9.3.10

Αυτή η Ελλάδα πρέπει να φύγει (part 3)...

Αυτοί ειδικώς οι αστυνομικοί, που πήγαν να φορτώσουν μια τσάντα μολότωφ σ΄έναν φοιτητή που είχε κατέβει με τις πυτζάμες (!) από το διαμέρισμα του, πρέπει να φύγουν οπωσδήποτε - και χαίρομαι που διαβάζω οτι μάλλον έτσι θα γίνει. Διότι ο αστυνομικός που καταφεύγει σε αυτού του είδους την κουτοπονηριά - να κατασκευάζει ενόχους δηλαδή - είναι ίσως από τα χειρότερα δείγματα. Χειρότερο ίσως και από αυτόν που ασκεί βία σε κρατούμενο ή σε διαδηλωτή, που παρανομεί προς ίδιον όφελος, που προσπαθεί να απαλλάξει έναν ένοχο συνάδελφο του, κουκουλώνοντας τις ανομίες του. Θα πείτε “παλιά η πρακτική, την έχουν ασκήσει οι αστυνομίες όλου του κόσμου”.


Έχω την εντύπωση όμως, οτι αυτή η εκδοχή της αστυνομικής αυθαιρεσίας είναι λίγο πιο σύνθετη, στη σημερινή “βραχυκυκλωμένη” Ελληνική Αστυνομία. Είναι αποτέλεσμα μιας τεμπελιάς και μιας ανικανότητας (κουτοπόνηρης και δημοσιοϋπαλληλίστικης), που επειδή δεν μπορεί να εντοπίσει και να πείσει για την όποια αποτελεσματικότητα, έχει στήσει μια σύλληψη, με έτοιμα από πριν τα “αποδεικτικά στοιχεία”. Ή με επιπολαιότητα, παίρνει μια απόφαση της στιγμής, να φορτώσει ένα εύρημα "σε όποιον νάναι", που θα την ζήλευε και ο Inspecteur Clouseau. Που από σύμπλεγμα, γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να βρει κανενός είδους ηθική επιβράβευση από την κοινωνία, αγκομαχά για μια “επιτυχία”. Που επειδή ενδεχομένως είναι (και συνειδητά ιδεολογικά) φασιστοειδής, περιορίζεται στο iq του ραδικιού, που επιτάσσει η κοσμοθεωρία αυτή. Που εκτός των άλλων, παρότι είναι νέοι άνθρωποι, είναι τόσο βλάχοι και αλαζόνες, που δεν έχουν καταλάβει οτι όλα, στη σημερινή κοινωνική και τεχνολογική φάση, μπορούν να καταγραφούν - τίποτα δεν είναι πια (μετά βεβαιότητας) μη δημόσιο, όσο κι αν προσπαθείς να το κρύψεις. Η πράξη τους είναι συνέχεια (σε ευθεία γραμμή) της αδιανόητης κουτοπονηριάς με τη ζαρντινιέρα, που σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της αστυνομίας, είχε “σηκωθεί και χτυπήσει” τον Κύπριο φοιτητή - μαζί με τη νοημοσύνη ενός ολόκληρου λαού...

Η συνειδητή κατασκευή ενόχου απέχει ένα βήμα, από την παραβίαση ή την άγνοια του νόμου (ανεπίτρεπτη για αστυνομικό), από την προσπάθεια αποφυγής των ευθυνών, από το κουκούλωμα. Είναι συνειδητή παραβίαση με δόλο του ρόλου που επιφυλάσσει η οργανωμένη πολιτεία στον “θεματοφύλακα του νόμου”. Είναι η συνειδητή παραβίαση των αξιών που θέλουν το δίκαιο να προτιμά την αθώωση ενός ενόχου από την καταδίκη ενός αθώου. Είναι η πληγωμένη αντίδραση του επιζήμιου στενόμυαλου, που αντί να σκύψει κάποια στιγμή αυτοκριτικά στις αδυναμίες του, προσπαθεί να αντιτάξει τον τσαμπουκά και το "αντριλίκι" μιας ευνουχισμένης εξουσίας. Ούτε η κοπέλα σας δεν πρέπει να σας θέλει μετά από αυτό...




Αντίθετα, θα είμαι πιο επιεικής στην κριτική μου για τον αστυνομικό που ψέκασε τον Μανόλη Γλέζο. Και θα προβάλλω τις ενστάσεις μου σε μεγάλο μέρος της “κατακραυγής” που υπήρξε, αλλά στο εξαιρετικό και (με την καλή έννοια) “προβοκατόρικο” post του old boy, που με έβαλε σε πολλές σκέψεις.

Ναι, η πράξη είναι καταδικαστέα - όχι όμως γιατί πρόκειται για τον Μανόλη Γλέζο (όπως και στο αντίστοιχο επεισόδιο στο Φλοράλ, δεν ήταν τέτοια επειδή επρόκειτο για τον Παπαχρήστο). Πρώτον, διότι τα χημικά έπρεπε ήδη να έχουν καταργηθεί, όπως είχε υποσχεθεί η ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Δεύτερον, διότι επρόκειτο περί ενός υπερήλικα, που δεν απειλούσε (όπως φαίνεται στα ενσταντανέ) πραγματικά την ακεραιότητα του αστυνομικού - άρα δεν ευσταθεί η νόμιμη άμυνα για αυτοπροστασία. Και πολύ σωστά, οι συνδικαλιστές της ΕΛ.ΑΣ. επισκέφθηκαν τον Γλέζο και ζήτησαν συγνώμη. Θα έπρεπε να το κάνουν για κάθε τέτοια περίπτωση πολίτη.

Το πιθανότερο είναι οτι επρόκειτο για ακόμη έναν ανεκπαίδευτο και φοβισμένο αστυνομικό, ακατάλληλο για τη δουλειά αυτή - μπορεί και με απαράδεκτες οδηγίες από τους επίσης ακατάλληλους ανωτέρους. Το πιθανότερο είναι οτι αντέδρασε σπασμωδικά - και οτι δεν αναγνώρισε τον Γλέζο.


Εδώ όμως υπεισέρχεται και η ευθύνη του ίδιου του Γλέζου. Διότι ακόμα και τις αγνότερες προθέσεις να έχει, ένας άνθρωπος με τόσο μακρά παρουσία στο δημόσιο βίο (άρα χωρίς το ελαφρυντικό του ακαταλόγιστου ή του θυμικού) γνωρίζει οτι δεν μπορεί να αποφύγει τις δύο παρακάτω εκδοχές:

Ή υπολογίζει οτι θα αποσπάσει με επιτυχία τον συλληφθέντα από τα χέρια των αστυνομικών, χρησιμοποιώντας (αν όχι την αναγνωρισιμότητα) την ηλικία του, καθώς ο απέναντι μπορεί να δυσκολευτεί να του ασκήσει βία.

Ή ο αστυνομικός θα του ασκήσει βία, άρα ο υπερήλικας (μόνο και μόνο από την ηλικία του, χωρίς να υπολογίσουμε την αναγνωρισιμότητα) θα κερδίσει το παιχνίδι των εντυπώσεων: Ούτως ή άλλως θα βγει κερδισμένος, “εκβιάζοντας” στην ουσία με τα άσπρα του μαλιά.

Τη σκέψη αυτή κάνουν ούτως ή άλλως, όσοι επιχειρούν να διασπάσουν αστυνομικούς κλοιούς, πόσο μάλλον με το πλεονέκτημα της εικόνας του αδυνάμου, όπως κάποτε οι συνταξιούχοι επί Σημίτη - κάτι που έκτοτε αναφέρεται ως μία από τις “κηλίδες” της διακυβέρνησης του.

Όσο λοιπόν αγνός και “ουδόλως ωφελιμιστής” να είναι ο Μανόλης Γλέζος (και δεν έχω κανένα λόγο να μη πιστέψω τις μαρτυρίες για την ποιότητα του), δεν μπορώ να μη σκεφτώ οτι αποδέχεται να θέτει την ιστορία του (για την οποία όλοι τον τιμούν) στην υπηρεσία συγκεκριμένων πολιτικών ιδεών και μεθόδων δράσης (με τις οποίες δεν συμφωνούν όλοι). Και να εξακολουθεί, αντί να παραμένει στα μετόπισθεν (για λόγους αυστηρά σεβασμού στην έννοια της πολιτικής ανανέωσης) και να είναι ένας “σοφός” της αριστεράς, την πορεία του οποίου θα σέβονταν ενδεχομένως όλοι, να ηγείται μιας συνιστώσας του ΣΥΡΙΖΑ, που κινείται (αν όχι στην καρδιά) στις παρυφές του φανατισμού και του εξτρεμισμού. Θα θυμίσω οτι (κατά την άποψη μου) και οι αντιλήψεις και μέθοδοι της αριστεράς στην Ελλάδα έχουν τεράστιο μερίδιο ευθύνης για το πώς φτάσαμε εδώ που φτάσαμε, αλλά και οτι “συναγωνιστές” του Μανόλη Γλέζου, από μια άλλη συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ, της ΚΟΕ, ήταν αυτοί, που σύμφωνα με όλες τις καταγγελίες, ξυλοκόπησαν τον (συμπαθή ή όχι, δεν έχει σημασία, αλλά εκλεγμένο) πρόεδρο της ΓΣΕΕ - την ίδια μέρα μάλιστα, λες και το έκαναν επίτηδες, για να του χαλάσουν τις εντυπώσεις...

Υ.Γ. Προσπαθώντας να είμαι δίκαιος στην κριτική μου, θα αναφέρω οτι είναι προς τιμήν του Μανόλη Γλέζου η ηπιότητα του λόγου, στις δηλώσεις μετά το επεισόδιο.





"Επί του πιεστηρίου": Εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του Αντώνη Καρκαγιάννη, παλαιού στελέχους της αριστεράς και 10 χρόνια νεώτερου, που απευθύνεται στον Μανώλη Γλέζο, στην Καθημερινή.


Οι φωτό είναι από την Ελευθεροτυπία και το blog του old boy, ενώ το εξώφυλλο από το www.amazon.com

To post συνοδεύεται από το "Should I Stay Or Should I Go", μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των Βρετανών Clash.

buzz it!

31 σχόλια:

Yank_o είπε...

Καλημέρα.

Ο Γλέζος δεν θα πάει στα μετόπισθεν επειδή του το λέμε εμείς και είναι δικαίωμά του. Ούτε φέρθηκε ο ίδιος ως VIP όπως σωστά γράφετε.

Συμφωνώ για τον εκβιασμό των άσπρων μαλλιών και για την αξιολόγηση του τι έκανε ο αστυνομικός.

Το πρόβλημα για εμένα είναι κυρίως οι αυτόκλητοι "συναισθηματικοί" λαϊκιστές που σπεύδουν να υπερθεματίσουν με τραβηγμένους ή και βλακώδεις συσχετισμούς (π.χ. ο άνθρωπος που κατέβασε τη γερμανική σημαία vs. το δάχτυλο του γερμανικού Φόκους).

Prokopis Doukas είπε...

@Yank_o: Χμμ.. Και μένα όμως είναι δικαίωμα μου να ασκώ κριτική. :-)

Ναι, συμφωνώ οτι το πιο ενοχλητικό ήταν οι κραυγές...

null είπε...

Καλημέρα! Νομίζω ότι αν ο κάθε Γλέζος νιώθει ότι μπορεί να κατέβει σε μια πορεία, καλώς το κάνει. Και δείχνει συνέπεια ως προς τα πιστεύω του και παρακινεί τους νεότερους να τον μιμηθούν. Δεν συμφωνώ με τη λογική της "απόσυρσης" αναγκαστικά επειδή πέρασε μια κάποια ηλικία.

Από εκεί και πέρα, όταν έχεις αυτή την ασύδοτη αστυνομία, είτε παιδί είσαι είτε γέρος, καλή σου τύχη...

Prokopis Doukas είπε...

@null: Χμμ... Να κατέβει σε μια πορεία, ναι, ίσως. Να επιχειρήσει να διασπάσει έναν κλοιό αστυνομικών ή να αποσπάσει συλληφθέντα, δεν ξέρω. Αν το έκανε αυτό μια ομάδα αναπήρων (για να κάνω έναν ακραίο παραλληλισμό), τι θα λέγατε;

Γκιωνης είπε...

Καλημέρα

"...Νομίζω οτι ο Γλέζος, όσο δεν μπορεί να είναι " αντικείμενο " ...ψεκάσματος από ανιστόρητους και ανεγκέφαλους, άλλο τόσο δεν μπορεί να είναι " αντικείμενο " ( πάλι αντικείμενο ) βερμπαλισμών και επαναστατισμών και εκμετάλλευσης από ανιστόρητους και ανεγκέφαλους ( πάλι )...."
. Αυτά έγραψα σε σχόλιο στο δικό μου ιστολόγιο και με αφορμή αυτό, θέλω να πώ οτι πολύ χαίρομαι που υπάρχουν πιά πολλές φωνές ψύχραιμες, σοβαρές και που κρατούν καθαρή ματιά τόσο πάνω σε αυτό το γεγονός όσο και σε άλλα θέματα όπως η κρίση, τα μέτρα, το παρόν και το μέλλον που διαφοροποιούνται από την εύκολη και ανέξοδη "κριτική".

null είπε...

νομίζω ότι ευθύνη έχει ο Γλέζος μόνο αν πήγε συνειδητά για να φάει τα χημικά και να θυματοποιηθεί. Αλλά αυτό το ξέρει μόνο ο ίδιος και κανένας άλλος (και προφανώς δεν πιστεύω ότι έκανε κάτι τέτοιο). Από εκεί και πέρα όλη την ευθύνη την επιρίπτω στην αστυνομία. Και ο ανάπηρος άμα νιώθει ότι τον πνίγει το δίκιο θα πάει να διαμαρτυρηθεί, με αποτέλεσμα ή να φάει χημικά όπως ο Γλέζος ή να του ακούσει το "προσαγωγή ο κύριος" όπως ο Παπαχρήστος ή κλπ κλπ

Prokopis Doukas είπε...

@Γκιωνης: Ευχαριστώ, χαίρομαι που συμφωνούμε..

@null: Μπορεί να μην ήξερε οτι θα έτρωγε χημικά, αλλά δεν "πήγε συνειδητά";

Ας πούμε οτι ο ανάπηρος έχει το ελαφρυντικό οτι τον πνίγει το δίκιο. Ο πολιτικός, ετών 88, το έχει;

imwrong είπε...

Νομίζω ότι ο Γλέζος μπορεί να σκέφτεται όπως θέλει, ως πολίτης. Ο αστυνομικός, όμως, φορώντας τη στολή του, δε μπορεί να σκέφτεται όπως θέλει. Υπ' αυτή την έννοια, δε βλέπω γιατί πρέπει να κάνεις τον συμψηφισμό αυτόν στο δεύτερο κομμάτι της ανάρτησής σου.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Προκόπη, για τον Γλέζο έχεις άδικο, κατά την γνώμη μου πάντα, γιατί δεν γίνεται (πάντα κατά τη γνώμη μου) να λέμε στον Γλέζο "αυτά παθαίνουν όσοι είναι στην πρώτη γραμμή. Με τη =ν ίδια λογική θα έπρεπε να λέγαμε το ίδιο στον κο Παναγόπουλο "αυτά έχει ο κρατικοδίαιτος συνδικαλισμός - ενίοτε οι εργάτες θα εκνευρισθούν και εναντίον σου...". Το οποίο και μας φέρνει στο δεύτερο σκέλος των ενστάσεων μου : ο Παναγόπουλος δεν έφαγε ποτέ ξύλο, μόνο ένα γιαούρτι και λίγο νερό - ούτε καν με το μπουκάλι του. Όσοι το ισχυρίζονται ψεύδονται θρασυτατα - ο Παναγόπουλος δεν είναι Πολυζωγόπουλος κι όλοι ξέρουμε τι έπαθε το βοσκόπουλο που έσκουζε όλη την ώρα "λύκος! λύκος!" Παντελής Θ.

Prokopis Doukas είπε...

@imwrong: Βεβαίως και δε μπορεί, γι αυτό και τον καταδκάζω. Αυτό που λέτε το έχω γράψει πριν μου το πείτε, στο "πού πας με τέτοια αστυνομία"

Όπως όμως με ενδιαφέρει τι κάνει ο εκπρόσωπος της πολιτείας, άλλο τόσο με ενδιαφέρει τι κάνει ο πολιτικός ταγός - και μάλιστα ο 88χρονος. Δεν συμψηφίζω, αποδίδω - κατά την άποψη μου - ευθύνες...

@Ανώνυμος: Δεν ξέρω τι έγινε, αλλά η φωτογραφία του Παναγόπουλου διαψεύδει αυτό που λέτε. Όσο για τον Γλέζο, δεν θεωρώ οτι μπορεί να είναι στην πρώτη γραμμή - κι αν είναι, ας είναι τουλάχιστον του λόγου, στην ηλικία του...

John Black είπε...

Καλησπέρα Προκόπη,
συμφωνώ απόλυτα με το κείμενο. Θεωρώ ότι είναι η πιο ψύχραιμη και τολμηρή προσέγγιση στα γεγονότα που προηγήθηκαν και πάνω από όλα εκείνη που δίνει τον μεγαλύτερο σεβασμό στους εμπλεκόμενους.

Να σαι καλά.

Prokopis Doukas είπε...

@John Black: Σ' ευχαριστώ αγαπητέ! :-)

Freedom είπε...

Καλησπέρα Προκόπη

Επέστρεψα, χάρηκα που σε βλέπω στο δελτίο -φτου, σε μάτιασα, κόλλησες- και τσαντίστηκα με την εικόνα του Γλέζου να λιποθυμά. Δε θα πάθουν τίποτα τα...όργανα να μαθαίνουν και τίποτε άλλο εκτός από τις σκυλοτραγουδιάρες. Ο Γλέζος είναι κομμάτι από την ιστορία μας, λίγη ντροπή. Εντάξει, αποκοτιά και από τον ίδιο, αλλά αφενός μεν πήγε για να σώσει διαδηλωτή (που αν ήταν από αυτούς που κοπανάνε με καδρόνια τα "όργανα", κακώς πήγε) αφετέρου, διάολε, βλέπεις ένα γέροντα απέναντί σου, σιγά τον Γκοτζίλα που πρέπει να απωθήσεις! Και όντως, όπως λες, τα χημικά πότε θα καταργηθούν; Δε μας τα λέει καθόλου καλά ο Χρυσοχοϊδης! Όσο για τη συγγνώμη, ας μη μιλήσουμε για το συσχετισμό της με το φιλότιμο. Άντε να ξηλώνεται κανένας σιγά σιγά!

Φιλιά
(πολύ τσαντίστηκα που δεν πρόλαβα το event σου)
Ωραία γραβάτα!

Γεράσιμος είπε...

Αν κάποια στιγμή Προκόπη οι εθισμένοι στη δημοσιότητα 'επώνυμοι' γέροντες της χώρας αυτής αντιληφθούν ότι ήρθε η ώρα να καθίσουν σπίτι τους, θα κάνουν μεγάλο καλό. Ιδίως όσοι εξ αυτών αποτελούν και 'ανθρώπους-σύμβολα'. Διότι εκτός από τους εθισμένους στο να βρίσκονται στην επικαιρότητα γέροντες ένα άλλο που κρατά την Ελλάδα ανεξέλικτη είναι οι πάσης φύσεως συμβολισμοί (του ασύλου και πολλών άλλων).

imwrong είπε...

οκ, όμως ο "πολιτικός ταγός", όπως το θέτεις, μπορεί να μην αντιλαμβάνεται εαυτόν ως ταγό. Και δεν θα έπρεπε νομίζω. Μπορεί κανείς να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει με πολλές πολιτικές επιλογές του Γλέζου στην πορεία του στην κοινωνία εδώ κι εβδομήντα χρόνια, αλλά οφείλει να του αναγνωρίζει το δικαίωμα να ενεργεί κατά βούληση - ο παλιός του σύντροφος ο Καρκαγιάννης (καταδικασμένος κι αυτός σε θάνατο απ' τα στρατοδικεία, όπως ξέρεις) διαφωνεί αλλά δεν του αρνείται το δικαίωμα.

Για το περιστατικό με τον Παναγόπουλο υπάρχει και άλλη άποψη: http://theamapati.wordpress.com/2010/03/06/ergatopateres/

Prokopis Doukas είπε...

@Freedom: Καλώς τη μπομπού! (Σόρυ, αλλά αυτή η υπέροχη φωτό αυτό μου ενέπνευσε)... :-)

Νομίζω οτι τα λέτε πολύ ισορροπημένα και συμφωνώ. Όσο για το "event", υπάρχει πάντα και επόμενο..

@ Γεράσιμος: Ναι, διάβασα το post σου αγαπητέ - και όντως υπάρχει θέμα εκεί..

@imwrong: Τι πάει να πει δεν αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως ταγό; Και τότε γιατί ηγείται "συνιστώσας" του ΣΥΡΙΖΑ - και δεν είναι ένας απλός στρατιώτης της παράταξης του; Φυσικά μπορεί να ενεργεί κατά βούληση, αλλά να υφίσταται και την κριτική - χωρίς "απυρόβλητα" και υπερβολές, λόγω ηρωισμού...

Όσο για τον Παναγόπουλο, δεν έχω καμία διάθεση να τον υπερασπιστώ. Μπορεί όντως να επεδίωξε να "θυματοποιηθεί" και αυτός ή να άνοιξε ένα καυγά, επειδή δεν μπόρεσε να συγκρατηθεί και μετά να επεδίωξε να το εμφανίσει (όπως είπε και σήμερα στις δηλώσεις του) ως "δολοφονική απόπειρα".

Την αναφορά την έκανα, γιατί το επεισόδιο το προκάλεσε, χρησιμοποιώντας βία (έστω και υπό μορφή γιαουρτιού, η οποία ας πούμε είναι πιο άκακη), μια ακραία ομάδα που ασπάζεται μεθόδους φανατισμού και "συνοδοιπορεί" με τον Γλέζο, ταλαιπωρώντας (κατά την άποψη μου) την αριστερά - και δη την ανανεωτική.

Old Boy είπε...

Προκόπη, συμφωνώ σε αρκετά σημεία του ποστ, διαφωνώ στην κριτική σου για τον Γλέζο, σε ευχαριστώ για την παραπομπή, ωστόσο βασικά κάτι άλλο θέλω να πω για λόγους δεοντολογίας. Επειδή (κακώς) δεν αναφέρω από που παίρνω τις φωτογραφίες που βάζω στα ποστ μου, ενώ εσύ (καλώς) το αναφέρεις, για να μη δημιουργούνται παρεξηγήσεις κι εγώ τις φώτο του επεισοδίου του Γλέζου από το σάιτ της Ελευθεροτυπίας τις πήρα.

BlondeElena είπε...

Χμ... Θα μεταφέρω μια προσωπική εμπειρία, η οποία κατα τη γνώμη μου δείχνει τη διαφορετική οπτική που έχει ο καθένας μας πάνω στο περιστατικό, δίχως όμως να αθωώνεται η αυθαιρεσία των αστυνομικών πάνω στους πολίτες.

Ήμουν με τους γονείς μου, όταν μάθαμε για την επίθεση στον Μανώλη Γλέζο. Ιδού η αντίδρασή τους:

Μπαμπάς (με ολίγον παραδοσιακές "συντηρητικές" αντιλήψεις):" Καλά, τον ήρωα χτυπήσανε; Είναι ηλίθιοι!"

Μητέρα ( το προοδευτικό έτερον ήμισι):" Καλά και αυτός ο χριστιανός, 90 χρονών που πήγαινε μέσα στο χαμό;"

Επί της ουσίας δε διαφωνήσανε πως η πράξη του αστυνομικού ήταν απαράδεκτη. Απλώς μέσα από τον παραμορφωτικό τηλεοπτικό φακό, διαφωνούμε για τα δευτερεύοντα (αν η ηλικία Γλέζου του επιτρέπει να διαδηλωνει), κοιτάμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος (αυθαιρεσία του αστυνομικού).

Ο Μανώλης Γλέζος, βγαίνοντας από το νοσοκομείο δήλωσε " δεν έχει σημασία το ότι χτυπήθηκα εγώ, αλλά το ότι χτυπήθηκε ένας πολίτης. θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε να είχε βρεθέι στη θέση μου. Η επίθεση αυτή αποτελεί πλήγμα για τη δημοκρατία μας". Νομίζω η πιο νηφάλια και η πιο σωστή τοποθέτηση γύρω από την υπόθεση.

(Υ.Γ: άχρηστη πληροφορία: επί του θέματος, συμφώνησα με τον πατέρα μου.)

Prokopis Doukas είπε...

@Old Boy: Οκ, αγαπητέ, ευχαριστώ. Το post σου μου προκάλεσε μεγάλο προβληματισμό - σπάνεια συμβαίνει. Κι έτσι γεννήθηκε εν μέρει και το δικό μου. Είναι σπουδαίο (και ευχάριστο) να διαφωνούμε - τι στο διάολο, είναι και βαρετό να συμφωνείς συνέχεια... :-)

@ BlondeElena: Άρα τάσσεστε με τις πιο συντηρητικές αντιλήψεις.. :-)

Πέρα από την πλάκα, συμφωνώ κι εγώ οτι η δήλωση του, εξερχόμενος από το νοσοκομείο, ήταν πολύ σωστή - και το λέω στο ΥΓ. Κατά την άποψη μου όμως, δεν είναι ακριβώς δευτερεύοντα τα υπόλοιπα. Χωρίς να χριεάζεται να υπενθυμίσω οτι το post πρωτίστως ασχολείται και επικρίνει την αστυνομική αυθαιρεσία...

Old Boy είπε...

Οι διαφωνίες είναι καλό πράγμα, οι ψεκασμοί κακό, ό,τι χρώμα μαλλιά κι αν έχει ο ψεκαζόμενος :)

Prokopis Doukas είπε...

@Old Boy: Συμφωνώ απολύτως οτι οι ψεκασμοί είναι απαράδεκτοι... Ακόμα πιο πολύ όταν τα μαλιά είναι άσπρα.. :-)

Ανώνυμος είπε...

Προκόπη, θα επιμείνω (όχι χωρίς λόγο)και ας συνεχίζουν το ίδιο τροπάρι όλοι οι "αμερόληπτοι" στα σχόλια : ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Η ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ. Τα υπόλοιπα είναι όλα εκ του πονηρού... Παντελής Θ.

Prokopis Doukas είπε...

@Παντελής Θ: Οκ. Κάποιος όμως άρχισε ένα επεισόδιο βίας (έστω με γιούρτια ή νερά) - και αυτή ήταν η ΚΟΑ. Αυτό το είδαμε πολύ καθαρά στο βίντεο...

Ανώνυμος είπε...

Κάνω δίκη προθέσεων; Μπορεί. Αλλά το πρώτο μέρος του άρθρου το έβαλες για ξεκάρφωμα Προκόπη μου; είναι τυχαίο ότι ο σχολιασμός επικεντρώθηκε στα του Γλέζου;
Όπως μας εκθέτεις οι προθέσεις του είναι σαφείς, φαίνεται, ότι ο πονηρούλης ο Γλέζος χρησιμοποίησε την ηλικία του και την ιστορία του για να κάνει ντόρο. Τι να σου κάνει μετά το “όργανον”; ο αυθάδης γέρων δεν έπρεπε να πάει στη διαδήλωση γιατί έτσι, εκμεταλλεύεται τη θέση του. Και δεν φτάνει αυτό, δεν αφήνει και χώρο για την πολιτική ανανέωση. Επιπροσθέτως, την βία χρησιμοποιούν και οι συνιστώσες του Σύριζα, άρα είμαστε πάτσι... Υπέροχα.
Με μια διάφορα όμως. Ο πρ. της ΓΣΕΕ υπέστη διαπόμπευση, διασυρμό, γιουχάισμα(συνέβη(;) και με τον κ. Αλογοσκούφη στα Β.Π.), ξεμπρόστιασμα, κατακραυγή. Πρώτα ήρθε το γιαούρτι, μετά ο καφές, μετά το νερό. Μετά ο πρόεδρος ορμάει σε κάποιον, με κατάληξη την φώτο που επικαλείσαι. Αυτά είδαν τα ματάκια μας(διορθώστε με αν κάνω λάθος). Τα περί ΚΟΕ( όχι ΚΟΑ) τα "κατήγγειλε" ο πανθόπτης Άδωνης, πάντα αξιόπιστος(περισσότερο και από τα ματάκια μας).
Προτείνω κάτι, καλέ μου Προκόπη. Αύριο στη διαδήλωση να σταθείς δίπλα στο Γλέζο, να τον προστατεύσεις και να τον βοηθήσεις να μείνει στα “μετόπισθεν (για λόγους αυστηρά σεβασμού στην έννοια της πολιτικής ανανέωσης)”

Κώστας Κ.

Prokopis Doukas είπε...

@Κώστας Κ.: To post στο μυαλό μου ξεκίνησε από τις πυζάμες. Άλλωστε και τα δημοσιεύματα προηγούνται, τα είχα εντοπίσει από την Παρασκευή το πρωί. Είναι σαφέστατο και καταδικάζει την αστυνομική αυθαιρεσία - δεν αθωώνω επ΄ουδενί το "όργανον". Αντιθέτως, είναι πολύ προσεκτικό και "μαλακό" με τον Γλέζο.

Τα περί ΚΟΕ δεν τα πιστοποιεί αυτός που λέτε - ούτε καν ήξερα οτι αυτή είναι η μαρτυρία του - και ούτε καν θα την ελάμβανα υπ 'όψιν μου.

Δεν ξέρω αν κάνετε δίκη προθέσεων, αλλά σίγουρα ξεδιπλώνετε μια καχυποψία και μια συμπλεγματική αριστερή νοοτροπία, που δεν της αρέσει η κριτική - παρά μόνο όταν στρέφεται κατά των δύο μεγάλων κομμάτων. Άραγε θα δεχόσασταν κάποιος να γιαούρτωνε τον Τσίπρα ή τον Αλαβάνο, γιατί τον θεωρεί επιζήμιο ή "ξεφτιλισμένο";

Ο προβοκατόρικος τρόπος με τον οποίον συνδιαλέγεστε είναι ενδεικτικός: Ουδέποτε υπονόησα οτι ο Γλέζος το έκανε, για να προκαλέσει ντόρο. ΟΦΕΙΛΕΙ όμως να σκεφτεί οτι οι εκδοχές που υπάρχουν είναι οι δύο που παραθέτω. Και να πράξει πιο ώριμα, αν θέλει να δέχεται τον σεβασμό προς τον 90χρονο και την ιστορία του.

Ο λόγος που ο σχολιασμός περιστράφηκε γύρω από το Γλέζο είναι προφανής: Για τους μπάτσους, οι περισσότεροι αναγνώστες συμφωνούν όπως φαίνεται - και τι να πουν άλλωστε; Για το Γλέζο όμως η κριτική ξένισε..

Και ξένισε, διότι είναι διάχυτη η νοοτροπία οτι μερικά θέματα είναι ταμπού, μερικοί "ηρωισμοί" δεν επιδέχονται κριτικής, μερικές ιδιότητες εξασφαλίζουν "αγιοσύνη" - χώρια που έχουμε μέθαι να θαυμαζουμε τα επιφαινόμενα. Ενώ, όσοι έχουμε σχέση με την αριστερά (και μάλιστα από μικρά παιδιά) ξέρουμε οτι οι κακές ποιότητες, οι λαϊκισμοί και οι δημαγωγίες, οι προσωπικές στρτηγικές και τα συμφέροντα είναι διάχυτες και στην δική της ιστορία, παρά το οτι διακρίθηκε για το περίσσευμα ήθους, σε σχέση με άλλους πολιτικούς χώρους. Με αυτό δεν θέλω να πω τίποτα για τον Γλέζο - παραπάνω από το ότι δεν είναι σε κανένα απυρόβλητο..

Εξ ού και το κείμενο μου προκαλεί τον σαρκασμό σας - αντί να μου δώσετε επιχειρήματα, γιατί ένας πολιτικός ηγέτης δικαιούται να μη σκεφτεται αυτά που παραθέτω ως επιχειρηματολογία...

Ανώνυμος είπε...

Από τη μία, λέμε -και λέει και ο ίδιος ο Γλέζος- "δεν έχει σημασία θα μπορούσε να είναι ο οποιοσδήποτε". Από την άλλη όλη η συζήτηση στρέφεται γύρω από το ότι δεν είναι ο οποιοσδήποτε. Σχιζοφρένεια...

Για μένα το σημαντικό που αναφέρατε σε σχέση με
το κύριο θέμα αν "Αυτή η Ελλάδα πρέπει να φύγει" είναι ότι:
(αντιγράφω από το link που δίνετε)
"...προτείνεται η παραπομπή στο πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο έξι αστυνομικών της Άμεσης Δράσης με το ερώτημα της «αργίας με απόλυση»...". Πολύ φοβάμαι όμως ότι στο ερώτημα αυτό γνωρίζουμε από πριν την απάντηση. Ένας παραπάνω λόγος να επιμένουμε και να ξαναθέτουμε την ερώτηση πιεστικά σε κάθε περίπτωση που συμβαίνουν παρόμοια αν θέλουμε πράγματι να φύγει αυτή η Ελλάδα. Κάποτε ίσως πάρουμε και την σωστή απάντηση. Γιατί αυτό που μας έχει φάει δεν είναι η διαφθορά, κουτοπονηριά κ.ο.κ. αλλά η ανοχή σε αυτές.

Ελπίζω να επανέλθετε όταν έχουμε απόφαση.

φιλικά
Γιώργος

Prokopis Doukas είπε...

@Γιώργος: Αυτή ακριβώς λοιπόν είναι η "περιπλοκή" του πράγματος. Θέλω να μην ισχύει κάτι εξαιρετικό για μένα, αλλά δεν προλαβαίνω τις κραυγές που θα έρθουν μετά του τύπου (το διάβασα) "άσχετε και ανιστόρητε κάφρε, που τόλμησες να ψεκάσεις τον Γλέζο"...

Σωστά λέτε οτι το σοβαρό ζήτημα είναι η ανοχή μας στη διαφθορά και στην κουτοπονηριά. Θα προσπαθήσω να ενημερωθώ και να ενημερώσω...

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ γιατί το σημείωμα μου αξιώθηκε απαντήσεως. Βέβαια, χαρακτηρίστηκα από προβοκάτορας μέχρι κομπλεξικός και διάφορα άλλα. Πολλοί χαρακτηρισμοί για ένα τόσο μικρό σχόλιο. Στενοχωριέμαι γιατί, προσπάθησα να παραθέσω επιχειρήματα και να βοηθήσω στη κουβέντα. έμειναν όμως στο απυρόβλητο, αντίθετα πήρα απάντηση για τον τσίπρα, το δικομματισμό, τη συμπλεγματική αριστερά, τα ταμπού της κ.α. Λυπάμαι που δεν ήμουν αρκετά σαφής. Σκοπεύω να κάνω άλλη μία προσπάθεια παρά το προχωρημένο της ώρας (τώρα είδα την απάντηση σου).
Δεν ξένισε η κριτική στο Γλέζο, το περιτύλιγμα ενόχλησε. Πρώτα βάζουμε την "πυτζάμα", μετά "τη λέμε" στο Γλέζο, καπάκι κλείνουμε με τον προπηλακισμό του προέδρου.
Μίλησα για δίκη προθέσεων, αυτό αφορούσε τις δύο παρατιθέμενες εκδοχές σου, -συγνώμη, αλλά υπέθεσα ότι θα το καταλάβαινες- .
Το αντεπιχείρημα δε στις εκδοχές σου είναι προφανές. Ο Γλέζος έχει δικαίωμα να διαδηλώνει και να αγωνίζεται (ή μήπως όχι;) για τους συντρόφους του και τα πιστεύω του με τον τρόπο που ΑΥΤΟΣ κρίνει. Κάτσε δίπλα του και δείξε το δικό σου τρόπο. Γιατί του κουνάς το δάκτυλο; (χαχαχα... τελικά είμαι προβοκάτορας...)
Και κάτι ακόμα. Δεν επικρότησα τον προπηλακισμό.(ποσό μάλλον τώρα, που απειλήθηκα και με αντίποινα...) Ανάφερα ότι είναι άλλης τάξεως θέμα. Διαχρονική πρακτική, από τα κουδούνια των προγόνων μας , μέχρι το κούρεμα των συνεργατών των Γερμανών από τους μακί. Πιστεύω ότι
Χρειάζεται να τύχει της προσοχής σου. Η εποχή που περνάμε είναι δύσκολη, ο θυμός πολύς, και οι αντιδράσεις απρόβλεπτες.
Καληνύχτα.

Κώστας Κ.

Prokopis Doukas είπε...

@Κώστας Κ.: Πόσο αποδεικνύετε οτι δεν είστε καλοπροαίρετος συζητητής...

1. Αν παρακολουθούσατε αυτό το blog, θα ξέρατε οτι απαντάω σε όλους.

2. Ποιά είναι τα "επιχειρήματα σας που έμειναν στο απυρόβλητο"; (εννοείτε αναπάντητα, υποθέτω)

3. Στο πρώτο σας σχόλιο είναι σαφέστατο οτι εσείς αναρωτιέστε αν κάνετε "δίκη προθέσεων" για το πώς συνδυάζω τα πράγματα.

4. Το "περιτύλιγμα" είναι σαφέστατο: Αναλύω - κατά την άποψη μου - τα δύο ζητήματα που έχουν σχέση με αστυνομική αυθαιρεσία και ήρθαν στην επικαιρότητα ή συνέβησαν την Παρασκευή που μας πέρασε. Επειδή συνέβη και το περιστατικό Παναγόπουλου την ίδια μέρα, κάνω μια αναφορά, καθώς, όπως καταγγέλλεται, επρόκειτο για "συντρόφους" του Γλέζου, από άλλη συνιστώσα.

5. Δεν πείθετε οτι δεν ξένισε η κριτική στο Γλέζο. Αυτή σας ενοχλεί - και γενικώς η κριτική στην αριστερά.

6. Το καλύτερο το κρατάτε για το τέλος: Προφανώς αυτός κρίνει - και ως πολιτικό πρόσωπο κρίνεται βεβαίως. Τι πάει να πει "του κουνάω το δάχτυλο"; Το "ασκώ κριτική" τόσο ξένο σας είναι πιά;

7. Δεν είπα πουθενά οτι επικροτείτε τον προπηλακισμό. Τον θεωρείτε όμως "έλασσον" ζήτημα. Ίσως είναι, αλλά αποτελεί περιστατικό βίας - και κάποιοι "ήρξαντο χειρών αδίκων"

8. Ποιός σας απείλησε με αντίποινα; Η φαντασία σας, μάλλον..
Αναρωτήθηκα ρητορικά, αν θα αποδεχόσασταν προπηλακισμό στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, με την ίδια ευκολία, επειδή είναι "ξεφτιλισμένος"...

9. Αντιθέτως, η τελευταία σας φράση μυρίζει καλυμένη (και ανώνυμη) απειλή. Στο καλό να πάτε...

imwrong είπε...

Περσινά ξινά σταφύλια, βέβαια, αλλά αν πιστέψουμε την ανακοίνωση της αστυνομίας η ΚΟΕ δεν είχε σχέση με το γιουχάισμα του Παναγόπουλου: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_18/03/2010_394575

Επίσης δεν υπάρχει "σχεδιασμένη δολοφονική απόπειρα" που υποστήριξε ο Παναγόπουλος.

Νομίζω ότι πρέπει να το σχολιάσεις αυτό.

Prokopis Doukas είπε...

@imwrong: Ναι το παρακολουθώ και από τη δουλειά από χθες - και άκουσα και τον Τσίπρα να διαβεβαιώνει στο Mega οτι οι κατηγορούμενοι δεν έχουν καμία σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Βεβαίως και να το σχολιάσω: Είναι απαράδεκτο λοίπόν αν υπεύθυνα χείλη της κυβέρνησης (γιατί αυτά με ενδιαφέρουν, το τι είπε ο εκπρόσωπος ενός λαϊκίστικου κόμματος μου είναι αδιάφορο) προσήψαν αβασάνιστα την κατηγορία στην ΚΟΕ. Αν παραπλανήθηκαν , να βγουν να το πουν και να ζητήσουν συγνώμη.

Τώρα, τα περί "δολοφονικής επίθεσης" φάνταζαν εξ αρχής υπερβολικά - νομίζω το λέω και πιο πάνω. Τα περιστατικά βίας, ακόμα κι αν είναι μόνο "ακτιβιστικά" (αποδοκιμασίας δηλαδή) δεν μου είναι συμπαθή, όταν στρέφονται εναντίον εκλεγμένου εκπροσώπου - όπως δεν μου είναι εξ ορισμού και κανένας Παναγόπουλος. Τα καταδικάζω, αλλά εδώ αναγνωρίζω οτι είχε μεγάλη συμμετοχή και ο ίδιος. Χωρίς φυσικά να σταματήσω να θεωρώ οτι τη μεγαλύτερη ευθύνη έχουν όσοι "ήρξαντο χειρών αδίκων"...

ShareThis