Εδώ και πολλά χρόνια, κάποιοι προσπαθούν να με πείσουν οτι “ένα προβληματικό κομμάτι του δημοσίου” πρέπει να κλείσει ή να πουληθεί. Η ιστορία της Ολυμπιακής είναι πράγματι γεμάτη από μελανές σελίδες: Η κρατική/κομματική παρέμβαση και ένας συνδικαλισμός “κατώτερος των περιστάσεων” (για να το πούμε όσο πιο κομψά γίνεται) την έφεραν στην κατάσταση του “ξεχειλώματος”, αν όχι της διάλυσης. Η ουσία όμως των υπερβάσεων από τους κοινοτικούς ή (γενικώς) επιχειρηματικούς κανόνες ήταν οτι η Ολυμπιακή χρεωνόταν (κυριολεκτικά) τις ατασθαλίες μιας πολιτικής ηγεσίας, που επέμενε να τη χρησιμοποιεί σαν “κρατικό ταξί” και την “έβαζε μέσα” συνεχώς.
Όπως αποδείχθηκε λοιπόν και στην πορεία, τα λεφτά που έδινε το κράτος στην Ολυμπιακή δεν ήταν (παράνομες κατά Ε.Ε) ενισχύσεις – που αλλοιώνουν τους κανόνες τους ανταγωνισμού – αλλά “πληρωμές των χρεών του κράτους προς την Ολυμπιακή”, κάτι που αποδέχθηκε και η Κομισιόν, αφού έτσι αποφάνθηκαν και τα αρμόδια ευρωπαϊκά δικαστήρια. Εκεί, προς τα τέλη της διακυβέρνησης Σημίτη, έγιναν κάποιες προσπάθειες να “συμμαζευτεί” η κατάσταση που είχε δημιουργηθεί από το ίδιο το ΠΑΣΟΚ – και διαφάνηκαν οι ελπίδες να έλθει η Ελλάδα σε συνεννόηση με την Ευρώπη.
Όχι όμως - εκεί ήρθε η Νέα Δημοκρατία, που (όπως σε όλα τα ζητήματα) αντί να πατήσει πάνω στα όποια (έστω διορθωτικά) επιτεύγματα των προκατόχων και να επαυξήσει, αποφάσισε να απαξιώσει – αφήνοντας την εταιρεία ακόμα και χωρίς ισολογισμούς! Εδώ βεβαίως ταιριάζει και η (παρωχημένη και χρεοκοπημένη πια όπως απέδειξε και η παγκόσμια κατάρρευση του άκρατου νεοφιλελευθερισμού) ιδεολογική θέση, περί “όσο το δυνατόν περισσότερων ιδιωτικοποιήσεων”.
Εκεί, γύρω στο 2004, υπήρχαν ενδεχομένως και οι ιδανικές συνθήκες να πωληθεί κάποιο ποσοστό της Ολυμπιακής (εφόσον η λύση της συνεργασίας προκρινόταν ως η καλύτερη), καθώς οι συνθήκες στη διεθνή αγορά ήταν ευνοϊκές (δεν υπήρχε ακόμα ούτε υπόνοια ύφεσης), αλλά και η διεθνής εικόνα της Ελλάδας, μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν ισχυρή.
Εδώ και πέντε χρόνια κάποιοι (κυβέρνηση, μέρος του φιλοκυβερνητικού τύπου, συνάδελφοι με σεβαστές απόψεις) προσπαθούν να με πείσουν οτι η Ολυμπιακή δεν μπορεί να διασωθεί. Κάποιοι, ορμώμενοι από το αξίωμα οτι “το κράτος δεν μπορεί επ' ουδενί να είναι καλός επιχειρηματίας – και το έχει αποδείξει”. Η λάθος αυτή παραδοχή δεν λαμβάνει υπ' όψιν της οτι σκοπός της πολιτικής είναι να βελτιώσουμε και τη λειτουργία του κράτους (νοικοκυρεύοντας και συρρικνώνοντας – και όχι διογκώνοντας, όπως επιθυμούν οι “κρατιστές”). Και βεβαίως, οτι αφού μπορούμε να φτιάχνουμε “εθελούσιες” και “τρανταχτά μπόνους” για την πώληση, μπορούμε να κάνουμε και το ίδιο για τη διατήρηση της εταιρείας.
Κάποιοι εδώ και αρκετούς μήνες, προσπαθούν επίσης να με πείσουν οτι η Ολυμπιακή θα πουληθεί εύκολα, εν μέσω οικονομικής κρίσης. Μόνο που “οι εμίρηδες αποδείχτηκαν κακομοίρηδες”, μην εκπληρώνοντας τις “δημοσιοσχετίστικες επιθυμίες” του ίδιου του πρωθυπουργού. Και βεβαίως - όπως απέδειξαν και οι “φτωχικές” προσφορές που κατατέθηκαν - εν μέσω βαθιάς ύφεσης, ουδείς προτίθεται να αγοράσει, παρά μόνο “κοψοχρονιά”, τις λεγόμενες “ευκαιρίες”...
Κάποιοι, εδώ και αρκετό καιρό προσπαθούν να με πείσουν οτι η Ολυμπιακή πωλείται για να σταματήσουν τα ευρωπαϊκά πρόστιμα – και όχι για να διαφημιστεί ως “μεταρρύθμιση” ή για να διακινηθούν κάποιες μίζες. Κάποιοι, μετά την αποτυχία του διαγωνισμού, προσπαθούν να με πείσουν οτι “Έλληνες επιχειρηματίες, σκεπτόμενοι το καλό της πατρίδας, θα δώσουν τα ωραία τους λεφτουδάκια, για να μείνει η Ολυμπιακή σε ελληνικά χέρια” - μόνο που το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε προέρχεται από αραβικά κεφάλαια εν Ελλάδι. Μάλιστα, ο εν λόγω κύριος (persona non grata για τον ΟΤΕ) Βγενόπουλος έκανε την παγκοσμίως πρωτότυπη πρόταση “να πάρει την Ολυμπιακή και να τη δώσει πίσω, τρεις μήνες μετά τις εκλογές, αν το επιθυμεί το κράτος(!)” - μήπως απλώς για να πάμε σε εκλογές, με την “υπόθεση επιτυχώς κλεισμένη”;
Κάποιοι, εδώ και αρκετό καιρό προσπαθούν να με πείσουν οτι η πώληση της Ολυμπιακής είναι για το καλό του φορολογούμενου και του ταξιδιώτη – αλλά ο νέος Υπουργός Οικονομίας κάλεσε και το βασικό ανταγωνιστή, την Aegean, να ενδιαφερθεί για την Ολυμπιακή (προς ένα ωραίο μονοπώλιο δηλαδή), αλλά μετά το πήρε πίσω. Με τον ίδιο τρόπο που ο Δημήτρης Αβραμόπουλος πήρε πίσω τα περί “έλλειψης σχεδίου”...
Κάποιοι, εδώ και αρκετό καιρό, προσπαθούν να με πείσουν οτι η χώρα κυβερνάται – με θετικές προθέσεις. Μόνο που δεν πείθομαι...
Το κείμενο αυτό γράφτηκε για την Athens Voice της Πέμπτης 12.02.09
"Επί του πιεστηρίου": Κατέθεσαν προσφορές για την Ολυμπιακή η MIG και η Swissport
Αεροσκάφος συνετρίβη στην πολιτεία της Νέας Υόρκης - 50 νεκροί...
Η φωτό είναι από το http://upload.wikimedia.org
Το post αυτό συνοδεύεται από την υπέροχη της Sophie Barker, τραγουδίστριας μεταξύ άλλων και του εξαιρετικού βρετανικού συγκροτήματος των Zero 7, που ακολουθούν με το "Passing By" - για να έλθουμε και στην electronica των 00's.. ;-)
ΔΕΛΤΙΑ ΚΑΙΡΟΥ: Η καθημερινότητα σε τρεις παραγράφους: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ-
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2024
-
*Τα δελτία καιρού του Σεπτεμβρίου 2024.**Δημοσιεύτηκαν στη σελίδα μου στο *
*facebook**by Leo Kastanas*
*Δελτίο (χειμωνιάτικου) καιρού (30/9...
Πριν από 6 ημέρες
13 σχόλια:
Και νομίζω δικαίως πως δεν πείθεσαι.Καλησπέρα Προκόπη
το κράτος δεν είναι καλός επιχειρηματίας σε αντίθεση με τους ιδιώτες οπως π.χ η altectelecoms.o λαναράς και κυρίως οι ξένοι όπως η royal bank of scotland,h Alico η citybank ,η solomon brothers και πολλοι άλλοι που εκκλιπαρούν να τους σώσει το δημόσιο .
Αλήθεια αν ο ιδιώτης αποτύχει θα ξανακρατικοποιηθεί η ΟΑ η τότε θα την αφήσουμε να κλείσει .Μήπως τελικά αυτό είναι το σχέδιο να μην κλείσει σε κρατικά χέρια αλλά σε ιδιώτικά. ,και αν ναί με τι ανταλλάγματα δέχεται ο ιδιώτης μια τέτοια συναλλάγή??
Η έλλειψη επιχειρημάτων οδηγεί στη βία ,στη βία κάθε μορφής σωματική ,πνευματική κα .η γνώση η καλύτερα η αναζήτηση της γνώσης σώζει.
Kaneis den pi8ete. 8etikes pro8eseis. Nai kala. O dromos pros tin kolasi einai stromenos me rodopetala den lene?
P.S.
EPITELOUS Mr. DJ
respect.
adapodido
Imogen Heap - If only I were a butterfly
@Carpe Diem: Καλώστην.. :-)
@De Profundis: Για να μη θυμίσουμε τα ατυχήματα των εταιρειών χαμηλού κόστους (τύπου Ήλιος) ή των ιδιωτικοποιημένων σιδηροδρόμων στη Βρετανία..
@Nick: Αύριο να δεις τι θα σου έχω.. ;-)
Εδώ θα ήθελα να προσθέσω πως σε εποχή διαχείρισης μιας ύφεσης *οποιοδήποτε* ενεργό asset του δημοσίου αποκτά εκ των πραγμάτων μεγαλύτερη επιχειρησιακή βαρύτητα από πριν (πόσο μάλλον μια αεροπορική εταιρεία) --όχι μόνον για τη μακροοικονομική διαχείριση της κρίσης αλλά και για την υποστήριξη και εξυπηρέτηση των πολιτών που πρέπει να αντιμετωπίσουν επίσης την ύφεση στη δική τους κλίμακα ο καθένας. Στην περίπτωση της ΟΑ όμως αντί να σπαζοκεφαλιάσουμε για το πώς θα βάλουμε αυτό το asset να δουλέψει για το δημόσιο συμφέρον συνολικά, το εκποιούμε εν ψυχρώ και ενδεχομένως στο χειρότερο σημείο της ύφεσης.
@MadNihilist: ...ώστε να το δώσουμε "κοψοχρονιά" - και με τους χειρότερους όρους...
Καλημέρα Προκόπη,
Το ερώτημα που θέτεις: «μήπως απλώς για να πάμε σε εκλογές, με την υπόθεση «επιτυχώς κλεισμένη;» είναι σωστός προβληματισμός.
Η πολιτική κατάσταση στη χώρα είναι τέτοια που δεν υπάρχει η πολυτέλεια για την κυβέρνηση μιας ακόμα αποτυχίας. Προσπαθούν να βάλλουν στο παιχνίδι και άλλους ενδιαφερόμενους βέβαια για ξεκάρφωμα.
Τις προάλλες αν δεν κάνω λάθος ο Στυλιανίδης είπε δημόσια «Εάν κάποιος ενδιαφέρεται(!) θα πρέπει να εκδηλώσει το ενδιαφέρον του δεν μπορεί(!) να περιμένουμε για πάντα» σαν να κάνει προξενιό σε «δεσποινίς ετών 39» μόνο που ο Λογοθετίδης δεν κατάφερε να τη παντρέψει τελικά τη Σμάρω Στεφανίδου
Να σαι καλά.
Φοβάμαι ότι τα προβλήματα των ιδιωτικοποιήσεων των αεροπορικών εταιρειών δεν τα είδαμε ακόμη.
Στο όνομα του κέρδους θεωρώ ότι τα μέτρα ασφαλείας συνεχώς χαλαρώνουν, και ανησυχώ - εδώ θα πρέπει να μιλήσουν οι στατιστικολόγοι- ότι τα αεροπορικά ατυχήματα τα τελευταία χρόνια αυξάνονται.Πρόσφατα στις ΗΠΑ η μάλλον στη Νέα Υόρκη συνέβησαν 2-3 αεροπορικά ατυχήματα.
Γιατί αναγκάζουν το κοσμάκι να αναζητά μεταφυσικές βοήθειες;
Και εμείς οι υπόλοιποι τι κάνουμε; Γιατί δεν αντιδρούμε;
(Asxeto me to post)H mousiki pu bazeis einai iperoxi
"Στο όνομα του κέρδους θεωρώ ότι τα μέτρα ασφαλείας συνεχώς χαλαρώνουν, και ανησυχώ - εδώ θα πρέπει να μιλήσουν οι στατιστικολόγοι- ότι τα αεροπορικά ατυχήματα τα τελευταία χρόνια αυξάνονται"
me provlimatizei ayto poy les giati einai paratirimeno alla den eixa kanei pote tin sindesi ayth
@Ivain, Nick Vertigo: Δεν γνωρίζω να υπάρχουν στοιχεία για (αναλογική) αύξηση των ατυχημάτων - γιατί αν αυξάνονται επειδή αυξάνονται διθνώς και οι πτήσεις, τότε δεν λέει τίποτε.
Αυτά που γνωρίζω να σας πω είναι τα εξής: Πληθαίνουν τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες "χαμηλού κόστους" - για τις οποίες έχουν αποκαλυφθεί διάφορες "εκπτώσεις" των μέτρων ασφαλείας, προς χάριν του κέρδους. Μία από αυτές, η ιρλανδική Ryanair. Μια ματιά σε αυτή την καταχώρηση της wikipedia θα σας φωτίσει για το πόσες πολλές είναι!
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_low-cost_airlines#.C2.A0Ireland
Επίσης, στη Βρετανία, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων είναι γνωστό οτι επέφερε αύξηση των ατυχημάτων...
@Ξένη: Ευχαριστώ πολύ γλυκειά μου.. :-)
@ΞΕΝΗ συμφωνώ και επαυξάνω για τη μουσική. Όσον αφορά την Ολυμπιακή είμαι απαισιόδοξος, όπως και για άλλα θέματα τα τελευταία χρόνια, αλλά δεν είναι της παρούσης. Δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα, και φυσικά δεν συμφωνώ στο να πουληθεί. Δεν μπορεί το κράτος να βρεί μια λύση; Τόσοι και τόσοι τελειώνουν διοίκηση επιχειρήσεων σε πανεπιστήμια και έχουν και μάστερ. Τόσοι και τόσοι νέοι έχουν ιδέες και όραμα, γιατί δεν μπορούν να σώσουν την Ολυμπιακή και να την βγάλουν από το τέλμα; Όταν υπάρχει θέληση νομίζω κάτι γίνεται και βρίσκονται λύσεις. Απλά επειδή όλα στη χώρα μας είναι "κόμματα" δεν βλέπω φώς στο τούνελ. Και είμαι ακόμα 23.
Δημοσίευση σχολίου