Φέτος δεν συμμετείχα στην “επιστροφή των μυρίων” - ευτυχώς είχα την τύχη να γυρίσω με αεροπλάνο. (Για το πώς “φωνασκούν” οι συμπατριώτες μας σε κάθε ευκαιρία, αεροδρόμιο, πτήση και με τι “χιουμοράκι” υποβαθμίζεται η εικόνα μιας “φυλής” που κατά τα άλλα θα μπορούσε να αποτελείται από συμπαθείς και “μια χαρά” ανθρώπους, είναι μια μεγάλη κουβέντα. Τείνω να καταλήξω οτι αυτό που κυρίως μας λείπει είναι η συναίσθηση του “δημόσιου χώρου” - να σεβόμαστε την ησυχία του άλλου, να μην καθιστούμε “δημόσιο” το προσωπικό μας θέμα, να μη γινόμαστε εν τέλει “ρόμπα” από την ανάγκη επικοινωνίας ή/και εξωστρέφειας που μας διακρίνει.)
Διαβάζω όμως οτι αυτή τη φορά έγινε πραγματικά “της κολάσεως”, με ουρές χιλιομέτρων - ειδικά σε αυτή την άθλια εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών, για την οποία (όπως και σε άλλους τέτοιους δρόμους, χωρίς τις απαραίτητες λωρίδες και τη διαχωριστική νησίδα) ο εργολάβος εισπράττει παράνομα, όπως καταγγέλεται, τα διόδια - βάσει κοινοτικής οδηγίας. Εδώ έχουμε ένα πρώτο “τριτοκοσμικό” θέμα: Είναι ή δεν είναι νόμιμα τα διόδια; Κι αν δεν είναι (σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία, με ποιο δικαίωμα η κυβέρνηση (το ΥΠΕΧΩΔΕ δηλαδή) έκανε αυτές τις συμφωνίες με τους εργολάβους – οι οποίοι εισπράττουν εδώ και καιρό, χωρίς να έχουν καν αρχίσει ακόμα έργα;
Ποια είναι η διαφορά από τις άλλες χρονιές; Πρώτον, οτι τα ΙΧ συνεχώς αυξάνονται . Δεύτερον, οτι οι νέοι εργολάβοι των εθνικών οδών δεν “ανοίγουν” τα διόδια τις ώρες της αιχμής (όπως έκανε το κράτος παλαιότερα), για να μη χάσουν τα λεφτά. Διαβάζω οτι τελικά, μετά από πιέσεις – και για λίγη ώρα – άνοιξαν κάποια. Εδώ είναι το δεύτερο “τριτοκοσμικό” ζήτημα: Δικαιούται να σου ζητάει διόδια ο εργολάβος, αν δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει στοιχειωδώς ομαλές συνθήκες κυκλοφορίας στον δρόμο που “ελέγχει”; Μήπως δεν δικαιούται επίσης να εισπράττει διόδια, όταν εκτελεί έργα – και σε περιορίζει, ας πούμε, στη μία λωρίδα;
Ακούω τόσα χρόνια τους συγκοινωνιολόγους/περιβαλλοντολόγους που λένε οτι η χώρα μας έχει “λάθος προσανατολισμό”. Οτι προσπαθούμε να φτιάξουμε οδικούς άξονες – ενώ θα έπρεπε να επικεντρώνουμε στη μετακίνηση με το τρένο. Αισθάνομαι κι εγώ ένοχος, γιατί έχω ΙΧ - και επιβαρύνω κι εγώ την κυκλοφορία με τις εξόδους μου. Αντιλαμβάνομαι οτι είναι λάθος αυτό το μοντέλο “όσο περισσότερους δρόμους φτιάχνεις, τόσο περισσότερο διευκολύνεις τελικά – όχι τη μετακίνηση – αλλά την αγορά νέων αυτοκινήτων”.
Όμως, η συνεχής αύξηση των ΙΧ (πέρα από το ψώνιο του Έλληνα) δεν υπαγορεύεται από το συνεχές marketing της αγοράς αυτοκινήτου – και τον τραπεζικό δανεισμό; Όταν περάσει αυτή η κρίση, δεν θα επανέλθουμε στη μαζική (και εύκολη) απόκτηση ΙΧ; Αλλιώς, δεν θα κινδυνεύει πάλι μια ολόκληρη αγορά, με χιλιάδες εργαζόμενους, να υποστεί τις (κοινωνικές) συνέπειες μιας ύφεσης, που κανείς δεν τη θέλει; Κι αφού αυτό συμβαίνει ούτως ή άλλως, μια απόσυρση δεν θα ανανέωνε τελικά το στόλο, θα μείωνε τη ρύπανση και θα επιτύγχανε μεγαλύτερη οδική ασφάλεια – αλλά και θα βοηθούσε στην κρίση; Άρα;
Όσο κι αν ακούω οτι και η Αττική οδός “μποτιλιάρεται” κάποιες ώρες της ημέρας, δεν μπορώ παρά να σας ομολογήσω οτι κάθε φορά που πάω στη δουλειά μου, κάνω “άγαλμα” στο Σημίτη, το Λαλιώτη, τον Μπόμπολα (ή όποιον άλλον θέλετε). Αντί να οδηγώ/ρυπαίνω/καταπονώ το αυτοκίνητο μου επί μία ώρα μέσω του κέντρου, φτάνω σε 15 λεπτά – με τριψήφιες ταχύτητες. Φυσικά πληρώνω – και ακριβά. Αλλά αισθάνομαι οτι από το “κομβικό” αυτο έργο, εισπράττω μια ουσιαστική “ανταπόδοση”.
Με βάση την εμπειρία της Αττικής οδού, η ανακοίνωση του μεγαλεπήβολου προγράμματος οδικής ανάπτυξης (ειδικά για την Αττική) από τον Γιώργο Σουφλιά μοιάζει λογική – ασχέτως αν ακούγεται πολύ “μελλοντική” και ενδεχομένως καταστροφική για τα Μεσόγεια, που ένας Θεός ξέρει πώς θα αναπτυχθούν, έτσι χωρίς σχέδιο.
Μήπως όμως ο προβληματισμός του Αντώνη Καρκαγιάννη στην Καθημερινή είναι σωστός; Μήπως δεν πρέπει να κάνουμε άλλα έργα οδικής ανάπτυξης στην Αττική, αλλά να “σπρώξουμε” οικονομική δραστηριότητα και έργα προς την περιφέρεια, ώστε να επιτευχθεί μια ουσιαστική αποκέντρωση; Είναι εφικτό όμως αυτό ή θα παραμείνει η Αθήνα πρωτεύουσα μιας “υδροκέφαλης χώρας”;
Επιστρέφω στη “μεγάλη επιστροφή” - και στον τρίτο κόσμο της Κορίνθου-Πατρών. Πριν κάνουμε οτιδήποτε άλλο, είναι δυνατόν ο ένας από τους δύο βασικούς οδικούς άξονες εξόδου από την Αθήνα (και ταυτοχρόνως η κύρια πύλη εισόδου από την Ευρώπη, μέσω Ιταλίας) να είναι ακόμα στο “Θα”; Είναι δυνατόν να εισπράττονται διόδια τόσο καιρό (προκαταβολικά) και ακόμα να μην έχει αρχίσει τίποτα; Είναι δυνατόν να είναι ο δρόμος με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία – και να μην είναι ακόμα “εθνική προτεραιότητα”;
Είμαι απολύτως διατεθειμένος να ακούσω τους ειδικούς για την αλλαγή στρατηγικής που ίσως πρέπει να αποφασίσει η χώρα – να σταματήσει να επενδύει στους οδικούς άξονες. Αλλά, εν έτει 2009, αν εξακολουθούμε και έχουμε τέτοια “εθνική οδό”, νομίζω οτι δεν μπορούμε να συζητήσουμε τίποτε άλλο, πριν την κάνουμε το γρηγορότερο δυνατόν αυτοκινητόδρομο...
Υ.Γ. Είναι προφανές οτι η εντοπιότητα υποδεικνύει τις προτεραιότητες - που συνδυάζονται με τις χαμηλές επιδόσεις του Γιώργου Σουφλιά. Ελάχιστα χιλιόμετρα στο Μαλιακό, μερικά ακόμα στην Εγνατία, εκτροπή του Αχελώου, ελάχιστη δουλειά στο μετρό της Αθήνας. Η γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου παραμένει “αναξιοποίητη”, γιατί ούτε για την Ιονία Οδό έχει αρχίσει τίποτα, εδώ και πέντε χρόνια...
Οι φωτό είναι από τα in.gr και http://www.digital-camera.gr
Οι συναυλίες που έχουμε δει (ή χάσαμε) στη ζωή μας, μας καθορίζουν. Η πρώτη σημαντική που έχασα ήταν η μεγάλη συναυλία της Διεθνούς Αμνηστίας, στις 10 Οκτωβρίου 1988. Έκανα την πρώτη ραδιοφωνική εκπομπή της ζωής μου, στο ξεκίνημα του Sky 100.4 - και ήταν αδύνατο να λείψω, όσο κι αν “έσκαγα” από το κακό μου...
Έτσι, μαζί με τους Peter Gabriel, Sting, Bruce Springsteen, Tracy Chapman (χάθηκε αυτή) και Γιώργο Νταλάρα, έχασα την ευκαιρία να δω έναν από τους επιφανέστερους καλλιτέχνες του (πραγματικού και όχι μεταφορικού) τρίτου κόσμου, τον Σενεγαλέζο Youssou N'Dour. Τον είχαμε μάθει δύο χρόνια πριν, από τη συμμετοχή του στο αριστουργηματικό “In Your Eyes”, της μεγαλύτερης εμπορικής επιτυχίας του Gabriel, “So” - ήταν η εποχή που ο πρώην τραγουδιστής των Genesis άρχιζε την εξερεύνηση της (ανύπαρκτης ως όρου ακόμο) “world music”.
Έκτοτε δεν παρακολούθησα τον Ν'Dour φανατικά, αλλά δύο ακόμα συνεργασίες ήταν εξαιρετικές: Μία με τη Αμερικανο-σουηδή Neneh Cherry στο “7 seconds” και μια με τον Ιάπωνα Ryuichi Sakamoto, με το “Diabaram” στο άλμπουμ “Beauty”. Το post αυτό “μεταδίδεται” την ώρα που δίνει συναυλία στην Αθήνα, για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
22.4.09
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
18 σχόλια:
Αγαπητέ Προκόπη, "ανοίγεις" ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, το οποίο αφορά επι το πλείστον τη Δυτική Ελλάδα. Ως γνωστόν ένα μεγάλο μέρος των μετακινήσεων στην Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών γίνεται από και προς Αιτωλοακαρνανία και Ήπειρο, μια περιοχή περίπου 600χιλ κατοίκων όπου δεν υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο ούτε για δείγμα. Η μάλλον υπήρχε, η γραμμή Αγρίνιο - Μεσολόγγι, η οποία είχε σταματήσει να λειτουργεί από τα χρόνια της χούντας. Επί θητείας του Χρήστου Βερελή στο υπουργείο μεταφορών είχαν τεθέι οι βάσεις για τον εκσυγχρονισμό της μικρής αυτής γραμμής, η οποία θα αποτελούσε και την αφετηρία για την επέκταση του σιδηρόδρομου (εμπορικής και επιβατικής χρήσης) προς Ιωάννινα και Αντίρριο. Ο όγκος των Ι.Χ. αλλά και των νταλικών τόσο στην Κορίνθου-Πατρών όσο και στην Αντιρρίου-Αγρινίου θα είχε μειωθεί σημαντικά υπέρ των πολιτών και του περιβάλλοντος. Αλλά από το 2004 κι έπειτα...χάσαμε το τρένο... Τίποτε δεν έγινε με τον σιδηρόδρομο όπως, επίσης, και τίποτε δεν έγινε σχετικά με την Ιόνια και την Ολύμπια Οδό. Η παράκαμψη του Αγρινίου (κομμάτι της Ιόνιας Οδού) δε λέει να τελειώσει- και πάλι θα είναι ημιτελές το έργο καθώς δεν παρακάμπτεται το βάσανο της Αμφιλοχίας (η οποία αποτελεί το πέρασμα προς Ιωάννινα και Λευκάδα-Πρέβεζα). Εν έτη 2009 η εθνική οδός περνά κυριολεκτικά μέσα από πόλεις και χωριά αγκυλώνοντας οδηγούς και κατοίκους.
Όσο για την Εγνατία Οδό, επειδή τη χρησιμοποιώ πολύ συχνά από Θεσ/νικη προς Πρέβεζα, σας διαβεβαιώνω πως δεν είναι ολοκληρωμένη. Οπότε τζάμπα πανυγυρίζει ο κύριος Σουφλιάς, στη θέση του θα ένιωθα ντροπή για την αναίτια καθυστέρηση.
Υ.Γ: προσωπικά στον Σημίτη θα έστηνα αδριάντα.Ξέρω τι θα μου πεις, αλλά για να σε προλάβω: εκτιμούμε κάτι όχι όταν το έχουμε, αλλά όταν το χάνουμε...
ΕΛΕΝΑ
Να προσθέσω άλλη μια εικόνα σε όλα αυτά; Όσοι μένουμε στην Αθήνα, περιμέναμε (και περιμέναμε) πότε θα περνούσαν τα ΜΜΜ... Άσε που τη Μ.Παρασκευή, έκλεισαν πολύ περισσότερους δρόμους (και από πολύ νωρίτερα απ' ότι είχε ανακοινωθεί) δήθεν για τους Επιτάφιους -στην πραγματικότητα επιεδή δεν ξέρουν ή δνε ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Με αποτέλεσμα να σε στέλνουν στο ταξί αν δεν άντεχες άλλο το περπάτημα...
'Όμως, η συνεχής αύξηση των ΙΧ (πέρα από το ψώνιο του Έλληνα) δεν υπαγορεύεται από το συνεχές marketing της αγοράς αυτοκινήτου – και τον τραπεζικό δανεισμό; Όταν περάσει αυτή η κρίση, δεν θα επανέλθουμε στη μαζική (και εύκολη) απόκτηση ΙΧ;': Μου φαίνεται ότι ήδη επανήλθαμε στη μαζική κατανάλωση αυτοκινήτων. Με το που έπεσαν τελευταία οι τιμές τους σημειώθηκε ραγδαία αύξηση αγορών καινούργιων. Μεσούσης της κρίσης δηλαδή, πολλοί συμπατριώτες μας τα ξέχασαν όλα και έσπευσαν να αγοράσουν φτηνότερα το ΙΧ των ονείρων τους. Ξεχνώντας μαζί με όλα τα υπόλοιπα και το κόστος συντήρησης (σέρβις, ασφάλεια, βενζίνες, ενδεχομένως πληρωμή δόσεων αν το πήραν με δάνειο κτλ κτλ). Γι' αυτό λέω ότι είμαστε τρελαμένοι ως λαός με τα αυτοκίνητα και ότι ο Έλληνας, ελλείψει άλλων ενδιαφερόντων, έχει αναπτύξει μια... σχέση πάθους με το αυτοκίνητό του. Οδηγώντας επιπλέον τα τελευταία είκοσι χρόνια στους ελληνικούς δρόμους, διαπίστωσα ότι αν υπάρχουν κάποιοι ανεγκέφαλοι εκεί έξω, οι περισσότεροι απ' αυτούς έχουν πάρει και ένα τιμόνι στα χέρια τους.
@Έλενα: Τι τη θέλετε την Εγνατία; Να πάτε από Κατάρα... :-)
@QwfwqN: Νομίζω οτι ο Γεωργελές (στο τελευταίο link εντός κειμένου) τα λέει πολύ καλά...
@Γεράσιμος: Ναι, τα στοκ σχεδόν εξανεμίστηκαν, ακούω μόλις στις ειδήσεις. ΟΛΟΙ οι ανεγκέφαλοι έχουν τιμόνι - εννοείται.
(Αλλά κι εμένα μου αρέσει το οδήγημα)... :-)
Τελικά στη δουλειά σας πάτε με το αυτοκίνητο ή με το μετρό; Έχω μπερδευτεί...
@Ανώνυμος: Στην ΕΡΤ πάω με αυτοκίνητο, δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Στη σχολή που διδάσκω δυό φορές τη βδομάδα πάω με τον ηλεκτρικό. Σε άλλες "δουλειές" και υποχρεώσεις, πάω όσο μπορώ (και βολεύει) με το μετρό..
Για να μη μπερδεύεστε.. :-)
Απο ολα οσα γραφεις εκεινο που κρατησα ειναι η συναισθηση "του δημοσιου χωρου".
Αυτος ειναι και ο βασικος λογος που στη χωρα μας δεν εχουμε συναισθηση και προστασια της κοινης μας περιουσιας.
Οι πλατειες, τα νοσοκομεια μας, τα γηπεδα και οποιοι αλλοι χωροι κοινης περιουσιας καταστρεφονται και συρικνονωνται με την ανοχη ενος αναξιου να τα προστατευσι κρατος και αφηνονται στη βουλιμια του καθε καιροσκοπου καιαυθαιρετουντος.
Ολοι μιλαμε για την Ευρωπη και τη συμπεριφορα των εκει κατοικων τους, ομως η συμπεριφορα αυτη δεν ειναι αποτελεσμα μιας θειας φωτησης ή μιας ιδιαιτερης παιδειας.
Στη Στοκχολμη η καθημερινη κινηση με τα μεσα μαζικης μεταφορας κυλαει καθημερινα με τροπο αψογο και με περισση ...γαλατικη ευγενεια οσων τα χρησιμοποιουν.
Πριν μερικα χρονια εγινε μια μεγαλη απεργια στα μεσα μαζικης μεταφορας κια τοτε πηγε περιπατο και η ...γαλατικη ευγενεια και οι πολιτισμενες συμπεριφορες.
Βρισιες, σμπρωξιλατα, καυγαδες λαι χειροδικιες ηταν καθημερινο φαινομενο, οσο διηρκεσε η απεργια.
Συμπερασμα.
Η πολιτεια ειναι ο "υπευθυνος"παραγοντας" για τη συναισθηση του "δημοσιου χωρου", αλλα και για τη διατηρηση και συντηρηση της κοινης μας περιουσιας.
Παντα φιλικα
παραγοντας για
Συμφωνώ, δεν πρέπει να κάνουμε περισσότερα οδικά στην Αττική και πρέπει να επενδύσουμε στο σιδηρόδρομο. Οι οδικοί άξονες στην υπόλοιπη Ελλάδα πρέπει να να ολοκληρωθούν, ιδιαίτερα ο δυτικός άξονας. Ας μη ξεχνάμε ότι η Ήπειρος παραμένει από τις πτωχότερες περιφέρειες στην Ε.Ε. και βασικό κλειδί στην ανάπτυξη είναι η άρση της απομόνωσης.
Η κατασκευή του δυτικού άξονα δεν σημαίνει βέβαια ότι ο κάτοικος της Άρτας πρέπει να παίρνει το ι.χ. για να πάει στο περίπτερο ν' αγοράσει εφημερίδα. Έτερον - εκάτερον. Ή να μην προτιμήσει το τραίνο αν είναι διαθέσιμο.
Η Αθηνών-Κορίνθου είναι πραγματικά σε τριτοκοσμική κατάσταση. Αδικαιολόγητα τα διόδια.. και τραγικά ειρωνικές οι ..πινακίδες "στα επόμενα ..χλμ συμβαίνουν θανατηφόρα ατυχήματα"..
Επίσης, με ενοχλεί ότι οι περισσότεροι κατηγορούν τους υπόλοιπους οδηγούς, ενώ οι ίδιοι είναι πάντα..άψογοι..
Υ.Γ. Μεγιά το καινούργιο avatar. ;)
προκοπη την αττικη οδο την χρωστας μαλλον σε καποιον αλλο και οχι βεβαια τον Λαλιωτη (απο Μ ξεκινα το ονομα)
στο οτι τα διοδια πρεπει να ανοιγουν εχεις δικιο, το οικονομικο οφελος για τον εργολαβο ειανι πολυ μικροτερο απο την ζημια των πολιτων. Παντως οι Ελληνες ειναι δυστυχως κακομαθημενοι, 2 χιλιομετρα ουρα και κανουν λες και τελειωσε ο κοσμος, οταν στην Γερμανια 20 χμ Stau δεν ειναι καθολου σπανια.
Τελος το θεμα της εισπραξης διοδιων πριν τελειωσει ο δρομος δεν καταλαβαινω γιατι σας παραξενευει: οσο εισπραττει διοδια γλιτωνει το κρατος εξοδα. Καποιος πρεπει να πληρωσει, αν πληρωνουν οι χρηστες αντι για ολους τους φορολογουμενους εχουμε σιγουρα μια πιο δικαιη λυση.
Προς τον Roadartist και προς όλους τους αναγνώστες βέβαια: στην Κορίνθου-Πατρών, τις πινακίδες προειδοποίησης για κίνδυνο τροχαίων δυστυχημάτων δεν τις έχει τοποθετήσει ούτε το ΥΠΕΧΩΔΕ ούτε η τροχαία, αλλά ένας σύλλογος (δε θυμάμαι το όνομα), του οποίου τα μέλη είναι συγγενείς θυμάτων που χάθηκαν στην εθνική οδό-λαιμητόμο.
ΕΛΕΝΑ
@ Δημητρης Βασιλειαδης: Καλώς ήλθατε! Συμφωνώ...
Προσπαθώ να φανταστώ τους Σουηδούς να "σφάζονται" και να σπρώχνονται... :-)
@Roadartist: Είπα να εκσυγχρονιστώ και να χαμογελάσω... :-)
@ S G: Και αυτόν να του κάνω άγαλμα λοιπόν - άλλωστε μου είχε αρέσει και η απόσυρση που είχε κάνει.
Το θέμα δεν είναι οτι εισπράττει "πριν τελειώσει ο δρόμος", αλλά οτι εισπράττει επί μήνες (χρόνια) πριν καν αρχίσει τα έργα!!!
Βεβαίως να πληρώνουν οι χρήστες - και όχι όλοι οι φορολογούμενοι. Αλλά μήπως, αντί να εισπράττει προκαταβολικά ο εργολάβος, να επενδύει λίγο περισσότερα - αφού θα εκμεταλλέυεται το έργο μετά, για καμιά 25αριά χρόνια;
πως γίνεται να εισπράττει κάποιος πληρωμή για κάτι που δεν έχει κάνει?
Δεν υπάρχουν κρατικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί?
Αφού ειπράττει, φορολογείται?
"Tracy Chapman (χάθηκε αυτή), Γιώργο Νταλάρα..."
λέτε να έρθει ποτέ η εποχή που θα γράψετε "Γιώργο Νταλάρα (χάθηκε αυτός)" ;
Χρόνια Πολλά
@Thomas Xomeritis: Προς το παρόν αγαπητέ, δεν έχει να διαλέξει τίποτε, εκτός από έναν άθλιο δρόμο...
@athinovio: Εισπράττει "προκαταβολή" - έτσι τους επιτρέπουν τα συμβόλαια που έχουν υπογράψει με τον κύριο Σουφλιά... Ενδεχομένως τα κάνουν και "λάστιχο" με διάφορες προφάσεις.
Υποθέτω οτι φορολογούνται κανονικά - αυτό όμως δεν αλλάζει την ουσία του ζητήματος της "προκαταβολής" και της καθυστέρησης...
@Κ.Κ.Μοίρης: "Καλά αυτή χάθηκε νωρίς", έπρεπε να γράψω... :-)
Θίγεις ένα τόσο σημαντικό θέμα που θα μπορούσαμε να γράψουμε εκθέσεις...
Γεγονός είναι, πως όπως λένε όλες οι μελέτες, η Αθήνα σε λίγα χρόνια θα είναι όλη μια ακίνητη μάζα.
Αυτό πρέπει να το πάρουμε ΟΛΟΙ χαμπάρι πολίτες και πολιτεία. Οι καινούριοι δρόμοι στην Αττική, είναι δρόμοι για 5-6 χρόνια το πολύ και παράδειγμα είναι η Αττική Οδός...
Προχθές διάβαζα στα ΝΕΑ, περήφανους συμπολίτες μας που περηφανεύονταν ότι πήραν ΤΖΙΠ ή αλλιώς ΤΖΙΠΟΥΡΑ!!! Και σκέφτομαι, πόσο γραφικά φαίνονται πια σε ένα τόσο μεγάλο ποσοστό ευρωπαίων συμπολιτών αλλά και σε κάποιους από εμάς όλα αυτά...
Μα να χαίρεσαι για το ΤΖΙΠ; Σιγά τα ωά!
Το λέω και το ξαναλέω, το λέμε και μαζί με τα παιδιά από τους www.podilates.gr, η λύση είναι επενδύσεις και πάλι επενδύσεις, σε ΜΜΜ, ανθρώπινα αξιοπρεπή, που να καλύπτουν με σχέδιο όλες τις περιοχές της Αττικής και σε όλες τις ελληνικές πόλεις και επιτέλους σκεφτείτε όλοι πια το ΠΟΔΗΛΑΤΟ...
Πάγιο αίτημα μας, να φτιαχτούν και οι υποδομές του επιτέλους!
Δεν είναι δυνατόν πάνω από 100 πόλεις στον κόσμο να το έχουν πλέον στο βασικό τους πολεοδομικό σχεδιασμό και εμείς ακόμα, σαν να ζούμε στο LA το 80! Έλεος...
Ακόμα και η Νέα Υόρκη, αισθάνεται περήφανη που ανακοίνωσε νέο πρόγραμμα αύξησης κατασκευής ποδηλατόδρομων κατά 35%!
Και ο κ. Σουφλιάς να μιλάει για τον Υμηττό Σουβλάκι και δρόμους, δρόμους, δρόμους...
Σε λίγο θα βάλουμε τα αυτοκίνητα να κοιμούνται μαζί μας στα σπίτια μας μέσα!
Καλά είναι τα αυτοκίνητα, αλλά για βόλτες και μετακινήσεις, για ταξίδια εκεί που πραγματικά το χαίρονται και αυτά!
ΚΑΝΤΕ ΟΛΟΙ ΠΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ και μην μας κοιτάτε σαν UFO τους ποδηλάτες που το τολμάμε...
Ενημερωθείτε για την ασφάλεια σας, διαβάστε ξεκινήστε από τη γειτονιά σας...
Και θα δείτε θα κολλήσετε...
Γιατί ούτως η άλλως θα "κολλήσετε" όλοι σε λίγα χρόνια μια και καλή!
Για τα διόδια στο Κόρινθος-Πάτρα δεν ξέρω τι είναι νομικά ορθό. Αυτό άλλωστε αλλάζει αν αλλάξει ο νόμος. Επί της ουσίας όμως συμφωνώ με τον S_G. Είναι πολύ πιο δίκαιο να πληρώνει ο χρήστης.
Έχω την αίσθηση ότι όλος ο θόρυβος είναι "ιδεολογικά" υποκινούμενος. Τόσες δεκαετίες πληρώναμε και κανείς δεν έλεγε τίποτα. Τώρα που επελέγη η μέθοδος της αυτοχρηματοδότησης με ιδιώτες εργολάβους ξαφνικά όλοι αγανάκτησαν; Στο κάτω-κάτω υπάρχει και η... νομότυπη μέθοδος των παρακάμψεων. :)
@Spastos Petalakis: Είμαι από αυτούς, που αν και λατρεύω το οδήγημα, όταν είμαι στην πόλη το Σ/Κ, το αυτοκίνητο δεν βγαίνει από το γκαράζ...
@mantz: Τι πάει να πει "ιδεολογικά υποκινούμενο" αγαπητέ; Έχετε ακούσει για "νταβατζήδες";
Η Ε.Ε. (δεν είναι χαζοί) βάζει κάποιους περιορισμούς στο πότε μπορούν να ζητηθούν διόδια - εμείς το παραβιάζουμε αυτό. Όταν έπαιρνε τα διόδια το κράτος, εισπράταμε όλοι από τους χρήστες. Τώρα εισπράττουν κάποιοι ιδιώτες - που ενώ εχουν υποχρέωση να πράξουν έργο, δεν έχουν κάνει ακόμα τίποτε... Το ίδιο είναι;
Δημοσίευση σχολίου