ΠΡΟΣ: ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ CITIBANK
fax: 210-6203770
Αθήνα, 6.10.09
Κύριοι,
Είμαι πελάτης σας εδώ και 25 χρόνια, από την εποχή που γύρισα από τις σπουδές μου στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Έγινα πελάτης σας, διότι σας θεωρούσα οργανωμένη και σύγχρονη τράπεζα. Το είδος δε της συνεργασίας μου μαζί σας φαίνεται από το γεγονός οτι έχω παγίως αυτόματη εξόφληση στις κάρτες μου - και σχεδόν ποτέ χρέη.
Δυστυχώς, σήμερα έλαβα ένα απαράδεκτο τηλεφώνημα από κάποιον κύριο Κυριακουλέα, “εκ μέρους της Citibank”. Ο κύριος αυτός, με πήρε για να μου επισημάνει μια οφειλή 24 ευρώ, η οποία “καθιστά την κάρτα μου ανενεργή, ώσπου να πληρωθεί”. Του εξήγησα ενοχλημένος, το υψηλό πιστωτικό μου όριο, τη σχέση μου με την τράπεζα σας κι οτι ΗΔΗ από την Παρασκευή έχω καταθέσει χρήματα στον λογαριασμό μου.
Όταν ζήτησα να μιλήσω με κάποιον υπεύθυνο του τμήματος καρτών, αποκαλύφθηκε ο κύριος αυτός δεν ήταν παρά ένας “εξωτερικός συνεργάτης”, προφανώς υπάλληλος εταιρείας “κυνηγών κεφαλών”, για τους οφειλέτες σας.
Είναι η δεύτερη φορά που δέχομαι τέτοιο τηλεφώνημα, αλλά πριν τρεις μήνες δεν είχα συνειδητοποιήσει οτι καταφεύγετε σε τέτοιες μεθόδους, αντί να ειδοποιήσετε κατευθείαν από την τράπεζα, εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα.
Διαμαρτύρομαι για τη μεταβίβαση των προσωπικών μου δεδομένων σε οποιονδήποτε τρίτο, χωρίς την έγγραφη συναίνεση μου - και την πολιτική της τράπεζας σας να με ενοχλεί “αυτοματοποιημένα”, χωρίς καν να ελέγξει τι πελάτης είμαι και πώς εξοφλώ.
Εάν η τράπεζα σας δεν μου ζητήσει εγγράφως συγνώμη για τη συμπεριφορά αυτή, δεν πάρει αμέσως τα στοιχεία μου πίσω από την “εταιρεία” αυτή και δεν αναπληρώσει άμεσα με ενεργοποίηση της κάρτας μου - παρακαλώ να προχωρήσετε στην άμεση διακοπή της συνεργασίας μας.
Υ.Γ. Μέχρι την ώρα που δημοσιεύεται αυτή η επιστολή, η τράπεζα δεν έχει απαντήσει.
Η φωτό είναι από το http://creditcards.citicards.com και το εξώφυλλο από το www.amazon.com
Το post συνοδεύεται από την κορυφαία jazz φωνή της Αμερικανίδας Ella Fitzerald, από μία από τις εκπληκτικές συνεργασίες της με τον μεγάλο Αμερικανό συνθέτη, διευθυντή ορχήστρας και πιανίστα Duke Elington.
11.10.09
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
18 σχόλια:
Δεν έχω εμπειρία με τη citibank αλλά απο όσες έχω πάρε-δώσε θεωρώ ως την πλέον αναξιόπιστη, ανίκανη και απαράδεκτη μακράν τη eurobank (για πολύ συγκεκριμένες και προπαντός επαναλαμβανόμενες αιτίες) - δυστυχώς όμως είμαι αναγκασμένη να έχω λογαριασμό εκεί :-(
Πες μας αν θες τι θα γίνει με το αίτημά σου...
@yb: Το θέμα είναι οτι κάτι πρέπει να γίνει με τις τράπεζες - διότι παρανομούν ασύστολα, με το πρόσχημα οτι κάποιοι είναι κακοπληρωτές. Δεν μπορεί να την "πληρώνω" όμως εγώ, επειδή υπάρχουν κάποιοι άλλοι που είναι μπαταχτσήδες...
Καλησπέρα Προκόπη, μερικές σκέψεις:
1. Ο κ. whoever δεν έχει κάποια ευθύνη, παρά μόνο για το αν χρησιμοποίησε προσβλητικό ύφος (αν και γι' αυτό σίγουρα δέχεται πιέσεις).
2. Οι εξωτερικές εταιρείες δεν έχουν καλή εικόνα για τον λογαριασμό σου. Μόνο όσα τους ενδιαφέρουν και τίποτα παραπάνω.
3. Το χειρότερο απ' όλα: δεν ενημερώνονται live με το σύστημα της τράπεζας, οπότε μπορεί να έχεις πληρώσει π.χ. την Δευτέρα κι αυτοί να ενημερωθούν την Πέμπτη. Μέχρι την Πέμπτη θα σε παίρνουν τηλ. (δεν μπορούν να κάνουν τπτ άλλο)
4. Νομίζω πως δυστυχώς το έχεις υπογράψει, σε κάποια από τα ψιλά γράμματα (αν και ο νέος νόμος που υπάρχει έχει κάποιους περιορισμούς, πάντως το έχεις υπογράψει).
5. Όλες οι τράπεζες το κάνουν. Και σε άλλη τράπεζα να πας, πάλι θα σε παίρνουν τηλ. για 5 ή και 10 ευρώ που έχεις ήδη πληρώσει.
6. Μπορεί να πας σε άλλη τράπεζα και να σε πάρει τηλ. ο ίδιος κύριος (η ίδια εταιρεία αναλαμβάνει ταυτόχρονα 8-10 τράπεζες).
@inverted_a: Αγαπητέ, τα γνωρίζω όλα αυτά. Αυτό δεν σημαίνει οτι δε είναι παράνομα - κι οτι δεν θα τους γράψω με βάση το δέον.
Κατ' αρχήν, με παραπλάνησε. Υπονόησε σαφώς οτι καλεί "από τη Citibank".
Τα ψιλά γράμματα, όπως γνωρίζεις, είναι σε πολλές περιπτώσεις καταχρηστικά - δεν έχω δώσει με συγκεκριμένη εξουσιοδότηση το δικαίωμα στην τράπεζα να δώσει τα (όποια) στοιχεία μου. Και εν πάσει περιπτώσει, απαιτώ συμπεριφορά προς ΠΕΛΑΤΗ.
Αν το κάνει κι άλλη, θα φύγω και από την άλλη. Πολύ απλά. Ώσπου να μην έχω πιστωτική - αυτοί με παρακαλάνε ή όχι;
Αν το κάναμε όλοι - να φεύγουμε όταν συμβαίνουν τέτοια, να δεις οτι κάποια τράπεζα θα αποφάσιζε να αλλάξει τακτική και να συμπαρασύρει τις άλλες...
Δεν είχα ποτέ μου πιστωτική κάρτα και σου συνιστώ να κάνεις το ίδιο - ποτέ δεν είναι αργά! ;-)
@gerasimos: Αγαπητέ, είναι βολική (μην πω και απραίτητη), αν θέλεις να μεταθέσεις χρονικά, για λίγο καιρό, μια πληρωμή ή για ταξίδια στο εξωτερικό, που δεν θέλεις να κουβαλάς πολλά μετρητά επάνω σου...
Θα ήταν κίνηση μεγάάάλου θάρρους για μία τράπεζα (ή μήπως κυβέρνηση;) να καταργήσει όλες αυτές τις πρακτικές. Γιατί οι τράπεζες έχουν μεγάλο κέρδος από αυτές τις εταιρείες, όσο περίεργο κι αν ακούγεται. "Κυνηγούν" μικρά μεν ποσά αλλά από εκατομμύρια "οφειλέτες" οπότε είναι μεγάλη υπόθεση. Οι τράπεζες δεν έχουν ούτε τον εξοπλισμό ούτε το ανθρώπινο δυναμικό να κάνουν αυτή την δουλειά, οπότε την δίνουν σε "συνεργάτες".
Θέλω να πω δηλαδή (και αυτό να μην θεωρηθεί "δίκιο του εργάτη") ότι ο άμοιρος ο υπάλληλος είναι ο τελευταίος που φταίει (εκτός ξαναλέω αν περάσει σε προσβλητικούς χαρακτηρισμούς). Έχει να πάρει 200 ή και 300 ανθρώπους την ημέρα να τους ενοχλήσει για 10 και 50 ευρώ, διαφορετικά θα απολυθεί (άσε που δουλεύει με 700 ευρώ με σύμβαση μερικών μηνών). Αν δεν πει πως καλεί "εκ μέρους..." ή "από την Citibank..." θα του κλείσουν το τηλέφωνο, οπότε... φαύλος κύκλος.
Ίσως θα μπορούσε να υπάρξει πίεση από την κυβέρνηση να μην καλούν π.χ. με την πρώτη καθυστέρηση αλλά μετά τον πρώτο μήνα μη καταβολής, αλλά αυτό ακριβώς είναι το πεδίο που ενδιαφέρει τις τράπεζες, δηλ. η άμεση είσπραξη των μικροποσών.
Νομίζω πως το ΠΑΣΟΚ προεκλογικά είχε προτείνει κάποια πράγματα για τις πρακτικές αυτές (π.χ. για το ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ κάθε φορά που καταθέτεις ένα ποσό σε λογαριασμό τρίτου, ακόμα κι αν πρόκειται για το νοίκι του μήνα, κάτι που έχει κριθεί αντισυνταγματικό αλλά ισχύει ακόμα). Για να δούμε τι θα γίνει με όλα αυτά...
Φαίνεται ότι οι τράπεζες είναι εδώ και καιρό υπεράνω και του συντάγματος. Εδώ μας παίρνουν τηλέφωνο και μας δίνουν κάρτες με το ζόρι σχεδόν - οι οποίες αν χάσεις την ημερομηνία πληρωμής σε δανείζουν με τόκο σχεδόν 20%, τι συζητάμε τώρα...
Θα είναι ένα πολύ μεγάλο crash test για τους νέους μας κυβερνήτες αυτή η αυθαιρεσία (κι εκείνα τα 28 δις ευρώ δεν τα 'χουμε χωνέψει ακόμα)...
Καλησπέρα Προκόπη,
Τον Απρίλιο που αρχίζει η νέα οικονομική χρονιά πηγαίνω στην τράπεζα μου στο Λονδίνο για να ανανεώσω μία προθεσμιακή κατάθεση (cash-isa) και είναι απαραίτητο να προσκομίσω το διαβατήριο μου. Συμπληρώνονται τα χαρτιά και φεύγω ξεχνώντας το διαβατήριο. Μετά από περίπου 4 εβδομάδες που χρειάζεται να ταξιδέψω συνειδητοποιώ ότι δεν το έχω και ανα την επιστροφή μου από το εξωτερικό πηγαίνω στην τράπεζα για να δω αν πράγματι το ξέχασα εκεί. Μιλάω με τη διεθύντρια και μου λέει ότι δεν βρέθηκε κανένα διαβατήριο. Φυσικα ακολουθώ τις διαδικασίες έκδοσης καινούργιου στην ελληνική πρεσβεία στο Λονδίνο, πληρώνω παραβολα, κάνω δήλωση απώλειας σε αστυνομικό τμήμα κτλ. Μετά από 3 μήνες με ειδοποιούν από την τράπεζα ότι βρέθηκε το διαβατήριο μου και να περάσω να το πάρω. Εν τω μεταξύ η διευθύντρια έχει αλλάξει και ζητάω να την δω. Της εξιστορώ την ταλαιπωρία μου (μολονότι ήταν δικό μου λάθος που το ξέχασα) τα χρήματα που πλήρωσα, τις ώρες που έχασα και ζητάω να κλείσει άμεσα ο λογαριασμός μου γιατί θεώρησα ερασιτεχνικό το να μην βρουν το διαβατήριο μου σε έναν χώρο 5χ10. Η διευθύντρια μου ζητάει συγγνώμη, μου πληρώνει τα έξοδα διαβατηρίου, 100 λίρες ως compensation και επιπλέον 300 λίρες για κάθε μέρα από την άδεια μου που έχασα για να πάω στην πρεσβεία. Τα χρήματα ήταν στον λογαριασμό μου την επόμενη εργάσιμη μέρα. Σε λίγες μέρες έλαβα και γράμμα επίσημης συγγνώμης από την τράπεζα.
Η γνώμη μου είναι να μιλήσεις με τον διευθυντή της Citybank. Είμαι σίγουρος θα σε δεχτεί και θα σε ακούσει προσεχτικά. Αν δεν νοιώσεις δικαιωμένος να επικοινωνήσεις με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών στα HQ της εταιρίας. Πρέπει κάποτε ως πολίτες να σταματήσουμε να δεχόμαστε ότι μας σερβίρουν.
Αναρωτιέμαι τι θέση θα έπαιρνε ο Τραπεζικός Διαμεσολαβητής επί των ερωητημάτων σας;
Υ.Γ. Συγχωρέστε με αλλά θα προτιμούσα να μην είχατε αναφέρει το όνομα του υπαλλήλου (ανησυχώ για την τύχη του).
Αγαπητέ Προκόπη
Θα συμφωνήσω με τον Γεράσιμο... Κάνε τους μια ακύρωση και μετά θα γίνεται λαϊκό προσκύνημα τηλεφωνικό να σου βγάλουν άλλη... Πάντως είναι άπειρα καραγκιόζηδες κι αυτό το βιολί με τις εισπρακτικές εταιρείες πρέπει να σταματήσει επιτέλους. Κάντε και καμιά αγωγή, καμιά μήνυση... να στρώνουν χαρακτήρα σιγά-σιγά (εμείς κλέφτες θα γίνουμε;)
Have a nice week ahead και άστους να βουρλίζονται... Φιλιά! :)
@ inverted_a: Μα για αυτό ακριβώς λέω οτι πρέπει να ασκήσουμε πίεση κι εμείς οι καταναλωτές....
(Συνήθως, αυτοί οι υπάλληλοι είναι δικηγόροι. Παλαιότερα μου είχε συμβεί κάτι ανάλογο, από κάποιον ξεχασμένο λογαριασμό κινητής τηελεφωνίας - δική τους ήταν η ευθύνη. Στο τέλος μου ζήτησαν συγνώμη, αλλά απαιτούσαν τα λεφτά! Φυσικά έφυγα από την τότε Telestet).
@NdN: Περιγράφετε πρακτικές σε "άλλες" χώρες. Ευχαρίστως θα τους μιλήσω - αν επικοινωνήσουν....
@ippoliti_ippoliti: Το ανέφερα για να πιστοποιήσω την αυθεντικότητα του τηλεφωνήματος - μη φοβάστε, αυτός δεν θα πάθει τίποτα. Εμείς παθαίνουμε. Δεν μπορώ να δεχθώ οτι θα ανεχθώ τις πρακτικές αυτές, επειδή πιθανώς κινδυνεύει η "δουλειά" ενός τέτοιου υπαλλήλου...
@ Freedom: Έτσι κι αλλιώς γίνεται μονίμως "λαϊκό προσκύνημα" για να σου βγάλουν κάρτες - άκρως ενοχλητικό επίσης. Το τραγικό είναι οτι σε παρακαλάνε, αλλά κάνουν τα δικά τους, ανεξαρτήτως..
Μήνυση και αγωγή, σε ποιά βάση (για πέστε μας εσείς οι δικηγόροι); Από την Αρχη Προστασίας Δεδομένων έχουν το ok, για περιορισμένη χρήση των στοιχείων αυτών, ώστε να κυνηγάνε τους μπαταχτσήδες. Εγώ σωστή συμπεριφορά προς πελάτη απαιτώ...
Και πού να πάρεις διαζύγιο και να έχεις κάποιο κοινό λογαριασμό ή κάρτα με τον άλλον. Μέχρι να ξεμπερδέψεις έχεις πάρει όρκο βαρύ πως όχι μόνο δεν θα ξαναπαντρευτείς ή θα κάνεις σχέση αλλά ούτε που θα ξανακοιτάξεις άνθρωπο. :-) Υπερβολή βέβαια αλλά αυτή είναι η λέξη που χαρακτηρίζει το όλο σύστημα, έτσι κι αλλιώς.
Σκεφτόμουν αν θα μπορούσαμε να δούμε το όλο το επεισόδιο ως μια επικοινωνιακή κρίση. Τί κάνουμε όταν μας συμβαίνει κάτι τέτοιο; Καταρχάς να σημειώσω ότι το τραπεζικό σύστημα είναι δομημένο με τέτοιο τρόπο που να αποθαρρύνει κάθε διεκδίκηση κάποιου αιτήματος: απόδειξη ότι δεν μιλάς ποτέ με έναν εκπρόσωπο μιας τράπεζας αλλά με μια αλυσίδα από κόσμο.Αυτό πώς σπάει; Δύσκολα. Η αντίδρασή σας ήταν σωστή. Εδώ που φτάσατε θα μου επιτρέψετε να σας προτείνω κάτι ακόμα: να στείλετε την ίδια επιστολή μαζί με λινκ στο μπλογκ σας στον υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων της τράπεζας. Προσωπικά, αυτό είναι το πρόσωπο προς το οποίο θα συγκέντρωνα την προσοχή μου, με δεδομένο μάλιστα το ότι δεν είστε και άγνωστος. Το ζήτημα που έχει ανακύψει, έτσι που το έχετε διατυπώσει, σχετίζεται πρωτίστως με τη φήμη της τράπεζας. Δεν είναι δουλειά του διευθυντή να...ιδρώνει γιαυτή. Γιαυτό πληρώνεται ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων. Θα επιμείνω στο ότι εκτός από την επιστολή, να στείλετε και το κείμενο στο μπλογκ σας με το λινκ, ώστε να μπορεί να διαπιστώσει το τμήμα των δημοσίων σχέσεων τη διασπορά του αρνητικού μηνύματος για την τράπεζά τους.
Θα σκεφτεί κάποιος ίσως ότι δεν έγινε και τίποτα, τόσες καταγγελίες τους έχουν κάνει; Δεν είναι ακριβώς έτσι. Αυτή εδώ είναι μια από τις περιπτώσεις που αποδεικνύει ότι δεν κάνουν τη δουλειά τους αλλά ότι δρουν σε βάρος της εταιρείας που τους έχει προσλάβει σε μια εποχή έντονης ανταγωνιστικότητας μεταξύ των τραπεζών.
Σε κάθε περίπτωση συγχαρητήρια για το ποστ αυτό. Στην Ελλάδα του ψευτοκαθωσπρέπει και του κορρέκτ, σπάνια βγαίνει κάποιος να μιλήσει γιαυτό, λες και του θίγεται η υπόληψη. Δυστυχώς στη χώρα μας, τις περισσότερες φορές το θύμα καλείται να απολογηθεί για τις πράξεις του θύτη ειδικά όταν πέφτει θύμα βίας όπως σ'αυτή την περίπτωση γιατί περί αυτού πρόκεται.Κι αυτό πρέπει να σταματήσει, επιτέλους.
Β.
@Β. : Ευχαριστώ για τις συμβουλές. Το πιστεύετε οτι ολόκληρη η Citibank δεν έχει (ή δεν δίνει) e-mail για τον Πρόεδρο/Διευθύνοντα Σύμβουλο και για τη Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων; Πάω να ψάξω τώρα...
Προκόπη καλημέρα
το γράμμα σου είναι ο,τι ακριβώς χρειαζόμουν. Ένα "υπόδειγμα διαμαρτυρίας" για όλους εμάς που μας ταλαιπωρουν για καθυστέρηση χρεών τάξης των 50-100 ευρώ, όταν έχουμε υψηλότατο πιστωτικό όριο και είμαστε τακτικοί και συνεπείς στις πληρωμές μας.
Συμφωνώ απολύτως μαζί σου ότι πρέπει αυτή η κατάσταση να σταματήσει. Το ότι κάποιες τράπεζες χρησιμοποιούν εξωτερικούς συνεργάτες οι οποίοι είναι υπαμοιβώμενοι ή και αυτοί σε πολύ δύσκολη θέση, δεν παύει να καθιστά την στάση τους προσβλητική και απαράδεκτη.
καλή σου μέρα
@mermyblue: Μακάρι να βοηθήσει κι άλλους να αντιδράσουν. Θεωρώ οτι πρέπει να αντιδρύμε μαζικά εναντίον τέτοιων φαινομένων...
kalispera Prokopi,
S'efharisto pou to dimosiefsses afto sou to arthro. I Alpha tou Kostopoulou, tmima Kolonakiou, epitides anafero ia na gnorizoun apantes, stin etairia pou hrissimopioun ia kati tetia, eprepe n'akoussis( hanis t'aftia sou & ta sagonia sou) otan tous afissis na sou milissoun: ti Throuba ti Kolonaki..Maraki
@maraki: Εγκαταλείψτε τους αγενείς! :-)
Δημοσίευση σχολίου