Μέσα σε μια εβδομάδα, δύο λάθη - ουσίας, όχι εικόνας. Είναι πολλά. Ευτυχώς είναι και αναστρέψιμα.
Το πρώτο είναι οικονομικό. Μια κυβέρνηση που “υποκύπτει” σε μια αμφιλεγόμενη έκτακτη εισφορά (που πρoσβάλλεται στα δικαστήρια, ως αντισυνταγματική - "μη αναλογική" και "ετεροχρονισμένη"), γιατί δεν υπάρχουν λεφτά. Και δηλώνει οτι θα σεβαστεί τις δικαστικές αποφάσεις. Οφείλει να την αποσύρει μόνη της κι όχι επειδή θα το πει το δικαστήριο - όπως ακριβώς έκανε με την ανεκδιήγητη “τακτοποίηση” των ημιυπαίθριων.
Το δεύτερο είναι οι αστυνομικοί έλεγχοι στα Εξάρχεια, έτσι όπως έγιναν - και όχι γιατί επιτρέπεται να υπάρχει οποιοδήποτε “άβατο” σε όλη τη χώρα. Εάν ισχύουν αυτά που καταγγέλλονται, ο νέος υπουργός Προστασίας του Πολίτη βιάστηκε - κι έπεσε “θύμα” μιας λάθος νοοτροπίας/εκτίμησης και μιας αστυνομίας που απέχει πολύ από αυτό που θα έπρεπε να είναι.
Σε μια ευνομούμενη (και δη υπό προοδευτική κυβέρνηση) πολιτεία, δεν νοείται η αστυνομία να κάνει ελέγχους σε πολίτες, χωρίς ο αστυνομικός με πολιτικά να επιδεικνύει τα στοιχεία του. Δεν νοείται (από ηθικής, πολιτικής ή και νομικής πλευράς) να εξευτελίζεται και στο παραμικρό ο πολίτης, με το να υποχρεώνεται να γονατίζει στο πεζοδρόμιο ή με άλλο τρόπο. Δεν νοείται να ξεστομίζει ο αστυνομικός οποιαδήποτε προσφώνηση του τύπου “μαλακισμένο” ή “τι θες εσύ τώρα;” Δε νοείται να “διώχνει” τον ελεγχθέντα, με προτροπές του στυλ ”σε ελέγξαμε, άντε φύγε τώρα”. Δε νοείται να κάνει “καψώνι” στον πολίτη - όσο κι αν αυτός την προκαλεί, την επικρίνει ή είναι “λαλημένος” και ανεξέλεγκτος.
Η αστυνομία οφείλει να είναι “τύπος και υπογραμμός” και να έχει μονίμως στο μυαλό της το τεκμήριο αθωώτητας του πολίτη. Σαν τον τροχονόμο που σε σταματάει, σε χαιρετάει - και μετά ζητάει τα στοιχεία σου. Αν δεν μπορεί να είναι “με το σεις και με το σας”, είναι ανεκπαίδευτη, αντιεπαγγελματική και ανίκανη - άρα άχρηστη και επιζήμια. Μια τέτοια αστυνομία δεν θα καταφέρει ποτέ να φέρει αποτέλεσμα στο λεγόμενο “χρονίζον πρόβλημα των Εξαρχείων”.
Δεν είναι θέμα μεγαλύτερου ή μικρότερου κράτους - είναι θέμα εκπαίδευσης, σοβαρότητας και ανάσχεσης της απόλυτης έλλειψης πειθαρχίας, με τους αστυνομικούς μεταξύ απροσχημάτιστου χαβαλέ και απαράδεκτης βίας. Μια σοβαρή, δημοκρατική και επαγγελματική αστυνομία δεν κινείται ποτέ στην τροχιά του ψεύτικου διλήμματος “να τους κοιτάμε ή να τους δέρνουμε” - και τα δύο είναι επιζήμια για την κοινωνία. Δεν αντιδρά ποτέ με βάση τη βεντέτα και την αντεκδίκηση - με αυτό το απαράδεκτο “οφθαλμόν αντί οφθαλμού”, που χαρακτηρίζει τη σύρραξη στη Μέση Ανατολή. Ούτε οι επισκέπτες μιας περιοχής οφείλουν να "πληρώσουν" για τις εγκληματικές πράξεις κάποιων άλλων, που δρουν στην περιοχή. Η αστυνομία οφείλει να είναι ήρεμη, σταθερή και προσηλωμένη σε έναν έξυπνο σχεδιασμό, αγνοώντας προκλήσεις και προλαβαίνοντας παγίδες. Η αστυνομία δεν “σκίζει τη γάτα” - επιμένει μεθοδικά και επαγγελματικά, για να φέρει αποτέλεσμα. Ούτε η δημοκρατία απαντάει στους αμφισβητίες της ή στους χούλιγκαν, με το χουλιγκανικό σύνθημα “έτσι γ... ο Πειραιάς”. Η δημοκρατία δεν είναι ήρωας του Ταραντίνο, για να αντιγράφει τις μεθόδους των εχθρών της!
Και κυρίως, η αστυνομία δεν μπορεί να είναι “ακροδεξιά” και να φλερτάρει με μέλη εγκληματικών οργανώσεων, που “μπερδεύονται” ανενόχλητα στις τάξεις της - οι ποινές θα έπρεπε να είναι πολύ αυστηρές, ως και την απόλυση από το σώμα.
Γι αυτό, ο επιτυχημένος κύριος Χρυσοχοίδης θα έπρεπε να είναι πολύ επιφυλακτικός, ως προς τις επιχειρησιακές υποσχέσεις που του δίνουν οι επιτελείς του - ειδικά τώρα που το υπουργείο του έχει αυτό το όνομα και το υπουργείο Δικαιοσύνης λέγεται και "Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων". Ας κοιτάξει λοιπόν, πρώτα από όλα, να εκλείψουν τα τριτοκοσμικά φαινόμενα κουτοπονηριάς, όπως αυτό της ζαρντινιέρας “που σηκώθηκε και χτύπησε τον φοιτητή”. Ας κοιτάξει να υπάρξει επιτέλους μια αξιοπρεπής αστυνομική έρευνα, που θα εντοπίσει τους παρ’ ολίγον δολοφόνους της Κούνεβα. Ας διατάξει "εξοντωτική" διερεύνηση των καταγγελιών για το θάνατο μετανάστη, μετά από βασανισμό σε αστυνομικό τμήμα. Κι ας προσέξει τους ανεγκέφαλους και τις προβοκάτσιες, γιατί ένας “Κορκονέας” αρκεί για να επαναληφθεί - στο πολύ χειρότερο - ο Δεκέμβρης.
Η βραβευμένη φωτό του Γιάννη Κολεσίδη του πρακτορείου Reuters είναι δανεική από το www.tvxs.gr. Το ματωμένο χέρι ανήκει στον Αντώνη Καρρά, ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ.
To post συνοδεύεται από τη συγκλονιστική φωνή του Αμερικανού Lou Rawls, σε ένα από τα πιο "ηλεκτρικά" του κομμάτια. H φωτό του είναι από το http://urgh.files.wordpress.com.
ΔΕΛΤΙΑ ΚΑΙΡΟΥ: Η καθημερινότητα σε τρεις παραγράφους: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
-
*Τα δελτία καιρού του Σεπτεμβρίου 2024.**Δημοσιεύτηκαν στη σελίδα μου στο *
*facebook**by Leo Kastanas*
*Δελτίο (χειμωνιάτικου) καιρού (30/9...
Πριν από 1 εβδομάδα
34 σχόλια:
Είναι απαράδεκτη η κατάσταση που ζούμε στα Εξάρχεια. Σε κάθε γωνία υπάρχουν αστυνομικοί οι οποίοι κοιτάνε προκλητικά καθώς θεωρούν ότι είναι Η εξουσία κ στην τελική δε ξέρω τι ακριβώς εξυπηρετούν. Άντε να δεχτώ να υπάρχουν έξω από τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ εφόσον είναι πιθανός στόχος αλλά στην υπόλοιπη περιοχή τι ακριβώς κάνουν; Τις τελευταίες μέρες έχουν γίνει πολλά απ'οσο διαβάζω κ οι κάτοικοι αποφεύγουν τις εξόδους. Έγιναν κάποια μικροεπεισόδια την Πέμπτη το μεσημέρι κ για 3 μέρες ψάχνανε, κακοποιούσαν, ξεφτίλιζαν κόσμο που είμαι σίγουρη δεν είχε καμία σχέση με το περιστατικό. Κάποιον το έψαξαν 3-4 φορές συνεχόμενες, άλλον τον χτύπησαν, 2 πιτσιρίκες τις παρενόχλησαν σεξουαλικά κλπ. Προσωπικά έχω υποστεί εξακρίβωση στοιχείων πριν 4 χρόνια με πολύ άσχημη συμπεριφορά χωρίς λόγο από πιτσιρικά ματατζή κ στο τέλος να μου ζητάει συγνώμη ο διοικητής του. Αντί να ψάχνουν για βιαστές, δολοφόνους κλπ κάθονται κ παρενοχλούν πιτσιρίκια τι να πω... Σαν κάτοικος Εξαρχείων ζητώ να φύγουν όλες οι αστυνομικές δυνάμεις από την περιοχή. Κ επιτέλους θα πρέπει να γίνει 1 εκκαθάριση στους κόλπους της αστυνομίας κ όσοι δεν μπορούν να συμπεριφερθούν κόσμια να φεύγουν με συνοπτικές διαδικασίες αλλιώς προβλέπω να έχουμε κ άλλες ζαρντινιέρες κ να θρηνήσουμε κ άλλους 16χρονους...
Υ.Γ.1. Καλά κάνω που δεν ψηφίζω τελικά...
Υ.Γ.2. Κι επιτέλους να τελειώνει το παραμύθι ότι όποιος μένει Εξάρχεια είναι αναρχικός, αριστερός κ άπλυτος!
@Ανώνυμος: Σε ένα διαφωνώ μαζί σας. Στο οτι "καλά κάνατε και δεν ψηφίσατε". Διευκολύνετε απίστευτα το απολιτίκ - που οδηγεί τελικά στο ακροδεξιό...
Δεν ξέρω τι ακριβώς έγινε στα Εξάρχεια, μετά τις εκλογές. Είχα την εντύπωση ότι έγιναν έλεγχοι με κάποια όμως στοιχειώδη ευγένεια. Και έλεγα επιτέλους, η Αστυνομία συνδύασε την προστασία των πολιτών με το σεβασμό των ελεγχομένων. Αν οι πληροφορίες σου είναι σωστές, λυπάμαι πραγματικά.
@Meropi: Αγαπητή, δεν έχω πληροφορίες από πρώτο χέρι. Αν πατήσετε τη λέξη "καταγγελίες" θα δείτε τις αναφορές στo blog του Τάλω, ο οποίος έχει και link για τη μαρτυρία του "Βυτίου". Τις θεωρώ αξιόπιστες, γιατί διάβασα και ανάλογο ρεπορτάζ στην Ελευθεροτυπία - αν και ήλπιζα να είναι υπερβολικές. Φοβάμαι όμως πως δεν είναι...
Η αστυνομία δεν αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη. Τα τελευταία 5 χρόνια δε, έγινε της διάλυσης με του διάφορους "στρατηγούς άνεμους" και "εσείς είστε το κράτος" - σε συνδυασμό φυσικά με τη διαφθορά, την ανικανότητα, τον συντηρητισμό και την απλοϊκή σκέψη, τύπου λαϊκίστικου ακροδεξιού κόμματος. Γι αυτό θέλει πολλή δουλειά σε επίπεδο κορυφής και βάσης. Γι αυτό θέλει συνεχώς να επισημαίνουμε τις παραπάνω αρχές. Πρέπει να γίνουν δημοκράτες και επαγγελματίες - κι αυτό θα γίνει μόνο αν φέρουν αποτελέσματα με σοβαρή δουλειά, που θα τους δείξει και πώς πρέπει να κινούνται και να φέρονται...
Σωστότατος, ουσιαστικός και νηφάλιος! Προσυπογράφω!
Υποθέτω ότι οι Χρυσοχ. και κομπανία ήθελαν αμέσως να δείξουν ενεργητικότητα και βάλαν αστυνόμους - γαλουχημένους στον τραμπουκισμό - να πάνε να καθαρίσουν τα ... άβατα Εξάρχεια, ελπίζοντας (άτοπα) ότι θα το κάνουν με το γάντι.
Θα χρειαστεί πολύς καιρός, με πολύ συστηματική δουλειά για να βελτιωθεί το ποιόν τής αστυνομίας, σε συμπεριφορά και αποτελεσματικότητα.
Εδώ που τα λέμε δεν είναι εύκολο να βρεις (ή μάλλον να "φτιάξεις") αστυνόμους που να ξέρουν και πιάνο και καράτε. Άσε που ένα άτομο με τέτοια κατάρτιση, δεν θα πήγαινε να γίνει "μπάτσος". Πολύ εύστοχη η σχετική ανάρτηση των "Πινακίδων από κερί" στα περσινά "Δεκεμβριανά":
http://waxtablets.blogspot.com/2008/12/blog-post_07.html
Ανησυχητικό και το φαινόμενο των ευφημισμών στα ονόματα των υπουργείων, θυμίζει το "Υπουργείο Αγάπης" στο 1984 τού Όργουελ. Επ' αυτού γράφτηκαν μπόλικα σε διάφορα blogs.
Με τις κουκούλες τι γίνεται; Συνεχίζεται η απαγόρευσή τους; Γιατί πιάνουν και βροχές...
Idom
Εξάρχεια - ο πεζόδρομος της Μεσολογγίου -πολύ πριν πραγματοποιηθεί η δολοφονία, είχε μετατραπεί (και είναι ακόμα) σε γκέτο 50 ατόμων όπου:
Ουρούν οπουδήποτε με αποτέλεσμα η μυρωδιά να είναι ανυπόφορη
Κάνουν (κυρίως όταν έχει καλό καιρό) ολονύχτια πάρτι αδιαφορόντας για όλους του άλλους.
Σπάνε και πετάνε όπου βρουν τα μπουκάλια από το ποτά τους
Τρομοκρατούν τους κατοίκους
Διακόπτουν (καίγοντας τον εκσκαφέα) την ανέγερση κτηρίου. Και πολλά (κυριολεκτικά) άλλα
Υπάρχει λοιπόν άβατο. Είναι ο χώρος τους. Έτσι έχει αποφασίσει το κράτος.
Γύρω γύρω όλοι και στη μέση ο Μανώλης
Έχει εγκαταστήσει περιμετρικά από το άβατο τις κλούβες και προσπαθεί να τους ελέγχει. Κάποιες φορές τους ξεφεύγουν και καίνε και κάτι παραπάνω, άλλες πάλι βρίσκονται κάτι ράμπο και σκοτώνουν ανθρώπους.
Για τους μόνιμους κατοίκους του πεζόδρομου της Μεσολογγίου και τον όμορων δρόμων πότε και ποιος θα ασχοληθεί; πότε θα μπορούν να επιστρέφουν στις 2.00 στις 3.00... το πρωί στο σπίτι τους και να μην αισθάνονται ότι κινδυνεύουν; Πότε επιτέλους θα κοιμηθούν σαν τους άλλους ανθρώπους; πότε δεν θα κινδυνεύει να καεί το αυτοκίνητό τους και πολλά άλλα που για μας ίσως είναι αυτονόητα.
Με όσα γράφεις για την αστυνομία συμφωνώ απολύτως, για τα Εξάρχεια όμως άστο, δεν είναι τα Εξάρχεια του '80 ή έστω του ΄90 τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά.
Και κάτι ακόμα, λίγο φοβέρα στο 14χρονο δεν βλάπτει. Πρέπει να μάθει, έστω και μ'αυτόν τον τρόπο ότι υπάρχουν και όρια.
@Idom: Ελπίζω και οι κουκούλες να έρθουν γρήγορα στη Βουλή - ως νομοσχέδιο εννοώ... :-)
Σωστο αυτό που παρατηρείτε. Εγώ όμως, δίπλα στους πολλούς "γκάου", βλέπω χιλιάδες "μια χαρά φατσούλες" παιδιών που δεν μπορώ να πιστέψω οτι είναι φασιστοειδή - το πρόβλημα τους είναι μάλλον οτι βλέπουν ειδήσεις κουτσομπολιού και ίσως είναι "απολιτίκ". Θέλω να πω, οτι το προσωπικό - με τις σωστές κατευθύνσεις και με τον περιορισμό της ατιωρησίας - μπορεί να εκπαιδευτεί ως προς τα στοιχειώδη. Εκτός αν συμφωνήσουμε οτι η κατάσταση είναι μη αναστρέψιμη...
Δεν με εκφράζει κανένας από αυτούς που διεκδικούν την ψήφο μου κ θεωρώ απαράδεκτο να ψηφίσω το καλύτερο απ'τα χειρότερα ή κάτι έτσι για την πλάκα. Όταν θα υπάρξει κάποιος που θα με κάνει να πιστέψω πραγματικά τότε θα τον ψηφίσω.
Ειλικρινά εκπλήσσομαι που δεν θέλατε να πιστέψετε ότι υπήρξαν ακραίες συμπεριφορές αστυνομικών όταν πριν 10 μήνες δολοφόνησαν έναν 16χρονο (μη ξεχνάμε κ τον Καλτεζά κ πόσους ακόμα)... Δεν νομίζω ότι έχει κάποιος λόγο να πει ψέματα ότι τον κακοποίησαν ή τον παρενόχλησαν. Εκτός αυτού υπήρχαν κ αυτόπτες μάρτυρες σε κάποια περιστατικά. Καλό θα ήταν να είμαστε καχύποπτοι ως προς την εξουσία κ όχι ως προς τον πολίτη.
jojos κ εγώ έχω κάτσει παλιότερα 1-2 φορές εκεί που λες κ δεν έχω δει κάτι τέτοιο. Όπως κ να έχει όμως δεν είναι η λύση η βία κ ο τραμπουκισμός εκ μέρους της αστυνομίας. Η βία δεν είναι ποτέ λύση για κανένα πρόβλημα. Κ ο 14χρονος δε θέλει φοβέρα θέλει αγάπη, κατανόηση, μόρφωση, παιδεία, συζήτηση, φίλους, ελεύθερο χρόνο, καμιά πλατεία να κάνει ποδήλατο η skateboard κ 1 σωρό άλλα πράγματα που ΔΕΝ δίνουμε στα παιδιά. Τα όρια θα τα μάθει απ'το σπίτι του όχι από τον μπάτσο. Αλλά είναι μεγάλη κουβέντα και για το ποιοι γίνονται γονείς οπότε άστο.
@ jojos: Το ξέρω οτι έχουν αλλάξει δραματικά - και γι αυτό θέλει σύγχρονη, ανοιχτόμυαλη και αποτελεσματική αντιμετώπιση. Διαφωνώ με τη "φοβέρα" - δεν κάνει τίποτε άλλο παρά περισσότερη αντίδραση. Η νηφαλιότητα και η αποτελεσματικότητα φοβίζει - αυτή δεν αφήνει έδαφος στις ακρότητες, τελικά....
@Ανώνυμος: Είναι απόλυτο δικαίωμα σας να μην ψηφίσετε - απλώς διαφωνώ και το έχω εξηγήσει σε αναλυτικό post, με τίτλο "Οι τηλεθεάσεις, η αποχή και η (ακρο)δεξιά. Δεν είπα οτι δεν ήθελα να πιστέψω οτι υπήρξαν ακραίες συμπεριφορές - γιατί νομίζετε οτι έγραψα αυτό το post; Ξέρω πολύ καλά σε τι επίπεδο είναι η αστυνομική ανικανότητα και ο τραμπουκισμός. Ήθελα να ελπίζω ίσως οτι ο έμπειρος Χρυσοχοίδης δεν θα "εφορμούσε" έτσι ή οτι οι περιγραφές και οι αυτόπτες μάρτυρες ήταν λίγο υπερβολικοί αυτή τη φορά. Καχύποπτος είμαι απέναντι και στο "φούσκωμα", γιατί λόγω επαγγέλματος ξέρω πόσο εύκολα γίνεται. Αλλά φυσικά, είμαι πιο καχύποπτος απέναντι στην αστυνομία - ειδικά μετά τις ζαρντινιέρες των τελευταίων ετών...
Μαζί με την αυξημένη αστυνομική δύναμη που προανείγγειλε ο κ.Χρυσοχοΐδης, καλό θα είναι να αναγγείλουν και αυξημένη δύναμη καθαριότητας, διότι τα εξάρχεια πάσχουν αρκετά σε αυτό το θέμα, κάνοντας την ζωή των κατοίκων της περιοχής και των επισκεπτών της ακόμη πιο μίζερη.
Συμφωνώ με τον λανθασμένο χειρισμό, άβατο δεν είναι τα εξάρχεια, άβατο υπάρχει στα πανεπιστήμια, ας το καταργήσουν αυτό το άσυλο, δεν μπορώ να καταλάβω σε τι βοηθά το έτος 2009 όπου η διακίνηση ιδεών δεν βρίσκεται πλέον μονάχα στα πανεπιστήμια, και δεν έχει να φοβηθεί κανέναν.
ΥΓ. πολλές φορές οι άστεγοι, άπλυτοι συνάνθρωποι μας έχουν να διηγηθούν πολύ περισσότερα και με μεγαλύτερη καλοσύνη απο εμάς τους καθαρούς τους "καθώς πρέπει"
@ Ωρίων ΄Δ: Ας μην πιάσουμε εδώ το άσυλο - είναι μεγάλο θέμα. Έχει σχέση όμως με την ύπαρξη μιας αστυνομίας που συστηματικά αυθαιρετεί...
Σας έχει συμβεί να καταγγείλετε στην αστυνομία στις 4.00 το πρωί ότι γίνεται πάρτι έξω από το παράθυρό σας και να σας απαντούν ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα; Έχετε νοιώσει ποτέ τόσο αδύναμος τόσο ανίσχυρος. Έχετε καθίσει άγρυπνος αμέτρητες φορές στο κρεβάτι σας περιμένοντας να ξημερώσει επειδή κάποιοι το θέλουν. Κάποιος που τόλμησε μια φορά να βγεί στο μπαλκόνι του και να διαμαρτυρηθεί δεν σας περιγράφω τι άκουσε. Οι άνθρωποι (οι κάτοικοι) είναι φοβισμένοι και απελπισμένοι, το δε κράτος αρέσκεται στο να σηκώνει το χαλί και να πετάει από κάτω ό,τι το ενοχλεί.
Ίσως δεν εκφράστηκα καλά λέγοντας ότι ο 14χρονος θέλει λίγο «φοβέρα». Ίσως μάλιστα παρεξηγήθηκε και η λέξη και εν μπάσει περιπτώσει δεν εννοώ την βία αλλά την εφαρμογή των νόμων από το κράτος.
Όλοι ήμασταν 14χρονοι και 17χρονοι. Ήμασταν και εμείς επαναστάτες και ασυμβίβαστοι, ενοχλούσαμε και εμείς τους άλλους. Δεν ξέρω μπορεί και να σφάλω αλλά νομίζω ότι κάποια πράγματα έχουν ξεφύγει. Δεν πιστεύω ότι για την συμπεριφορά των
συγκεκριμένων ανθρώπων φταιει το ότι δεν υπάρχουν πλατείες , πίστες για skateboard και τα άλλα ωραία. Ίσως φταίνε και αυτά όχι μόνο. Από την άλλη πιστεύω ότι με επιχειρήσεις τύπου «σκούπα» δεν μπορεί να λυθούν χρόνια προβλήματα χρειάζεται σχέδιο και υπομονή.
Kalispera Prokopi , ..n'asse kala pou grafis ia " ta astinomika aftonoita".. oi anagnostes sous apantoun ia exarhia, tropo metahirissis, ola ta "kala" diladi tou somatos, epissis ia to assilo sto panepistimio.
Akou ki'emena ena aplo politi: prohthes, kapioi agnosti olinihtis, pidixan apo to klidomeno portoni ki'eklepsan olo to ladi tis hronis..5, 2Okg. +5 ton 1O kg+ alissopriona kainourgia ia ta xyla, ++ & ladossan ki'apo pano ton petrino dromo pros to spiti.
Otan tilefonissa stin Astinomia, gelassan!! pali kala pou den s' esfaxan m'oupe kapios..alloste apo to kalokairi den litourgi pia to tmima tou horiou, emis ti na kanoume?... issos ki'afto epissis, ine to allo avato tis ellinikis astynomias? Maraki
@jojos: Δεν θα διαφωνήσω με αυτό σας το σχόλιο. Όταν η κοινωνία και η δημοκρατία "αποδομείται" από το "ξεφραγοαμπελιστάν", όλα αυτά που λέτε συμβαίνουν. Και χειροτερεύουν - έτσι ώστε να μη μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις με παλιότερες εποχές...
@maraki: Αυτό είναι το πώς διαστρέφεται η έννοια "προστασία του πολίτη"...
Φαίνεται πως όντως έγιναν έκτροπα από τη μεριά της αστυνομίας.Δεν τα είδα, παρότι κάτοικος των Εξαρχείων, (και τόσο κοντά στην πλατεία). Είδα όμως και το βράδυ της Παρασκευής και το πρωϊ του Σαββάτου τα ματ, είδα κατοίκους την Κυριακή να διαμαρτύρονται ειρηνικά στην πλατεία και ρωτώντας να μου λένε για τα επεισόδια.
Πόσο συμφωνώ με το κείμενό σας αλλά και με το 2ο σχόλιο του jojos, Εχω πολλές φορές αναρωτηθεί, μία ΄περιοχή που θα είναι καθαρή δεν προδιαθέτει σε άλλες συμπεριφορές; εάν σεβαστείς τους πολίτες δεν θα φερθούν με παρόμοιο σεβασμό; σε βάθος χρόνου έστω;
Καλό σας βράδυ
Καλησπέρα Προκόπη
Παιδιά, δεν αμφισβητώ τίποτε από όσα λέγονται. Αλλά κυκλοφορώ λόγω δουλειάς στο κέντρο και κατά σύμπτωση τα τελευταία βράδια με φίλους κατεβαίνουμε Εξάρχεια και κανείς δεν μας έκανε τον παραμικρό έλεγχο (μη φανταστείτε κυριλέ καταστάσεις, εγώ στα κατάμαυρα, μια φίλη με μπλούζα Maiden, ένας φίλος με μπλούζα Guinness) αντιθέτως, εμείς τους ρωτούσαμε αν συνέβαινε κάτι και είχαν μαζευτεί τόσοι πολλοί σε τόσο περασμένη ώρα (κάπου γύρω στις 2) και ήταν εξαιρετικά ευγενικοί όπως κι εμείς... Και φαντάζομαι ότι αν σου ζητήσουν την ταυτότητα και δεν την έχεις πάνω σου -όπως όλοι είμαστε υποχρεωμένοι- είναι λογικό να σε πάνε για εξακρίβωση... Προσωπικά, πάντως, τάσσομαι υπέρ του να επιδεικνύει ο αστυνομικός τα στοιχεία του, είτε με στολή, είτε -ιδίως- με πολιτικά. Οι αστυνομικοί πρέπει να εκπαιδευτούν να έχουν στοιχειώδεις τρόπους και να μην το παίζουν εξουσία, αυτό είναι πανθομολογούμενο. Και περιμένω να δω με πόση συνέπεια θα εφαρμοστεί αυτό το "θα πηγαίνει σπίτι του ο αστυνομικός που μπλα μπλα μπλα".
Καλό βράδυ...
@ippoliti_ippoliti: Ας υποθέσουμε οτι κάποιοι δεν θα σεβαστούν τίποτα. Η αντιμετώπιση τους πρέπει να είναι νηφάλια και "αφοπλιστική" - όχι αυτή που οδηγεί προς τη βεντέτα...
@Freedom: Μακάρι αγαπητή. Αυτό που εικάζω είναι οτι ο Χρυσοχοίδης σκέφτηκε το εξής: Θα σας δώσω ξανά δράση και όχι παθητική στάση (για να έχουμε και κανένα αποτέλεσμα και να "ανέβει και το ηθικό"), αλλά θα είμαι πολύ αυστηρός αν παρεκτραπείτε. Μόνο που παρεκτροπή θεωρείται μόνο η "χοντρή βία"...
Να δούμε θα τηρηθεί στον επόμενο "ασφαλίτη ζαρντινιέρας"; Και θα καταφέρει να γλυτώσει την παρεκτροπή του επόμενου "Κορκονέα";
Φυσικά κ δε φταίει μόνο το skateboard. Έχουμε φτιάξει 1 κόσμο τόσο όμορφο κ δίκαιο με σεβασμό στο περιβάλλον, τα στέλνουμε σε ωραία σχολεία με καλούς δασκάλους, βρίσκουν δουλειά αξιοκρατικά με καλούς μισθούς κλπ οπότε γιατί να είναι οργισμένα τα παιδιά απορώ....
έχει τύχει να με ενοχλούν γείτονες που κάναν πάρτυ ή που παίζουν μπουζούκι ξημερώματα αλλά δε θα καλούσα ποτέ την αστυνομία. Όπως με ενοχλούν κ οι ματατζήδες κάτω απ'το μπαλκόνι μου, που πιάνουν κουβεντούλα και χτυπάει κ αυτός ο ασύρματος μες τη νύχτα κ με ξυπνάει αλλά δε μπορώ να τους καταγγείλω μάλλον ε;
Αν μου επιτρέπετε να παραθέσω 1 πολύ επίκαιρο τραγούδι:
ΕΞΩ ΑΠ' ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΜΑΣ - Active Member (cd "Απ' της φτιαξης μας τα λαθια", 2009)
Γυρνάνε, έξω απ’ την πόρτα μας οι μπάτσοι τριγυρνάνε, μάς ζητάνε.
Λυσσάνε κρύψτα βιβλία αν τα βρουν, θα μάς τραβάνε.
Χτυπάνε, κι απ’ το μισάνοιχτο παράθυρο κοιτάνε και ρωτάνε,
που να ‘ναι αυτή η παράξενη σκιά που κυνηγάνε...
Πρώτη μου σύντομη διήγηση απ’ τα χρόνια της σιωπής με τσιλιαδόρο τον αέρα στα ελλενίτ της σκεπής
τα καρακολια μαζεμένα στη γωνία με φακούς και λοστούς η νύχτα θάρρευε όσους η μέρα είχε σκυφτούς,
τους κυνηγούς των πεποιθήσεων,
τις μπασκίνες των μετέπειτα εδώ κυβερνήσεων.
Λοιπόν, θυμάμαι το βλέμμα προς την πόρτα του παππού μου, εγώ να κάνω πως θυμάμαι να ’χω και το νου μου.
Από δίπλα η φασαρία, κάποιον χτυπάγανε είχαν γορτή πριν εκεί και τραγουδάγανε.
Βρήκαν και κάτι βιβλία και τους μαζέψανε, ίσως να βρήκαν τη σκιά που γυρεύανε, για σίγουρα όμως χτύπησαν δίπλα και σε μας
ρίξαν φως από τις γρίλιες κι ένας φουκαράς που είχε έναν φοίνικα φλαμπέ πάνω στην αγκράφα,
έσπρωξε την πόρτα, μεγάλη γκάφα.
Πρόσφατες εικόνες, βιονικά τα καρακόλια, δημοκράτες οι άρπαγες και χημικά τα βόλια, νεολογισμοί, αφορισμοί κι εξοστρακισμοί,
οι κάμερες πασχίζουν για του κράτους την τιμή.
Όμως τώρα τραγουδάμε όλοι ανενόχλητοι.
Χωριστά οι ξυπόλητοι, οι ρεφόρμες και οι απόλυτοι.
Μας την πέφτουν πάνω στο φεύγα στην τρεχάλα, λίγο μπουντρούμι και digital κρεμάλα.
Τότε το κάθε μέρος είχε το ρουφιάνο του τώρα που ο καθένας έχει από ένα μπάτσο πάνω του
κι αν χτυπάν την πόρτα όλα είναι βάση νόμου δωρεάν η είσοδος στο σπίτι του τρόμου
πότε θα κάνει ξαστεριά πότε θα φλεβαρίσει
πότε ο σκιαγμένος τους φρουρός θα πυροβολήσει.
Παίρνει εκδίκηση ο φασίστας ο ευνούχος
τώρα ο μπάτσος είναι γείτονας μας κι αριστούχος.
Χτυπάνε, η διαταγή είναι στο ψαχνό να μας χτυπάνε, κι όπως να ‘ναι
Βαράνε, για να ξορκίσουνε τον φόβο τους γελάνε.
Πετάνε, τα χημικά που έχουνε λήξει μας κερνάνε, μας μεθάνε.
Ρουφιάνε, μόνοι τους φτιάξαν τη σκιά που κυνηγάνε.
@Ανώνυμος 9:18 πμ: Προφανώς δεν φταίει μόνο το "skate". Και πάντα είμαι πρόθυμος να λάβω υπ 'όψιν μου την κοινωνική κατάσταση - που δεν είναι όμως και η χειρότερη (ειδικά στην ιστορία αυτής της χώρας). Έχουν όμως αλλάξει οι εποχές κι έχουμε περισσότερες απαιτήσεις. Θα δεχτείτε όμως οτι κυκλοφοράει και απίστευτα πολλή μπουρδολογία, που εκμεταλλεύεται ή υποδαυλίζει ακραία) την οργή;
Κι εμένα με ενοχλεί το αραλίκι/παρεϊκό στυλάκι των αστυνομικών που σταθμεύουν κάτω από το σπίτι μου τη νύχτα. Από τη μια είναι "ευπρόσδεκτοι", γιατί η μικροεγκληματικότητα θερίζει στο κέντρο του "γκέτο", όπου μένω - από την άλλη, όταν τους βλέπεις να συμπεριφέρονται ωσάν να είναι ιδιοκτησία τους ο χώρος, λες "άντε στο ....από δω πέρα".
(Να σας πω και κάτι ακόμα: κι εγώ έχω ανεχτεί γείτονες που με ξενυχτάνε με μουσική ή θόρυβο. Μένω μέσα στο θόρυβο. Αλλά όλα έχουν κι ένα όριο. Δεν ζω στα Εξάρχεια και δεν ξέρω - αλλά όταν το πράγμα γίνεται "νταβατζηλίκι" δεν είναι ανεκτό, κατά την άποψη μου).
@ Ανώνυμος 9.21πμ: Ο τελευταίος στίχος μου αρέσει "μόνοι τους φτιάξανε τη σκιά που κυνηγάνε". Όσο κι αν είμαι όμως λάτρηςτης μουσικής, θα μου επιτρέψετε να μη βασιστώ στην τέχνη , για τις κοινωνικοπολιτικές ερμηνείες. Είναι συνήθως ανεπαρκής - μια και άλλος είναι ο ρόλος της.. :-)
Υ.Γ. Η εύκολη κατηγορία κατά της δημοκρατίας είναι για μένα επικίνδυνη. Η δημοκρατία είναι το απόλυτο συγκριτικά αγαθό - ως πολίτευμα. Δε συζητάω καν οποιοδήποτε άλλο γνωστό πολίτευμα, γιατί είναι εξ ορισμού ολοκληρωτικό. Αν κάτι πρέπει να κυνηγάμε είναι η εκτροπή της και η έκπτωση της, όχι η ίδια.
Υ.Γ. Τι απόψεις μου για το πώς η κατρακύλα των τελευταίων χρόνων οδήγησε στο Δεκέμβρη, τις έχω εκφράσει στην αρχή-αρχή αυτού του blog, εδώ.
...αλλά όταν το πράγμα γίνεται "νταβατζηλίκι" δεν είναι ανεκτό ...
με καλύψατε αγαπητέ Προκόπη, θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας, αν και θα ήθελα να γράψω πολλά ακόμη για το συγκεκριμένο θέμα δεν θα κάνω κι άλλη κατάχρηση του χώρου σας.
Το μονο θετικο που βρηκα σε ολη αυτη την γελoιοτητα ειναι οτι μετα απο παρα πολυ καιρο ακουστηκε και δημοσια απο υπουργο οτι οι αντιεξουσιαστες και οι αναρχικοι δεν ταυτιζονται με τους βανδαλους και ανεγκεφαλους.Κατα τα αλλα,οταν ενα τεραστιο ποσοστο στην αστυνομια δεν ειναι ψυχολογικα(και διανοητικα?) ικανο να βρισκεται σε αυτη την θεση,τι μπορει να περιμενει κανεις? Σαφως και ειμαι υποχρεωμενη να δειξω την ταυτοτητα μου σε αστυνομικο με στολη,αλλα δεν ειμαι υποχρεωμενη να ανοιξω την τσαντα μου οταν δεν θεωρουμαι υποπτη για την τελεση εγκληματικης πραξης.(http://www.tvxs.gr/v22951).Εκτος εαν θεωρουμαι χωρις να το ξερω(?).Τελος θα ηθελα πραγματικα να δω το πως θα αντιμετωπισει η κυβερνηση αυτο: "Αστυνομική βία: Σωστή, συστηματική και πλήρης εκπαίδευση των αστυνομικών και λιμενικών οργάνων, ιδίως όσων έρχονται σε επαφή με τον πολίτη, άψογη μεταχείριση και κράτηση ιδίως των ανηλίκων, δραστική μείωση των περιστατικών υπέρμετρης βίας, εξασφάλιση πλήρους λογοδοσίας μέσω της σύστασης ανεξάρτητων διερευνητικών οργάνων, καθώς και έμπρακτη καταπολέμηση της ατιμωρησίας των παρανομούντων κρατικών οργάνων." (http://www.amnesty.org.gr/library/news/2009/2009-10-13-01.htm)
@ jojos: Χαίρομαι! Που συμφωνούμε, όχι που δεν γράφετε άλλο.. :-)
Γράψτε όσο επιθυμείτε, η δημιουργική συζήτηση είναι νομίζω επιθυμητή από όλους - και σε αυτό το πλαίσιο κανένα σχόλιο δε κουράζει...
@Π. Πλατακη: Αγαπητή, ευχαριστώ για τις παραπομπές. Συμφωνούμε. Εμένα μου άρεσε και το άλλο - "όποιος πειράξει πολίτη, φεύγει με συνοπτικές διαδικασίες". Θέλω να το δω όμως να γίνεται πράξη - να περάσει το μήνυμα σε όλους, θέλουν δεν θέλουν...
Γεια σου συναδελφε,
ειμαι ο Στεφανος, ειμαι 22 χρονων και σπουδαζω Δημοσιογραφια.Ειμαι απο το Ηρακλειο της Κρητης και σπουδαζω Αθηνα.
Μου αρεσει πολυ το blogging, με το οποιο ασχολουμαι αρκετο καιρo.Μου αρεσει πολυ να διαβαζω blogs και να γραφω στα δικα μου.Γενικα μου αρεσει το διαβασμα.Διαβαζω εφημεριδες, περιοδικα.Μου αρεσει επισης πολυ η τηλεοραση, το ιντερνετ, το σινεμα, το θεατρο και η μουσικη.Ακουω ποπ και ροκ μουσικη, ελληνικη και ξενη.
Εχω δυο blogs.
Το ενα ασχολειται με τα ελληνικα blogs: http://blogo-gr.blogspot.com
Το αλλο ασχολειται με την ελληνικη τηλεοραση: http://vlepo-tv.blogspot.com
Επισκεψου τα οταν μπορεις και αν θες βαλε τα στα links σου.Περιμενω σχολια, παρατηρησεις και προτασεις.
Ευχαριστω και καλη συνεχεια στο δικο σου blog.
Μεγάλωσα στα Εξάρχεια. Δεν ζω πλέον εκεί.
Τ' αγαπώ πάντα όπως και το κέντρο γενικότερα. Εμείς μεγαλώσαμε με τις πρώτες καταλήψεις στην Βαλτετσίου, την επιχείρηση Αρετή, τον Αρκουδέα και τις απίστευτες ποσότητες πρέζας που έπεφταν κατα καιρούς στην πλατεία. Αστυνομοκρατία και αναρχία μαζί. ΟΚ! Αυτό που γίνεται όμως τα τελευταία χρόνια στον πεζόδρομο της Μεσολογγίου (πολύ πριν τη δολοφονία και πολύ περισσότερο μετά), δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με τα παραπάνω. Ακόμα και η μάνα μου που μένει στη Μαυρομιχάλη δεν παίρνει χαμπάρι, πόσο μάλλον ο κάθε επισκέπτης, ο ξένος που δεν ζει εκεί, αυτός που ενοχλείται με τις επιχειρήσεις σκούπα και τις αντιδημοκρατικές συμπεριφορές των μπάτσων. Ούτε εγώ θα το ήξερα ακόμα κι αν έπινα το ποτό μου στο παρακείμενο μπαράκι, γιατί μετά τις δύο θα πήγαινα σπίτι μου.
Γνωρίζω όμως από την παιδική μου φίλη που μένει όλη τη ζωή της Μεσολογγίου και Τζαβέλλα, το δράμα της απόλυτης ανομίας, της βίας και τρομοκρατίας. Κάθε βράδυ σχεδόν από το 2004 και μετά, στρατοπεδεύουν κάτω από τα παράθυρά τους οι γνωστοί άγνωστοι κουκουλοφόροι (ναι βρε εκεί είναι το στέκι τους!) από τις δύο μέχρι και τις επτά περίπου το πρωί.
Πιτσιρικάδες το πολύ 16 χρονών που έχουν και έναν καθοδηγητή 20φεύγα με τα καδρόνια κ.λπ. Αρχίζει ένα ιδιότυπο πάρτι με ουρλιαχτά και μπύρες και συνθήματα μέχρι το πρωί. (Σημ. Η κλούβα βρίσκεται στην από κάτω γωνία Ζ. Πηγής Και Ακαδημίας). Πρεζάκια εκεί δεν υπάρχουν έχουν φύγει τρέχοντας, κάτι χουλιγκάνια της ΑΕΚ νομίζω, αφού δαρθήκανε με τα παιδιά την κάνανε και το βασίλειο είναι πλέον αμιγές. Εννοείται ότι οι κάτοικοι του πεζόδρομου έχουν διαμαρτυρηθεί μέχρι και στον πρώην υπουργό Δημόσιας Τάξης και η απάντηση ήταν «εκεί δεν μπαίνουμε». Εννοείται ότι πρέπει να έχουν επιστρέψει σπίτι τους πριν τις δύο τη νύχτα γιατί αλλοιώς τους την πέφτουν τουλάχιστον λεκτικά. Εννοείται ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξουν το σαράβαλό τους με καινούριο γιατί θα κλαίνε μπροστά στα σπασμένα. Εννοείται ότι τα βράδυα του καλοκαιριού κοιμούνται(!!!) με κλειστά παράθυρα.
Και μένα μ' αρέσει λοιπόν να ζω με τις ωραίες αναμνήσεις της εφηβείας μου και να βλέπω τα Εξάρχεια όπως θέλω εγώ, και μένα με ενοχλούν οι τρόποι και οι αντιδημοκρατικές συμπεριφορές πρωτίστως των κρατικών λειτουργών, όμως υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος και στην συζήτηση για τα Εξάρχεια ας μην εμμένουμε στην ευθιξία και ας αναζητήσουμε τα πιο βαθειά αίτια. Ισως έτσι βρεθεί κάποια λύση.
Όταν άκουσα το κολπάκι με το δικαστήριο για την έκτακτη εισφορά, έπαθα ένα κάτι...Δεν το περίμενα. Ακόμα και τώρα δεν μπορώ να πιστεψω τέτοια...ας το πω γκάφα (επιεικώς).
Ελπίζω να το μαζέψουν πριν κρεμαστούν τα πρώτα κουδούνια.
Τώρα, ο Χρυσοχοϊδης (που τον "σταύρωσα" κιόλας) γιατί μου φαίνεται ότι κάτι έχει πάθει; Τον βλέπω και γυαλίζει το μάτι του τελευταία. Δεν είναι άπειρος ώστε να λαλήσει από υπερβάλλοντα ζήλο.
Δεν σκέφετατι αυτό που λες, ότι η αστυνομία δεν αλλάζει σε μια μέρα; ότι ένας Κορκονέας είναι αρκετός να καεί το σύμπαν;
Κατανοώ την επιθυμία του να ¨καθαρίσει¨τα Εξάρχεια και το κέντρο γενικότερα -και συμφωνώ μαζί του- αλλά αν ισχύουν αυτά που καταγγέλονται, μπλοκάρει ο εγκέφαλος μου.
Ίσως να ενστερνίζεται ό,τι είπε ο Μαρκογιαννάκης: "καλύτερα να τους πάρει τον αέρα τώρα που είναι νωρίς". Δεν ξέρω, ίσως το να μην ανοίξει μύτη, το θεωρεί αρκετό. Θα δείξει.
Πάντως εγώ τα αποφεύγω τα Εξάρχεια εδώ και χρόνια. Και φίλοι μου που ζουν εκεί, υποφέρουν καθημερινά, χειμώνα-καλοκαίρι.
Προβληματίζομαι, αλλά ελπίζω στο καλύτερο.
@τινα: Εμένα μ' ενοχλούν και αυτά που γράφω στο post και το νταβατζηλίκι που περιγράφετε. Γιατί από το 2004;
@tsaousa: Δεν είναι "κολπάκι" αγαπητή - είναι μια συνήθης "κουτοπονηριά", που δεν ήθελα να την ακούσω από την παρούσα, νεότατη κυβέρνηση...
Πριν από το 2004 κ. Δούκα, ο συγκεκριμένος πεζόδρομος και οι γύρω δρόμοι είχαν το νταβαντούρι τη «ζωντάνια» αν θέλετε που είχαν και οι υπόλοιποι. Μετά την ολυμπιάδα όλη η Αθήνα όπως γνωρίζετε, εγκαταλείφθηκε -δεν ξέρω πως αλλοιώς να το περιγράψω- με τρόπο χυδαίο. Μεσα από αυτήν την εγκατάλειψη αφήνεται κάθε περιθωριακή ομάδα να καταλαμβάνει μια περιοχή, να γκετοποιείται και οι αρχές όχι μόνο να μην ενδιαφέρονται αλλά και να συντηρούν πιστεύω αυτές τις καταστάσεις για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο ακολουθώντας μια στενόμυαλη μικροπολιτική που «τακτοποιεί» τους περιθωριακούς. Στους κατοίκους αυτής της περιοχής έλαχαν τα «παιδιά».
Όσο για τις δηλώσεις Χρυσοχοίδη έχω να πω πως μας έχουν δοθεί από τη φύση δυο μάτια δύο αυτιά και ΕΝΑ στόμα και καλύτερα θα ήταν αυτό το τελευταίο να το χρησιμοποιούμε λιγότερο.
@ τινα: Ήθελα απλώς να μου επιβεβαιώσετε αυτό που ήξερα και από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας - οτι δηλαδή η πόλη εγκαταλείφθηκε, κατά χυδαίο τρόπο...
Αυτό που ήθελα να πω ακόμα και για να ολοκληρώσω, είναι πως κρίνοντας από πολλά από τα σχόλια των αναγνωστών σας αλλά και από αντίστοιχα που έγιναν στο protagon.gr σε αντίστοιχο άρθρο του κ. Κανέλλη, είναι πως ενώ για την κατάντια της πόλης συμφωνούμε όλοι όταν μιλάμε για την περιοχή των Εξαρχείων, τότε υπάρχει μια σύγχυση και επικεντρωνόμαστε στα ανθρώπινα δικαιώματα τα οποία κατα τους σχολιαστές καταπατώνται μόνο από τη μία πλευρά ενώ η άλλη αποτελεί το φολκλόρ της περιοχής. Όσο βλέπουμε έτσι τα πράγματα και αφορίζουμε με ευκολία κάνοντας ταυτόχρονα τα στραβά μάτια στην ασυδοσία, δεν έχουμε ελπίδες για κάτι καλύτερο. Σας ευχαριστώ, καλημέρα σας!
@τινα: Τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν έχουν "διάκριση" από ποιόν καταπατώνται. Απλώς δεν έχει κανένα νόημα να "επικρίνουμε" τους όποιους χούλιγκαν - αυτούς αυτονοήτως τους καταδικάζει όποιος σκέφτεται. Αντιθέτως, η πολιτεία (που μας εκπροσωπεί όλους) πρέπει να επικρίνεται με σφοδρότητα, γιατί αυτή οφείλει να τηρήσει πρωτίστως τη νομιμότητα και να δώσει το παράδειγμα. Η δε παρανομία και "κατάχρηση" του όποιου πολίτη δεν μπορεί να είναι άλλοθι για την αστυνομία, ώστε να κάνει τα αντίστοιχα (ή και χειρότερα)...
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ από το http://exarchia.pblogs.gr/
Η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Κατοίκων Εξαρχείων ενεργοποιείται εδώ και δυο χρόνια σε ζητήματα που αφορούν την ποιότητα της καθημερινής ζωής στη γειτονιά. Ζητήματα όπως η καθαριότητα και η φροντίδα της περιοχής, η συρρίκνωση και υποβάθμιση των ελεύθερων χώρων, η ηχορρύπανση, οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας και η συνεχής παρουσία ειδικών δυνάμεων στην περιοχή με ρίψη χημικών, διαρκείς και αναίτιες προσαγωγές και συλλήψεις, ξυλοδαρμούς και χυδαίες προκλήσεις που όχι μόνο δε λύνουν προβλήματα, αλλά δημιουργούν. Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τη δολοφονία του μαθητή Αλ. Γρηγορόπουλου από την αστυνομία τον προηγούμενο Δεκέμβρη.
Τις τελευταίες μέρες σε μία γελοία όσο και επικίνδυνη επίδειξη ισχύος στην περιοχή μας οι Ειδικές Δυνάμεις σε συνδυασμό με μονάδες δέλτα κλπ. οργώνουν τα Εξάρχεια προσάγοντας στο τμήμα άτομα που απλώς κυκλοφορούν ή πίνουν το ποτό τους, εκφοβίζοντας και υβρίζοντας χυδαία ανθρώπους κάθε ηλικίας και δη γυναίκες χωρίς κανένα προκάλυμμα. Η κατάσταση την οποία συνεχίζει και εντείνει η πρόσφατα εκλεγμένη κυβέρνηση εις «επίδειξη έργου» έχει δημιουργήσει συναισθήματα αγανάκτησης σε κατοίκους και ανθρώπους που κυκλοφορούν και εργάζονται στα Εξάρχεια, που εμποδίζονται στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Πέρα από το γεγονός ότι οι κινήσεις αυτές προσβάλλουν την αξιοπρέπεια κάθε ανθρώπου, σε τελική ανάλυση ακυρώνουν τη συλλογική προσπάθεια αλλαγής των όρων της καθημερινής μας ζωής με ένα κλίμα αποδιοργάνωσης και εκφοβισμού που καλλιεργούν. Αποδεικνύεται έτσι περίτρανα ότι οι αστυνομικές δυνάμεις καμία υπηρεσία δεν προσφέρουν στους πολίτες των Εξαρχείων όταν καλούνται να επέμβουν για καθημερινές κλοπές,για παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα ή όταν γίνονται καταγγελίες για εμπόριο ναρκωτικών, επικαλούμενες το «άβατο» το οποίο πολύ εύκολα προσπερνούν όταν κατεβαίνουν ως κομάντο σε «θεαματικές ενέργειες» που (συν)ταράσσουν τη ζωή της γειτονιάς.
Θέλουμε να συνεχίσουμε την προσπάθεια να κάνουμε τα Εξάρχεια ζωντανή, ανθρώπινη και βιώσιμη γειτονιά, με πράσινο, φροντίδα, καθαριότητα, ελεύθερους χώρους και με συνεχείς δραστηριότητες πολιτισμού και συνεύρεσης, θέλουμε τα Εξάρχεια να συνεχίσουν να είναι μια γειτονιά ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικής δράσης. Δεν θα δεχθούμε, λοιπόν, κλίμα εκφοβισμού από οποιαδήποτε κατεύθυνση, πολύ περισσότερο από το κράτος, και επειδή βαρεθήκαμε τα παχιά λόγια προχωρούμε σε στήριξη και δημοσιοποίηση δικαστικής καταγγελίας κατοίκου που συμμετέχει στην Επιτροπή Πρωτοβουλίας και δέχθηκε χυδαία λεκτική επίθεση από διμοιρία ΜΑΤ στην οδό Μεσολογγίου όταν τους ζήτησε να σταματήσουν τη χυδαιολογία και τις προκλήσεις απέναντι σε νεαρούς. Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε επίσης σε μηνύσεις για τα χημικά, καθώς και σε άλλες μορφές διαμαρτυρίας, ώστε να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε τις κινήσεις μας σε όλα τα επίπεδα, για τη διεκδίκηση και προστασία των κοινωνικών και πολιτικών μας δικαιωμάτων.
Καλούμε όλες και όλους:
σε συμμετοχή και στήριξη συναυλίας μαθητικών μουσικών συγκροτημάτων από σχολεία της γειτονιάς στην πλατεία Εξαρχείων, την Παρασκευή 23/10 το απόγευμα
σε μαζικό μοίρασμα του κειμένου μας και ενημέρωση της γειτονιάς το Σάββατο 24/10, 12.00, στη λαϊκή αγορά της Καλλιδρομίου
σε πορεία διαμαρτυρίας από την πλατεία Εξαρχείων προς τη Βουλή την Πέμπτη 29/10, 6μ.μ
Δημοσίευση σχολίου