. @anonymous coward: Δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό να αντιγράψω από το editorial του Athens Voice:
"Οι πατεράδες και οι μανάδες μας, κατοχές, εμφύλιους, δικτατορίες, πέρασαν μια ζωή με σφιγμένα τα δόντια. Τα παιδιά μας με 2-3 πτυχία δεν θα βρίσκουν ούτε μια δουλειά των 700 ευρώ και σύνταξη ούτε που να ονειρευτούν ότι θα πάρουν ποτέ. Και μεις, 30 χρόνια, φάγαμε τα πακέτα Ντελόρ και τις επιδοτήσεις της ευρωπαϊκής κοινότητας, δανειστήκαμε από παντού και καταχρεώσαμε το κράτος, διοριστήκαμε όλοι στο δημόσιο και τώρα θέλουμε να πάρουμε και μια σύνταξη στα 50, να πάμε στο εξοχικό, να καταγγέλλουμε με την ησυχία μας τον ανάλγητο Αλμούνια και την παγκοσμιοποίηση. Μερακλήδες."
Επανέρχομαι, χωρίς να έχω τη διάθεση να διαωνίσω την κουβέντα περί δημοκρατίας Παρεμπιπτόντως είχα διάβασει τα links στα οποία με παραπέμψατε (σας διαβάζω αρκετώ καιρό ούτος ή άλλως).
Όπως αναφέρθηκα και νωρίτερα, είχα κατέβει στην πορεία (πάτρα) όπου είδα τα επεισόδια από πρώτο χέρι.
Καταρχήν ήταν η πρώτη φορά που είδα τόσους πολλούς "αναρχικούς", στην πλειοψηφία τους κάτω των 20 χρόνων, όπως τους έκοψα. Κατά τη διάρκεια της πορείας και αφού την έπεφταν στις τράπεζες, αρκετοί από αυτούς συνέχιζαν με διάθεση να σπάσουν ο,τιδήποτε (για μένα είναι διαφορετικό να σπας μια τράπεζα από ένα εμπορικό κατάστημα ενός ιδιώτη -άσχετα αν κανένα από τα δύο δεν με εκφράζει-). Ευτυχώς τα επεισόδια δεν πήραν μεγάλη έκταση, κυρίως μετά από αρκετή προσπάθεια από μια μερίδα αντιεξουσιαστών/αναρχικών. Όπως έμαθα από ένα φίλο (και το παρατήρησα και ο ίδιος), αυτοί οι "ειρηνιστές αναρχικοί" είναι οι "μεγάλοι" που προσπαθούν να συγκρατήσουν τα "πιτσιρίκια", τα οποία δεν έχουν καμία διάθεση να ακολουθήσων τα χνάρια των μεγαλύτερων. Έχοντας πάει σε κάμποσες πορείες, εγώ τουλάχιστον δεν έχω ξαναδεί ποτέ τόσο άγριες διαθέσεις.
Προσωπικά, είναι φοβερά αστεία (αλλά και πόση αλήθεια κρύβει για αυτό που έρχεται) η παραπάνω ανάγνωση της ιστορίας. Ειδικά επειδή μιλάμε για τον αντιεξουσιαστικό χώρο.
Πιστεύω ότι ο Δεκέμβρης του 2008 ήταν μόνο η αρχή. Τα καλύτερα (ή χειρότερα, αν υπάρχουν) έρχονται. Και ανάμεσα στα άλλα, θα φέρει και τους παραπάνω.
"Democracy is a device that ensures we shall be governed no better than we deserve"
George Bernard Shaw
@anonymous coward: Ίσα-ίσα, μου αρέσει που επανέρχεστε, γιατί συζητάτε ωραία.
Μου ακούγονται οτι έτσι είναι, όπως τα περιγράφετε. Κι εμένα με φοβίζει αυτό το "τυφλό πράγμα" - καμία χώρα δεν πήγε μπροστά με καταστροφές και μηδενισμό. Αντιθέτως με θετική ματιά, σοβαρότητα και σηκωμένα τα μανίκια επιτεύχθηκε η πρόοδος, όπου επιτεύχθηκε. Διαβάζω στο ίντερνετ απίστευτα πράγματα, μια "μαζική φανατασίωση" της επανάστασης, που είναι τόσο αφελής - και άδικη τελικά. Γιατί όποιος πέσει θύμα αυτή της μανίας κατά των βασικών δικαιωμάτων, όπως π.χ. της ζωής, της αρτιμέλειας ή της ιδιοκτησίας στην ουσία πέφτει θύμα σοβαρού εγκλήματος ή κλοπής. Αυτός δηλαδή που χάνει το μαγαζάκι του δεν είναι ο "νταβατζής" που μας κλέβει - είναι κι αυτός θύμα της κατάστασης. Κι αυτός που θα χάσει την περιουσία του (αφού δεν χάνουμε όλοι μαζί την ιδιοκτησία μας) είναι θύμα μιας τρομερής αδικίας - αυθαίρετης, επειδή έτσι αποφάσισε ένας οργισμένος πιτσιρικάς, που δεν είμαι και σίγουρος αν είναι και απολύτως συνειδητός ή έχει εθιστεί σε έναν χουλιγκανισμό.
Η λεγόμενη "απόγνωση" είναι πολλές φορές ευφησμισμός για ένα βίαιο παιχνίδι. Οι πραγματικά απεγνωσμένοι της κοινωνίας δεν σπάνε βιτρίνες στις διαδηλώσεις - εκτός ίσως από κάποιους μετανάστες, άστεγους, τοξικομανείς κλπ. Κάποια μέρα θα έχουμε θύματα (ίσως και μαζικά) από όλο αυτό το ανεξέλεγκτο πράγμα (π.χ. θα εγκλωβιστούν σε πυρκαγιά άνθρωποι) και θα ψάχνουμε από πού μας ήρθε...
Είμαι από αυτούς που "ουρλιάζουν" έδώ και 6 χρόνια, που γράφω στην Athens Voice, οτι πρέπει να κάνουμε σοβαρά βήματα ανάσχεσης της κατρακύλας στον πολιτικό και δημόσιο βίο μας. Θεωρώ οτι η "θεραπεία" θα έρθει με την αναζήτηση των αιτίων και την επιστροφή σε σοβαρές αρχές που θα τηρούμε...
Εύκολο είναι να λοιδωρούμε τη δημοκρατία, ακόμα και με το οξύ πνεύμα του Σω - ωστόσο η ανθρωπότητα δεν έχει βρει κανένα σύστημα που να φτάνει το δαχτυλάκι της, όσον αφορά στο σεβασμό των δικαιωμάτων. Και είναι υπερφίαλο και ανεύθυνο όταν ένας πολιτικός αρχηγός λέει για τη σημερινή γενιά οτι θα ζήσει χειρότερα από τις προηγούμενες. Αυτό ισχύει εν μέρει, ως προς την προοπτική - αλλά είναι βέβαιο οτι η σημερινή γενιά μεγαλώνει καλύτερα από τα παιδιά της γενιάς μου ή των παλαιοτερων γενεών..
Πολυ ενδιαφερουσα η κουβεντα σας και ομολογω οτι σε καποια σημεια συμφωνω. Ομως μου φαινεται λιγο υπεροβολικο και αδικο να συζηταμε τοσο εντονα για την μια πλευρα του θεματος (τους αναρχικους, τη βια, το τι ειναι επαναστατης...) και απλως να γινεται μια αναφορα στην αλλη πλευρα (δηλαδη στο τι ειναι το κρατος, ποιες ειναι οι ευθυνες του και πως εφτασε να ειναι αποτυχημενο στην Ελλαδα του σημερα). Οταν το κρατος αναλαβει τις ευθυνες του, εξασφαλισει ισοτητα και δικαιοσυνη για τους πολιτες του τοτε ισως η βια να ηταν αυθαιρετη. Μεχρι τωρα παντως αυθαιρετες ειναι ορισμενες ενεργειες του κρατους. Ενα χρονο μετα, και χωρις να εχει δικαστει ο δολοφονος, νομιζω οτι ειναι αναμενομενες αυτες οι εξελιξεις (αν και οχι θετικες). Φανταζεστε μετα απο τοση διαφθορα και σαπιλα να μην ξεσηκωνοταν κανεις σ' αυτη τη χωρα; Η' μηπως επρεπε να το εχουν κανει με καλυτερους τροπους;
Κατα τ' αλλα να ειστε καλα! Και ευχαριστω...
@brujita: Δύο σημεία. Η αυθαιρεσία του ενός δεν δικαιολογεί την αυθαιρεσία του άλλου. Με τη βία, δεν υπάρχει ποτέ λύση. Το "οφθαλμόν αντί οφθαλμού" έχει εξασφαλίσει τη διαιώνιση του Παλαστινιακού, επί 60 χρόνια...
Είμαι της άποψης οτι ο βομβαρδισμός του Ιράκ δεν δικαιολογεί την Αλ-Κάιντα και τούμπαλιν. Αν θέλετε, δείτε στα πιο πάνω σχόλια το link "Ο ισολογισμός της βίας".
Ο δολοφόνος θα δικαστεί τώρα, σε λίγες εβδομάδες, όπως πρέπει. Τα δικαστήρια δεν πρέπει να γίνονται ποτέ "εν θερμώ", γιατί πρέπει να κρίνουν ψύχραιμα και δίκαια - ακόμα κι αν κατηγορούμενος είναι ο Χίτλερ.
Να ξεσηκωθούμε ναι! Αυτό λέω, σε όλους τους τόνους, να μην είμαστε του καναπέ, να κατέβουμε σε διαδηλώσεις, να ψηφίσουμε ανάλογα, να υπογράψουμε και να συμμετάσχουμε σε ειρηνικές διαμαρτυρίες, να μην αποδεχόμαστε το δημόσιο διάλογο όπως γίνεται, να βλέπουμε μόνο την τηλεόραση που αξίζει, να είμαστε ενεργοί πολίτες, να κράξουμε τους απαράδεκτους...
Αλλά όχι να τα κάνουμε "μπάχαλο", ώστε να πάει περίπατο όλη προσπάθεια για εκδημοκρατισμό και ανθρώπινα διακιώματα, επειδή φοβίσαμε το νοικοκύρη και ενισχύσαμε το ΛΑΟΣ, που θέλουν περισσότερη αστυνομοκρατία και κάμερες. Όχι περισσότερα λεφτά σε αστυνομία και καταστολή. Ποιός ρίχνει νερό στο μύλο τους;
Είμαι σαφέστερος, τώρα; :-)
Υ.Γ. Το "κράτος" (που είμαστε όλοι εμείς - εμείς το διαφορφώνουμε, εμείς πιέζουμε για το ρουσφέτι και την παρανομία κλπ.) θα απέχει πάντα από το να είναι "τέλειο". Το θέμα είναι πώς μπορούμε να το κάνουμε καλύτερο, με τη μία ή την άλλη διακυβέρνηση και με την αναμόρφωση (εκ βάθρων) του πολιτικού συστήματος. Το παιχνιδάκι της βίας, μεταξύ των άκρων, δεν θα συμβάλει τίποτα σε αυτό...
Υ.Γ. 2 Διαβάστε ένα πολύ ψύχραιμο κείμενο πάνω στο θέμα:
http://alexacos.blogspot.com/2009/12/blog-post_08.html
Ευχαριστω για την απαντηση, ειστε σαφεστερος. Συμφωνω γενικα απλως παρατηρω οτι θα ηταν πιο υγιες να κρινετε αντιστοιχα οποιος εχει την πιο πολυ δυναμη στα χερια του και οχι να ξεκιναμε απο τον πιο κατω...
Το θεμα ετσι κι αλλιως δεν εξαντλειται εδω.
Χαιρομαι να σας διαβαζω και να διαφωνουμε οταν αυτο προκυπτει...
@ brujita: Μα, έξι χρόνια τώρα που γράφω, την εξουσία κρίνω. Ακόμα και την πολύ φρέσκια κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αμέσως άρχισα να την επικρίνω - ειδικά σε αυτά τα θέματα. Δείτε: "Τα πρώτα λάθη" http://prokopisdoukas.blogspot.com/2009/10/blog-post_21.html
Κι εγώ χαίρομαι... :-)
Δημοσίευση σχολίου