Λεωφόρος Κηφισίας, ένα πρωί του περασμένου Αυγούστου, ώρα 7. Ο Αποστόλης Μολυβιάτης οδηγεί το αυτοκίνητο του στη δεξιά λωρίδα και σύμφωνα με την επίσημη πραγματογνωμοσύνη, σέβεται απόλυτα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: Φοράει τη ζώνη του και δεν υπερβαίνει τα 50 χλμ/ώρα. Αριστερά του, στη μεσαία λωρίδα, προπορεύεται ένας τεχνίτης, που πηγαίνει κι αυτός στη δουλειά του.
Ο τεχνίτης κάνει δεξιά για να στρίψει, αλλά δεν βλέπει τον Αποστόλη, καθώς ο τελευταίος είναι στο λεγόμενο “τυφλό σημείο”, μεταξύ καθρέφτη και πίσω κολόνας του αυτοκινήτου - έχει συμβεί σε όλους μας. Η σύγκρουση των δύο αυτοκινήτων δεν είναι καθόλου σφοδρή, αφού κινούνται με περίπου την ίδια ταχύτητα - σε άλλη περίπτωση θα ήταν απλώς μια μικρή ζημιά “φανάρι με φανάρι”, αριστερό μπροστά με πίσω δεξιά. Ωστόσο, αναπόφευκτα, τα δύο αυτοκίνητα χάνουν την ευθύγραμμη πορεία τους. Ο τεχνίτης πέφτει δεξιά πάνω σε μια παράνομη διαφημιστική πινακίδα, πάνω στη νησίδα που χωρίζει τη λεωφόρο με τον παράδρομο, ευτυχώς μετωπικά - και λόγω της μικρής ταχύτητας τραυματίζεται ελαφρά. Το αυτοκίνητο του Αποστόλη όμως κάνει μια “σβούρα” και καταλήγει πάνω στην προηγούμενη πινακίδα, προσκρούοντας στην πακτωμένη (και χοντρή) μεταλλική κολόνα, με την πόρτα του οδηγού. Αν αυτή δεν υπήρχε, το ατύχημα θα ήταν σχεδόν ανώδυνο. Χτυπώντας με το κεφάλι, ο Αποστόλης σκοτώνεται ακαριαία. Είναι μόλις 21 ετών...
Η Νόρα Μολυβιάτη μιλάει για τον μικρό της αδελφό με το παγωμένο βλέμμα της “ρεαλιστικής απελπισίας”, που έχει κάποιος, όταν συνειδητοποιεί πόσο βαθιά χωμένη στη διαφθορά και στην αδιαφάνεια είναι οι θεσμοί μας - και ειδικά η τοπική αυτοδιοίκηση. “Προσπάθησα επί μήνες να αναζητήσω την εταιρεία που είναι υπεύθυνη γι αυτές τις πινακίδες. Ο Δήμος Χαλανδρίου με παρέπεμπε στην αντίστοιχη Δημοτική Εταιρεία εκμετάλλευσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της οποίας αρνήθηκε συστηματικά να μου απαντήσει, υπεκφεύγοντας - και επέστρεφε το επίσημο αίτημα μου πίσω στο Δήμο. Οργανωμένη κάλυψη και κοροϊδία”. Δημοσιογράφος σε τηλεοπτικό σταθμό η ίδια, έχει συμμετάσχει στην προσπάθεια των συγγενών των θυμάτων για την αποκάλυψη του οργίου της παρανομίας, γύρω από την υπαίθρια διαφήμιση. Δεν έχει όμως αυταπάτες για το πόσο απαθής είναι ο Έλληνας, αν το κακό δεν συμβεί και στον ίδιο: “Κακά τα ψέματα, όπως λέμε και στη επαγγελματική μας γλώσσα, το θέμα δεν πουλάει”...
Μαφιόζικες πρακτικές
Ένας άνθρωπος όμως έχει βαλθεί να αποδείξει το αντίθετο. Ο Μανώλης Σταυρουλάκης έχει εγκαταλείψει κάθε άλλη δραστηριότητα εδώ και πέντε χρόνια, από τότε που σκοτώθηκε ο 25χρονος γιός του, πάνω σε μια παράνομη διαφημιστική πινακίδα, λίγο πιο ψηλά, στη Λεωφόρο Κηφισίας - και μάχεται “δονκιχωτικά” κατά των παρανομιών εταιρειών και δήμων. “Τα θύματα είναι πολύ πάνω από 20, μόνο στην Αθήνα, την τελεταία τριετία. Κι όμως, υπάρχουν σαφέστατες προδιαγραφές για τις πινακίδες, που περιγράφονται κατά κύριο λόγο από τον 1604/86 και τον Κ.Ο.Κ, καθώς και τις αποφάσεις του ΣτΕ. Τη δεκαετία του ’90 άνοιξαν κάποια παραθυράκια, αλλά επί της ουσίας πρόκειται για ζήτημα διαφθοράς, με κύριους ενόχους δημάρχους, αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους”, εξηγεί.
Πρόσφατα, ο κύριος Σταυρουλάκης, αφήνοντας λουλούδια στο σημείο που σκοτώθηκε ο γιός του (η κολώνα βγήκε με δικαστική απόφαση και λίγο καιρό μετά “ξαναξεφύτρωσε” στην ίδια θέση, όπως βλέπετε στη φωτό), αντελήφθη λίγο πιο κάτω εργάτες να αναρτούν διαφημιστικό υλικό και έτρεξε να τους αποτρέψει. Φώναξε την αστυνομία του Αμαρουσίου και ζήτησε την εφαρμογή του νόμου και των εγκυκλίων. Όχι μόνο όμως παρατήρησε απροθυμία, αλλά πήρε και μια γεύση από τις τακτικές που ακολουθούν οι εταιρείες: Οι (μετανάστες) εργαζόμενοι, που επικαλέστηκαν τη “συντήρηση της πινακίδας”, προφανώς δασκαλεμένοι από τα αφεντικά τους, του έκαναν και αυτοί μήνυση - που θα την απέσυραν βεβαίως, αν απέσυρε κι αυτός τη δική του. Την ίδια ακριβώς τακτική ακολουθούν και οι νονοί της νύχτας, όταν κάποιος πελάτης διαμαρτύρεται για τη συμπεριφορά του “φουσκωτού” πορτιέρη και καλεί την αστυνομία - τον μηνύουν για “έργω εξύβριση”, ώστε να υποστεί και αυτός την ταλαιπωρία της ολονύχτιας κράτησης και του αυτοφώρου και να το διπλοσκεφτεί την επόμενη φορά. Ο κύριος Σταυρουλάκης αρνήθηκε και βρέθηκε με χειροπέδες, για αρκετές ώρες, ώσπου να παρέμβει η ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και να διατάξει την απελευθέρωση του...
Αν ήταν μόνο αυτό, τα πράγματα θα ήταν καλά - η κουτοπονηριά και οι παρελκυστικές τακτικές δεν έχουν τέλος. Ως υπεύθυνοι των εταιρειών εμφανίζονται αλλοδαποί χωρίς διεύθυνση διαμονής ή υπερήλικες, που δε μπορούν να καταδικαστούν σε φυλάκιση. Πολλές φωτεινές πινακίδες ρευματοδοτούνται παράνομα από περίπτερα ή από άλλες παροχές. Πίσω στο 2005, όταν διαπίστωσε οτι ο Δήμος Αμαρουσίου δεν έπαιρνε την ευθύνη για την παράνομη πινακίδα, αρνούμενος ακόμα και τα όρια της δικαιοδοσίας του (!), ο κύριος Σταυρουλάκης άρχισε να ανακαλύπτει σημεία και τέρατα, που τον οδήγησαν σε δικαστική διαμάχη με Δήμαρχο, Αντιδήμαρχο και 7 Δημοτικούς Συμβούλους. “Έχω στοιχεία για διαχρονική και διακομματική απάτη. Στο Δήμο Αμαρουσίου, τα σταθερά έσοδα από τα ενοίκια διαφημιστικών πινακίδων ήταν κάθε χρόνο - κατά μέσο όρο - 1,4 εκατ. δραχμές. Μετά το 2002, έγινε το εξής καταπληκτικό: Τα επίσημα έσοδα μηδενίστηκαν. Όλα άρχισαν να γίνονται κάτω από το τραπέζι, με ιδιωτικά συμφωνητικά - και τα εκατομύρια (σε ευρώ πια) πήγαιναν ΟΛΑ στις τσέπες κάποιων”...
“Είναι πολλά τα λεφτά...”
Η πορεία της ασυδοσίας ανακόπηκε για λίγο, λόγω του ειδικού νομοθετικού πλαισίου, για τους Ολυμπιακούς Αγώνες - και τις ειδικές εξουσίες που αυτό έδινε στον “Αθήνα 2004”, ειδικά στους μεγάλους οδικούς άξονες. Μετά πρωταθλητές ξαναέγιναν οι δήμοι των βορείων προαστείων, καθώς κεντρικές αρτηρίες, όπως η Κηφισίας, είναι προνομιακό γήπεδο αυθαιρεσίας. “Δεν υπάρχει δήμος στην Αττική όμως”, λέει ο Μανώλης Σταυρουλάκης, “που να μην έχει τουλάχιστον 350 θέσεις παράνομης διαφήμισης - εκτός από το Γαλάτσι και τη Νέα Ιωνία, που τις κατέβασαν. Έχω δει συμφωνητικό με ετήσιο αντίτιμο 1.800.000 ευρώ, μόνο για 50 θέσεις. Φανταστείτε το συνολικό τζίρο, εγώ τον υπολογίζω στα 400 εκατομύρια ευρώ. Μόνο στην Αττική υπολογίζουμε οτι υπάρχουν πάνω από 30 χιλιάδες παράνομες υπάιθριες διαφημίσεις, ενώ στο Λονδίνο μόνο 380 - νόμιμα φυσικά - σημεία”...
Ο Μανώλης Ανδριωτάκης είναι δημοσιογράφος και σκηνοθέτης, που ασχολήθηκε εκτενώς με το ζήτημα. “Πρώτα έγραψα ένα βιβλίο για την εξουσία της διαφήμισης κι έγινα το μαύρο πρόβατο” λέει γελώντας, “μετά έκανα και το ντοκιμαντέρ και το πράγμα ολοκληρώθηκε”. Στο 50λεπτο “Προσοχή: Φονικές Διαφημίσεις”, πρώην δημοτικοί σύμβουλοι και συγγενείς θυμάτων που πήγαν “κόντρα στο ρεύμα” καταθέτουν οτι δέχθηκαν ανώνυμες απειλές “να σταματήσουν να σκαλίζουν”. Ο Δήμαρχος Γαλατσίου ομολογεί οτι δέχθηκε ακόμα και παρέμβαση υπουργού της τότε κυβέρνησης, όταν καθάρισε το δήμο του από τις παράνομες υπαίθριες διαφημίσεις, χάνοντας έσοδα της τάξης των 250 χιλιάδων ευρώ το χρόνο.
Στο ίδιο ντοκιμαντέρ, καταγράφεται η συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια το 2008, όπου η βουλευτής της ΝΔ Φωτεινή Πιπιλή, επί χρόνια δημοτική σύμβουλος, κατέθεσε οτι γνωστός ιδιοκτήτης μεγάλης εταιρείας υπαίθριας διαφήμισης αποπειράθηκε να την δωροδοκήσει. Κατήγγειλε δε όλους ανεξαιρέτως τους Δημάρχους Αθηναίων, απο το Δημήτρη Αβραμόπουλο και μετά, για ανοχή της διαφθοράς στο ζήτημα της υπαίθριας διαφήμισης.
Η Φωτεινή Πιπιλή δεν μασάει τα λόγια της: “Όταν ο Αντώνης Τρίτσης με τοποθέτησε επικεφαλής της Εταιρείας Διαφήμισης και Τουρισμού - όπως λεγόταν τότε - του Δήμου Αθηναίων, άρχισα να πέφτω συνέχεια πάνω στη “νομενκλατούρα του Δήμου”. Όλο “δεν γίνεται” μου απαντούσαν. Πρόκειται για διαστρωματική (όλοι οι όροφοι του δημαρχείου), διακομματική, διαχρονική λαμογιά, στην οποία εμπλέκονται υπάλληλοι, δημοτικοί σύμβουλοι και αντιδήμαρχοι. Όταν είδαν οτι δεν τσιμπάω και δεν χρηματίστηκα (είχα και μάρτυρες στην απόπειρα), από εδώ το πήγαν, από εκεί το έφεραν, αφαίρεσαν όλες τις αρμοδιότητες για τις παράνομες διαφημίσεις από την Εταιρεία. Το 1999, η Βάσω Παπανδρέου, υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τότε, με τοποθέτησε, προς τιμήν της, στο Δ.Σ της Εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων, για να αναλάβω την επικοινωνία, επί αείμνηστου Καλαντίδη. Δεν ξέρετε τι τραβήξαμε, με τις μηνύσεις και αγωγές, προς τον καθένα προσωπικά, από τις εταιρείες υπαίθριας διαφήμισης, τις πινακίδες των οποίων ξηλώναμε. Τρέχαμε συνέχεια στα δικαστήρια, όπου κατέπεσαν βέβαια όλες οι κατηγορίες - και κατάλαβαν οτι έτσι δεν πρόκειται να μας σταματήσουν. Αν με ρωτάτε δε τι έκανε τα τελευταία χρόνια, ο Περιφερειάρχης, ο κύριος Μανιάτης, που τοποθετήθηκε από τη ΝΔ και είναι αρμόδιος για οτιδήποτε αυθαίρετο δεν καθαιρούν οι δήμοι, θα σας απαντήσω “απολύτως τίποτα”. Μούγκα και αυτός.”
Η αρχή του τέλους;
Τον Σεπτέμβριο του 2009, με έκπληξη ψηφοφόροι και πολιτικοί αναλυτές είδαν τις διαφημιστικές κολώνες σε όλη την Ελλάδα να φιλοξενούν καταχωρήσεις, μόνο με τα πρόσωπα του Καραμανλή και του Καρατζαφέρη - έτσι κι αλλιώς τα κόμματα της αριστεράς και τα μικρότερα κόμματα καταφεύγουν στην (επίσης παράνομη) ανάρτηση μικρότερων αφισών, που συρράπτονται “παρασιτικά” γύρω από τις ίδιες κολώνες. Το ΠΑΣΟΚ είχε αποφασίσει να μη διαφημιστεί καθόλου υπαίθρια - μια απόφαση με πολιτικό ρίσκο.
Την 1η Φεβρουαρίου, ο υπουργός Δικαιοσύνης Χάρης Καστανίδης ζήτησε με παραγγελία του στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, την εφαρμογή των κειμένων διατάξεων για την υπαίθρια διαφήμιση - και οι δήμοι ενημερώθηκαν, σχεδόν αμέσως. Εκπροσωπώντας τους, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ Νικήτας Κακλαμάνης έσπευσε να τους υπερασπιστεί, απαντώντας οτι “οι δήμοι γνωρίζουν τις ευθύνες τους, οτι η αποξήλωση χρειάζεται πολλά χρήματα - κι οτι η Πολιτεία πρέπει να αλλάξει το νομικό πλαίσιο”...
Η διαφαινόμενη πρόθεση της νέας κυβέρνησης να βάλει τάξη στο χάος της υπαίθριας διαφήμισης, μάλλον δεν άρεσε στις μετρημένες στα δάχτυλα εταιρείες, που μοιράζονται μεταξύ τους την πίτα. Λίγο μετά, βοηθούσης και της κρίσης που άφησε πολύ διαφημιστικό χώρο ανεκμετάλλευτο, η Πανελλαδική Ένωση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και Υπαίθριας Διαφήμισης “Ερμής” πέρασε στην αντεπίθεση, με μια καμπάνια, που μάλλον προκάλεσε το αντίθετο αποτέλεσμα, από αυτό που επεδίωκε - όχι και τόσο έξυπνο για διαφημιστές.
Οι εταιρείες outdoor επιχειρηματολογούσαν οτι σε όλη την Ευρώπη επιτρέπεται η διαφήμιση, ενώ στην Ελλάδα διώκεται, ενώ η επίκληση των “20 χιλιάδων που θα βγουν στην ανεργία” χαρακτηρίστηκε επιεικώς υπερβολική - χώρια η κουτοπονηριά της. Η γενική τους θέση, όπως προκύπτει από μισόλογα, off the record απαντήσεις και την πολύ περιορισμένη εμφάνιση τους στα μέσα, είναι οτι “αφού η πολιτεία δεν ορίζει τις νόμιμες θέσεις με σαφήνεια, κάπου πρέπει να βάλουν και αυτοί τις πινακίδες τους”. Επίσης επικαλούνται το γνωστό “όποιος έχει στοιχεία για παρανομίες να τα πάει στον εισαγγελέα”, ενώ αιωρείται ένα συνωμοσιολογικό οτι “συμφέροντα των ΜΜΕ που θέλουν όλη τη διαφήμιση δική τους, τους καταδιώκουν”. Μάλιστα, στο ερώτημα “αν το προσωπικό τους έχει τις νόμιμες εργασιακές σχέσεις ή αποτελεί αντικείμενο εκμετάλλευσης” απαντούν με το - “δήθεν προοδευτικό” αμίμητο - “γιατί, δεν πρέπει να δουλέψουν και οι μετανάστες”;
Η “εσωστρέφεια” πάντως αυτή δεν ταιριάζει με ένα αντιπροσωπευτικό κλαδικό όργανο που κινείται με διαφάνεια και νομιμότητα. Θα έλεγε κανείς οτι το πρώτο πράγμα που θα έκανε μια “ένωση” εταιρειών επικοινωνίας είναι να έχει site στο διαδίκτυο, με αναρτημένα γραφεία και τηλέφωνα - τουλάχιστον έναν Υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων ή έναν spokesman. Δεν υπάρχει τίποτα. Σύμφωνα με τον Μανώλη Σταυρουλάκη, “δεν πρόκειται παρά μια φούχτα εταιρείες, που αποτελούν μαφία και λυμαίνονται το χώρο. Στην αγορά μπήκαν και μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες, που όταν διαπίστωσαν την έκταση της παρανομίας, αποχώρησαν, ενώ πολλοί από τους Διευθύνοντες Συμβούλους είναι πρώην δημοτικοί σύμβουλοι, που είδαν πώς γίνεται η δουλειά - και πέρασαν στην άλλη όχθη, μυρίζοντας περισσότερο χρήμα.”
“Ο κύριος Βλάχος, για παράδειγμα, Διευθυντής Ανάπτυξης της “Affichage”, ήταν Γενικός Γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου, επί Λεωνίδα Κουρή”, συμπληρώνει η Φωτεινή Πιπιλή. “Αυτοί που πρέπει να χτυπηθούν πάντως είναι οι δήμοι, στους οποίους γίνεται το μεγάλο πάρτυ των πλαστογραφιών και της παρανομίας, ώστε να μπει ένας δήμαρχος επιτέλους μέσα”, επιμένει ο κύριος Σταυρουλάκης.
Πράγματι, οι δήμοι έχουν ένα τεράστιο όπλο στα χέρια τους: Οι υφιστάμενοι νόμοι τους δίνουν τη δυνατότητα να επιβάλουν αυστηρά πρόστιμα στους ιδιοκτήτες των παράνομων διαφημιστικών πινακίδων, από τα οποία θα μπορούσαν με άνεση να χρηματοδοτήσουν τις εργολαβίες αποξήλωσης. Το οτι δεν το κάνουν, αποδεικνύει πόσο διαβρωμένη είναι η λειτουργία τους, αλλά και πόσο οι “υπόγειες διαδρομές” αποτρέπουν ακόμα και την εφαρμογή αποφάσεων δημοτικών συμβουλίων, για την απομάκρυνση της παρανομίας. Δεκάδες αποφάσεις και γνωμοδοτήσεις εισαγγελέων, του ΣτΕ, του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και του Συνήγορου του Πολίτη αγνοούνται συστηματικά. “Οι δήμοι κάνουν συνεχώς μειοδοτικούς διαγωνισμούς, για να αναθέσουν την εργολαβία αποξήλωσης, αλλά κατά ένα περίεργο τόπο κυρήσσονται όλοι άγονοι”, επισημαίνει η Νόρα Μολυβιάτη, μετά από προσωπική της έρευνα. “Όσο δε για τις εταιρείες υπαίθριας διαφήμισης, δεν βάζουν σχεδόν ποτέ το όνομα τους πάνω στις παράνομες πινακίδες, ώστε να μην εντοπίζονται - και για τις ξεχωρίζουν κολλάνε αυτοκόλλητα διαφορετικού χρώματος για την κάθε εταιρεία...”
“Οι παράνομες πινακίδες είναι διπλά εγκληματικές”, λέει ο Μανώλης Ανδριωτάκης, “ΚΑΙ αποσπούν την προσοχή του οδηγού π.χ. σε μια επικίνδυνη στροφή ΚΑΙ αποτελούν βαριές φονικές κατασκευές, αν προσκρούσει επάνω τους ένα όχημα. Το χειρότερο είναι οτι οι ίδιες οι εταιρείες διαφημίζουν στον πελάτη την ικανότητα της πινακίδας να “τραβάει το μάτι” - και μετά αρνούνται την όποια ευθύνη τους για ένα ατύχημα”. Στο ντοκιμαντέρ του, η δικηγόρος που τις εκπροσωπεί μιλάει στη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής για την “ελεύθερη έκφραση” που περιορίζεται, προκαλώντας την αντίδραση των παριστάμενων βουλευτών.
Η ώρα των πολιτών
“Δεν έχουμε να κάνουμε με κανέναν περιορισμό της ελεύθερης έκφρασης. Αντιθέτως, εδώ υπάρχει προσβολή του βασικού αγαθού της δημόσιας ασφάλειας, για να μη μιλήσουμε για το αισθητικό ζήτημα με την αφισορρύπανση”, απαντά ο Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου Κωστής Παπαιωάννου. “Κανείς δεν κυνηγάει τη νόμιμη διαφήμιση, το ζητούμενο είναι να περιοριστεί η ασυδοσία. Αυτό που με ανησυχεί, με αφορμή την καμπάνια τους, είναι η προσπάθεια - στο όνομα της οικονομικής ύφεσης και της απειλής της ανεργίας - να υπάρξει μια έκπτωση στη νομιμότητα και στο σεβασμό των δικαιωμάτων. Ωστόσο, το οτι έσπευσαν να αμυνθούν έδειξε πανικό και διαφαίνεται η ενεργοποίηση ενός μηχανισμού αυτορρύθμισης, κυρίως από την πλευρά των μεγάλων διαφημιστικών εταιρειών - η Ένωση των οποίων απάντησε σε δημοσίευμα στο blog μου, διαχωρίζοντας επί της ουσίας τη θέση της. Μαθαίνω οτι πολλοί πλέον συμβουλεύουν τους πελάτες τους να αποφύγουν συνολικά την υπαίθρια διαφήμιση, ώστε να μη βρεθούν κατηγορούμενοι. Σημασία έχει πάντως, εκτός από το τι κάνει η Πολιτεία και το τι κάνουμε εμείς, η λέγόμενη “Κοινωνία των πολιτών” - και το πόσο είμαστε έτοιμοι να καταγράφουμε ποιός διαφημίζεται παράνομα, ώστε να αποφεύγουμε και την κατανάλωση τέτοιων υπηρεσιών και προϊόντων”.
Δύο είναι τα καινούργια στοιχεία στον υπερδεκαετή πόλεμο κατά της εγκληματικά παράνομης διαφήμισης: Πρώτον, η πολιτική βούληση από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, να ενεργοποιηθεί πλήρως ο νόμος, που προβλέπει πρόστιμα και διώξεις όχι μόνο κατά του ιδιοκτήτη της παράνομης πινακίδας, αλλά και του παρέχοντα τον χώρο ΚΑΙ του διαφημιζόμενου - κάτι που μπορεί να σημαίνει και την προσαγωγή με χειροπέδες, ενός κατά τα άλλα, “ανυποψίαστου” και καθώς πρέπει Διευθύνοντος Συμβούλου μεγάλης (ακόμα και κρατικής) εταιρείας. Μάλιστα, οι κυρώσεις είναι τριών ειδών: Διοικητικές, ποινικές και πρόστιμο για δαπάνες αφαίρεσης. Δεύτερον, η συμμετοχή των πολιτών, που καλούνται να εντοπίσουν, όχι μόνο τις προφανείς, αλλά και τις πιο “κρυμμένες” πινακίδες, να τις φωτογραφήσουν και να τις καταχωρήσουν στο site που δημιούργησε η κυβέρνηση στο www.illegalsigns.gov.gr. Μία-μία θα εντοπίζονται, θα επιβεβαιώνονται και θα καθαιρούνται, με τη συνεργασία της αστυνομίας.
Από την Τρίτη 20 Απριλίου, η ΕΑΧΑ, που καλύπτεται ακόμα από τη νομοθεσία των Ολυμπιακών Αγώνων και τις έκτακτες αρμοδιότητες στους μεγάλους αξονες, άρχισε από την Πειραιώς να καθαιρεί παράνομες πινακίδες. Από την Δευτέρα 26 Απριλίου, μπήκε και το Υπουργείο Υποδομών στο παιχνίδι, αφού έδωσε 15 ημέρες προθεσμία στους παρανομούντες. Στη Θεσσαλονίκη, κάτι άρχισε να κινείται, επίσης. Η ζούγκλα των αυθαιρεσιών των δήμων είναι το επόμενο πεδίο έρευνας: Ιδού πεδίο δόξης λαμπρόν για τον εισαγγελέα, το ΣΔΟΕ και τους άλλους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους.
Όμως, ακόμα κι αν κερδηθούν μερικές μάχες, ο πόλεμος δεν έχει κερδηθεί. Οι εταιρείες που τοποθετούν παράνομες πινακίδες είναι βέβαιο οτι θα προσπαθήσουν να τις κάνουν να “ξεφυτρώσουν” αλλού. Τα κόλπα είναι ατέλειωτα: Σε κάποιους δήμους, ο δήμαρχος διατάζει την αποξήλωση κάποιων παράνομων διαφημίσεων, παριστάνει και τον “μαχητή”, αλλά σε συνεννόηση με τις εταιρείες διπλασιάζει κάποιες άλλες πινακίδες, π.χ. στις στάσεις. Οι “ρυθμίσεις οφειλών”, που περιλαμβάνουν και τα πρόστιμα, πάνε κι έρχονται. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ανέφεραν οτι θα ανακοινωθούν σε αντίδραση απολύσεις και οτι θα εμφανιστεί νεοσύστατο “σωματείο εργαζομένων”, που θα κλαίει μπροστά στις κάμερες. Το βέβαιο είναι οτι αυτή η κουτοπόνηρη, αυθαίρετη και επικίνδυνη Ελλάδα πρέπει να φύγει. Κι αυτό είναι στο χέρι όλων μας...
Διαβάστε παλιότερα δημοσιεύματα στην Καθημερινή το 2006, στην Ελευθεροτυπία το 2007 και στην Αυγή το 2010.
Υπογράψτε κατά των παράνομων πινακίδων εδώ
Φωτογραφήστε τις παράνομες πινακίδες και αναρτήστε τις στo www.illegalsigns.gov.gr
Το Δ.Σ της Πανελλαδικής Ένωσης Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και Υπαίθριας Διαφήμισης “Ερμής” αποτελείται από τους: Chris Bojanovic, Managing Director της Affichage Hellas - Πρόεδρο, Γεώργιο Βήλο, General Manager της Remedy - Α’ Αντιπρόεδρο, Αθανάσιο Ανδριόπουλο, Managing Director της Master Media System - Β’ Αντιπρόεδρο, Λεωνίδα Λεωνίδου, Δικηγόρο - Γραμματέα, Αντώνη Βλάχο, Διευθυντή Ανάπτυξης Δικτύου της Affichage Hellas και Συγκοινωνιολόγο - Ταμία. Μέσω του τελευταίου, απευθύναμε το ερώτημα:
“Με ποιό σκεπτικό κάνατε την καμπάνια σας για την υπαίθρια διαφήμιση; Και πιο συγκεκριμένα:
Πιστεύετε, ως ένωση οτι κάποιοι καταδιώκουν τη νόμιμη υπαίθρια διαφήμιση ή μήπως οι αντιδράσεις έχουν να κάνουν με τις ευρύτατα διαδεδομένες παρανομίες;
Τι απαντά ο “Ερμής” στις καταγγελίες για όργιο μαύρου χρήματος στις συναλλαγές με τους δήμους και τις δημοτικές επιχειρήσεις;
Από τους 20 χιλιάδες εργαζομένους που αναφέρετε, μπορείτε να δώσετε στοιχεία για το πόσοι είναι νόμιμοι;”
Παρά τις επίμονες οχλήσεις επί τρεις εβδομάδες, ουδέποτε πήραμε απάντηση.
Ρωτήσαμε τον Δήμαρχο Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη:
“Σε δηλώσεις σας στις 2.2.2010, απαντήσατε ως πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ στον υπουργό Δικαιοσύνης, που κάλεσε την τοπική αυτοδιοίκηση να αναλάβει τις ευθύνες της, οτι:
"Πολλοί Δήμοι προκειμένου να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτενεργούν, βάζοντας για παράδειγμα πρόστιμο στον διαφημιζόμενο, προκειμένου αυτός να ελέγξει τον ιδιοκτήτη των παράνομων πινακίδων."
Γιατί η ΚΕΔΚΕ δεν κάνει σκληρή και έμπρακτη αυτοκριτική για τις ευθύνες των δημάρχων και το τεράστιο αλισβερίσι παρανομίας που γίνεται μέσω δημοτικών επιχειρήσεων, στο θέμα της παράνομης διαφήμισης; Οι δήμαρχοι δεν υποχρεούνται να επιβάλλουν τα πρόστιμα; Από αυτά δεν θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν την αποξήλωση των παράνομων πινακίδων; Γιατί ζητάτε αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου;
Ιδού η απάντηση:
Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι πολυδαίδαλο, συχνά αντικρουόμενο και κοστοβόρο και δυσχεραίνει τους ελέγχους. Αποτέλεσμα; Η εικόνα αυθαιρεσίας που διαπιστώνεται και η οποία είναι εντελώς άδικο να χρεώνεται, και μάλιστα με τόσο σκληρές –και αναπόδεικτες- εκφράσεις συλλήβδην στους δημάρχους που, άλλωστε, έχουν μέρος μόνον της δικαιοδοσίας αφού υπεύθυνη είναι και η κρατική Περιφέρεια.
Στην αυτοδιοίκηση το θέμα μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα και γι΄αυτό αναθέσαμε μια μελέτη που κατέληξε σε πλήρη νομοθετική πρόταση την οποία υποβάλλαμε στο αρμόδιο Υπουργείο.
Σε αυτό το πλαίσιο, προτείνουμε την προκαταβολή μεγάλου ποσοστού των διαφημιστικών τελών, την υποχρέωση να δοθούν εγγυήσεις και, σε περίπτωση παράλειψης, την καταβολή, δια νόμου, των διαφημιστικών τελών από τον διαφημιζόμενο προ της αναρτήσεων των διαφημίσεων. Ζητάμε, ακόμα, για κάθε διαφημιστικό πλαίσιο να υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση υπογεγραμμένη από πολιτικό μηχανικό και διπλωματούχο ηλεκτρολόγο. Ζητάμε να μειωθούν τα διαφημιστικά πλαίσια σε ένα ανά οικοδομικό τετράγωνο. Ζητάμε να θεσμοθετηθεί η υποχρέωση αναγραφής σε εμφανές σημείου του υπευθύνου στο όνομα του οποίου εκδόθηκε η άδεια ώστε η πινακίδια να αποξηλώνεται άμεσα από τον Δήμαρχο ή τον Περιφερειάρχη, όποιον κάθε φορά είναι υπεύθυνος, αν λείπει αυτό το στοιχείο. Και, βέβαια, προτείναμε, σε περίπτωση υποτροπής, να αφαιρείται, πρώτα προσωρινά και την τρίτη φορά οριστικά η άδεια της διαφημιστικής εταιρείας.
Καταθέσαμε προτάσεις ρεαλιστικές που μας δίνουν αποτελεσματικά όπλα και ταυτόχρονα καθιστούν υπεύθυνους και τους διαφημιζόμενους ώστε και αυτοί να απαιτούν από τις διαφημιστικές εταιρείες το σεβασμό της νομιμότητας.
Το ρεπορτάζ αυτό γράφτηκε για την Athens Voice της Πέμπτης 06.05.10
Οι φωτό είναι από την Αθήνα, δύο από αυτές είναι δανεικές από το www.andriotakis.wordpress.com, μία από το www.antiphono.wordpress.com και η φωτό της Sade από το www.kidgeniusclothing.com
Το post συνοδεύεται από το "Is It A Crime?", από το "Lovers Live" της Βρετανίδας Sade.
5.5.10
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
29 σχόλια:
Εξαιρετικό το άρθρο σας. Νομίζω ότι δείχνει ξεκάθαρα μία από τις πάμπολλες εκφάνσεις της μάχης ανάμεσα στις παλιές σαθρές δομές και τις νέες απαιτήσεις για μια κοινωνία ουσιαστικά ευνομούμενη. Τέτοιες μάχες έχουμε να δούμε πολλές ακόμα. Για παράδειγμα - οποία ειρωνεία - τώρα ο "Ερμής" τα βάζει με την παράνομη αφισορρύπανση (http://andriotakis.wordpress.com/2010/05/04/ermis_afisorupansi/) προσπαθώντας να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα και να κερδίσει εντυπώσεις.
@xtsanos: Ευχαριστώ για τα καλά λόγια - μου πήρε αρκετό καιρό αυτό το ρεπορτάζ. Ναι, τώρα είδα κι εγώ το post για τον "εσωτερικό εμφύλιο". Είναι απίστευτοι, να μιλάνε για περιβάλλον...
Εξαιρετικό κείμενο. Έχοντας μία μικρή, ελάχιστη, εμπειρία από την αυθαιρεσία και το θράσος των διαφ/κών εταιρειών, ελπίζω όλη αυτή η δραστηριοποίηση να εξαπλωθεί και στις εκτός Αθηνών περιοχές.
Εξαιρετικό άρθρο κύριε Δούκα! Συγχαρητήρια και μακάρι να γίνει κάτι επιτέλους! Αν και μετά τα τελευταία γεγονότα...
Θάλεια
@Sue: Αν συμβάλλουμε κι εμείς με τις καταγγελίες μας, μπορεί... :-)
@Θάλεια: Ευχαριστώ, αγαπητή. Όλα μπορούν να γίνουν, αν το θελήσει η κοινωνία.
Κατατοπιστικότατο και μπράβο. Τα πράγματα ευτυχώς φαίνεται ότι αλλάζουν. Μακάρι...
@KitsosMitsos: Για να δούμε...
Στο εξαιρετικό άρθρο σας, ο κ. Σταυρουλάκης αποσιωπά το ότι ο νυν δήμαρχος Αμαρουσίου έχει αποξηλώσει περίπου 400 παράνομες διαφημιστικές πιναίδες εδώ και 3 χρόνια. Οι φωτογραφίες άλλωστε που έχετε χρησιμοποιήσει, είναι οι περισσότερες από αποξηλώσεις που έχουν γίνει στο Μαρούσι.
@Ανώνυμος: Και τότε γιατί συνεχώς είναι γεμάτο παράνομες πινακίδες το Μαρούσι; Από τη μία φεύγουν και από την άλλη ξεφυτρώνουν; Ποιός παίρνει αυτά τα λεφτά; Και γιατί δεν έχουν φύγει όλες;
Ευχαριστώ γαι το κοπλιμέντο σας, αλλά φοβάμαι οτι δεν μπορώ να δεχτώ μια ανώνυμη μαρτυρία ως αξιόπιστη. Ειδικά επειδή μου λέτε κάτι αυταπόδεικτα λάθος: Η ΜΙΑ φωτογραφία που χρησιμοποιώ από αποξήλωση είναι πρόσφατη, από τις αποξηλώσεις που άρχισε το Υπουργείο Υποδομών (και όχι ο δήμος).
Οι δύο τελευταίες φωτογραφίες, είναι από αποξηλώσεις που έχουν γίνει στο Μαρούσι, από τον Δήμο Αμαρουσίου κ. Δούκα. Κάντε τον κόπο να μπείτε στο site του Δήμου Αμαρουσίου, www.maroussi.gr, βάλτε στην "αναζήτηση" τη λέξη αποξήλωση, και θα δείτε το αποτέλεσμα, που θα σας διαψεύσει.
Το να λέτε ένα αόριστο "γιατί συνεχώς είναι γεμάτο παράνομες πινακίδες το Μαρούσι;" έχει την ίδια βάση ως μαρτυρία, όσο η δική μου, ανώνυμη μαρτυρία.
Όσο για τις δήθεν αποξηλώσεις του Υπουργείου, αυτές περιορίζονται προς το παρόν στην Λ. Κηφισίας που ανήκει στο Χαλάνδρι, καθώς στο Μαρούσι παράνομες πινακίδες υπάρχουν πια μόνο σε ταράτσες κτηρίων.
Κάντε μια βόλτα στο σημείο απ'όπου ξεκίνησε τις αποξηλώσεις το Υπουργείο. Έβγαλε μια (1) πινακίδα, κι άφησε ακριβώς πίσω της, πίσω από το περίπτερο του κόμβου Λ. Κηφισίας & Σπ. Λούη, άλλη μια, και πιο πάνω άλλη μια.
Ξερνάω από αηδία όταν ακούω μπούρδες του στυλ "Είμαστε (ποιοί;) η χώρα που γέννησε τον πολιτισμό κλπ.". Ποιός πολιτισμός; Είμαστε χώρα βαρβάρων αγαπητέ Προκόπη. Βαρβάρων και ανδραπόδων που αδιαφορούν παντελώς για το πολυτιμότερο αγαθό, την ανθρώπινη ζωή. Οι "ψυχροί" Γερμανοί, Βρετανοί κλπ μας μάραναν... Αυτοί είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ και όχι ΦΡΑΠΕΔΕΣ ΜΕ ΓΑΛΑ ΜΕΤΡΙΟΙ. Γιατί γι αυτούς, η προστασία της ανθρώπινης ζωής είναι υπόθεση της ευνομούμενης συντεταγμένης πολιτείας που έχουν την τύχη να διαθέτουν.
Εδώ είναι η χώρα των ανθρωπόμορφων φραπέδων - που κρύβονται πίσω από το κλέος των αρχαίων ελλήνων - της κλάψας και του ρηχού φτηνοσυναισθηματισμού, η χώρα του "δεν γίνεται", του "κάντε μια ενυπόγραφη διαμαρτυρία" του "κάντε μια αίτηση και βλέπουμε" του "δε βαριέσαι" του "ωχ αδερφέ" του "τι ψάχνεις να βρεις ρε φίλε". Για τηυν ακρίβεια,"ψάχνω να βρω" ένα νεροχύτη για να ξεράσω...
@Ανώνυμος: Εξακολουθώ να μη λαμβάνω τη μαρτυρία σας ως αξιόπιστη, λόγω ανωνυμίας. Το τι ισχυρίζεται ένας δήμος που έχει τη "φωλιά του λερωμένη" δεν μου λέει τίποτα. Η τελευταία φωτό δεν είναι αποξήλωση, είναι αφαίρεση των διαφημιζομένων - έχει διαφορά. Η αποξήλωση στην προτελευταία φωτό είναι σίγουρα μετά την ανακοίνωση των μέτρων από την κυβέρνηση. Ακόμα κι αν είναι του ίδιου του Δήμου Αμαρουσίου, δεν μου λέει τίποτα - κατόπιν εορτής. Άλλωστε πολλοί δήμοι παριστάνουν τους "μαχητικούς", αλλά από την "πίσω πόρτα" κάνουν κι άλλες παράνομες συμβάσεις.
Αφού δεν υπάρχουν πια παράνομες πινακίδες στο Μαρούσι, όπως ισχυρίζεστε, γιατί ο κύριος Σταυρουλάκης ενεπλάκη στο επεισόδιο που περιγράφω, αφήνοντας λουλούδια στην πινακίδα που σκότωσε το γιο του, πριν από λίγο καιρό;
Το ερώτημα που σας απηύθυνα δεν είναι "μαρτυρία". Είναι ρητορικό ερώτημα, μιας λογικής σκέψης, με βάση τα στοιχεία του ρεπορτάζ. Και ομολογώ, δεν αντιλαμβάνομαι τα κίνητρα σας, που μοιάζουν μάλλον ύποπτα. Γιατί δεν λέτε ποιόν θέλετε να υπερασπιστείτε - και γιατί ακριβώς;
@Christopher: Όλα αυτά που λέτε, υπάρχουν. Αλλά νομίζω, είστε λίγο υπερβολικός...
Αγαπητέ Προκόπη, αν κάποιος πολίτης χώρας με πολιτικό πολιτισμό και ευνομούμενη συνταγματική πολιτεία διάβαζε το post σου ή α)δεν θα πίστευε τα γραφόμενά σου (θα νόμιζε ότι έκανες πλάκα) ή β) θα τα θεωρούσε τουλάχιστον ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ.
Εσύ και εγώ ξέρουμε ότι είναι αλήθεια γιατί ξέρουμε σε ποιά χώρα ζούμε. Στη χώρα που πρέπει να μετονομαστεί από Ελληνική Δημοκρατία(;;;;) σε ΕΛΑΜΩΡΕΤΩΡΑ.
Εξακολουθείς να επιμένεις ότι είμαι εγώ ο υπερβολικός;
Επειδή αποκάλεσα βάρβαρους και φραπέδες τα ανθρωπάκια που ανέχονται να πεθαίνει ένα 20χρονο παιδί επειδή κάποιο κάθαρμα έκανε ότι του κάπνισε και ότι το συνέφερε και κάποιο άλλο κάθαρμα δεν εφάρμοσε το νόμο γιατί "ελαμωρετώρα";
Εντάξει, δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Και εντάξει, ναι, ίσως ήμουν υπερβολικός. Αλλά είμαι θυμωμένος, όπως και συ. Και εξοργισμένος. Καλύτερα ο θυμός και η υπερβολή από την υπέρτατη ΥΒΡΗ. Το θάνατο ενός ανθρώπου γιατί "ελαμωρετώρα"...
@Christopher: Οκ, έτσι όπως τα επεξηγείτε, δεν επιμένω... :-)
Δυστυχώς αγαπητέ, ρεπορτάζ από τον καναπέ είναι εύκολο να κάνετε. Όταν ένας δήμος έχει αποξηλώσει 400 πινακίδες, το μόνο ύποπτο είναι ότι αυτό αποσιωπάται από επώνυμους, κι όχι η αλήθεια που σας λέει κάποιος ανώνυμος...Άλλωστε εσείς είστε διαχρονικά λάτρης την προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τώρα απαιτείτε την επωνυμία;
@Ανώνυμος: Συνεχίζετε να αερολογείτε ασυστόλως. Τι δουλειά έχουν τα προσωπικά δεδομένα, με την αξιοπιστία μιας μαρτυρίας (που φυσικά έχει άλλο βάρος, όταν είναι επώνυμη, όπως και οι καταγγελίες);
Τα περί ρεπορτάζ "του καναπέ" αφήστε τα. Θα ήμουν έτοιμος να δεχτώ τα "στοιχεία" σας, - δεν έχω κανένα πρόβλημα - αν ήταν πραγματικά στοιχεία μιας καταγγελίας/μαρτυρίας που έχει υπογραφή και αξιοπιστία. Οι ανώνυμες μπηχτές δεν έχουν κανένα νόημα.
Και ιδιαιτέρως, δεν έχει κανένα νόημα, αν ο Δήμος Αμαρουσίου έχει αφαιρέσει 400 πινακίδες, αλλά έχει επιτρέψει άλλες 4000 να ξεφυτρώσουν...
Εξακολουθώ να απορώ γιατί επιμένετε - και ποιά είναι τα κίνητρα σας.
Προφανώς, μιας και συνήθως, όπως ομολογείτε σε επόμενη ανάρτησή σας, εσείς απλά μεταφέρετε ειδήσεις που σας λένε, αγνοείτε ότι τα κίνητρα κάποιου να πει κάτι που γνωρίζει, μπορεί να είναι απλά η αλήθεια. Δυστυχώς, το θέμα δεν το γνωρίζετε, απλά μεταφέρατε όσα σας...μετέφεραν. Εδώ δεν μπαίνετε καν στον κόπο να δείτε τα στοιχεία που σας προέτρεψα να δείτε! Αλλά εδώ κάνατε ολόκληρο ρεπορτάζ, χωρίς την άποψη του Δήμου Αμαρουσίου. Δεν με εκπλήσσει. Κατανοήστε όμως ότι το να λέει κάποιος την άποψή του ανώνυμα, όταν η μαφία των διαφημιστικών πινακίδων απειλεί όποιον μιλάει για το θέμα αυτό, είναι δικαίωμά του. Δικαίωμα δεν έχει κανείς όμως, να παραποιεί την αλήθεια.
@ανώνυμος: Κουράζεστε εκνευριστικά τζάμπα και απορώ γιατί εξακολουθώ και σας απαντώ, καθώς είστε εξαιρετικά κακοπροαίρετος - και επιμένω, ύποπτων κινήτρων.
1. Σε επόμενο ποστ περιγράφω τη μετάδοση των ειδήσεων από τους ρεπόρτερ, όταν είμαι στο στούντιο. Εδώ έχω κάνει εγώ το ρεπορτάζ - και μου πήρε και πολύ καιρό μάλιστα. Καμία σχέση το ένα με το άλλο.
2. Προσφανώς είστε άσχετος από δημοσιογραφία. Ένα ρεπορτάζ φτιάχνεται από αντικρουόμενες μαρτυρίες. Για το συγκεκριμένο θέμα, την αντίθετη άποψη κλήθηκε να εκφράσει ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ, που έσπευσε να υπερασπιστεί όλους τους δημάρχους - και τους εκπροσωπεί.
3. Τα στοιχεία που με προτρέψατε να δω, τα είδα. Ακόμα και αν όντως έχει γίνει έτσι, οι εντυπώσεις που δημιουργούν δεν είναι πιστευτές, δεδομένου οτι τα λέει ο δήμος Αμαρουσίου, για να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Έχει μεγάλες αμαρτίες αυτός ο δήμος - και αυτό δεν προέκυψε μόνο από τον κύριο Σταυρουλάκη.
4. Επαναλαμβάνω - και κατανοήστε το επιτέλους: ΔΕΝ έχει σημασία πόσες πινακίδες αφαίρεσε το Μαρούσι, όταν είναι γεμάτο παράνομες πινακίδες. Σημασία έχει το αποτέλεσμα. Τη διαφορά την έκανε το Γαλάτσι και η Νέα Ιωνία, που τις έβγαλαν όλες και καθάρισαν. Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού.
5. Το να επικαλείστε την ανάγκη ανωνυμίας, λόγω της μαφίας των πινακίδων, όταν υπερασπίζεστε ένα δήμο που δεν έχει καταφέρει να πείσει οτι δεν έχει δεσμούς με αυτή τη μαφία, είναι τουλάχιστον αστείο...
Δεν μας τα λέτε καθόλου καλά. Κι επειδή τα σχόλια εδώ είναι για ανθρώπους που έχουν να πουν κάτι δημιουργικό και καλοπροαίρετο, κριτικά ή όχι, σας συνιστώ να μην επανέλθετε.
Θα συμφωνούσα με την παρατήρηση για την επώνυμη μαρτυρία αν μπορέσετε να τεκμηριώσετε τη δική σας επώνυμη καταγγελία για τις 4000 νέες πινακίδες που ξεφύτρωσαν στη θέση των 400 που αφαιρέθηκαν. Θέλετε να ενημερώσετε κάποιους δημότες του Αμαρουσίου που σας παρακολουθούν σε ποιες 4000 πινακίδες αναφέρεστε;
@ΔΗΜΟΤΗΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ: Δεν είναι καταγγελία, είναι σχήμα λόγου - αν δεν καταλαβαίνετε κι από την αναλογικότητα των αριθμών.
Παρακαλώ μην επιμένετε σε μια ατέρμονη συζήτηση, που δεν έχει νόημα. Ότι είχα να πω το είπα: Το Μαρούσι είναι ακόμα γεμάτο πινακίδες (αψευδείς μάρτυρες η 2η και η 4η φωτό). Το βλέπει και όποιος περνάει καθημερινά. Ο δήμος έχει "αποτύχει" από το να το καθαρίσει, όπως όφειλε. Είναι λοιπόν υπόλογος. Και δε θα ήταν, μόνο αν είχαν φύγει όλες οι παράνομες πινακίδες.
Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την εμμονή σας! κανονικά όλοι έπρεπε να υποστηρίζεται να φύγουν οι πινακίδες! Έχουν χαθεί ζωές!!! Εκεί οδηγούν και τα παιδιά σας! Αλλά όπως ανέφερε και η Νόρα
Μολυβιάτη αν δεν σου συμβεί δεν νοιάζεσαι....
Ακόμα να κατέβουν όμως οι περισσότερες.
Ξεκινήσαμε, το δείξαμε στην TV, και μετά... άστο να πάει...
@Darthiir the Abban: Νομίζω οτι θέλει πολύ χρόνο και πίεση από όλους μας...
Ειμαι ενας απο αυτους που εργαζοντουσαν σε 1 απο τις 3 βασικες εταιρειες του χωρου του outdoor .
Μια Δευτερα πρωι μου ανακοινωσαν οτι σταματαω την εργασια μου στο χωρο .
Σκεφτομαι οτι το θεμα μας δεν ειναι το outdoor αλλα ο πολεμος των μεσων διαφημισης .
Θα μπορουσε να διατηρηθει η Outdoor διαφημιση αν οι εταιρειες και η πολιτεια καθοντουσαν σε ενα τραπεζι και συζητουσαν πανω σε ενα πλαισιο .
Κυριοι οι 20.000 εργαζομενοι δεν ειναι ενας αριθμος που δεν αναφερεται στη πραγματικοτητα αν λαβει κανεις υπ'οψιν του και τους εξωτερικους συνεργατες .
Αν θεωρητε οτι μεσα στο πλαισιο της γενικης κρισης αυτη ηταν η λυση τοτε και εγω μαζι σας .
Φαινεται οτι εχουμε λυσει ολα τα αλλα προβληματα του Ελληνικου κρατους .
Καλη σας συνεχεια .
@Ανώνυμος: Όχι, το θέμα μας είναι οτι μια ολόκληρη "αγορά" ΔΕΝ μπορεί να ζει με την παρανομία και τη μαφιόζικη μέθοδο. Είναι υπέρτερο αγαθό για την κοινωνία αυτό, από την ανεργίας σας - που βεβαίως δεν είναι καθόλου επιθυμητή. Ωστόσο, με αυτή τη λογική, θα λαμβάναμε υπ' όψιν τον "κοινωνικό παράγοντα" και στην περίπτωση των εγκληματικών οργανώσεων: "Να μην τις καταδιώξουμε, για να μη χάσει ο κόσμος που ζει από αυτές το ψωμάκι τους"...
Η λύση δεν είναι "να κάτσουν η πολιτεία και οι εταιρείες σε ένα τραπέζι" (χωρίς να έχω αντίρρηση για οποιονδήποτε διάλογο). Η λύση είναι να σταματήσουν ΕΝΤΕΛΩΣ αυτές οι εταιρείες τις παράνομες συμφωνίες με τους δήμους, κάτω από το τραπέζι - και την τοποθέτηση πινακίδων παράνομα, χωρίς να τηρούνται οι προδιαγραφές ασφαλείας...
Το θεμα εχει περισσοτερες προεκτασεις απο αυτες που παρουσιαζεται στο κειμενο σας κυριε Δουκα .
Αν βαλουμε σαν μοναδα μετρησης την νομιμοτητα τοτε εχετε δικιο.
Η οπτικη γωνια που βλεπει κανεις τα πραγματα παιζει καθοριστικο ρολο στη κριση του .
Ας μιλησουμε για τον βρωμικο χωρο του outdoor και τον παραλληλησουμε με τον καθαρο και διαυγη χωρο της δημοσιογραφιας τοτε ναι , ισως κανω εγω λαθος .
Θα προτεινα αυτοι που εχουν το μαχαιρι(πολιτεια) και το πεπονι(εταιρειες , διαφημιστικα μεσα , δημοσιογραφοι) να δουν πιο σφαιρικα το θεμα .
Η outdoor διαφημιση δεν ειναι το καρβουνο μεσα στα διαμαντια .
Το αποτελεσμα ολης αυτης της κινησης ειναι οι χιλιαδες ανεργοι αλλα και μερικες εκατονταδες ιδιοκτητες που εχασαν ενα σοβαρο εισοδημα , ολα τα αλλα ειναι προς λαικη καταναλωση .
@Ανώνυμος: Η σχετικοποίηση που επιχειρείτε δεν έχει κανένα νόημα. Το ένα έγκλημα δεν αναιρεί το άλλο. Λυπάμαι, αλλά το ζήτημα του απίστευτου τριτοκοσμικού και εγκληματικού outdoor στην Ελλάδα, δεν είναι οι ιδιοκτήτες που έχασαν λεφτά και η συνεπακόλουθη ανεργία. Είναι οι δεκάδες που χάνουν τη ζωή τους και η αισθητική υποβάθμιση όλης της Ελλάδας. Και αυτά δεν είναι "λαϊκή κατανάλωση", γι αυτό μην επιμένετε. Προς "λαική κατανάλωση" είναι τα δικά σας επιχειρήματα...
Ο τίτλος του προβλήματος είναι απλός: Απίστευτη διαφθορά/διαπλοκή με τους δήμους και τους ανθρώπους τους...
Υ.Γ. Ρίξτε μια ματιά στο http://andriotakis.wordpress.com, που είναι σχεδόν όλο αφιερωμένο στο ζήτημα αυτό. Ίσως πειστείτε για το πόσες διαστάσεις έχει...
Συγνωμη αλλα δε θα συμφωνησω καθολου μαζι σας , ο τροπος που αντιμετωπιζεται το γεγονος ειναι μονοπλευρος .
Δε θα επεκταθω και δε θα απαντησω διοτι θα οδηγηθουμε σε ενα διαολογο ο οποιος δε βγαζει πουθενα , το νομισμα εχει 2 πλευρες , εσεις βλεπετε μονο την μια .
Συμφωνω απολυτα για την νομιμοτητα αλλα ειναι διαφορετικο να νομιμοποιεις και να βαζεις καποιο νομοθετικο πλαισιο σε μια ενεργεια - επαγγελμα και διαφορετικο να ξηλωνεις το επαγγελμα απο την ριζα του .
Δυστυχως τετοιες κινησεις εχουμε συνηθησει στην Ελλαδα , ποναει κεφαλι - κοβει κεφαλι .
Ευτυχως που ολοι αυτοι που "ανακαλυψαν" και "καθαρισαν" τον χωρο δεν ακολουθησαν την ιατρικη γιατι θα ειχαμε θρυνησει περισσοτερους να ειστε σιγουροι .
@Ανώνυμος: Καμία αντίρρηση, ο καθείς έχει τις απόψεις του. Ο χώρος θέλει επειγόντως *εξυγίανση*. Και αυτό σημαίνει κυνήγι των παράνομων δραστηριοτήτων - ακόμα δεν έχουν γίνει παρά πολύ λίγα. Αφαιρούν 5 πινακίδες και ξεφυτρώνουν δεκάδες, ταυτόχρονα. Νομοθετικό πλαίσιο και προδιαγραφές υπάρχουν και είναι σαφέστατες - δείτε στο www.illegalsigns.gov.gr. Απλώς, και οι δήμοι και οι διαφημιστές δεν θέλουν να τις τηρούν, γιατί δεν τους συμφέρει.
Κανείς δεν απαγόρευσε τη νόμιμη υπαίθρια διαφήμιση. Οι ίδιες οι εταιρείες και οι δήμοι την αποφεύγουν, γιατί η απράνομη "αποδίδει"...
Δημοσίευση σχολίου